PSV - Ajax | Zondag 22 september | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Die Baumgartl staat trouwens met de week beter te spelen. Bron van rust, wint zijn duels en doet geen gekke dingen. Tot nu toe de meest rendabele aankoop van 't jaar. Het is dat Bommeltje niet van de roulatie is, maar we hebben wel een brede selectie met veel talent / kwaliteit.

Gakpo, Doan, Gutierrez, Pereiro, Schwaab, Unnerstall, Thomas, Afellay, Boscagli. Je kan elke week andere namen neerzetten terwijl dat niet eens veel afdoet aan de kwaliteit.

Mitro :)
 
Ik ben ook blij met onze duitse vriend. Maar Ik vond wel dat bij de tegengoal ons centraal duo achterin stond te slapen. Staan met z'n tweeën naar de bal te koekeloeren terwijl promes vrij loopt en zo binnen kan schieten.
 
Hmm, wel of geen studio voetbal kijken vandaag...
 
Op de vorige pagina heb ik de samenvatting geschreven.
Wat mij opvalt is dat Gijp bij VI altijd per direct over Feyenoord gaat lullen alstie gevraagd word naar PSV. De rest gaat vrolijk mee.
Ben grotendeels gestopt met kijken naar beide programma's.
 
Ik ben ook blij met onze duitse vriend. Maar Ik vond wel dat bij de tegengoal ons centraal duo achterin stond te slapen. Staan met z'n tweeën naar de bal te koekeloeren terwijl promes vrij loopt en zo binnen kan schieten.
Ja, Viergever en hij hadden er beiden een moeten pakken.
 
Valentijn Driessen:

De onkunde van Ten Hag heeft er voor gezorgd dat een oppermachtig ajax geen 3 punten mee naar huis nam. Sterker nog, ajax had bijna verloren omdat hij de doelpuntenmaker had willen wisselen. Volgens de tukker had Van der Beek er in moeten staan, en was het doelpunt dus niet gevallen.
Daarnaast had PSV maar geluk met Rotterdammer Makkelie, die tot twee x toe verzuimde om Rosario een rode kaart te geven. Eerst voor het bewust op de voet staan, daarna voor de overduidelijke elleboog tegen Taglafico, die vorige week nog zo mooi scoorde.
PSV daarentegen had niks in de melk te brokkelen, en had geluk dat de voormalige ajax-jeugd Bergwijn, Rosario en Malen elkaar vond. Malen maakte gelijk met een simpele intikker. Raar dat deze jongen op basis van een paar leuke wedstrijden in Oranje staat, en Dest, die zich al zolang bewijst, dat niet doet. Allemaal fouten die niet gemaakt zouden zijn als Johan nog geleefd had.

VI:

Johan: In mijn tijd hadden we zo'n jochie die je poort in de 16 wel een beuk gegeven.
Gijp: hihihihi
Boskamp: bij die Tagkliatella bedoel je?
Genee: Tagliofico bedoel je zeker.
Gijp: hihihihi
Boskamp: doe niet zo jongen! Zeikerd!
Gijp: heb je die wedstrijd gezien Johan? Lijkt toch helemaal nergens op....Als je dan Messi ziet spelen. Kan gewoon niet.

Studio voetbal:

Waar gaan we het over hebben jongens? Ihattaren?

Mwoah, leuk talent, maar is al bekend waar hij voor gaat kiezen? Oh, en Martinez, die was goed! Alvarez ook hoor! En Blind, ja, topper hoor. Dest! Daar moeten we het over hebben! Wat was ajax weer goed he?!

Zo, kan iedereen wat nuttigs gaan doen. ipv de telegraaf lezen en tv kijken.

:clap2:
 
Een bijzonder matige wedstrijd van twee kanten. Deze wedstrijd moet je winnen als PSV zijnde, maar met het scoreverloop in ogenschouw genomen voelde de 1-1 toch wel als een opluchting en vond ik het allemaal wel prima toen de wedstrijd eindigde.

Zoet: 6. Paar prima reddingen, maar omdat meneer denkt te kunnen "meevoetballen" creëert hij twee gigantische kansen voor Ajax. Waren twee blunders die gelukkig niet werden afgemaakt door Ajax. Zes schoten op doel echter. Normaal gesproken waren dat vijf goals met Zoet. Vandaar alsnog een voldoende voor vandaag.

Dumfries: 7. Speelde een prima pot vandaag, zeker met oog op zijn recente vorm.
Baumgartl: 7. Gewoon solide voor een eerste topper. Niet perfect, wel één van de beteren.
Viergever: 6. Bij die kans van Promes doet hij tot twee maal toe alles fout wat je fout kan doen, maar verder prima pot.
Sadilek: 6. Echt niet de beste, zeker niet in balbezit, maar was wel heerlijk fel. Ziyech niet gezien.

Rosario: 7. Speelde een goede wedstrijd. Paar goede intercepties en enkele mooie passes. Kan beter, zeker na vorig jaar, maar was wederom stabiel.
Hendrix: 7. Ere wie ere toekomt, speelde een verdienstelijke pot. Was het goed? Nee, zeker niet aan de bal. Maar speelde nuttig en in dienst van het elftal.
Ihattaren: 8. Mijn man van de wedstrijd. Soms de verkeerde keuzes op cruciale momenten, maar jongens wat kan deze jongen voetballen. Tagliafico vind ik een uitstekende speler, maar die heb ik nog nooit zo vaak in één wedstrijd dolgedraaid zien worden.

Bruma: 6. Is altijd dreigend en super snel, maar was als eindstation vaak net niet scherp genoeg of maakte de verkeerde keuzes. Aan de bal wel erg goed.
Malen: 7. Geen super pot, maar met zijn snelheid en zijn steeds beter wordende positionering erg gevaarlijk aan het worden. Bovendien een uitstekende 1-op-1 goal gemaakt. Belangrijk voor een spits.
Bergwijn: 6. Onze beste speler, maar een beetje hetzelfde als Bruma vandaag. Erg dreigend en goed aan de bal, maar op het beslissende moment niet beslissend geweest.

Credits voor Gakpo en Bosciagli, die allebei prima invielen.

De cijfers lijken wat hoog uit te vallen voor zo een teleurstellende pot. Dat is het nadeel van spelers individueel beoordelen. Voor een realistische teamprestatie haal je er bij iedereen een heel punt af.
 
IK ben er nog steeds ziek van dat we niet gewonnen hebben. Staan ze nog altijd met 3 goals voor.
Dan maar een grote/zéér grote uitslag neerzetten tegen FC Groningen woensdag.
:PSV:
 
Een bijzonder matige wedstrijd van twee kanten. Deze wedstrijd moet je winnen als PSV zijnde, maar met het scoreverloop in ogenschouw genomen voelde de 1-1 toch wel als een opluchting en vond ik het allemaal wel prima toen de wedstrijd eindigde.

Zoet: 6. Paar prima reddingen, maar omdat meneer denkt te kunnen "meevoetballen" creëert hij twee gigantische kansen voor Ajax. Waren twee blunders die gelukkig niet werden afgemaakt door Ajax. Zes schoten op doel echter. Normaal gesproken waren dat vijf goals met Zoet. Vandaar alsnog een voldoende voor vandaag.

Dumfries: 7. Speelde een prima pot vandaag, zeker met oog op zijn recente vorm.
Baumgartl: 7. Gewoon solide voor een eerste topper. Niet perfect, wel één van de beteren.
Viergever: 6. Bij die kans van Promes doet hij tot twee maal toe alles fout wat je fout kan doen, maar verder prima pot.
Sadilek: 6. Echt niet de beste, zeker niet in balbezit, maar was wel heerlijk fel. Ziyech niet gezien.

Rosario: 7. Speelde een goede wedstrijd. Paar goede intercepties en enkele mooie passes. Kan beter, zeker na vorig jaar, maar was wederom stabiel.
Hendrix: 7. Ere wie ere toekomt, speelde een verdienstelijke pot. Was het goed? Nee, zeker niet aan de bal. Maar speelde nuttig en in dienst van het elftal.
Ihattaren: 8. Mijn man van de wedstrijd. Soms de verkeerde keuzes op cruciale momenten, maar jongens wat kan deze jongen voetballen. Tagliafico vind ik een uitstekende speler, maar die heb ik nog nooit zo vaak in één wedstrijd dolgedraaid zien worden.

Bruma: 6. Is altijd dreigend en super snel, maar was als eindstation vaak net niet scherp genoeg of maakte de verkeerde keuzes. Aan de bal wel erg goed.
Malen: 7. Geen super pot, maar met zijn snelheid en zijn steeds beter wordende positionering erg gevaarlijk aan het worden. Bovendien een uitstekende 1-op-1 goal gemaakt. Belangrijk voor een spits.
Bergwijn: 6. Onze beste speler, maar een beetje hetzelfde als Bruma vandaag. Erg dreigend en goed aan de bal, maar op het beslissende moment niet beslissend geweest.

Credits voor Gakpo en Bosciagli, die allebei prima invielen.

De cijfers lijken wat hoog uit te vallen voor zo een teleurstellende pot. Dat is het nadeel van spelers individueel beoordelen. Voor een realistische teamprestatie haal je er bij iedereen een heel punt af.
Eens behalve een 7 voor Baumi: ik vond dat ie zich te vaak kinderlijk op zij liet zetten door Tadic en Promes met als dieptepunt een lullige goal waarbij hij samen met Viergever te kijk werden gezet. Het is een zeer eenvoudige verdediger naar mijn idee en ik verwacht ook geen wonderen van hem maar een 7 voor gisteren vind ik wel aan de hoge kant.
 
Ik vind dat we toch serieus moeten gaan nadenken over play-offs voor het kampioenschap ofzo. Dit soort wedstrijden, waarin Ajax en PSV echt een gelijke treffen en waar het spannend is, wetend dat elk foutje fataal kan zijn, is er nu toch veel te weinig? Ik ben wel een beetje klaar met de verplichte potjes tegen het rechterrijtje waarin je op voorhand al weet dat het raar moet lopen wil je niet winnen.

Lijkt me veel en veel leuker om 4x per seizoen tegen PSV te spelen. Denk dat dat ook goed voor de spelers is.
 
Ik vind dat we toch serieus moeten gaan nadenken over play-offs voor het kampioenschap ofzo. Dit soort wedstrijden, waarin Ajax en PSV echt een gelijke treffen en waar het spannend is, wetend dat elk foutje fataal kan zijn, is er nu toch veel te weinig? Ik ben wel een beetje klaar met de verplichte potjes tegen het rechterrijtje waarin je op voorhand al weet dat het raar moet lopen wil je niet winnen.

Lijkt me veel en veel leuker om 4x per seizoen tegen PSV te spelen. Denk dat dat ook goed voor de spelers is.
Tja, er zijn sporten zat waarin het kampioenschap in een play-off gespeeld worden. Het is een andere manier van denken dan in een competitie al beslissen.

De spelers van PSV en Ajax worden beter van meer weerstand. Per saldo lijken dit vooral Europese en onderlinge wedstrijden te zijn. De andere wedstrijden gaat het meer om concentratie en inzet.
 
Ik vind dat we toch serieus moeten gaan nadenken over play-offs voor het kampioenschap ofzo. Dit soort wedstrijden, waarin Ajax en PSV echt een gelijke treffen en waar het spannend is, wetend dat elk foutje fataal kan zijn, is er nu toch veel te weinig? Ik ben wel een beetje klaar met de verplichte potjes tegen het rechterrijtje waarin je op voorhand al weet dat het raar moet lopen wil je niet winnen.

Lijkt me veel en veel leuker om 4x per seizoen tegen PSV te spelen. Denk dat dat ook goed voor de spelers is.
Ik kan mij hier helemaal in vinden en steun jouw voorstel. Worden de NL spelers in de Eredivisie ook alleen maar beter van.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan