PSV - Ajax | Zondag 22 september | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
België staat gewoon 8e in de coëfficiëntenlijst, dus die doen het een stuk beter in Europa dan Nederlandse clubs. Dat komt ook omdat je door die play-offs nu eigenlijk gewoon zes titelkandidaten hebt voor het seizoen begint.

Wat betreft het laten lopen van competitiewedstrijden heb je deels gelijk. Ze tellen natuurlijk nog wel mee als je in de play-offs niet op 0 begint, maar de helft van de punten overhoudt zoals in België. Maar je zal waarschijnlijk wel krijgen dat ze bij Ajax en PSV gaan rekenen inderdaad.

Ik weet ook niet of play-offs nou echt de oplossing is hoor, maar ik zie alleen maar voordelen als je 4x per seizoen Ajax tegen PSV, Feyenoord, AZ, Utrecht, Vitesse ziet spelen in plaats van tegen VVV, Emmen, Sparta, NAC, Roda, ADO, Willem II, etc.

Leuk die coëfficiënt.

18-19 Club Brugge: uitgeschakeld, naar EL
17-18 Anderlecht: uitgeschakeld.
16-17 Club Brugge: uitgeschakeld.
15-16 Gent: 1/8 finale: uitgeschakeld.
14-15 Anderlecht: uitgeschakeld, naar EL
13-14 Anderlecht: uitgeschakeld.

I’m not impressed.
 
Ben benieuwd wat Van Bommel en Ten Hag in petto hebben met de nummer 10 positie. Het is toch te hopen voor beide ploegen dat ze niet met Bergwijn en Promes op 10 spelen.

Zie deze pot er wel vooraan dat het een tactisch schaakspel wordt. PSV valt terug en Ajax wil niet in de val lopen door te ver naar voren te spelen. Verdedigende blok op het middenveld Ajax vind ik wel sterker dan dat van PSV. Martinez is top, Alvarez is redelijk. Opmerkingen dat beide spelers geen middenvelders zijn snap ik niet. Alvarez speelde bij zijn vorige club en bij Mexico het afgelopen seizoen als middenvelder en Martinez is opgeleid als aanvaller. Rosario is hopeloos uit vorm en Hendrix komt gewoon tekort.

Aanval is gelijkwaardig, zeker met Malen en Ihattaren in topvorm. Verdediging van beide clubs hebben allebei de nodige tekortkomingen met Boscagli - Viergever - Dumfries en Veltman - Schuurs.

1-1.

Best een aardige analyse voorafgaand aan de wedstrijd trouwens van deze kenner.
 
Wat heb je precies bevestigd zien worden in deze wedstrijd wat van te voren nog niet bekend was? Behalve de eindstand?

Ik hoorde van de zogenaamde kenners in de media toch veel geluiden dat het niet de verwachte topper is geworden met veel kansen en spektakel. Ajax zou het ontzettend lastig krijgen tegen de snelle aanval van PSV. Viel in praktijk wel mee zoals ik al voorspelde, aangezien Ajax niet in de val wou lopen.

Maar waarschijnlijk overschat ik de zogenaamde kenners op TV zoals Johan Derksen, Falentijn Driessen en Wim Kieft gewoon en had iedereen met enige verstand van voetbal dit wel zien aankomen.
 
Laatst bewerkt:
Die gast kan bij deze weer mooi op de negeerlijst. Nog een grotere droeftoeter dan Ajacied1900 :FP:.

Wedstrijd is al prima samengevat door JP. Ik vond PSV eigenlijk prima spelen, als ik naar de spelers individueel kijk. Bergwijn en Rosario vond ik tegenvallen, daarentegen vond ik Baumgartl en Ihattaren formidabel spelen. Zoet ook prima, op die twee blunders na dan. Heeft die gelukkig wel zelf weer herstelt. Maar tactisch klopte er weer geen hol van. Of beter gezegd, de tactiek beviel mij niet. Veel te laf allemaal voor grote delen van de wedstrijd.

Tactisch was het zwak we lieten het middenveld gewoon aan Ajax . Ihattaren is een schitterende voetballer aan de bal doch hij vergeet soms dat hij een middenvelder is en dat hij niet altijd hoog moet gaan storen . Net zoals tegen Sporting kwam ons middenveld hierdoor vaak een mannetje te kort zeker in de eerste helft. Ik denk dat we gelukkig mochten zijn dat het 0 - 0 was met de rust.
De laatste twee seizoenen overbluften we thuis Ajax en was de wil om te winnen was duidelijk aanwezig. Gisteren was het net of te veel respect hadden voor Ajax en we op de counter wilden spelen.
 
Tactisch was het zwak we lieten het middenveld gewoon aan Ajax . Ihattaren is een schitterende voetballer aan de bal doch hij vergeet soms dat hij een middenvelder is en dat hij niet altijd hoog moet gaan storen . Net zoals tegen Sporting kwam ons middenveld hierdoor vaak een mannetje te kort zeker in de eerste helft. Ik denk dat we gelukkig mochten zijn dat het 0 - 0 was met de rust.
De laatste twee seizoenen overbluften we thuis Ajax en was de wil om te winnen was duidelijk aanwezig. Gisteren was het net of te veel respect hadden voor Ajax en we op de counter wilden spelen.
Het is gewoon te vroeg in het seizoen en staan in punten gelijk. De kans dat je kampioen wordt door je niet te vergalopperen tegen een 'kleintje' is groter dan door in dit stadium te winnen van je directe tegenstander. PSV weet dat de selectie van Ajax iets beter is, Ajax weet dat de aanval van PSV bloedlink is. PSV moet winnen omdat ze thuis spelen, Ajax moet winnen omdat ze enorm veel meer ingekocht hebben. Gelijkspel vind ik heel logisch. Kan ik niet aantonen, want ik heb het vooraf de uitslag niet gepost, maar uitslag verbaast mij allerminst. (wat ik wel postte: "Kortom: beide ploegen hebben zo hun zwaktes. Ik verwacht eigenlijk wel een boeiend gevecht, maar hoop dat PSV als thuisploeg meer de urgentie voelt en mentaliteit heeft om de overwinning binnen te slepen.")
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Was er gisteren geen VAR eigenlijk? Geen moment teruggezien en volgens mij was daar wel een paar keer aanleiding toe. Het is een wonder dat Martinez zonder geel is geëindigd. Begon wel heel veel aanvallen op te vangen met overtredingen en maakte een identieke overtreding als Sadilek, die daarvoor gewoon/terecht geel kreeg.
Er was VAR aanwezig, maar die mogen alleen ingrijpen bij doelpunten, rode kaarten, penalty's en persoonsverwisselingen.
Ja, dit dus......
 
Ja, dit dus......
Dank voor de vertaling ;)

Enneh… mag een VAR ook ingeschakeld worden voor een indirecte rode kaart? Alvarez en Martinez (ware het niet dat die nog geen geel had tot mijn verbazing) solliciteerde namelijk in de loop van de tweede helft naar een tweede gele kaart m.i.
 
Best een aardige analyse voorafgaand aan de wedstrijd trouwens van deze kenner.

giphy.gif

Wij mogen ons wel in onze handjes knijpen dat jij je hier op dit forum laat zien!
 
Dank voor de vertaling ;)

Enneh… mag een VAR ook ingeschakeld worden voor een indirecte rode kaart? Alvarez en Martinez (ware het niet dat die nog geen geel had tot mijn verbazing) solliciteerde namelijk in de loop van de tweede helft naar een tweede gele kaart m.i.
Als je met een indirecte rode kaart een tweede gele kaart bedoelt, nee. Maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat de VAR een overtreding rood waard vindt, de scheids laat kijken, maar dat de scheids het een gele kaart vindt en dat het dan de tweede geel en alsnog rood is.
 
Een vreemde topper gisteren. Ook beetje gemengd gevoel. Blij met het punt of toch teleurgesteld dat we niet wonnen?
Uiteindelijk wel een terechte uitslag mijns inziens. Als beide voorhoedes de laatste bal beter hadden uitgespeeld hadden we gerust een 3-3 op het bord kunnen hebben.

Maar wat floot Makkelie warrig. Onana mag maar tijdrekken en uiteindelijk na wissels, blessures en doelpunten maar 3 minuten bij geven. Daarnaast de kleinste dingen zag hij steeds verkeerd. Achterballen, ingooien... Geen peil op te trekken. Gelukkig niet beslissend in de uitslag maar wel hinderlijk.

Helaas was Mitroglou niet fit genoeg. Had vast voor wat extra beroering gezorgd. Rosario kan mij ook totaal niet bekoren. Wat mij betreft Hendrix daar maar en Guti weer voor Rosario.
 
Niks ten nadele van jouw kennis was dit ook wel een redelijk open deur.
Wat heb je precies bevestigd zien worden in deze wedstrijd wat van te voren nog niet bekend was? Behalve de eindstand?
Wij mogen ons wel in onze handjes knijpen dat jij je hier op dit forum laat zien!

Jongens, gun hem zijn momentje. Z'n voorspelling kwam uit, kunnen de meesten hier niet zeggen. Of moet ik de archieven erbij pakken?! :geek:
 
Ben benieuwd wat Van Bommel en Ten Hag in petto hebben met de nummer 10 positie. Het is toch te hopen voor beide ploegen dat ze niet met Bergwijn en Promes op 10 spelen.

Ten Hag deed dat wel. Gelukkig maar, want Promes scoorde. Bij PSV werd er veel gewisseld met bergwijn en Ihattaren.

Zie deze pot er wel vooraan dat het een tactisch schaakspel wordt.

Klopte.
PSV valt terug en Ajax wil niet in de val lopen door te ver naar voren te spelen. Verdedigende blok op het middenveld Ajax vind ik wel sterker dan dat van PSV.

Was niet te zien in de wedstrijd. Het hield elkaar in stand, zonder dat een team de overhand had.

Martinez is top, Alvarez is redelijk. Opmerkingen dat beide spelers geen middenvelders zijn snap ik niet. Alvarez speelde bij zijn vorige club en bij Mexico het afgelopen seizoen als middenvelder en Martinez is opgeleid als aanvaller. Rosario is hopeloos uit vorm en Hendrix komt gewoon tekort.

Hendrix heeft een sobere maar prima wedstrijd gespeeld. Rosario niet de beste, maar zakte niet door het ijs.

Aanval is gelijkwaardig, zeker met Malen en Ihattaren in topvorm. Verdediging van beide clubs hebben allebei de nodige tekortkomingen met Boscagli - Viergever - Dumfries en Veltman - Schuurs.

Schuurs en Boscagli (in eerste instantie) speelden niet. Dumfries speelde Neres uit de wedstrijd. Veltman deed het niet slecht, een beetje de Viergever van ajax.

Al met al had je een paar dingen goed, en een paar dingen fout. Uitslag had je ook goed, dat was wel netjes. Maar om in aanmerking te komen voor de Jomandabokaal moet je nog even oefenen.
 
Een vreemde topper gisteren. Ook beetje gemengd gevoel. Blij met het punt of toch teleurgesteld dat we niet wonnen?
Uiteindelijk wel een terechte uitslag mijns inziens. Als beide voorhoedes de laatste bal beter hadden uitgespeeld hadden we gerust een 3-3 op het bord kunnen hebben.

Maar wat floot Makkelie warrig. Onana mag maar tijdrekken en uiteindelijk na wissels, blessures en doelpunten maar 3 minuten bij geven. Daarnaast de kleinste dingen zag hij steeds verkeerd. Achterballen, ingooien... Geen peil op te trekken. Gelukkig niet beslissend in de uitslag maar wel hinderlijk.

Helaas was Mitroglou niet fit genoeg. Had vast voor wat extra beroering gezorgd. Rosario kan mij ook totaal niet bekoren. Wat mij betreft Hendrix daar maar en Guti weer voor Rosario.
En aangezien de VAR hier niet ondersteunt, blijf ik bij mijn standpunt dat de VAR niks toevoegt. Mijn standpunt is en blijft dat een set van maatregelen genomen moet worden die het spel verbeteren. In willekeurige volgorde:
  • Spelregels meer eenduidig opstellen. Hands is hands, of hands is hands als je er voordeel bij hebt (die laatste laat ook ruimte voor interpretatie, maar minder dan nu);
  • Scheidsrechter per helft en aan iedere kant van het veld langs de lijn, dus 1 veldscheidsrechter erbij en 2 lijnrechters. Als de een de buitenspelregel bewaakt, dan kunnen de anderen andere misstanden bewaken. Bij American Football heb je stuk of 7 scheidsrechters op kleiner speelveld (niet eens veld zelf, maar vooral deel van het veld waarop daadwerkelijk spel zich afspeelt).
 
En aangezien de VAR hier niet ondersteunt, blijf ik bij mijn standpunt dat de VAR niks toevoegt. Mijn standpunt is en blijft dat een set van maatregelen genomen moet worden die het spel verbeteren. In willekeurige volgorde:
  • Spelregels meer eenduidig opstellen. Hands is hands, of hands is hands als je er voordeel bij hebt (die laatste laat ook ruimte voor interpretatie, maar minder dan nu);
  • Scheidsrechter per helft en aan iedere kant van het veld langs de lijn, dus 1 veldscheidsrechter erbij en 2 lijnrechters. Als de een de buitenspelregel bewaakt, dan kunnen de anderen andere misstanden bewaken. Bij American Football heb je stuk of 7 scheidsrechters op kleiner speelveld (niet eens veld zelf, maar vooral deel van het veld waarop daadwerkelijk spel zich afspeelt).

Mee eens hoor, kan zo even in het oor tetteren. "Danny achterbal joh. Zie je dat niet? Kun je beter boeven vangen" :grin:
 
Beide ploegen zijn 8x afgefloten voor een overtreding.
Maar dan de momenten.....en de ongelijke beoordeling van de gele kaarten! Achterballen en buitenspelsituaties! Nee makkelie was helaas meer in het voordeel van jullie. Niets beslissends hoor daar niet van.
En nee daarmee zeg ik niet dat makkelie altijd voor jullie fluit. Zoals geen enkele scheidsrechter dat bewust doet! Maar zo kijk ik op de leiding van gister.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan