Ritsu Doan (A)

Scorend Vermogen, wel lekkere goals hoor. Dat valt gewoon niet te ontkennen. Ik had op voorhand liever Honda transfervrij gehaald, en nog liever Diego Lainez voor het middenveld, maar die Doan is echt goed.
 
Aan aankoopbeleid John de Jong is geen touw vast te knopen. Deze aankoop past daar wel in. Wat mij vooral verbaast aan de reacties hier op het forum is dat men vindt dat Ihattaren niet klaar is om een heel seizoen te spelen, maar kennelijk wel er vertrouwen in hebben dat Doan dat wel eventjes invult.

Op basis van wat ik tot nu toe heb gezien van Ihattaren vind ik hem nu al tot de uitblinkers van PSV behoren. Dat is krankzinnig gezien zijn leeftijd. Ik zou zijn leeftijd juist een argument laten zijn om hem in de basis te laten. Als hij dit niveau nu al kan aantikken, hoe hard zal zijn groei zijn als hij veel meters maakt dit seizoen? Ik heb van dichtbij in het stadion hem een paar pasjes zien versturen, dat moeilijk op televisie vast te leggen is, die zijn klasse verraden. Hij geeft er net zo'n geniepig effectje aan mee dat de bal net om de tegenstander krult of net wat makkelijker in de loop ontvangen kan worden door zijn medespeler. Zoveel gevoel in dat linkerbeen van hem. Ik vind hem qua balgevoel en technische vaardigheid minstens zo goed als Ziyech, maar lijdt ondanks risicovolle pasjes minder balverlies. Hij lijdt nog wel balverlies maar dat zie je aan Ziyech, daar ontkom je niet aan bij spelers die iets proberen te creëren.

Dan nog iets over aanname dat hij nog niet klaar zou zijn om een heel seizoen te spelen. Je ziet bij Mo meer durf, flair en verbetenheid om de ballen te krijgen/veroveren dan iedere andere speler op het veld. Hij heeft enorm veel zelfvertrouwen en wil continu in het spel betrokken raken. Dat gecombineerd met zijn fabelachtige techniek denk ik echt dat we goud in handen hebben. Hij zal de eerste speler zijn die de eredivisie verlaat voor meer dan 100 miljoen euro, mits JDJ het niet verpest met contractsonderhandelingen. Zo'n uniek talent ga je toch niet laten banken door een hardwerkende Japanner die met pijn en moeite nog geen 10 goals/assists per seizoen kan verzorgen in de eredivisie? Iedereen gaat er maar vanuit dat hij bij PSV productiever zal zijn, maar gaat voorbij aan het gegeven dat hij bij Groningen net als Maher bij AZ destijds het spel om hem draait. Bij PSV is hij één van de velen. Sterker nog, hij zal één van de minderen zijn tussen Bergwijn, Malen en Ihattaren. Maher kwam niet in zijn spel bij PSV omdat hij veel minder betrokken raakte bij het spel. Daarom vind ik het een valse verwachting dat hij bij PSV productiever zal zijn.

Uiteindelijk kan alles anders uitpakken dan op papier. Voor hetzelfde geld speelt hij de pannen van het dak. Net als dat je bij een aankoop zoals Maher zou verwachten dat hij meteen de ster zou zijn maar uiteindelijk mislukt.

Wat betreft Ihattaren: je kan inderdaad gewoon beginnen met hem standaar basisplaatsen te geven (bij voorkeur op nr. 10). Als hij dan toch een terugval zou krijgen kan je hem altijd nog een tijdje op de bank zetten. Maar profiteer van zijn huidige vorm zou ik zeggen.

Over Doan: ik heb niet zo veel problemen met de speler zelf, maar je creëert alleen maar een groter probleem in de aanval. Want wie wordt het slachtoffer? Krijgen we dan Bruma op links, Malen centraal en Doan op rechts, waardoor Gakpo weer standaard op de bank belandt? En dan is er ook geen ruimte voor Ihattaren, aannemende dat Bergwijn nu ineens de grote nr. 10 is. Dus als iedereen fit is, zet je Ihattaren en Gakpo, je talenten, op de bank. Of het alternatief is spelers waar je dik voor betaald hebt op de bank zetten. Hoe dan ook een concessie dus.
 
Wat betreft Ihattaren: je kan inderdaad gewoon beginnen met hem standaar basisplaatsen te geven (bij voorkeur op nr. 10). Als hij dan toch een terugval zou krijgen kan je hem altijd nog een tijdje op de bank zetten. Maar profiteer van zijn huidige vorm zou ik zeggen.

Over Doan: ik heb niet zo veel problemen met de speler zelf, maar je creëert alleen maar een groter probleem in de aanval. Want wie wordt het slachtoffer? Krijgen we dan Bruma op links, Malen centraal en Doan op rechts, waardoor Gakpo weer standaard op de bank belandt? En dan is er ook geen ruimte voor Ihattaren, aannemende dat Bergwijn nu ineens de grote nr. 10 is. Dus als iedereen fit is, zet je Ihattaren en Gakpo, je talenten, op de bank. Of het alternatief is spelers waar je dik voor betaald hebt op de bank zetten. Hoe dan ook een concessie dus.

Speculatief: Kan het niet zo zijn dat Doan is gehaald omdat er toch wat speelt rond Bergwijn? Die is opeens ook niet "wedstrijdfit" verklaard. Alsnog een grote transfer?
 
Eens met veel wat je zegt. De andere kant is dat Doan de enige echte rechtervleugelspeler is in de selectie. Dus hij kan net zo goed daarvoor gehaald zijn. Ik heb nog geen staflid horen zeggen dat hij specifiek voor de 10 is gehaald?

Wij zien dat zo, maar kan me niet voorstellen dat JDJ dat ook zo ziet. Anders zou hij Bruma niet hebben gehaald wetende dat hij op die positie nog Bergwijn en Gakpo had rondlopen. Ik denk dat JDJ geen onderscheid maakt tussen linker- en rechterflankspeler. Overigens vind ik hem niet een echte rechtsbuiten. Meer een veel mindere versie dan Ziyech die op de rechter vleugel uit de voeten kan. Maar Ihattaren heeft al laten zien dat hij dat ook uitstekend kan invullen.
 
Ik moet er niet aan denken dat je na Lozano ook je andere beste speler kwijt gaat raken. Dan wordt dit elftal echt een soort Feyenoord met wat er dan rondloopt.
 
Wat betreft Ihattaren: je kan inderdaad gewoon beginnen met hem standaar basisplaatsen te geven (bij voorkeur op nr. 10). Als hij dan toch een terugval zou krijgen kan je hem altijd nog een tijdje op de bank zetten. Maar profiteer van zijn huidige vorm zou ik zeggen.

Over Doan: ik heb niet zo veel problemen met de speler zelf, maar je creëert alleen maar een groter probleem in de aanval. Want wie wordt het slachtoffer? Krijgen we dan Bruma op links, Malen centraal en Doan op rechts, waardoor Gakpo weer standaard op de bank belandt? En dan is er ook geen ruimte voor Ihattaren, aannemende dat Bergwijn nu ineens de grote nr. 10 is. Dus als iedereen fit is, zet je Ihattaren en Gakpo, je talenten, op de bank. Of het alternatief is spelers waar je dik voor betaald hebt op de bank zetten. Hoe dan ook een concessie dus.

Een Alireza huren had ik wel begrepen. Die kan een Ihattaren op de bank houden. Die was topscorer eredivisie en heeft PL ervaring. Kortom: een min of meer gearriveerde speler. Een beter voorbeeld zou ik Robben vinden. Maar dat zouden korte termijn oplossingen zijn. Je ziet aan het spel en de verbetenheid een paar keer richting Dumfries dat hij de bal niet naar hem afspeelde dat hij zijn mannetje staat. Ik denk dat hij wel een stap opzij kan doen voor Robben of Alireza. Maar voor een speler als Doan op de bank? Ik denk dat je een tijdbom creeert. En als Ihattaren straks niet wil verlengen dan zal dit topic vol staan met voorspelbare reacties als ondankbare jongen, geen geduld en graag of niet bij PSV spelen...
 
Nog even over de vlag. Ik snap weer niet dat mensen overal een ophef over moeten maken. Laat het van je afglijden. Wie ligt er in Azië nu wakker van een PSV-tweet?

Dit viel mij gelijk op. Deze vlag, hoe fraai het design ook is, staat natuurlijk wel symbool voor een aantal gruwelijkheden net als de vlaggen van Nazi Duitsland en IS. Zeker met de vele Nederlandse slachtoffers en overlevenden van de Jappenkampen en de Japanse zelfreflectie in ogenschouw genomen, vind ik dit echt super lomp van PSV.

Nou goed, het resultaat mag er wel wezen zullen we maar zeggen.
 
Een Alireza huren had ik wel begrepen. Die kan een Ihattaren op de bank houden. Die was topscorer eredivisie en heeft PL ervaring. Kortom: een min of meer gearriveerde speler. Een beter voorbeeld zou ik Robben vinden. Maar dat zouden korte termijn oplossingen zijn. Je ziet aan het spel en de verbetenheid een paar keer richting Dumfries dat hij de bal niet naar hem afspeelde dat hij zijn mannetje staat. Ik denk dat hij wel een stap opzij kan doen voor Robben of Alireza. Maar voor een speler als Doan op de bank? Ik denk dat je een tijdbom creeert. En als Ihattaren straks niet wil verlengen dan zal dit topic vol staan met voorspelbare reacties als ondankbare jongen, geen geduld en graag of niet bij PSV spelen...

Zoiets zou ik nooit doen... ;P
 

Ik ben er blij mee. Had nu alleen ook die Kubo gratis opgepikt. Speelt nu bij Mallorca gehuurt van Real Madrid.
Hij heeft wel oog voor zijn medespelers, dat is wel een plus.
Scorend Vermogen, wel lekkere goals hoor. Dat valt gewoon niet te ontkennen. Ik had op voorhand liever Honda transfervrij gehaald, en nog liever Diego Lainez voor het middenveld, maar die Doan is echt goed.
 
Hij was al eens genomineerd voor grootste talent van de wereld....:clap2:
Erg grote commerciële waarde bovendien.
Een kennismaking met het ventje...
Iets soortgelijks zal hij bij de PSV presentatie ook wel zeggen, but who cares...:D
PSV wordt Bigger in Japan, en dan vanzelf huge in Asia....:HB:
 
Laatst bewerkt:
De swastika van origine toch ook niet?
Ik vind dat de Swastika, zoals het bedoeld is in het India van ca. 5000 jaar terug, gerehabiliteerd moet worden. Het Westen moet de Swastika voortaan niet meer associeren met Nazi Duitsland en de 2e Wereldoorlog. Het teken had en heeft de betekenis van: " laat voorspoed en geluk uit alle windrichtingen mij/ ons bereiken". En daar is niets mis mee, toch..??
 
Word jij betaald door Honda? In elke reactie opper jij de komst van Honda. Wat moeten wij met Honda? We hebben Afellay al als gratis en ervaren speler binnegehaald voor die positie.


Heel simpel , wij hebben niet zoveel geld als in Amsterdam, dan moet je verantwoord omgaan met je geld, Doan is in eerste instantie niet nodig, je kan ihattaren op 10 zetten, pereiro evt straks, Thomas zou kunnen en mocht afellay ooit fit worden kan hij daar ook. Dan kan je beter een relatief gratis of goedkope optie nemen en net geld investeren in een fatsoenlijke verdedigende middenvelder zoals Koopmeiners.

We hebben nu een giga scheefgroei in de selectie, je kan niet met doan,ihattaren en gutti spelen op het middenveld, rosario voegt niks toe in aanvallend en verdedigend opzicht dan had je anders daar een vervanger voor moeten zoeken.
 
Heel simpel , wij hebben niet zoveel geld als in Amsterdam, dan moet je verantwoord omgaan met je geld, Doan is in eerste instantie niet nodig, je kan ihattaren op 10 zetten, pereiro evt straks, Thomas zou kunnen en mocht afellay ooit fit worden kan hij daar ook. Dan kan je beter een relatief gratis of goedkope optie nemen en net geld investeren in een fatsoenlijke verdedigende middenvelder zoals Koopmeiners.

We hebben nu een giga scheefgroei in de selectie, je kan niet met doan,ihattaren en gutti spelen op het middenveld, rosario voegt niks toe in aanvallend en verdedigend opzicht dan had je anders daar een vervanger voor moeten zoeken.

een middenveld dat fysiek gaat omver gelopen worden en helemaal geen duelkracht in de lucht
 
Terug
Bovenaan Onderaan