Ritsu Doan (A)

Een Japanner maakt veel meters, werkt doorgaans hard en verzaakt nooit. Ze zijn verder eigenlijk altijd respectvol in hun doen en laten, richting club, trainer en mede spelers. Voor het team is het absoluut dus een versterking. Vroeger dacht ik dat Aziaten bij uitstek minder goede voetballers zijn maar deze gedachte heb ik in de laatste jaren los moeten laten. Ik hoop dat Doan snel een basisplaats weet af te dwingen. Zijn handelings snelheid lijkt in ieder geval hoog en dat kunnen we wel gebruiken op het middenveld. Zowel Rosario, Hendrix als Guti (en Pereiro) houden mijn inziens soms net iets te lang de bal vast waardoor onze snelle aanvallers niet altijd uit de verf komen.
 
Als ik Social Media moet geloven heeft PSV een behoorlijke flater gemaakt met de presentatie op Social Media van Doan. Ze hadden op de achtergrond de "Rising Sun" weergegeven. Dat staat "gelijk" aan het presenteren van Schwaab met een Hakenkruis op de achtergrond.
1566974299968.png

Het lijkt inmiddels aangepast:
1566974436155.png
 
Als ik Social Media moet geloven heeft PSV een behoorlijke flater gemaakt met de presentatie op Social Media van Doan. Ze hadden op de achtergrond de "Rising Sun" weergegeven. Dat staat "gelijk" aan het presenteren van Schwaab met een Hakenkruis op de achtergrond.
Bekijk bijlage 1419

Het lijkt inmiddels aangepast:
Bekijk bijlage 1420
Die vlieger gaat niet helemaal op daar deze vlag ook nu nog gebruikt wordt door het Japanse leger. Maar begrijpelijk dat ze m aangepast hebben.
 
Wat een amateurisme en domheid van de afdeling communicatie van PSV. Die gasten krijgen ook nog dik betaald.
 
Als ik Social Media moet geloven heeft PSV een behoorlijke flater gemaakt met de presentatie op Social Media van Doan. Ze hadden op de achtergrond de "Rising Sun" weergegeven. Dat staat "gelijk" aan het presenteren van Schwaab met een Hakenkruis op de achtergrond.
Bekijk bijlage 1419

Het lijkt inmiddels aangepast:
Bekijk bijlage 1420
Ik heb er ook naar moeten zoeken. Hier op het forum was alleen de 2e versie gebruikt. De vlag is minimaal controversieel. Hij wordt overigens nog steeds gebruikt voor diverse legeronderdelen, begrijp ik. En misschien was het ook een toevalligheid? Als ik zo de plaatjes zie, is de bovenste wel sprekender, meer comicstijl.

Heeft PSV er ook een mededeling over gedaan of enkel de afbeelding gewijzigd?
 
Ze hadden op de achtergrond de "Rising Sun" weergegeven. Dat staat "gelijk" aan het presenteren van Schwaab met een Hakenkruis op de achtergrond.
Denk dat die vergelijking compleet mank loopt. Ja de Japanners gebruikte die vlag tijdens de 2e wereldoorlog, maar die vlag is nog steeds de vlag van de "Japan Maritime Self-Defense Force" zover ik weet. Onzinnige vergelijking in mijn ogen
 
Wat een amateurisme en domheid van de afdeling communicatie van PSV. Die gasten krijgen ook nog dik betaald.
Tja, ik weet het niet. Ik neem ook aan dat ze zich even inlezen in Japan, maar verwijzend naar mijn vorige post en die van Der Jaufe , kan het ook gewoon ongelukkig zijn en ook in Japan wordt deze vlag dus gewoon nog gebruikt. Dan kun je het niet 1 op 1 vergelijken met de Duitse nazivlag, die volgens mij verboden is?
 
Tja, ik weet het niet. Ik neem ook aan dat ze zich even inlezen in Japan, maar verwijzend naar mijn vorige post en die van Der Jaufe , kan het ook gewoon ongelukkig zijn en ook in Japan wordt deze vlag dus gewoon nog gebruikt. Dan kun je het niet 1 op 1 vergelijken met de Duitse nazivlag, die volgens mij verboden is?
Idd, stel dat n stagair t.maakt. die googled op 'japan leger vlag' die krijgt gewoon hedendaagse afbeeldingen met deze vlag. Niet gehinderd door enig historisch besef maakt ie deze afbeelding.
Zag op twittsr ook een reactie vanuit het verre oosten, begrip voor de fout maar een oproep om dit niet nog een keer te doen gezien de wrange bijsmaak.
 
Dan ben ik toch benieuwd: hoe weet jij dit?
Omdat de communicatie bureaus over het algemeen en bij de overheden erg goed verdienen als ze een simpele infographic oid hebben gemaakt.
 
Idd, stel dat n stagair t.maakt. die googled op 'japan leger vlag' die krijgt gewoon hedendaagse afbeeldingen met deze vlag. Niet gehinderd door enig historisch besef maakt ie deze afbeelding.
Zag op twittsr ook een reactie vanuit het verre oosten, begrip voor de fout maar een oproep om dit niet nog een keer te doen gezien de wrange bijsmaak.
Een stagiaire dit laten doen voor een psv opdracht is al belachelijk maar de supervisor die het laat gebeuren is nog veel kwalijker.
 
Overigens meldt VI dat de transfersom uiteindelijk toch richting de 12 miljoen gaat: PSV betaalt 10 miljoen en met de bonussen 12 miljoen. Dat is bizar veel en zeker als je weet dat men niet bereide was om een dure verdediger te halen..
 
Een stagiaire dit laten doen voor een psv opdracht is al belachelijk maar de supervisor die het laat gebeuren is nog veel kwalijker.
T is n hippe bedrijfstak. Met n jonge supervisor slipt dit er nog steeds door. Met een junior ontwerper ook en met de medior ook. Ik leg de schuld bij de tijdsdruk. Maar misschien hadden ze t ook ff mowten checken bij Doan zelf...
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het is dus toch 10 miljoen. Goeie grutten zeg! En dat voor een speler van Groningen die mij tot nu toe totaal niet is opgevallen. Net zo'n verrassing als Luckassen destijds. Spelers als Maher en Ramselaar waren nog uitblinkers in de eredivisie. Maar wat heeft Doan nou laten zien? Zelfs Ado speler El Khayati heeft op dezelfde positie in de eredivisie 29 goals en assists gegeven vorig seizoen. Dit tegenover 8 (!) van Doan. Misschien denken ze die 10 miljoen terug te kunnen verdienen aan shirtverkoop, anders kan ik deze aankoop toch echt niet verklaren. We hebben rendement nodig in de aanval. Waarom haal je zo'n jongen? Toen men 10 miljoen uitgaf aan Romero die te boek stond als groot talent in Argentinië was er nog verbazing. Maar 10 miljoen voor een speler die zich niet weet te onderscheiden in de eredivisie lijkt opeens normaal te zijn.
 
Het is dus toch 10 miljoen. Goeie grutten zeg! En dat voor een speler van Groningen die mij tot nu toe totaal niet is opgevallen. Net zo'n verrassing als Luckassen destijds. Spelers als Maher en Ramselaar waren nog uitblinkers in de eredivisie. Maar wat heeft Doan nou laten zien? Zelfs Ado speler El Khayati heeft op dezelfde positie in de eredivisie 29 goals en assists gegeven vorig seizoen. Dit tegenover 8 (!) van Doan. Misschien denken ze die 10 miljoen terug te kunnen verdienen aan shirtverkoop, anders kan ik deze aankoop toch echt niet verklaren. We hebben rendement nodig in de aanval. Waarom haal je zo'n jongen? Toen men 10 miljoen uitgaf aan Romero die te boek stond als groot talent in Argentinië was er nog verbazing. Maar 10 miljoen voor een speler die zich niet weet te onderscheiden in de eredivisie lijkt opeens normaal te zijn.
Nou, ik denk dat Doan zeker wel tot de betere spelers behoort. Zeker als je die van PSV en Ajax buiten beschouwing laat. Of hij echt iets toevoegt aan PSV, weet ik niet. Ik sta er wat huiverig in, omdat ik denk dat de grootste voetbaltalenten als bij PSV, Ajax en de buitenlandse clubs zitten. Dus dat binnenlandse scouting wel heel zorgvuldig dient te gebeuren.
 
Om maar even een stukje te citeren over de 'Rising Sun Flag':

The office of the Vexillological Association also points out, “Flags used by the military are domestic decisions.” Therefore: “Normally other countries do not raise objections. The Rising Sun flag existed before Japan went to war and the nature of the issue is different from that of the swastika flag, which was created to symbolize the Nazi regime’s political ideologies.”

Although the Rising Sun flag was designed to serve as the naval ensign, it has also served other purposes throughout Japan’s history.

The office further explains: “The rising-sun design is beautiful, and its motif holds a celebratory impression. From before the war, the flag was widely used by fishermen to indicate a rich haul or to celebrate birth and seasonal festivals. The customs are carried out to this day.”

It is evident that the flag has significance in various ways.

Het is een beetje dubbel denk ik.

Maar goed, we leven natuurlijk in 2019. Dus dan zijn dit soort acties niet zo slim. We worden op Instagram in ieder geval voor Nazi's uitgemaakt, kortzichtige sneeuwvlokjes leven er toch in deze wereld :FP:
 
Om maar even een stukje te citeren over de 'Rising Sun Flag':



Het is een beetje dubbel denk ik.

Maar goed, we leven natuurlijk in 2019. Dus dan zijn dit soort acties niet zo slim. We worden op Instagram in ieder geval voor Nazi's uitgemaakt, kortzichtige sneeuwvlokjes leven er toch in deze wereld :FP:
Als je ouders vermoord zijn in een Jappenkamp dan heeft dat weinig met sneeuwvlokje te maken. T is een besmet symbool. Dat die fout gemaakt is kan gebeuren. Hoeft ook geen officieel excuus vam PSV te komen, gewoon zeggen dat de vorige versie niet handig was en doorgaan met t gewone leven.
 
Als je ouders vermoord zijn in een Jappenkamp dan heeft dat weinig met sneeuwvlokje te maken. T is een besmet symbool. Dat die fout gemaakt is kan gebeuren. Hoeft ook geen officieel excuus vam PSV te komen, gewoon zeggen dat de vorige versie niet handig was en doorgaan met t gewone leven.

Dit. Door omstandigheden heeft de vlag in historische context negatieve associaties meegekregen. Het is echter verre van vergelijkbaar met de nazi Duitsland vlag. Ik zou het eerder vergelijken met de Prinsenvlag, de oude vlag van Nederland die zijn oorsprong vond bij Willem van Oranje. Deze vlag is later vooral bij (extreem) rechts populair geworden, vanwege de associatie met patriottisme, strijd en vaderlandse trots. De NSB gebruikte de vlag en tegenwoordig zie je hem nog wel eens als protest symbool van rechtse groeperingen. De vlag heeft echter dus van origine niks te maken met dergelijke sentimenten.
 
Als je ouders vermoord zijn in een Jappenkamp dan heeft dat weinig met sneeuwvlokje te maken. T is een besmet symbool. Dat die fout gemaakt is kan gebeuren. Hoeft ook geen officieel excuus vam PSV te komen, gewoon zeggen dat de vorige versie niet handig was en doorgaan met t gewone leven.

Ik denk dat de personen die het hardst roepen, niets met de hele situatie gehad te maken hebben gehad. Deze maatschappij kennende. Beetje de Truus op Facebook die 10 jaar voor het neerstorten van een vliegtuig boven de Atlantische Oceaan ook boven de zee vloog, komt allemaal zo dichtbij.
 
Als je ouders vermoord zijn in een Jappenkamp dan heeft dat weinig met sneeuwvlokje te maken. T is een besmet symbool. Dat die fout gemaakt is kan gebeuren. Hoeft ook geen officieel excuus vam PSV te komen, gewoon zeggen dat de vorige versie niet handig was en doorgaan met t gewone leven.

Nee die vlag word, sinds begin 7de eeuw gebruikt in Japan en sinds 1889 in het leger. Het is dus gewoon een vlag van het leger die ook in de 2de wereldoorlog is gebruikt. Deze vlag heeft dus geen enkele relatie met de 2de wereld oorlog, anders, dan dat het de vlag van het leger is.

Verder benieuwd naar zijn resultaten bij psv, voor mij een onbekende speler.
 
Terug
Bovenaan Onderaan