Formule 1

Max Verstappen rijdt de 4e tijd in de kwalificatie voor de GP van Australië in Melbourne. Hamilton op poleposition.

1 Hamilton
2 Bottas
3 Vettel
4 Verstappen
5 Leclerc
6 Grosjean

Gasly rijdt slechts een run in de in de eerste sessie en dat is een behoorlijke misrekening van Red Bull Racing. Hij moet morgen starten vanaf de 17e positie.

Verder business as usual.
 
De voorsprong van Mercedes is gewoon weer idioot groot. Zo ontzettend jammer dat er wéér geen reet aan zal zijn, dit seizoen.
En ik gun het die achterlijke Hamilton al helemáál niet.
 
De voorsprong van Mercedes is gewoon weer idioot groot. Zo ontzettend jammer dat er wéér geen reet aan zal zijn, dit seizoen.
En ik gun het die achterlijke Hamilton al helemáál niet.
Daar neigt t wel naar. Voor de plekken 3 en lager lijkt Haas wel aan te haken, maakt dat gedeelde van het klassement wel weer interessant.
 
Eigenlijk slaat die hele formule 1 nergens op. Sport staat voor mij aan dezelfde mogelijkheden hebben. Meer geld dus een betere auto dan de rest hoort daar niet bij. Ja voetbalclubs met meer geld winnen eerder de CL dan een club met minder geld maar daar blijven het gewoon elf mensen tegen 11 andere mensen die zonder hart gewoon allemaal doodgaan. Men vindt het geweldig als Max vanaf plek 18 alsnog 3e weet te eindigen. De inhaal acties zijn dan mooi om te zien, maar ook volkomen logisch gezien de betere auto. Men noemt het onmogelijk dat Max met deze auto Hamilton van de titel af gaat houden,, dan is het dus net zo onmogelijk dat Max niet minimaal als 5e gaat eindigen in het WK klassement. Het zou pas echt knap zijn wanneer iedereen dezelfde auto heeft en Max dan als derde zal eindigen wanneer hij start vanaf plek 18. Wanneer iedereen dezelfde auto zal hebben sluit ik zeker niet uit dat Max de allerbeste zal zijn, maar nu vind ik dat overhypen wel een beetje grenzen aan irritatie. Conclusie is dat het knap is wat Max doet maar ook volkomen logisch.
 
De voorsprong van Mercedes is gewoon weer idioot groot. Zo ontzettend jammer dat er wéér geen reet aan zal zijn, dit seizoen.
En ik gun het die achterlijke Hamilton al helemáál niet.

Gaap. Er is zoals verwacht dus weer helemaal niks veranderd. Mercedes gooit eerst allerlei spannende berichten de media in, over dat ze hopen op een spannende strijd en dat ze uit moeten kijken voor de concurrentie want enz., om vervolgens wanneer puntje bij paaltje komt iedereen stront voor de ogen te rijden. Ik bedoel, als zelfs een matige coureur als Bottas al zo makkelijk tweede kan worden met die bolide, dan weet je genoeg. De enige hoop die je nog kunt hebben is dat wanneer dat compleet nieuwe type motor ingevoerd wordt, hun hegemonie mbt de bijna monopolie op polepositions en kampioenschappen eens ophoudt, want het is wel ontzettend saai zo.

Het is op zich trouwens helemaal niet slecht wat Verstappen heeft neergezet in de kwali, als je ziet waar Honda vandaan komt. Maar zolang Mercedes en Hamilton er is in dit motortijdperk, gaat hij geen wereldkampioen worden. Ik noem Hamilton niet alleen omdat het gewoon een goede coureur is, maar ook omdat Verstappen geens kans maakt op een stoeltje bij Mercedes zolang Hamilton daar zit, en Ferrari lijkt een beetje het Liverpool van de F1 te worden.
 
en Ric met zijn 'geweldige' Renault op 12..

Die komt er later nog wel achter. Belachelijke beslissing om Red Bull met zo goede chassis te verlaten voor een matige Renault. Die gaat geen 1 keer op het podium komen dit jaar, geloof mij nou maar. Misschien in een chaos race dat die toevallig op het podium eindigd. Maar op eigen kracht, nee nee.

De voorsprong van Mercedes is gewoon weer idioot groot. Zo ontzettend jammer dat er wéér geen reet aan zal zijn, dit seizoen.
En ik gun het die achterlijke Hamilton al helemáál niet.

Vorig jaar was het gat ook zo gigantisch groot in de kwalificatie. Toch won Vettel een dag later de race en was het tot aan de zomer, een leuke strijd tussen Vettel en Hamilton. Ik begrijp dat je dit roept na de kwalificatie vanwege het enorme gat , maar laten we ff afwachten. Mocht het na 3 a 4 race's, het gat nog altijd bizar groot zijn tussen Mercedes en de rest. Dan kan je wel ervan uit gaan dat het wederom weer een saaie jaar gaat worden.

Kwalificatie verder ook niet gezien. Wel knap dat Max nog ff plek 4 van Lerclec pakt. Ook indrukwekkend van Norris in de McLaren op P8.
 
Bottas direct na de start naar de 1e plaats, Max Verstappen op de 4e plaats achter Hamilton (2) en Vettel (3). Ricciardo rijdt zijn voorvleugel kapot en moet een pitstop maken en ligt op de laatste plaats.
:unsure: Karma ... ?
 
Sainz valt als eerste uit met een kapotte motor. Hij staat in de fik ... Een Renault-motor.:rolleyes:
 
GP Australië

Max Verstappen rijdt aan het einde voorlopig de snelste raceronde, maar Bottas een paar rondes later toch weer sneller en die krijgt dus een extra punt.
Bottas wint met meer dan 22 seconden voorsprong op Hamilton en had een voorsprong van maximaal 25 seconden.
Verstappen vlak achter Hamilton.

1 Bottas
2 Hamilton
3 Verstappen
4 Vettel
5 Leclerc
6 Magnussen
 
Laatst bewerkt:
GP Australië

Max Verstappen rijdt aan het einde voorlopig de snelste raceronde, maar Bottas een paar rondes later toch weer sneller en die krijgt dus een extra punt.
Bottas wint met meer dan 22 seconden voorsprong op Hamilton en had een voorsprong van maximaal 25 seconden.
Verstappen vlak achter Hamilton.

1 Bottas
2 Hamilton
3 Verstappen
4 Vettel
5 Leclerc
6 Magnussen

Heb ff zitten kijken, voorgaande seizoenen zat Max ook n 25 tot 30 seconden achter de nr. 1 op Australië. Vrees dat de vrees van Bacchus dicht bij de waarheid gaat liggen.
Met de nieuwe rijder bij Red Bull wordt het nog wel spannend of RB 3e gaat worden in het constructeursklassement.
 
Wow, wat een sterke race was dat van Bottas. Totaal niet verwacht. Hamilton op 20 seconden(!) gezet. Gaat die een Rosbergje doen dit jaar? We zullen het zien. Max ook weer een sterke race. Toch ff mooi op het podium na een hele mooie inhaalactie bij Vettel. Niet slecht hoor die Honda motor.

En Ferrari. Ai, ai, ai. Direct achter de feiten aan. Ik snap ook niet waarom ze die niet Lerclec niet naar binnen haalde op het eind voor nieuwe banden, om nog ff het snelste race ronde te pakken voor extra puntje. Het was wel mooi om te zien op het eind dat de top 3 er echt wel mee bezig waren om het snelste race ronde neer te zetten voor dat extra puntje. Hamilton wou hem, Max ging er ook voor, maar uiteindelijk pakte Bottas hem.
 
Haha, net de race gekeken. Beetje doorheen gespoeld omdat het vooral treintje rijden was, maar wat Australische races betreft, was dit toch wel de race die de meeste voldoening gaf. Ricciardo die een slechte race rijdt en uitvalt, Grosjean die uitvalt, Verstappen die gewoon inhaalt voor een podiumplek. [EDIT] En oh ja, die was ik nog vergeten: dat zure en zuinige applausje van die schijnheilige Ocon na de overwinning van Bottas. Die zit natuurlijk te azen op het zitje van Bottas. Hij zag zijn grote baas glimlachen en applaudiseren en dacht toen van, ja nu moet ik ook maar even lachen en applaudiseren, maar eigenlijk baalde hij als een stekker :lmao:[/EDIT]. Prima start van het seizoen.
 
Laatst bewerkt:
Veel debutanten zeg! Jammer dat Max pech had anders had hij ook nog Hamilton ingehaald. Toch lijkt hij nu een snellere auto bij Red Bull te hebben, vergeleken met vorig jaar.
 
Veel debutanten zeg! Jammer dat Max pech had anders had hij ook nog Hamilton ingehaald. Toch lijkt hij nu een snellere auto bij Red Bull te hebben, vergeleken met vorig jaar.

Dat wel, maar wat schiet je er mee op als de concurrentie een seconde sneller is? Zie Leclerc op dit moment eerder de jongste F1 kampioen worden dan Verstappen.
 
Beide Ferrari's lopen met speels gemak weg bij de concurrentie. Er is flink wat werk aan de winkel voor RBR. Te weinig vermogen en voor het eerst ook een slecht chassis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan