Formule 1

Bottas
Ham
Vet
Lerclec
Max

Top 5 kwalificatie. Ferrari weer achter de feiten aan lijkt het.

In Q3 kwam Max Verstappen te laat over de lijn, waardoor hij geen 2e ronde meer kon rijden. Een erg domme fout van het team. Ik snap werkelijk niet waarom ze altijd zo laat aan een ronde beginnen met het risico dat je te laat bent.
Alsof het wat uitmaakt als je 1 minuut eerder aan je ronde begint. Gewoon gas geven en zo goed mogelijk sturen en dan rijdt je de snelst mogelijke ronde. En ook altijd het gezeik van de coureurs dat er teveel verkeer is. Het circuit in Shanghai is 5,451 km lang. Dan heb je genoeg ruimte om geen hinder te hebben van een andere auto in de kwalificatie.
 
Verstappen verklaart misser in Q3: "Wist niet hoeveel marge ik had"

link

Zoals hierboven al gezegd: Gewoon veel eerder aan die laatste ronde beginnen. :rolleyes: :cool:
 
In Q3 kwam Max Verstappen te laat over de lijn, waardoor hij geen 2e ronde meer kon rijden. Een erg domme fout van het team. Ik snap werkelijk niet waarom ze altijd zo laat aan een ronde beginnen met het risico dat je te laat bent.
Alsof het wat uitmaakt als je 1 minuut eerder aan je ronde begint. Gewoon gas geven en zo goed mogelijk sturen en dan rijdt je de snelst mogelijke ronde. En ook altijd het gezeik van de coureurs dat er teveel verkeer is. Het circuit in Shanghai is 5,451 km lang. Dan heb je genoeg ruimte om geen hinder te hebben van een andere auto in de kwalificatie.

Bovendien, als je eerder begint, is er nog niemand op de baan.
Maar goed, is kijken wat Max nu in de race kan klaarmaken.
 
Nu al teamorders bij Ferrari. Diva Vettel kan Lerclec niet voorbij gaan, dus dan maar met een teamorder.

Zo zielig vind ik dat altijd.
 
Ferrari geeft Leclerc het bevel om Vettel voorbij te laten terwijl Leclerc sneller is. :braak:
Zorg dan dat je sneller bent en ga hem voorbij. Zo is het geen racen. :sick:
Het zou mooi zijn als Leclerc nu met de DRS Vettel gewoon inhaalt. :p
 
Max Verstappen komt steeds dichter bij de Ferrari's. Ferrari is zich zelf behoorlijk in de voet aan het schieten met hun
"strategie".
 
Max Verstappen zit na de pitstop vlak achter Vettel en ze racen om de positie. Vettel ligt zwaar onder druk.
 
GP China

1 Hamilton
2 Bottas
3 Vettel
4 Verstappen
5 Leclerc
6 Gasly

Ferrari heeft Leclerc een vrijwel zekere 3e plaats door de neus geboord. Gasly rijdt de snelste raceronde en krijgt 1 punt extra.
 
Gasly komt nog binnen. Ze proberen nog de snelste raceronde te halen bij Red Bull.

Gelukt ook nog. Haha, geweldig. Dit ga je wel vaker zien in de toekomst. Gasly reed in niemandsland, dus dan maar een pitstop maken om de snelste ronde te pakken. Toch een extra WK-punt.
 
Stand WK

1 Hamilton 68
2 Bottas 62
3 Verstappen 39
4 Vettel 37
5 Leclerc 36
6 Gasly 13
 
Laatst bewerkt:
Binotto verdedigt keuze voor teamorder aan Leclerc

link

Ferrari-teambaas Mattia Binotto stelt dat de beslissing om Leclerc en Vettel van positie te laten veranderen niet was gevallen zodat laatstgenoemde daar meer voordeel uit zou kunnen behalen ten opzichte van de ander.

Wat een lulverhaal. :braak: Het kost Leclerc een 3e plaats en nu wordt hij 5e. Max Verstappen vaart er wel bij, want hij krijgt door het gedoe bij Ferrari een 4e plaats in de schoot geworpen.
Vettel krijgt nog veel problemen dit seizoen om Leclerc voor te blijven, We zullen zien hoe Ferrari dit gaat "managen". :cautious:
 
Ik heb alleen de eerste paar ronden gezien en toen moest ik weg. Het werd een dodelijk saaie optocht, bleek achteraf. Ik ben blij dat ik me daar niet doorheen heb hoeven worstelen.
De FIA heeft de sport gesloopt. Bandenmanagement, brandstof sparen, geen vrije bandenkeuze, V6-blokjes, MGU-H EN MGU-K Units (of hoe ze ook mogen heten)... Noem maar op. Werkelijk elke mogelijkheid tot verbetering tov de concurrentie wordt ingeperkt.

Geef alles vrij, muv de afmetingen en de 'vuile lucht' achter de auto's en het wordt weer racen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan