Kleinzielig van PSV om “woedend” te zijn over zo een besluit! Gedraag je als een grote club die het grotere perspectief in het vizier houdt, namelijk het belang van het NLse voetbal. Vaak hoor ik mensen klagen dat andere bonden hun competitie stil leggen voor dit soort zaken en wij hier niet.... En wat als de KNVB dit voor PSV had gedaan? Hadden we toen ook zoveel commentaar gehad? Grow up!
 
Ik dacht dat alle problemen bij de KNVB door van Breukelen veroorzaakt werden...:unsure:
De rest is kennelijk net zo labiel en incapabel. Het kan ook niet anders aangezien zij Hansie hebben aangesteld toen.
 
Kleinzielig van PSV om “woedend” te zijn over zo een besluit! Gedraag je als een grote club die het grotere perspectief in het vizier houdt, namelijk het belang van het NLse voetbal. Vaak hoor ik mensen klagen dat andere bonden hun competitie stil leggen voor dit soort zaken en wij hier niet.... En wat als de KNVB dit voor PSV had gedaan? Hadden we toen ook zoveel commentaar gehad? Grow up!
Het gaat er dus om dat 3 jaar terug de aanvraag om een wedstrijd van PSV 1 dag te verplaatsen niet mogelijk was, gelijke monniken, gelijke kappen. Dit neigt naar een voorkeursbehandeling. Vindt ht overigens meer een probleem voor PEC dan voor ons.
 
Voetbal is een spel van kansen. De kans is groot dat Real daar wint maar het is geen zekerheid. Een zekerheid is het dat Ajax Europese punten kan halen daar (bijv met een gelijkspel) die er voor gaat zorgen dat PSV bij een kampioenschap in 2020 rechtstreeks geplaatst is voor de champions league

Ik schat die kans op 0 persoonlijk, maar zelfs dan is dat niet het punt. Zoals Gerbrands al aangaf is er ondanks andere (duidelijke) afspraken afgeweken daarvan door de KAVB en dat zónder overleg met betrokken partijen. De KAVB noemt die dan ‘in de geest van de afspraken’ haha. Wedstrijd tegen Feyenoord had ook verplaatst kunnen worden. Er zijn vast mensen die Ajax de winst gunnen of een goed resultaat maar dit is gewoon enorm slecht afgehandeld door de KAVB.
 
PEC Zwolle onderzoekt juridische stappen na verplaatsing Ajax-duel

[...] Door het duel te verzetten speelt PEC plots drie wedstrijden in zeven dagen. Vier dagen na het treffen met Ajax wacht een mogelijk cruciaal duel met Excelsior. [...] We kijken naar de juridische mogelijkheden. Als je dit soort noodgrepen uit wil halen, dan moet je daar in de zomermaanden met je clubs over spreken. Dan verander je niet gedurende het seizoen de spelregels. Bovendien is de KNVB een faciliterende organisatie voor alle BVO's. Dat blijkt niet uit deze keuze.' [...]

Volledig terecht dat ook Zwolle hier tegenin gaat.

Misschien nog een andere wedstrijd van zwolle uit het schema halen. Blijkbaar tellen de belangen van Zwolle niet zo zwaar mee als die van Ajax. Verrassend ?
 
Kleinzielig van PSV om “woedend” te zijn over zo een besluit! Gedraag je als een grote club die het grotere perspectief in het vizier houdt, namelijk het belang van het NLse voetbal. Vaak hoor ik mensen klagen dat andere bonden hun competitie stil leggen voor dit soort zaken en wij hier niet.... En wat als de KNVB dit voor PSV had gedaan? Hadden we toen ook zoveel commentaar gehad? Grow up!

Deed de KNVB nooit. Ze vonden 3 dagen rust altijd wel voldoende. Bovendien gaat het om de manier waarop de KNAB dit gedaan heeft (achterbaks zonder enige vorm van communicatie en overleg). Verder zal het iedereen een reet roesten denk ik. Als ze inhalen voor ze tegen AZ spelen zijn ze vast ook moe.
 
Kleinzielig van PSV om “woedend” te zijn over zo een besluit! Gedraag je als een grote club die het grotere perspectief in het vizier houdt, namelijk het belang van het NLse voetbal. Vaak hoor ik mensen klagen dat andere bonden hun competitie stil leggen voor dit soort zaken en wij hier niet.... En wat als de KNVB dit voor PSV had gedaan? Hadden we toen ook zoveel commentaar gehad? Grow up!

Gerbrands heeft in de stukjes die ik heb gelezen het woord woedend niet in de mond genomen. Die komt op conto van de journalist van dienst. Verder komt hij met een helder verhaal en heeft hij gewoon een punt (en dan refereert hij nog niet eens aan het feit dat de KNVB wel de regels wil veranderen en een andere club (PEC) wil benadelen voor Ajax, maar in het recente verleden onder precies dezelfde omstandigheden de regels niet wilde veranderen (overigens zonder een andere club te benadelen) voor PSV).

PSV is helemaal niet woedend, maar is bij monde van Gerbrands ontstemd over de gang van zaken. En terecht.
 
Het protest van PSV tegen en de kritiek op het verplaatsen van Ajax-PEC Zwolle, is bij Ajax met verbazing aangehoord. De Eindhovense clubleiding zat drie weken geleden namelijk samen met de directie van Ajax, Feyenoord, de KNVB, de ECV en afgevaardigden van FOX Sports.

Tijdens dat overleg waren alle betrokkenen het er over eens dat het Nederlandse clubvoetbal Europees in zwaar weer verkeert en dat Nederland dringend punten nodig heeft op de UEFA-ranglijst. In de ogen van Ajax ging de bijeenkomst niet over de twee concurrenten in de huidige titelrace, maar puur over het belang van het Nederlandse voetbal en hoe de Nederlandse vertegenwoordigers zich goed kunnen voorbereiden op Europese duels.

Vanuit dat oogpunt is het een logisch vervolg om de wedstrijd te verplaatsen. Qua tijd is het niet mogelijk en dag ook niet. In beide gevallen verplaatst je de wedstrijd naar een moment wat alsnog een probleem veroorzaakt. Vandaar dat het pas mogelijk is op 13 maart. Dat PSV zo hard schreeuwt begrijp ik echt totaal niet. De wedstrijd wordt alsnog gespeeld, wat voor voordeel heeft Ajax in de competitie? Het heeft alleen een voordeel voor de CL en dat is een langere voorbereiding met meer rust. Dat Zwolle hier niet over te spreken is begrijp ik, maar met alle respect voor Zwolle, zolang zij de competitie verneuken met kunstgras, neem ik die club niet al te serieus in het verder ontwikkelen van de competitie en zie ik zie alleen maar handelen vanuit eigen oogpunt. Wat logisch is, maar dan doet Ajax dat ook en de KNVB ook. De KNVB heeft baat bij mogelijke punten voor de Nederlandse competitie. Dit kan ook alleen maar voordelig zijn voor PSV.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
PSV hoeft helemaal niet 'woedend' te zijn. De KNVB moet wel de regels volgen. Als ze hebben afgesproken dat wedstrijden enkele uren verplaatst konden worden, dan moet je je daar ook aan houden. Als er afgesproken is dat een wedstrijd 1,5 week verplaatst mag worden, dan mag dat ook. Geen idee wat er precies is afgesproken. PSV mag het best aangeven als afspraken niet nagekomen worden. Zeker omdat PSV het zelf ook ooit heeft aangevraagd, maar dat werd toen niet gedaan.

PEC heeft alle reden woedend te zijn, als het inderdaad klopt dat dit vanuit 1 kant besloten is.

Zo simpel is het, imo.
 
Het protest van PSV tegen en de kritiek op het verplaatsen van Ajax-PEC Zwolle, is bij Ajax met verbazing aangehoord. De Eindhovense clubleiding zat drie weken geleden namelijk samen met de directie van Ajax, Feyenoord, de KNVB, de ECV en afgevaardigden van FOX Sports.

Tijdens dat overleg waren alle betrokkenen het er over eens dat het Nederlandse clubvoetbal Europees in zwaar weer verkeert en dat Nederland dringend punten nodig heeft op de UEFA-ranglijst. In de ogen van Ajax ging de bijeenkomst niet over de twee concurrenten in de huidige titelrace, maar puur over het belang van het Nederlandse voetbal en hoe de Nederlandse vertegenwoordigers zich goed kunnen voorbereiden op Europese duels.

Vanuit dat oogpunt is het een logisch vervolg om de wedstrijd te verplaatsen. Qua tijd is het niet mogelijk en dag ook niet. In beide gevallen verplaatst je de wedstrijd naar een moment wat alsnog een probleem veroorzaakt. Vandaar dat het pas mogelijk is op 13 maart. Dat PSV zo hard schreeuwt begrijp ik echt totaal niet. De wedstrijd wordt alsnog gespeeld, wat voor voordeel heeft Ajax in de competitie? Het heeft alleen een voordeel voor de CL en dat is een langere voorbereiding met meer rust. Dat Zwolle hier niet over te spreken is begrijp ik, maar met alle respect voor Zwolle, zolang zij de competitie verneuken met kunstgras, neem ik die club niet al te serieus in het verder ontwikkelen van de competitie en zie ik zie alleen maar handelen vanuit eigen oogpunt. Wat logisch is, maar dan doet Ajax dat ook en de KNVB ook. De KNVB heeft baat bij mogelijke punten voor de Nederlandse competitie. Dit kan ook alleen maar voordelig zijn voor PSV.

Dat Ajax doet alsof de neus bloedt (zij weten prima welke afspraken er gemaakt zijn!) en jij PSV niet begrijpt als Ajax fan is logisch maar maakt de actie van de KNVB niet minder belachelijk. Die zou alle clubs moeten vertegenwoordigen en niet Zwolle moeten naaien ten faveure van die :SC: . Waar iedereen en ook Gerbrands en Zwolle erg veel moeite mee hebben is dat er tegen duidelijke afspraken in wordt gehandeld en dat de betrokken partijen niets gevraagd wordt (behalve Ajax natuurlijk). Nu is het ineens een legitiem argument waar er voorheen nooit van afgeweken kon worden. Dit riekt naar klasse justitie. Daarnaast heeft Gudde zelf inmiddels aangegeven dat er in ‘de geest van de afspraken’ is gehandeld. Eigen interpretatie dus zonder overleg. Ik weet zeker als het Ajax overkomen was dat de zaak teruggedraaid zou worden.
 
Het protest van PSV tegen en de kritiek op het verplaatsen van Ajax-PEC Zwolle, is bij Ajax met verbazing aangehoord. De Eindhovense clubleiding zat drie weken geleden namelijk samen met de directie van Ajax, Feyenoord, de KNVB, de ECV en afgevaardigden van FOX Sports.

Tijdens dat overleg waren alle betrokkenen het er over eens dat het Nederlandse clubvoetbal Europees in zwaar weer verkeert en dat Nederland dringend punten nodig heeft op de UEFA-ranglijst. In de ogen van Ajax ging de bijeenkomst niet over de twee concurrenten in de huidige titelrace, maar puur over het belang van het Nederlandse voetbal en hoe de Nederlandse vertegenwoordigers zich goed kunnen voorbereiden op Europese duels.
[...]

En ik hoor met verbazing de reactie van Ajax aan gezien de verwijzing naar een overleg dat klaarblijkelijk niet concreet over het veranderen van afspraken over gelijksoortige verzoeken van PSV die eerder dit seizoen nog geweigerd werden ging. Als er concreet over het verplaatsen van wedstrijden is gesproken zou Toon Gerbrands niet op deze manier gereageerd hebben. Als het eerste tegenargument waar ze mee komen zo krom is weet je ook wel genoeg.
 
Dat Ajax doet alsof de neus bloedt (zij weten prima welke afspraken er gemaakt zijn!) en jij PSV niet begrijpt als Ajax fan is logisch maar maakt de actie van de KNVB niet minder belachelijk. Die zou alle clubs moeten vertegenwoordigen en niet Zwolle moeten naaien ten faveure van die :SC: . Waar iedereen en ook Gerbrands en Zwolle erg veel moeite mee hebben is dat er tegen duidelijke afspraken in wordt gehandeld en dat de betrokken partijen niets gevraagd wordt (behalve Ajax natuurlijk). Nu is het ineens een legitiem argument waar er voorheen nooit van afgeweken kon worden. Dit riekt naar klasse justitie. Daarnaast heeft Gudde zelf inmiddels aangegeven dat er in ‘de geest van de afspraken’ is gehandeld. Eigen interpretatie dus zonder overleg. Ik weet zeker als het Ajax overkomen was dat de zaak teruggedraaid zou worden.

Dit zijn de afspraken die ik lees, als er sprake is van het helpen van een club die actief is in Europa en voor punten kan zorgen, dan wordt er gekeken naar de mogelijkheden om te helpen. Wat gebeurt is.
 
En ik hoor met verbazing de reactie van Ajax aan gezien de verwijzing naar een overleg dat klaarblijkelijk niet concreet over het veranderen van afspraken over gelijksoortige verzoeken van PSV die eerder dit seizoen nog geweigerd werden ging. Als er concreet over het verplaatsen van wedstrijden is gesproken zou Toon Gerbrands niet op deze manier gereageerd hebben. Als het eerste tegenargument waar ze mee komen zo krom is weet je ook wel genoeg.

En als er zulke afspraken niet zijn gemaakt zou Ajax niet zo op Toon hebben gereageerd, drogreden dus.
 
Daar begeef ik me graag, houdt het een beetje spannend.
cnpkXC7.jpg
 
En als er zulke afspraken niet zijn gemaakt zou Ajax niet zo op Toon hebben gereageerd, drogreden dus.

Gerbrands zegt letterlijk dat de verplaatsing tegen alle afspraken in is, Ajax geeft aan dat het overleg over het belang van het Nederlandse voetbal ging en dat alle betrokkenen het er over eens dat het Nederlandse clubvoetbal Europees in zwaar weer verkeert. Zeker t.o.v. de heldere taal van Toon een bijzonder wazige omschrijving van zo'n afspraak die gemaakt zou zijn, vind je niet?
 
Gerbrands zegt letterlijk dat de verplaatsing tegen alle afspraken in is, Ajax geeft aan dat het overleg over het belang van het Nederlandse voetbal ging en dat alle betrokkenen het er over eens dat het Nederlandse clubvoetbal Europees in zwaar weer verkeert. Zeker t.o.v. de heldere taal van Toon een bijzonder wazige omschrijving van zo'n afspraak die gemaakt zou zijn, vind je niet?

Het een sluit het ander niet uit.
 
Gerbrands zegt letterlijk dat de verplaatsing tegen alle afspraken in is, Ajax geeft aan dat het overleg over het belang van het Nederlandse voetbal ging en dat alle betrokkenen het er over eens dat het Nederlandse clubvoetbal Europees in zwaar weer verkeert. Zeker t.o.v. de heldere taal van Toon een bijzonder wazige omschrijving van zo'n afspraak die gemaakt zou zijn, vind je niet?

Toon geeft aan dat er is afgesproken dat er verschoven kon worden met een dag of een aantal uur. In dit geval was beide niet mogelijk dus wordt er verder gekeken. Er zijn afspraken gemaakt om rekening te houden met een club die meedoet in Europa. In dit geval wordt de afspraak waargemaakt alleen is er sprake van een geheel andere datum en niet een dag of tijd. Maar als daar geen mogelijkheid in is, dan is het toch logisch dat er wordt gekeken naar een doordeweekse optie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan