Ach, ik maak me niet zo druk om dat potje. Laat de KNVB lekker doen, des te harder ga ik lachen als het niks oplevert.

Wel vind ik dit weer een typische KNVB actie. Afspraken maken, maar ze vervolgens niet nakomen en je zonder communicatie je eigen regeltjes maken. Zoals ze ook graag iedere week de spelregels weer veranderen. De ene week hoef je maar een shirtje vast te pakken en je kijkt een strafschop tegen en de andere week word je bijna uitgekleed en is er niets aan het handje.

Ik vraag me ergens ook af hoeveel inspraak PEC hierin heeft gehad. In ieder geval het zoveelste incident dat mij bewijst dat die hele bond een grote organisatorische bende is.

PEC heeft 0,0 inspraak gehad.

KNVB verplaatst Ajax-PEC Zwolle; PSV boos, PEC furieus

link

"Wij zijn furieus", aldus technisch directeur Gerard Nijkamp. "Dit is nooit besproken. Wij moeten nu drie keer spelen in acht dagen en onze supporters moeten op een doordeweekse dag om half zeven in Amsterdam zijn en daarvoor een snipperdag opnemen. Wij gaan stevig in verweer en sluiten juridische stappen niet uit."

PEC Zwolle zal er in elk geval op gebrand zijn om Ajax punten af te pakken. :D
 
Als op 10 maart de wedstrijd Ajax - Fortuna Sittard nog moet beginnen staat PSV 10 punten voor en moet Ajax nog 11 wedstrijden spelen en PSV nog 9.
Mij ontgaat hier de onderbouwing van 10 punten voorsprong op Ajax.....ga je er sowieso vanuit dat alle komende wedstrijden gewonnen worden door PSV, om te beginnen aanstaande zondag tegen Feyenoord ? Op basis van het vertoonde spel, inzet en instelling sinds de winterstop? Je neemt jezelf toch wel serieus, toch...?? :sneaky:
 
Mij ontgaat hier de onderbouwing van 10 punten voorsprong op Ajax.....ga je er sowieso vanuit dat alle komende wedstrijden gewonnen worden door PSV, om te beginnen aanstaande zondag tegen Feyenoord ? Op basis van het vertoonde spel, inzet en instelling sinds de winterstop? Je neemt jezelf toch wel serieus, toch...?? :sneaky:

Waarschijnlijk serieuzer dan jij jezelf neemt. ;)
PSV heeft thuis alles gewonnen en Feyenoord is in uitwedstrijden geen schim van de ploeg die in de Kuip speelt. Feyenoord gaat zich ook nog eens sparen voor de bekerwedstrijd tegen Ajax.
 
Laatst bewerkt:
Toch wel treurig dat PSV zo reageert naar mijn idee. Laat die club uit Amsterdam Europees gewoon nog wat punten proberen te sprokkelen. Die hebben we hard nodig. Nu zullen ze het op een later tijdstip weer drukker krijgen
 
Ik word sad van de berichten hierboven. Dan. Bedoel ik de reacties van Toon en PEC op de KNVB. Het boeit me vrij weinig wanneer Ajax die wedstrijd speelt: ze zullen hem vast wel winnen ongeacht welke dag ze hem spelen. Waar ik wel boos van wordt is die achterlijke KNVB met hun zelfgemaakte regels. Ik stop maar met gal spuwen nu. Ik had graag nog langer doorgezeken op die kut bond maar ik houd de oppercalimero in mij nog graag gedeist.
 
Toch wel treurig dat PSV zo reageert naar mijn idee. Laat die club uit Amsterdam Europees gewoon nog wat punten proberen te sprokkelen. Die hebben we hard nodig. Nu zullen ze het op een later tijdstip weer drukker krijgen

Meer dan terecht dat PSV zo reageert omdat blijkt dat de KNVB simpelweg niet heeft gecommuniceerd en nota bene gestelde afspraken breekt. Of Ajax voordeel of nadeel heeft aan het verzetten van de wedstrijd laat ik buiten kijf. Wat mij dan wel weer stoort, is dat Ajax wel een betere kans maakt in de Champions League. Punten zijn leuk en aardig, maar een concurrent die weer miljoenen binnenharkt en een flinke reputatie kan opbouwen werkt voor onze club ook zeer averechts. In the long run is het beter als Ajax geen successen boekt.
 
Meer dan terecht dat PSV zo reageert omdat blijkt dat de KNVB simpelweg niet heeft gecommuniceerd en nota bene gestelde afspraken breekt. Of Ajax voordeel of nadeel heeft aan het verzetten van de wedstrijd laat ik buiten kijf. Wat mij dan wel weer stoort, is dat Ajax wel een betere kans maakt in de Champions League. Punten zijn leuk en aardig, maar een concurrent die weer miljoenen binnenharkt en een flinke reputatie kan opbouwen werkt voor onze club ook zeer averechts. In the long run is het beter als Ajax geen successen boekt.
In de long run is het zeker beter dat Ajax successen boekt. Grote successen zelfs. Als er clubs als Juventus en Barcelona in de Eredivisie zouden spelen zou PSV daar van kunnen profiteren. Hoe hoger het niveau hoe beter. Wat betreft de punten Europees heeft Nederland gewoon elke punt hard nodig. We staan nu 11e maar de Oostenrijkers hebben nog twee teams in de Europa league. Dat de kampioen van Nederland zich rechtstreeks plaatst is gewoon belangrijker dan dat Ajax 10 miljoen extra zou verdienen. Zo kortzichtig allemaal
 
In de long run is het zeker beter dat Ajax successen boekt. Grote successen zelfs. Als er clubs als Juventus en Barcelona in de Eredivisie zouden spelen zou PSV daar van kunnen profiteren. Hoe hoger het niveau hoe beter. Wat betreft de punten Europees heeft Nederland gewoon elke punt hard nodig. We staan nu 11e maar de Oostenrijkers hebben nog twee teams in de Europa league. Dat de kampioen van Nederland zich rechtstreeks plaatst is gewoon belangrijker dan dat Ajax 10 miljoen extra zou verdienen. Zo kortzichtig allemaal

Het gaat toch niet om dat ene potje in maart, het gaat om alle potjes in augustus. Dan en alleen dan kan het fundament gelegd worden qua Europese punten. Daar moet de knvb, samen met de clubs, zich op gaan focussen.
Dit is weer eens paniekvoetbal zonder beleid en visie: Real-uit moet het gebeuren om Oostenrijk voor te blijven, yeah right, good thinking.

Tik AZ eens op de vingers die er in augustus echt een potje van gemaakt hebben met hun transferbeleid.
Of ipv straffen, belonen: de winnaar vd JC-schaal krijgt 1 competitiepunt.
Of laat die potentiele Europese clubs tegen elkaar spelen in de voorbereiding (met bonuspunten voor de competitie als extraatje) ipv die vage play offs aan het einde vh seizoen. Zoiets.
 
Laatst bewerkt:
In de long run is het zeker beter dat Ajax successen boekt. Grote successen zelfs. Als er clubs als Juventus en Barcelona in de Eredivisie zouden spelen zou PSV daar van kunnen profiteren. Hoe hoger het niveau hoe beter. Wat betreft de punten Europees heeft Nederland gewoon elke punt hard nodig. We staan nu 11e maar de Oostenrijkers hebben nog twee teams in de Europa league. Dat de kampioen van Nederland zich rechtstreeks plaatst is gewoon belangrijker dan dat Ajax 10 miljoen extra zou verdienen. Zo kortzichtig allemaal

Alsof Ajax even van Real Madrid gaat winnen in Bernabeu. :rolleyes:
Nog niet zolang geleden zijn ze door Feyenoord in de Kuip volledig afgedroogd.
 
Het gaat toch niet om dat ene potje in maart, het gaat om alle potjes in augustus. Dan en alleen dan moet het gebeuren qua Europese punten. Daar moet de knvb samen met de clubs zich op gaan focussen.
Dit is weer eens paniekvoetbal zonder beleid en visie: Real-uit moet het gebeuren om Oostenrijk voor te blijven, yeah right, good thinking.

Tik AZ eens op de vingers die er in augustus echt een potje van gemaakt hebben met hun transferbeleid.
Of ipv straffen, belonen: de winnaar vd JC-schaal krijgt 1 competitiepunt.
Of laat die potentiele Europese clubs tegen elkaar spelen in de voorbereiding (met bonuspunten voor de competitie als extraatje) ipv die vage play offs aan het einde vh seizoen. Zoiets.
Het is de enige kans nog op punten dit seizoen en daardoor op rechtstreekse plaatsing van de kampioen voor de Champions League voor het seizoen 2020/2021. Begrijp soms echt de kortzichtigheid hier niet. Ja het is Ajax maar het komt PSV toch ten goede op zo veel manieren als de Nederlandse competitie weer wat opklimt
 
Laatst bewerkt:
Alsof Ajax even van Real Madrid gaat winnen in Bernabeu. :rolleyes:
Nog niet zolang geleden zijn ze door Feyenoord in de Kuip volledig afgedroogd.
Daar gaat het toch niet om. Zekerheid heb je
nooit in voetbal. Niet veel mensen hadden verwacht dat Feyenoord met 6-2 zou winnen van Ajax bijvoorbeeld. Er zijn toch oneindig veel voorbeelden van wedstrijden die totaal anders zijn verlopen dan verwacht. Het gaat erom dat Ajax de punten kan binnenhalen die PSV ook gewoon nodig heeft
 
Het is de enige kans nog op punten dit seizoen en daardoor op rechtstreekse plaatsing van de kampioen voor de Champions League voor het seizoen 2020/2021. Begrijp soms echt de kortzichtigheid hier niet. Ja het is Ajax maar het komt PSV toch ten goede op zo veel manieren als de Nederlandse compititie weer wat opklimt

Humor.
Schets ik hier een ander inzicht en gooi ik een balletje op voor de lange termijn, word ik weggezet in de hoek van het kamp met de kortzichtigen.
‘Nee nou wordt ie mooi,’ zei Ome Joop ooit.
 
Humor.
Schets ik hier een ander inzicht en gooi ik een balletje op voor de lange termijn, word ik weggezet in de hoek van het kamp met de kortzichtigen.
‘Nee nou wordt ie mooi,’ zei Ome Joop ooit.
“Real uit moet het gebeuren om Oostenrijk voor te blijven, yeah right” Nouja Real uit is letterlijk de enige kans om nog punten te scoren om 11e te blijven op de Coëfficiëntenlijst. Daar gaat dit allemaal juist om. Dan is het toch niet zo vreemd om iemand kortzichtig te noemen als hij dat niet inziet. Het was minder beledigend bedoeld als dat het overkwam. Soms kijk ik er gewoon van op dat sommigen geen overzicht lijken te hebben
 
“Real uit moet het gebeuren om Oostenrijk voor te blijven, yeah right” Nouja Real uit is letterlijk de enige kans om nog punten te scoren om 11e te blijven op de Coëfficiëntenlijst. Daar gaat dit allemaal juist om. Dan is het toch niet zo vreemd om iemand kortzichtig te noemen als hij dat niet inziet. Het was minder beledigend bedoeld als dat het overkwam. Soms kijk ik er gewoon van op dat sommigen geen overzicht lijken te hebben
De kans is ongeveer 1% dat Ajax daar een resultaat haalt. Daarbij is dit duidelijk paniekvoetbal. Het stimuleren van Europese punten moet juist in de zomer plaatsvinden. Dan moeten de Nederlandse clubs gefaciliteerd worden.

Daarbij behoud ik ook mijn standpunt dat Nederland minder clubs moet afvaardigen. Dan scoor je vanzelf meer punten (gemiddeld).
 
“Real uit moet het gebeuren om Oostenrijk voor te blijven, yeah right” Nouja Real uit is letterlijk de enige kans om nog punten te scoren om 11e te blijven op de Coëfficiëntenlijst. Daar gaat dit allemaal juist om. Dan is het toch niet zo vreemd om iemand kortzichtig te noemen als hij dat niet inziet. Het was minder beledigend bedoeld als dat het overkwam. Soms kijk ik er gewoon van op dat sommigen geen overzicht lijken te hebben

Ik kan nu weer iets gaan posten over mijn vermeende gebrek aan overzicht, naast mijn kortzichtigheid, maar ik vind in dat licht jouw post tussen die van mij en Mikasa bijzonder geestig en al genoeg zeggend.
Ik blijf dat humor vinden.

Ik vind een wedstrijd verplaatsen (misschien) logisch. Maar omdat te doen zonder inmenging van de hoofdbetrokkene PEC is wel heel raar.
Knvb: Klub Nogal Visionair Beperkt.
 
Laatst bewerkt:
Daar gaat het toch niet om. Zekerheid heb je
nooit in voetbal. Niet veel mensen hadden verwacht dat Feyenoord met 6-2 zou winnen van Ajax bijvoorbeeld. Er zijn toch oneindig veel voorbeelden van wedstrijden die totaal anders zijn verlopen dan verwacht. Het gaat erom dat Ajax de punten kan binnenhalen die PSV ook gewoon nodig heeft

We zullen het zien. De punten hadden in het begin van het seizoen al binnen moeten zijn door andere clubs.
De KNVB kan beter minder clubs inschrijven voor de Europa-League. Nu vliegen die er al heel snel uit en moeten alle punten over alle clubs verdeeld worden. Als je met minder clubs een paar rondes doorkomt levert dat veel meer punten op.
Ik zie Ajax geen punten halen in Madrid en het verzoek van Ajax om de competitiewedstrijd tegen PEC Zwolle te verplaatsen zal vooral zijn om wat lucht te hebben in het programma van de Nederlandse competitie. Ajax zal zelf ook weinig kans zien om in Madrid punten te scoren.
Mocht Ajax wel doorgaan naar de kwartfinale dan doemt een volgend probleem op. Die worden gespeeld rond speelronde 29 en 30 van de competitie in de eredivisie. Worden die wedstrijden dan ook verplaatst?
Hoe dan ook. Het is natuurlijk marchanderen.
Ze hadden ook 5 minuten voor de wedstrijd Ajax-PEC Zwolle het licht kunnen laten uitvallen in De Bijlmer. ;)
 
Nu ik dit zo lees moet ik mijn mening enigszins bijstellen. Afspraak is afspraak, voor- of nadeel voor wie dan ook. Verbaast me niks met deze voetbalbond en de woede van Gerbrands is terecht.

Blijf er wel nog steeds bij dat dit voor ons niet zozeer een nadeel is.
Inderdaad, afspraak is afspraak. Daarbij, toen PSV hier 3 jaar geleden om vroeg was er niks mogelijk. Waarbij onze uitgangspositie nog gunstiger was..
 
Terug
Bovenaan Onderaan