De kans is ongeveer 1% dat Ajax daar een resultaat haalt. Daarbij is dit duidelijk paniekvoetbal. Het stimuleren van Europese punten moet juist in de zomer plaatsvinden. Dan moeten de Nederlandse clubs gefaciliteerd worden.

Daarbij behoud ik ook mijn standpunt dat Nederland minder clubs moet afvaardigen. Dan scoor je vanzelf meer punten (gemiddeld).
Wordt het aantal clubs dat Nederland afvaardigd voor Europa niet bepaald aan de hand van de Coëfficiëntenlijst? Vraag me af of de KNVB daar enig invloed op heeft. Om dan te zeggen we hoeven bijvoorbeeld twee plekken Europa League niet te hebben dat gaan de clubs nooit goed vinden lijkt me toch? Minder plekken Europa league is minder inkomsten en minder fans die een “mooie” tijd beleven
 
Ik kan nu weer iets gaan posten over mijn vermeende gebrek aan overzicht, naast mijn kortzichtigheid, maar ik vind in dat licht jouw post tussen die van mij en Mikasa bijzonder geestig en al genoeg zeggend.
Ik blijf dat humor vinden.

Ik vind een wedstrijd verplaatsen (misschien) logisch. Maar omdat te doen zonder inmenging van de hoofdbetrokkene PEC is wel heel raar.
Knvb: Klub Nogal Visionair Beperkt.
Probeer eens uit te leggen wat er zo geestig is of wat de humor precies is? Begrijp de logica gewoon niet zo goed dat je wel iemand uit kan lachen zonder duidelijk te zijn maar niet kan aangeven dat iemand het overzicht niet geheel lijkt te hebben, om daarna uit te leggen waar dat aan ligt. Het is veel minder bedoelt als een oordeel naar jouw persoon als wel het verwonderen van mij over de situatie. Zo erg is het allemaal niet
 
Laatst bewerkt:
We zullen het zien. De punten hadden in het begin van het seizoen al binnen moeten zijn door andere clubs.
De KNVB kan beter minder clubs inschrijven voor de Europa-League. Nu vliegen die er al heel snel uit en moeten alle punten over alle clubs verdeeld worden. Als je met minder clubs een paar rondes doorkomt levert dat veel meer punten op.
Ik zie Ajax geen punten halen in Madrid en het verzoek van Ajax om de competitiewedstrijd tegen PEC Zwolle te verplaatsen zal vooral zijn om wat lucht te hebben in het programma van de Nederlandse competitie. Ajax zal zelf ook weinig kans zien om in Madrid punten te scoren.
Mocht Ajax wel doorgaan naar de kwartfinale dan doemt een volgend probleem op. Die worden gespeeld rond speelronde 29 en 30 van de competitie in de eredivisie. Worden die wedstrijden dan ook verplaatst?
Hoe dan ook. Het is natuurlijk marchanderen.
Ze hadden ook 5 minuten voor de wedstrijd Ajax-PEC Zwolle het licht kunnen laten uitvallen in De Bijlmer. ;)
Europese plekken die je als KNVB krijgt toebedeeld niet accepteren gaan clubs nooit goed vinden toch? Ten eerste is het goed voor een club om Europees te spelen voor de ervaring maar ook voor de inkomsten en daarmee voor de competitie in zn geheel.
Jij ziet het als Ajax heeft een te kleine kans om punten te pakken tegen Real dus hoeven we ze als KNVB niet te ondersteunen. Terwijl ik het zie als de KNVB moet Nederlandse clubs zoveel als mogelijk ondersteunen om een zo goed mogelijk resultaat te behalen in Europa omdat dit ten goede komt aan alle Nederlandse clubs. Naar mijn idee is het ondersteunen van een Nederlandse club ten goede van het geheel belangrijker dan een iets veranderd programma. Maar ok daar kunnen we in van mening veranderen
 
Ik vind wel dat PSV zich hierin gedeisd moet houden. Door je hier druk om te maken spreek je een soort van angst uit.
Terwijl PSV alles gewoon in eigen hand heeft en het ook zo moet benaderen.
Als je het weggeeft komt dat niet door dit incidentje.

Wel heeft PEC groot gelijk, die hebben dit blijkbaar 10 dagen of zo tegengewerkt maar de KNVB drukt het er gewoon door.
Omdat het toch maar PEC is, en ajax is nu eenmaal ajax. Dat slaat echt nergens op.

Waarom moest die pot van ajax uberhaupt verplaats worden? Ik dacht dat de vuistregel was dat er 3 dagen rust nodig zijn. Zondagmiddag naar woensdagavond is al drie dagen en 4 uur of zo. Edit; hadden ze toch ook makkelijk/beter naar zaterdagavond kunnen verplaatsen?
 
Wordt het aantal clubs dat Nederland afvaardigd voor Europa niet bepaald aan de hand van de Coëfficiëntenlijst? Vraag me af of de KNVB daar enig invloed op heeft. Om dan te zeggen we hoeven bijvoorbeeld twee plekken Europa League niet te hebben dat gaan de clubs nooit goed vinden lijkt me toch? Minder plekken Europa league is minder inkomsten en minder fans die een “mooie” tijd beleven
Ik denk ook niet dat je mag kiezen, maar het zou wel helpen.
 
Ik vind wel dat PSV zich hierin gedeisd moet houden. Door je hier druk om te maken spreek je een soort van angst uit.
Terwijl PSV alles gewoon in eigen hand heeft en het ook zo moet benaderen.
Als je het weggeeft komt dat niet door dit incidentje.

Wel heeft PEC groot gelijk, die hebben dit blijkbaar 10 dagen of zo tegengewerkt maar de KNVB drukt het er gewoon door.
Omdat het toch maar PEC is, en ajax is nu eenmaal ajax. Dat slaat echt nergens op.

Waarom moest die pot van ajax uberhaupt verplaats worden? Ik dacht dat de vuistregel was dat er 3 dagen rust nodig zijn. Zondagmiddag naar woensdagavond is al drie dagen en 4 uur of zo. Edit; hadden ze toch ook makkelijk/beter naar zaterdagavond kunnen verplaatsen?

Onzin, dat heeft niet met angst te maken. Dat jij of anderen dat zo zien is jullie goed recht maar is in mijn optiek helemaal niet het geval.
Iedere club moet zich aan de vooraf afgesproken regels houden. Ajax en de KNVB wijzigen deze regels tijdens het seizoen en niet in overleg met de andere partijen ineens.

Dan mag je best verontwaardigd zijn of je nu PEC, PSV of Feyenoord heet.

Overigens ben ik het helemaal met je eens over de situatie van PEC.
 
Probeer eens uit te leggen wat er zo geestig is of wat de humor precies is? Begrijp de logica gewoon niet zo goed dat je wel iemand uit kan lachen zonder duidelijk te zijn maar niet kan aangeven dat iemand het overzicht niet geheel lijkt te hebben, om daarna uit te leggen waar dat aan ligt. Het is veel minder bedoelt als een oordeel naar jouw persoon als wel het verwonderen van mij over de situatie. Zo erg is het allemaal niet

Omdat je kortzichtigheid verwijt aan mensen met lange en korte termijn oplossingen en juist het overzicht looft van (op het oog) ondoordachte korte termijn beslissingen van de knvb.

Kijk maar maar de reactie van PEC en PSV. Goed gedaan knvb. Goed gecommuniceerd. Klasse.
Meteen doorpakken knvb, zou ik zeggen:
-kunstgras verbieden
-16 clubs
‘Oh nee, dat is teveel lange termijn denken. Moeten we als knvb niet aan beginnen’
 
Ik zie de taferelen aankomende herfst al voor me. Vitesse, AZ, Feyenoord die uitstel van enkele weken gaan aanvragen, uiteraard nul op het rekest krijgen met als gevolg het oeverloze terechte/onterechte gewijs naar Ajax.

Laten we elkaar geen mietje noemen: het gaat hier toch alleen maar om de competitie en niet om de Europese punten. Zowel voor Ajax, als PSV, als PEC. Met de naieve en ietwat verstandelijk beperkte knvb als speelbal.
 
Laatst bewerkt:
Omdat je kortzichtigheid verwijt aan mensen met lange en korte termijn oplossingen en juist het overzicht looft van (op het oog) ondoordachte korte termijn beslissingen van de knvb.

Kijk maar maar de reactie van PEC en PSV. Goed gedaan knvb. Goed gecommuniceerd. Klasse.
Meteen doorpakken knvb, zou ik zeggen:
-kunstgras verbieden
-16 clubs
‘Oh nee, dat is teveel lange termijn denken. Moeten we als knvb niet aan beginnen’
Ja de beslissing om te verplaatsen is korte termijn maar de uitkomst is toch juist lange termijn? Namelijk klimmen op de coëfficiëntenladder. Ja ik wilde niet ingaan op je oplossingen omdat ik me daar ook totaal niet in kon vinden. AZ wilde je straffen voor het niet behalen van Europees voetbal.. Net of AZ dan de volgende keer beter beleid gaat voeren? Ze hebben natuurlijk beleid gevoerd wat hen zo goed als mogelijk achten en zijn al gestraft doordat ze de Europese inkomsten nu niet genereren. Ook de extra wedstrijden in de voorbereiding tussen clubs die mogelijk Europa ingaan in een periode waarin selecties nog niet rond zijn en er door veel clubs al voorrondes voor Europa worden gespeeld, lijkt me op zn zachts gezegd niet wenselijk. Gewoon de clubs die in Europa spelen ondersteunen als KNVB is het beste. Niet dat polderen en iedereen maar tevreden proberen te houden maar beslissingen nemen vanuit het algemeen belang. Net als met het kunstgras inderdaad. De KNVB had dat gewoon van hogeraf moeten doordrukken (alles naar gras) aangezien het beter is voor de competitie in zn geheel
 
Laatst bewerkt:
“Real uit moet het gebeuren om Oostenrijk voor te blijven, yeah right” Nouja Real uit is letterlijk de enige kans om nog punten te scoren om 11e te blijven op de Coëfficiëntenlijst. Daar gaat dit allemaal juist om. Dan is het toch niet zo vreemd om iemand kortzichtig te noemen als hij dat niet inziet. Het was minder beledigend bedoeld als dat het overkwam. Soms kijk ik er gewoon van op dat sommigen geen overzicht lijken te hebben

Ik vind het persoonlijk nogal kortzichtig om te veronderstellen dat Ajax punten gaat scoren in Madrid. Madrid neemt Ajax niet serieus, wint op 80% gewoon simpel in Amsterdam omdat ze nou eenmaal meer klasse hebben. Ramos onderstreept dit nog eens door bewust geel te pakken zodat hij in de kwartfinale weer op 0 begint. Ondertussen denken ze in Amsterdam en Zeist dat Ajax serieus punten kan pakken :ROFL: Laat me niet lachen. En het meest ergerlijke is dat de KNVB dit dus op eigen houtje samen met Ajax bepaalt tégen gemaakte afspraken in en zonder met direct betrokkenen te overleggen en communiceren. Geen enkele andere club had dit voor elkaar gekregen. Dit zaakje stinkt gewoon en die Jan Doedel van de KNVB had gedacht dit er even stilletjes tussendoor te loodsen en er mee weg te komen. Ik neem aan dat andere clubs zich voortaan ook niet meer aan afspraken hoeven te houden en hun eigen regels kunnen maken dan. Het gaat zoals gezegd hier maar om 1 ding en dat is Ajax rust gunnen voor de competitie zodat ze nog wat meer geholpen worden om kampioen te worden.
Laten we hopen dat Ajax niet van Feyenoord wint dan anders moeten er weer wedstrijden verplaatst worden omdat de mannetjes van die :SC: moe zijn of zich niet goed voor kunnen bereiden.
 
Laatst bewerkt:
Nu ik dit zo lees moet ik mijn mening enigszins bijstellen. Afspraak is afspraak, voor- of nadeel voor wie dan ook. Verbaast me niks met deze voetbalbond en de woede van Gerbrands is terecht.

Blijf er wel nog steeds bij dat dit voor ons niet zozeer een nadeel is.
Ik wist ook niet dat hier harde afspraken over zijn gemaakt. Apart, laten we het daar op houden.
 
Ik vind het persoonlijk nogal kortzichtig om te veronderstellen dat Ajax punten gaat scoren in Madrid. Madrid neemt Ajax niet serieus, wint op 80% gewoon simpel in Amsterdam omdat ze nou eenmaal meer klasse hebben. Ramos onderstreept dit nog eens door bewust geel te pakken zodat hij in de kwartfinale weer op 0 begint. Ondertussen denken ze in Amsterdam en Zeist dat Ajax serieus punten kan pakken :ROFL: Laat me niet lachen. En het meest ergerlijke is dat de KNVB dit dus op eigen houtje samen met Ajax bepaalt tégen gemaakte afspraken in en zonder met direct betrokkenen te overleggen en communiceren. Geen enkele andere club had dit voor elkaar gekregen. Dit zaakje stinkt gewoon en die Jan Doedel van de KNVB had gedacht dit er even stilletjes tussendoor te loodsen en er mee weg te komen. Ik neem aan dat andere clubs zich voortaan ook niet meer aan afspraken hoeven te houden en hun eigen regels kunnen maken dan. Het gaat zoals gezegd hier maar om 1 ding en dat is Ajax rust gunnen voor de competitie zodat ze nog wat meer geholpen worden om kampioen te worden.
Laten we hopen dat Ajax niet van Feyenoord wint dan anders moeten er weer wedstrijden verplaatst worden omdat de mannetjes van die :SC: moe zijn of zich niet goed voor kunnen bereiden.
Voetbal is een spel van kansen. De kans is groot dat Real daar wint maar het is geen zekerheid. Een zekerheid is het dat Ajax Europese punten kan halen daar (bijv met een gelijkspel) die er voor gaat zorgen dat PSV bij een kampioenschap in 2020 rechtstreeks geplaatst is voor de champions league
 
In plaats van dat een landelijke krant twijfels heeft bij zo'n raar besluit van de KNVB (de UEFA zou het eens tegen Ajax moeten flikken), worden wij weer Calimerootjes genoemd door opperclown Driessen. Man, de hunker naar die titel word met de dag groter. Dat we ze maar weer een jaar voor lul mogen zetten, stom bedrijf dat het is.

Die reactie kon je voorspellen. Ik vind het wel goed dat Gerbrands desondanks toch op deze manier reageert. Je kunt roepen wat je wil, maar Toon is op geen enkele manier een typetje Calimero...
 
PEC Zwolle onderzoekt juridische stappen na verplaatsing Ajax-duel

[...] Door het duel te verzetten speelt PEC plots drie wedstrijden in zeven dagen. Vier dagen na het treffen met Ajax wacht een mogelijk cruciaal duel met Excelsior. [...] We kijken naar de juridische mogelijkheden. Als je dit soort noodgrepen uit wil halen, dan moet je daar in de zomermaanden met je clubs over spreken. Dan verander je niet gedurende het seizoen de spelregels. Bovendien is de KNVB een faciliterende organisatie voor alle BVO's. Dat blijkt niet uit deze keuze.' [...]

Volledig terecht dat ook Zwolle hier tegenin gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan