PSV - FC Barcelona | Woensdag 28 november | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Shirtje trekken was gewoon mogelijk Messi draaide weg en klopte hem op snelheid en Pereiro dacht een ander lost het wel op.
Geen gekke gedachte ook gezien de hoeveelheid spelers daar stonden om Messi op te wachten.
As ie een overtreding had gemaakt en Messi had die bal erin gejast was t ook niet goed geweest...
 
Gewoon goede pot voetbal gezien met het voetbal wat je wilt zien. Teleurgesteld over resultaat maar trots op dit team

Klopt helemaal.
Een mooie wedstrijd met een verkeerde uitslag. PSV heeft genoeg kansen gehad om te scoren, maar het zat niet mee. Toch goed om te zien dat ze ook tegen Barcelona een goed niveau op de mat leggen.
De slechtste man op het veld was met stip de scheidsrechter. Hij is of Barcelona fan of zo slechtziend als een mol. :zien:
 
Een geweldig PSV en een geweldige Messi. Erg trots op de jongens. Leuk ook dat Romero er echt aankomt, alleen met Luuk in deze vorm gaat ‘ie weinig spelen. Luuk de Jong is mijn nieuwe held. Na vanavond ben ik ook echt om. Een oorlogsheld was hij vanavond.
 
Als Ajacied kan ik dit beamen. Ik vind PSV ook oprecht een mooi team. Zeker wanneer je Guti ipv Hendrix opstelt. De meesten hier zullen een hekel hebben aan Ajax maar we mogen ook best eens koesteren dat we momenteel twee top ploegen hebben in Nederland waar je je internationaal niet voor hoeft te schamen.

Dat klopt, maar dat zijn dan ook de enige clubs in Nederland. In de CL zie je wedstrijden van een ander niveau. PSV en Ajax hebben het tot nu toe wel heel gemakkelijk dit seizoen in de eredivisie. PSV heeft alles gewonnen en Ajax op een uitglijer in de openingswedstrijd en tegen PSV na ook alles gewonnen met nauwelijks tegengoals. Het is wachten op de wedstrijd Ajax - PSV om weer eens een topwedstrijd te zien.
 
Een geweldig PSV en een geweldige Messi. Erg trots op de jongens. Leuk ook dat Romero er echt aankomt, alleen met Luuk in deze vorm gaat ‘ie weinig spelen. Luuk de Jong is mijn nieuwe held. Na vanavond ben ik ook echt om. Een oorlogsheld was hij vanavond.

Jammer dat zo'n speler als Messi naar Eindhoven toe kwam. Zonder hem hadden we vandaag gewoon met 4-0 gewonnen :D;). Grapjes daargelaten, Luuk was inderdaad fenomenaal. Na deze wedstrijd begin ik toch te twijfelen of Luuk niet ook als middenvelder kan functioneren. Hij is een veel beter aanspeelpunt dan Pereiro met zijn balvastheid en een genot in de lucht. Ook jaagt Luuk heerlijk af en zat-ie er vaak tussen vandaag.

Bergwijn, Romero, Lozano
Luuk
Gutierrez, Rosario
Angelino, Viergever, Schwaab, Dumfries
Zoet

Een ervaren centrale verdediger in plaats van Viergever en volgend jaar hebben we Unnerstal. Gewoon een héérlijk elftal heb je dan, dat zowel nationaal als internationaal in staat zou zijn om mooie prestaties neer te zetten.
 
Mooie pot, lekker sfeertje in het stadion, het zat weer niet mee, Luuk en Pereiro de uitblinkers, achterin solide, voorin net niet scherp genoeg, Hendrix kan dit niveau niet aan, Bommel te laat gewisseld, toch erg trots. Dat was het wel.
Zelden zo kort en bondig de spijker op de kop gezien op dit forum. Klasse.
 
Ik was gisteren mijn huissleutels kwijt, ontdekt om 13 uur. Heb daarna de dag herbeleefd tot het uiteindelijk donker werd. Zonder succes.
Moest bij de buren een reservesleutel halen en daar gebeurde zoveel, en ze houden niet van voetbal, dat ik de wedstrijd heb gemist.

Dank allen voor de immer geweldige posts.
Dit is toch best een mooi forum.

(zelfs een kleine pluim voor de Ajacieden die de moeite nemen ook wat positiefs te melden over PSV op het PSV forum. Zo kan het ook, nee, zo kan het beter.)

Overigens zaten de sleutels in een jaszak van de jaszak van mijn onderjas.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Samenvatting gezien.
Wat me opvalt is dat PSV bijna in het tempo van Barca meekan, waardoor ze net zoveel tijd krijgen als de spelers van Barca, maar dat hebben de spelers nog niet helemaal door, waardoor het allemaal iets te gehaast gaat. Zeker rond de 16, maar vooral in de 16 van de tegenstanders.

Als dat besef komt, winnen ze van buitenlandse topploegen.
 
Deze wedstrijd heeft toch iets opgeleverd. De discussie is niet Rosario of Guti, maar Hendrix of Guti. En op dit moment slaat de balans niet uit in het voordeel van Hendrix (hoeveel sympathie ik ook voor hem heb).

In het algemeen hou ik aan deze wedstrijd toch een %$#gevoel over. Veel meer kansen en aanvallen. Het verschil tussen de 2 teams is gewoon 1 Messi. Ofwel een veel betere effectiviteit. Maar gezien de plaatsing van de schoten van PSV kan je toch ook wel over pech spreken.
Een bijzonder frustrerende CL-campagne, met meer van dit soort wedstrijden. Als ik een biertje kreeg voor elke keer dat ik hardop heb zitten vloeken achter de TV...
 
Een geweldig PSV en een geweldige Messi. Erg trots op de jongens. Leuk ook dat Romero er echt aankomt, alleen met Luuk in deze vorm gaat ‘ie weinig spelen. Luuk de Jong is mijn nieuwe held. Na vanavond ben ik ook echt om. Een oorlogsheld was hij vanavond.
Beetje laat hé ;)
Luuk is al maanden lang de absolute held. Al zet Mark hem achterin, dan nog zal hij dat naar behoren doen.
 
Deze wedstrijd heeft toch iets opgeleverd. De discussie is niet Rosario of Guti, maar Hendrix of Guti. En op dit moment slaat de balans niet uit in het voordeel van Hendrix (hoeveel sympathie ik ook voor hem heb).
Ben hier helemaal niet blij mee maar je hebt een goed punt. Ben een grote fan van Hendrix en heb veel sympathie voor hem.
 
Mooie pot, lekker sfeertje in het stadion, het zat weer niet mee, Luuk en Pereiro de uitblinkers, achterin solide, voorin net niet scherp genoeg, Hendrix kan dit niveau niet aan, Bommel te laat gewisseld, toch erg trots. Dat was het wel.

Vond achterin de Duitser erg goed spelen. Het centrale duo van PSV achterin is misschien niet het meest explosief of atletisch - maar er zit een rust en ervaring die ook wel prettig is.
 
Bad luck game, we had lot's of opportunities to score, but it wasn't in the net. But overall it was a great attacking game for both teams, unfortunately Barca were more lucky despite the fact that they also missed a few goal shots. We got a tough teams in group this season, but still we were fighting at all games. Too sad it finished so early :( I wouldn't say good bye CL, but see you next season, where I believe we can be better and go further. For now we should defend our Eredivisie title and wait for next European tournaments season.
 
Tja, wat valt er nog te zeggen? Ik had gisteren het fortuin op Vak S te mogen zitten, met goeie plaatsen ter hoogte van rand strafschopgebied. Wat mij opviel (en bijna allemaal al gezegd is hier):
- PSV was beter dan Barca, behalve dat ene kleine mannetje met die baard
- Er zat precies 1 cm ruimte tussen de bovenkant van de sokken van Messi en de onderkant van zijn broek
- Kansen, kansen, kansen, wat hebben we een kansen gehad
- Wat een prachtige fluwelen passes kan die Guti geven. Het is gewoon misdadig om zo'n speler niet op te stellen
- Als PSV aanstaande zondag 50% presteert van wat ze gisteren lieten zien, winnen we met 0-7 van Feyenoord
- De achteloze manier waarop Angelino die bal voor de pot slingert is ook echt een lust voor het oog.
- Trieste zaalhockey scheidsrechter die voor iedere scheet floot speelde Barca mooi in de kaart. Die gaan nogal graag liggen en dan waren ze bij deze prutser aan het goeie adres. Maar het was te verwachten, want eerder floot hij Bayern-Ajax ook al helemaal kapot.

Verder kan ik alleen maar afsluiten met een welgemeend: We love you PSV en Puta Barca !
 
Genoten gisteren, zoals ik de hele Europese campagne van PSV geniet van het vertoonde spel. De uitslagen zijn helaas niet helemaal in lijn. Dat is een beetje pech, maar uiteindelijk ook kwaliteit.

Er zouden heel wat poules zijn waarin PSV Europees overwinterd zou hebben en enkele poules waarin ze ook de volgende ronde van de CL hadden kunnen bereiken, maar deze poule was er gewoon echt een maatje te groot.

Nogmaals: genoten. Apetrots.
 
Heb vanaf de 60ste minuut gekeken, heb veel kansen gemist hoorde ik. Zonde van het resultaat maar het was toch een wedstrijd waar je alleen maar vertrouwen uit kon tanken. Dat is gebeurt en kan je weer meenemen naar de competitie. Moet wel zeggen dat ik ben geschrokken van Barca. Een meevoetballende keeper die zoveel verkeerde uittrappen heeft, een verdediging wat niet kan opbouwen. Zonder Messi is dit echt een matig Barca.
 
Toen Guti in de ploeg kwam ging het niveau bij PSV direct zichtbaar omhoog. Dat smaakt bij mij dan toch behoorlijk zuur hoor, dat een speler die duidelijk beter is dan de speler die hem op de bank houdt zo weinig minuten mag maken en al zo lang op de bank wordt gehouden onder de kulsmoesvan "hij moet wennen".
Toen Guti erin kwam werd Barcelona met de rug tegen de muur gezet en konden ze alleen nog maar tijdrekken.
 
Dat klopt, maar dat zijn dan ook de enige clubs in Nederland. In de CL zie je wedstrijden van een ander niveau. PSV en Ajax hebben het tot nu toe wel heel gemakkelijk dit seizoen in de eredivisie. PSV heeft alles gewonnen en Ajax op een uitglijer in de openingswedstrijd en tegen PSV na ook alles gewonnen met nauwelijks tegengoals. Het is wachten op de wedstrijd Ajax - PSV om weer eens een topwedstrijd te zien.
Nou nou nou, eerst zondag maar eens. PSV zou veel beter moeten zijn op dit moment, maar de statistieken geven niet bepaald aanleiding om Feyenoord te onderschatten: Feyenoord won de topper tegen PSV in eigen huis 30 keer, PSV won 12 van de 62 ontmoetingen in Rotterdam.

Maar als PSV hetzelfde voetbalt als gisteren, dan wordt het 0-4 :PSV:
 
Samenvatting gezien.
Wat me opvalt is dat PSV bijna in het tempo van Barca meekan, waardoor ze net zoveel tijd krijgen als de spelers van Barca, maar dat hebben de spelers nog niet helemaal door, waardoor het allemaal iets te gehaast gaat. Zeker rond de 16, maar vooral in de 16 van de tegenstanders.

Als dat besef komt, winnen ze van buitenlandse topploegen.
Laten ze nou zondag eerst maar eens van feyenoord winnen. Als we die verliezen lopen we de kans dat het seizoen als een nachtkaars uitgaat, en als het wat etgenzit al heel vroeg.

Ik vind al dat optimisme wat eng. We hebben 4 keer het gevoel gehad mee te kunnen doen in de CL en 0 punten gehaald. We zijn 1 keer helemaal weggespeeld, en haalden daar een punt. Wellicht zijn we wat te naief gewesst in de CL en hadden we ons gewoon aan moeten passen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan