PSV - RKC Waalwijk | Dinsdag 30 oktober | Eindstand: 2-3 n.v. (Uitgeschakeld)

Status
Je kunt niet meer reageren.
Dat is niet de manier om “te weten waar die jongens staan”. Dat is niet fair tov deze jongens. Je kunt niet 11 spelers die nooit samen hebben gespeeld bij elkaar zetten en zeggen zoek het samen uit. En vervolgens tot de conclusie komen dat ze toch niet voldoen. Al deze spelers zitten niet voor niets op de bank, ze zijn de mindere op de plek. Als je dan 11 van je mindere spelers gezamenlijk een bekerwedstrijd laat afwerken voor eigen publiek dan wil je ze misschien helemaal afbranden? Nee dit snappen doen maar weinigen.
En het is een dooddoener om te roepen dat de beker niet belangrijk is. Jezelf blameren voor eigen publiek is gewoon belachelijk en voor geen enkele verklaring of smoes vatbaar. Van Bommel heeft een fout gemaakt en dit zal hij niet meer herhalen. Of het nou voor de beker is of voor welke wedstrijd dan ook.

Als je in de wedstrijd ook nog met 1-0 voorkomt binnen 25 seconden is het helemaal ongelofelijk dat je in het restant van de wedstrijd zo dramatisch slecht speelt. In de resterende 119 minuten hebben ze slechts 2x op goal weten te schieten en bij de tegengoals leek het wel of ze met opzet weigerden te verdedigen. Ik heb stijgende verbazing en ontzetting naar het tafereel in het Philipsstadion gekeken naar zoveel onkunde en onmacht. Of is het onwil? De spelers die gisteren op het veld stonden hadden de kans zich in de kijker te spelen, maar hebben hopeloos gefaald. Dit zal een flinke knauw geven aan het zelfvertrouwen en geeft te denken als ze in de competitie er moeten staan als ze een keer in moeten vallen of bij een blessure of schorsing van een van de vaste basisspelers een hele wedstrijd moeten spelen.
:unsure: Wellicht is ons door deze vroege bekeruitschakeling nog meer bekerellende bespaard gebleven dit seizoen. :sad:
 
Mark beweert dat zijn idee achter de opstelling goed was en dat het geen gok was. In de basisopstelling was elke speler van PSV beter dan de spelers van RKC...en dus had zijn opstelling moeiteloos overeind moeten blijven en resulteren in een winst voor PSV. Maar Mark, hoe kan je 11 spelers die nooit speeltijd krijgen en ook nauwelijks in deze samenstelling met elkaar voetballen het vertrouwen geven in een goede afloop? Om Van Gaal maar te parafraseren: ben jij nou zo slim, of ben ik nou zo dom...???
 
Ik ga er verder weinig woorden aan vuil maken. Ik snap in ieder geval dat Van Bommel veelal aan dezelfde 11 vasthoudt, want wat erachter zit is niet veel.
 
Dat is niet de manier om “te weten waar die jongens staan”. Dat is niet fair tov deze jongens. Je kunt niet 11 spelers die nooit samen hebben gespeeld bij elkaar zetten en zeggen zoek het samen uit. En vervolgens tot de conclusie komen dat ze toch niet voldoen. Al deze spelers zitten niet voor niets op de bank, ze zijn de mindere op de plek. Als je dan 11 van je mindere spelers gezamenlijk een bekerwedstrijd laat afwerken voor eigen publiek dan wil je ze misschien helemaal afbranden? Nee dit snappen doen maar weinigen.
En het is een dooddoener om te roepen dat de beker niet belangrijk is. Jezelf blameren voor eigen publiek is gewoon belachelijk en voor geen enkele verklaring of smoes vatbaar. Van Bommel heeft een fout gemaakt en dit zal hij niet meer herhalen. Of het nou voor de beker is of voor welke wedstrijd dan ook.

Eens. Het lijkt me beter dat als het blijkbaar toch nodig is om een aantal spelers hier en daar rust te geven (anders zou je ze ook gisteren opstellen) en je de behoefte hebt om een aantal reserves kansen te geven, dit meer flexibel te doen over meerdere wedstrijden, in plaats van allemaal in één keer voor de beker. Wat nu dus ook niet meer kan... Dus gooi er na een zware Europese wedstrijd eens twee andere jongens in, zodat een tweetal basisspelers rust kunnen pakken. Dan had je automatisch in een wedstrijd als die van gisteren ook een aantal basiskrachten die in de afgelopen weken al een keer rust hebben gepakt kunnen laten staan.
 
Mark beweert dat zijn idee achter de opstelling goed was en dat het geen gok was. In de basisopstelling was elke speler van PSV beter dan de spelers van RKC...en dus had zijn opstelling moeiteloos overeind moeten blijven en resulteren in een winst voor PSV. Maar Mark, hoe kan je 11 spelers die nooit speeltijd krijgen en ook nauwelijks in deze samenstelling met elkaar voetballen het vertrouwen geven in een goede afloop? Om Van Gaal maar te parafraseren: ben jij nou zo slim, of ben ik nou zo dom...???

Dat beweert Erik ten Hag ook van zijn Ajax-opstelling in de wedstrijd Ajax - PSV. Gewoon stug volhouden ook als niemand anders het met je eens is. :maniac:
 
Ik hoop dat het stug volhouden van MvB dat het een goed idee was alleen maar een toneelstukje voor de buitenwereld is en dat hij intern wel een Mea Vulva'tje gedaan heeft. Anders hebben we een groot probleem.

Met Isimat en Ramselaar hebben we ook een groot probleem: die willen zo nadrukkelijk niet meer in Eindhoven zijn dat we er niet op kunnen vertrouwen dat ze hun best doen als ze in het veld komen. Wat mij betreft gratis wegdoen in de winterstop.
 
Ik hoop dat het stug volhouden van MvB dat het een goed idee was alleen maar een toneelstukje voor de buitenwereld is en dat hij intern wel een Mea Vulva'tje gedaan heeft. Anders hebben we een groot probleem.

Met Isimat en Ramselaar hebben we ook een groot probleem: die willen zo nadrukkelijk niet meer in Eindhoven zijn dat we er niet op kunnen vertrouwen dat ze hun best doen als ze in het veld komen. Wat mij betreft gratis wegdoen in de winterstop.
Die twee moeten inderdaad gewoon niet meer opgesteld worden.
Wat op zich te achterlijk voor woorden is, want ze hebben gewoon een contract en verwachten ook elke maand een riante bijschrijving op hun rekening. Ik verdraag dergelijk gedrag echt heel slecht.

Wat mij betreft komen ze gewoon elke dag de hele dag op De Herdgang om hun uren te maken en krijgen ze het shirt van PSV nooit meer aan in een officiële wedstrijd.
 
Die twee moeten inderdaad gewoon niet meer opgesteld worden.
Wat op zich te achterlijk voor woorden is, want ze hebben gewoon een contract en verwachten ook elke maand een riante bijschrijving op hun rekening. Ik verdraag dergelijk gedrag echt heel slecht.

Wat mij betreft komen ze gewoon elke dag de hele dag op De Herdgang om hun uren te maken en krijgen ze het shirt van PSV nooit meer aan in een officiële wedstrijd.
Ik kan er ook totaal niet tegen. Vooral Isimat die 3x bij een doelpunt rondloopt met een blik van "wat heb ik hiermee te maken?"
Geef ze de Bogarde-treatment. :grin:
 
Waarom deed die Sadilek eigenlijk niet mee ?

Viel volgens mij recent nog geblesseerd uit bij de Youth League-wedstrijd tegen de Spurs? Normaliter staat Rigo in de pikorde ook boven hem, maar die was bij de vorige bekerwedstrijd nog geblesseerd meen ik.
 
Ik ga er verder weinig woorden aan vuil maken. Ik snap in ieder geval dat Van Bommel veelal aan dezelfde 11 vasthoudt, want wat erachter zit is niet veel.

Ik hoop dat MvB deze cirkelredenatie los gaat laten. Ik kan me niet voorstellen dat Sainsbury, Isimat, Mauro en Guti goed presteren als ze niet spelen, maar vanwege blessures toch moeten opdraven. Dat hebben ze gisteren laten zien, zeker Isimat.

Beter is om lichtjes te rouleren. Hou je ze fysiek, maar zeker ook mentaal erbij.

De rest kan je gevoegelijk afschrijven dit seizoen.
 
Dat PSV verliest in de beker, prima. Een wake up call na de laatste paar matige wedstrijden is sowieso niet verkeerd. Nadeel van deze nederlaag is alleen, dat deze door de spelers die in de competitie spelen niet echt als 'hun' nederlaag wordt gezien. Zij stonden immers niet in het veld. Ik ben daarom bang dat het 'Willem II'-effect na deze nederlaag een beetje uitblijft...
 
Jongens maak je niet druk dit stond gewoon in het sponsorcontract van Ben Mandemakers en was onderdeel van de onderhandeling. Die heeft dit afgedwongen toen hij met zijn geld de overstap maakte van RKC naar PSV. Die man brengt meer in dan de beker ons ooit zou kunnen opleveren.
 
Beschamend hoe men iedere jaar met de beker omgaan. De volgende dieptepunt alweer bereikt. Thuis verliezen in de tweede ronde tegen fucking RKC, die al 6 wedstrijden verloor in de KKD.

Echt bizar weer. Ik bedoel kom op zeg, elke keer maar voorschut staan in de beker. Wanneer gaat een Gerbrands hier iets van zeggen? Het wordt dan wel goed gemaakt met titels, maar je wilt de beker toch ook een keer winnen? Dat is nog de enige prijs die we 1 keer moeten winnen, en dan zitten qua prijzen ( titel, beker, super cup ) in dubbele cijfers, dat kunnen Ajax en Feyenooit op dit moment nog niet zeggen. Maar goed, blijkbaar boeit het PSV geen fuck. Ook Van Bommel heeft inmiddels de mentaliteit als trainer om de beker niet serieus te nemen. Anders stel je geen rechtsback op die op zijn 21e nog bij Jong PSV loopt te ballen en niemand hem kent, en breng je ook geen jeugdspelers erin, ipv basisspelers die de boel nog kunnen redden.

Schande. En dan vrijdag met ze alle roepen dat ze revanche willen nemen op Vitesse, en dan wordt er wel gewonnen. Kan me ook nog wel een mooie dealtje herinneren met Cocu en FC Utrecht in dezelfde week. Jullie mogen winnen in de beker, wij de 3 punten in de competitie.
 
Schande. En dan vrijdag met ze alle roepen dat ze revanche willen nemen op Vitesse, en dan wordt er wel gewonnen. Kan me ook nog wel een mooie dealtje herinneren met Cocu en FC Utrecht in dezelfde week. Jullie mogen winnen in de beker, wij de 3 punten in de competitie.
Hetzelfde dealtje als vorig jaar met Feyenoord.
 
Beschamend hoe men iedere jaar met de beker omgaan. De volgende dieptepunt alweer bereikt. Thuis verliezen in de tweede ronde tegen fucking RKC, die al 6 wedstrijden verloor in de KKD.

Echt bizar weer. Ik bedoel kom op zeg, elke keer maar voorschut staan in de beker. Wanneer gaat een Gerbrands hier iets van zeggen? Het wordt dan wel goed gemaakt met titels, maar je wilt de beker toch ook een keer winnen? Dat is nog de enige prijs die we 1 keer moeten winnen, en dan zitten qua prijzen ( titel, beker, super cup ) in dubbele cijfers, dat kunnen Ajax en Feyenooit op dit moment nog niet zeggen. Maar goed, blijkbaar boeit het PSV geen fuck. Ook Van Bommel heeft inmiddels de mentaliteit als trainer om de beker niet serieus te nemen. Anders stel je geen rechtsback op die op zijn 21e nog bij Jong PSV loopt te ballen en niemand hem kent, en breng je ook geen jeugdspelers erin, ipv basisspelers die de boel nog kunnen redden.

Schande. En dan vrijdag met ze alle roepen dat ze revanche willen nemen op Vitesse, en dan wordt er wel gewonnen. Kan me ook nog wel een mooie dealtje herinneren met Cocu en FC Utrecht in dezelfde week. Jullie mogen winnen in de beker, wij de 3 punten in de competitie.

Aan die bekerwedstrijd tegen FC Utrecht hebben we Bart Ramselaar overgehouden. Die speelde toen zijn beste wedstrijd ooit. Let wel zijn beste wedstrijd ooit speelde hij voor FC Utrecht. :cautious:
 
De doelman van RKC vond dat PSV de nederlaag aan zichzelf te wijten had, mede door de opstelling. "Eigen schuld, dikke bult. Toen we de opstelling hoorden, zorgde dat voor een extra motivatie bij ons."

Etienne Vaessen heeft wel gelijk, maar de extra motivatie was bij hemzelf ver te zoeken. Beide PSV goals kwamen door blunders van hem.
 
De doelman van RKC vond dat PSV de nederlaag aan zichzelf te wijten had, mede door de opstelling. "Eigen schuld, dikke bult. Toen we de opstelling hoorden, zorgde dat voor een extra motivatie bij ons."

Etienne Vaessen heeft wel gelijk, maar de extra motivatie was bij hemzelf ver te zoeken. Beide PSV goals kwamen door blunders van hem.
Die blunders kamen niet zozeer door een gebrek aan motivatie, maar door een gebrek aan kwaliteit. Net als zijn ploeggenoten kon deze sluitpost er namelijk niet veel van. Des te gênanter dat je er zo af gaat.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan