Nederlands Elftal

Wedstrijd niet gezien, maar wel zijn interview na afloop.

Kan niet anders concluderen dat Rosario realistischer is over zijn eigen spel dan de PSV-supporter hier, die iets teveel met de PSV-bril kijkt. Zou zomaar kunnen dat hij voor zichzelf een lichte terugval voelt aankomen.
Hopelijk niet.

Of hij legt de lat gewoon hoger.
 
Laatst bewerkt:
Zeker na het zien van de opstelling is de wedstrijd mij 100% meegevallen. Begin was natuurlijk slecht en wat schiet Mertens die bal er mooi in. Maar grote delen van de wedstrijd is het gelijk opgegaan en hebben beide teams kansen gehad om de winst naar zich toe te trekken. Ik vond Strootman en Blind ook niet tegenvallen deze wedstrijd. Memphis begint zich te ontwikkelen tot de grote ster van Oranje. Leuk!
 
Toch apart dat België niet heeft kunnen winnen, terwijl ze de beste speler van de wereld in hun team hebben.
 
Toch apart dat België niet heeft kunnen winnen, terwijl ze de beste speler van de wereld in hun team hebben.
Nou Mertens zei na afloop dat het belangrijkste was dat Oranje al 8 keer op rij niet heeft weten te winnen van de Rode Duivels. Als dit je mentaliteit is, dan begrijp ik heel goed waarom deze “gouden lichting” 2 toernooien op rij faalde en bij het 3e toernooi waar de kansen veel meer aanwezig waren dan bij de vorige eindtoernooien, zo uitzinnig waren met een 3e plek.
 
Klinkt gek, maar met gebroken ribben spelen is veel minder pijnlijk dan met gekneusde.

In de tijd dat ik nog een lichtvoetige, dartelende vleugelaanvaller was, ben ik in volle snelheid een keer geschept door een mastodont van een verdediger. Drie gekneusde ribben. Weken niet kunnen spelen. Huisarts zei toen al: Klinkt gek, maar met gebroken ribben spelen is veel minder pijnlijk dan met gekneusde.

Een wijsheid waarvan ik toen heb gezworen te delen als de situatie zich voordoet.
Hoesten met gekneusde ribben...Hellish.
 
Eigenlijk toch verdraaid jammer dat Strootman na zijn blessure in ieder geval in Oranje nooit meer een topvorm heeft gehaald. Want zoals hij gisteren speelde, dat is wat je wilt: de combinatie van een agressieve controlerende middenvelder, balafpakker, en snelle passing vooruit. Soort Edgar Davids. Ideaal middenveld: De pitbull, het brein (Frenkie de Jong), en de loper (Wijnaldum).

En dan moet ik het ook bij Frenkie nog maar zien. Dat hij een begenadigd voetballer is met grote intelligentie, bijzondere passing en vooral gevoel voor ruimte is duidelijk. Maar heeft hij ook de pure kracht en snelheid om in het moderne voetbal absolute top te worden? Van Bommel en Cocu waren in hun beste dagen strategen, vechters en lopers in één.
 
Eigenlijk toch verdraaid jammer dat Strootman na zijn blessure in ieder geval in Oranje nooit meer een topvorm heeft gehaald. Want zoals hij gisteren speelde, dat is wat je wilt: de combinatie van een agressieve controlerende middenvelder, balafpakker, en snelle passing vooruit. Soort Edgar Davids. Ideaal middenveld: De pitbull, het brein (Frenkie de Jong), en de loper (Wijnaldum).

En dan moet ik het ook bij Frenkie nog maar zien. Dat hij een begenadigd voetballer is met grote intelligentie, bijzondere passing en vooral gevoel voor ruimte is duidelijk. Maar heeft hij ook de pure kracht en snelheid om in het moderne voetbal absolute top te worden? Van Bommel en Cocu waren in hun beste dagen strategen, vechters en lopers in één.

Frenkie wordt de nieuwe Iniesta. Binnen 4 jaar niet meer weg te denken uit de basis van een Europese topploeg.
 
Eigenlijk toch verdraaid jammer dat Strootman na zijn blessure in ieder geval in Oranje nooit meer een topvorm heeft gehaald. Want zoals hij gisteren speelde, dat is wat je wilt: de combinatie van een agressieve controlerende middenvelder, balafpakker, en snelle passing vooruit. Soort Edgar Davids. Ideaal middenveld: De pitbull, het brein (Frenkie de Jong), en de loper (Wijnaldum).

En dan moet ik het ook bij Frenkie nog maar zien. Dat hij een begenadigd voetballer is met grote intelligentie, bijzondere passing en vooral gevoel voor ruimte is duidelijk. Maar heeft hij ook de pure kracht en snelheid om in het moderne voetbal absolute top te worden? Van Bommel en Cocu waren in hun beste dagen strategen, vechters en lopers in één.
Ik schat Frenkie veel hoger in dan destijds Cocu en van Bommel. Hoe hij tussen Pogba en Kanté of tussen Kroos en Kimmich passeerde en passes gaf, is gewoon indrukwekkend. Dat konden van Bommel en Cocu niet. Vooral van Bommel was een hele andere voetballer.
 
Ik schat Frenkie veel hoger in dan destijds Cocu en van Bommel. Hoe hij tussen Pogba en Kanté of tussen Kroos en Kimmich passeerde en passes gaf, is gewoon indrukwekkend. Dat konden van Bommel en Cocu niet. Vooral van Bommel was een hele andere voetballer.

Eens. Zelfs Wijnaldum en Strootman gaan er beter van ballen in Oranje.
 
Ik schat Frenkie veel hoger in dan destijds Cocu en van Bommel. Hoe hij tussen Pogba en Kanté of tussen Kroos en Kimmich passeerde en passes gaf, is gewoon indrukwekkend. Dat konden van Bommel en Cocu niet. Vooral van Bommel was een hele andere voetballer.

Nee natuurlijk konden die dat niet.
Van Bommel en Cocu hebben nooit tegen Pogba, Kanté, Kroos en Kimmich gespeeld. :p ;P
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik schat Frenkie veel hoger in dan destijds Cocu en van Bommel. Hoe hij tussen Pogba en Kanté of tussen Kroos en Kimmich passeerde en passes gaf, is gewoon indrukwekkend. Dat konden van Bommel en Cocu niet. Vooral van Bommel was een hele andere voetballer.

Hij wordt de beste van allemaal. Haha grappenmaker, check even de facts van Cocu.
 
Ja want Cocu was een dribbelaar op het middenveld.... :rolleyes:

Frenkie de dribbel keizer de beste aller tijden. Tis gewoon absurd hoe sommige vergelijkingen trekken laat keizer Frenkie eerst maar eens een seizoen in de basis staan, bepalend worden en prijzen winnen. Ophemelen en op voetstuk zetten om nada noppes niks daar doe ik niet aan mee.
 
Frenkie de dribbel keizer de beste aller tijden. Tis gewoon absurd hoe sommige vergelijkingen trekken laat keizer Frenkie eerst maar eens een seizoen in de basis staan, bepalend worden en prijzen winnen. Ophemelen en op voetstuk zetten om nada noppes niks daar doe ik niet aan mee.
Volgens mij is er maar 1 keizer/Koning en dat is Koning Pablo de Rosario De Eindhoven Niet Meer Van 020
 
Ik schat Frenkie veel hoger in dan destijds Cocu en van Bommel. Hoe hij tussen Pogba en Kanté of tussen Kroos en Kimmich passeerde en passes gaf, is gewoon indrukwekkend. Dat konden van Bommel en Cocu niet. Vooral van Bommel was een hele andere voetballer.

Als je goed positie kiest, hoef je niet eens te passeren...

Maar serieus: hou er altijd rekening mee dat de 020- media meer invloed op je heeft dan je denkt. Er zijn de laatste jaren - zoals alle jaren - wel meer jonge Ajax-spelers gehypet als 'de' redding van Oranje. Klaassen zou nu al zo'n beetje zijn 50ste interland moeten aantikken, als je de verhalen mocht geloven. Buitencategorie. Ik sluit niet uit dat hij via Werder alsnog Oranje haalt - maar 'de' redder, nou nee. Bazoer gold bij PSV als zeer talentvol, maar pas na zijn overstap naar 020 werd hij bewierookt als de Rijkaard van zijn generatie. Nou, nee... Slechts twee voorbeelden.

Vergeet daarbij niet dat bij PSV- spelers vaak het omgekeerde geldt. Memphis was in werkelijkheid altijd het grootste talent van zijn generatie, maar had de media altijd tegen. Cocu is in mijn ogen na Van Hanegem de beste middenvelder die Nederland ooit heeft voortgebracht (Ik zie Rijkaard dan even als een soort libero - in de tijd dat dat nog bestond), en de stats onderschrijven dat. Maar die status zal hij nooit krijgen. Hoe hij speelde in 2004-2005, PSV bijna de finale van de CL in laverend... Of ook op het WK van 1998 - op vrijwel elke positie op het veld... Jarenlang onbetwistbaar bij Barca...

De berichtgeving heeft ook effect op mij, op iedereen. Frenkie is een groot talent - maar hoger dan Cocu? Hmmmm.... Ik hoop het - het zou mooi zijn voor Oranje. Het intrinsieke talent is er ook. Maar op het hoogste niveau is zo veel meer nodig. Fysiek moet er nog veel gebeuren - hij breekt niet voor niks pas dit jaar door, toch 'al' 21.
 
Terug
Bovenaan Onderaan