Nederlands Elftal

Met dit elftal?
get20140410_01_480_000.jpg


Toch een aardig teampje. Ik genoot wel van die periode.
Ik vond Dr. Vogel altijd de minste. Balletje breed, balletje terug, balletje kwijt...
Verder inderdaad best een indrukwekkend elftal zo.
 
Ene seizoen was het andere niet. Laatste seizoen was verschrikkelijk. Andere seizoenen was veelal uitstekend. De uitslagen waren vaak niet groot, maar er werd echt gespeeld vanuit controle. Als een soort klein broertje van het ooit grote AC Milan.
Met dit elftal?
get20140410_01_480_000.jpg


Toch een aardig teampje. Ik genoot wel van die periode.
Ik vond Dr. Vogel altijd de minste. Balletje breed, balletje terug, balletje kwijt...
Verder inderdaad best een indrukwekkend elftal zo.

Was een ijzersterk team met prachtige resultaten, en persoonlijk vond ik het mooi om te zien. Echter, PSV kreeg destijds veel kritiek vanwege de zakelijke speelstijl. Geen Hollandse school en meer van dat soort onzin. Maar genoeg wedstrijden waar PSV na de 1-0 voorsprong een muur optrok waar niemand meer doorheen kwam.
 
Was een ijzersterk team met prachtige resultaten, en persoonlijk vond ik het mooi om te zien. Echter, PSV kreeg destijds veel kritiek vanwege de zakelijke speelstijl. Geen Hollandse school en meer van dat soort onzin. Maar genoeg wedstrijden waar PSV na de 1-0 voorsprong een muur optrok waar niemand meer doorheen kwam.


Yep. Als het een Italiaans team was geweest zouden er odes gebracht worden en speelde men heldenliederen begeleidt door een mandolin en een luit.
 
Ik vond Dr. Vogel altijd de minste. Balletje breed, balletje terug, balletje kwijt...
Verder inderdaad best een indrukwekkend elftal zo.

Vogel is door de meesten altijd zwaar onderschat geweest. Hij viel niet zo op, maar deed altijd het broodnodige vuile werk op het middenveld.
 
Was een ijzersterk team met prachtige resultaten, en persoonlijk vond ik het mooi om te zien. Echter, PSV kreeg destijds veel kritiek vanwege de zakelijke speelstijl. Geen Hollandse school en meer van dat soort onzin. Maar genoeg wedstrijden waar PSV na de 1-0 voorsprong een muur optrok waar niemand meer doorheen kwam.

Verschil t.o.v. bijvoorbeeld het PSV van vorig seizoen was wel dat als het PSV van 2005/2006 na de 1-0 die muur optrok je ook wist dat er absoluut niets meer zou gebeuren, en rustig een kwartier op het toilet kon gaan zitten. Vorig seizoen sleepten we het ook vaak over de streep, maar dat was toch wat vaker met samengeknepen billen.

Man, wat een subliem team was dat. Vogel was nooit een hoogvlieger, maar door hem konden Cocu en Van Bommel wel excelleren. Werd overigens tijdelijk nog uit de basis gespeeld door een zekere John de Jong, totdat deze (weer) geblesseerd raakte.
 
Vogel is door de meesten altijd zwaar onderschat geweest. Hij viel niet zo op, maar deed altijd het broodnodige vuile werk op het middenveld.
Ik heb hem niet onderschat. Ik vond 'm gewoon niet beter en op z'n gunstigst 'bijna goed genoeg'.
Hij verdiende een transfer naar Milan (even aan Joost vragen of hij weet waarom) en daar was het met een paar wedstrijdjes in één seizoen gebeurd met 'm. Hij was gewoon niet goed genoeg voor de top. Eigenlijk al niet voor PSV en dat laat de rest van zijn carriére ook zien.
Mensen hebben er een handje van om mindere voetballers in bescherming te nemen of op te hemelen onder het motto 'onderschatte speler', maar dat gaat in de meeste gevallen totaal niet op. Zo ook bij Johann -balletje breed, balletje terug, balletje kwijt- Vogel. Aardige kerel, geen topper.
Geeft niks natuurlijk, maar ga niet zitten doen alsof hij onderschat werd. Hij werd juist óverschat en daar trapte Milan heel mooi in.
 
Ik heb hem niet onderschat. Ik vond 'm gewoon niet beter en op z'n gunstigst 'bijna goed genoeg'.
Hij verdiende een transfer naar Milan (even aan Joost vragen of hij weet waarom) en daar was het met een paar wedstrijdjes in één seizoen gebeurd met 'm. Hij was gewoon niet goed genoeg voor de top. Eigenlijk al niet voor PSV en dat laat de rest van zijn carriére ook zien.
Mensen hebben er een handje van om mindere voetballers in bescherming te nemen of op te hemelen onder het motto 'onderschatte speler', maar dat gaat in de meeste gevallen totaal niet op. Zo ook bij Johann -balletje breed, balletje terug, balletje kwijt- Vogel. Aardige kerel, geen topper.
Geeft niks natuurlijk, maar ga niet zitten doen alsof hij onderschat werd. Hij werd juist óverschat en daar trapte Milan heel mooi in.

Vanuit Milan was er absoluut sprake van overschatting. Van de andere kant, volgens mij haalden ze hem transfervrij binnen. Goedkoop gokje. PSV schatte hem m.i. gewoon precies op waarde als bruikbare stofzuiger, die kan passen om dienend te spelen met spelmakers en toppers als Van Bommel en Cocu voor hem.
 
Weet je waar Vogel nooit in heeft gespeeld? Het Nederlands Elftal!
Hoppa...zijn we weer on topic. (Y)
 
Marten de Roon deed het recent goed in het Nederlands Elftal. Speelde een beetje als Johann Vogel vroeger.
... Sorry.

Vind het overigens jammer dat Memphis bij Lyon niet vaak écht in de punt van de aanval speelt, maar toch nog veel achter de spits, of vanaf links. Vond hem de afgelopen wedstrijden in Oranje echt subliem op die plek. Van de andere kant is zijn veelzijdigheid natuurlijk ook een kracht.
 
Vanuit Milan was er absoluut sprake van overschatting. Van de andere kant, volgens mij haalden ze hem transfervrij binnen. Goedkoop gokje. PSV schatte hem m.i. gewoon precies op waarde als bruikbare stofzuiger, die kan passen om dienend te spelen met spelmakers en toppers als Van Bommel en Cocu voor hem.
Dat PSV hem goed gebruikte is zeker waar. Dat hoeft te schuren met mijn eerdere opmerking.
 
Vanuit Milan was er absoluut sprake van overschatting. Van de andere kant, volgens mij haalden ze hem transfervrij binnen. Goedkoop gokje. PSV schatte hem m.i. gewoon precies op waarde als bruikbare stofzuiger, die kan passen om dienend te spelen met spelmakers en toppers als Van Bommel en Cocu voor hem.

Dat is precies wat ik bedoel. :)
 

Filmpje van Babel behind the scenes bij het Nederlands Elftal tegen Duitsland en een heel klein beetje tegen Belgie.

Bergwjin krijgt op 9:15 paar harde klappen op zijn achterhoofd, haha.
 

Filmpje van Babel behind the scenes bij het Nederlands Elftal tegen Duitsland en een heel klein beetje tegen Belgie.

Bergwjin krijgt op 9:15 paar harde klappen op zijn achterhoofd, haha.
Leuk bedoeld, maar daar ga ik echt niet naar kijken Ik erger me groen en geel aan die roze kop van Babel.
 
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...rst-avontuur-bij-jong-oranje-volbrengen-.html

Bij de commentaren staat een suggestie waar ik me wel mee kan identificeren: mensen met een dubbel paspoort niet meer uitnodigen voor jeugdelftallen.

Niet echt slim van die bondscoach het zo te brengen, trouwens, die gaat op termijn als een boomerang in zijn nek landen.
Voor de rest negeren die boel en gewoon verder gaan.
Ach we hebben het over Idrissi, wie?? Lekker belangrijk waar hij voor kiest.
En die suggesties: dat zet totaal geen sode aan de dijk. Wat leer je nou bij onder 16 of Jong Oranje waardoor het niet selecteren pijn zou doen? Als ze toch bij AZ, Ajax of een andere bvo worden opgeleid, dan krijgen ze alsnog een mooie opleiding en werken ze hun interland wedstrijden af bij Marokko/Turkije/.... De bonden in die landen blijven alsnog de grote winnaars: zelf niets investeren in de jeugdelftallen, trainingen, opleiden en infrastructuur maar wel gratis een Zyiech en Mazrouai binnen halen....
 
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...rst-avontuur-bij-jong-oranje-volbrengen-.html

Bij de commentaren staat een suggestie waar ik me wel mee kan identificeren: mensen met een dubbel paspoort niet meer uitnodigen voor jeugdelftallen.

Niet echt slim van die bondscoach het zo te brengen, trouwens, die gaat op termijn als een boomerang in zijn nek landen.
Voor de rest negeren die boel en gewoon verder gaan.

Ja, maar niet alle mensen met dubbele nationaliteiten kiezen per se niet voor Nederland. Sommige kiezen ook gewoon voor Nederland. Kijk maar naar Groeneveld. Kijk het gaan nu om Idrissi, dat is echt geen topper, maar wat als je echt een topper hebt? Het is juist de bedoeling van de jeugdelftallen dat de kans groter is dat ze daar vertrouwd raken en de kans groter is dat ze later voor Nederland kiezen.
 
Ach we hebben het over Idrissi, wie?? Lekker belangrijk waar hij voor kiest.
En die suggesties: dat zet totaal geen sode aan de dijk. Wat leer je nou bij onder 16 of Jong Oranje waardoor het niet selecteren pijn zou doen? Als ze toch bij AZ, Ajax of een andere bvo worden opgeleid, dan krijgen ze alsnog een mooie opleiding en werken ze hun interland wedstrijden af bij Marokko/Turkije/.... De bonden in die landen blijven alsnog de grote winnaars: zelf niets investeren in de jeugdelftallen, trainingen, opleiden en infrastructuur maar wel gratis een Zyiech en Mazrouai binnen halen....

Mazrouai heeft voor de Marokkaanse jeugdelftallen gespeeld. Nooit voor een NL-team. Dat is anders.

Draai de rollen maar eens om. Laat ze maar voor die ploegen spelen in de jeugd. Als ze al gaan en als ze al uitgenodigd worden, kunnen ze later beter beoordelen wat ze moeten kiezen.
Ik voorspel je dat ze dan eerder voor Nederland kiezen als ze echt goed zijn, want er zit nogal een verschil in kwaliteit in een BVO in NL of een jeugdploeg in Marokko.

Want zoals al gememoreerd: Marokko investeert niet. En kiezen ze toch voor Marokko (wat ik betwijfel): prima, doen ze nu ook al.

Volgens mij zet dat eerder zoden aan de dijk dan anderszins.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan