Érick Gutiérrez (M)

Kijk net nog even de samenvatting van de wedstrijd tegen Maassluis terug. Gemiste kans dat niet hij maar Sadilek rechts centraal in het blok voor de verdediging speelde, terwijl Sadilek net zo goed een linkspoot is. Gezien het feit dat Guti het dichtst op Hendrix en Rosario zou moeten zitten in de concurrentiestrijd zou ik net wel hebben willen zien of hij rechts in de zone uit de voeten kan.
 
Mwah. Ik vond Pereiro, zeker in de eerste helft, prima spelen. Werkte ook hard en verdedigde ook mee.
Er moet blijkbaar per se iemand geslachtofferd worden om de oppergod Guti in te zetten?

Het gaat mij niet om god Guti, het gaat mij om de starheid van de manier van voetballen. De nuances die je aanbrengt vanwege het niveau en de kwaliteiten van je tegenstanders.

Ik vind het raar dat je tegen NAC precies hetzelfde speelt als tegen Barca/Inter.
Waarom geen balvaste middenvelder die een prima pass heeft ipv een redelijk trage one-touch-kaatser in de spits?
 
En dan lopen er nog 2 van die nietsnutten rond t.w. Ramselaar en Mauro die ipv Guti op het middenveld kunnen spelen. Het ziet er barslecht uit voor onze topaankoop onder deze Cocu 2.0.
 
En dan lopen er nog 2 van die nietsnutten rond t.w. Ramselaar en Mauro die ipv Guti op het middenveld kunnen spelen. Het ziet er barslecht uit voor onze topaankoop onder deze Cocu 2.0.
Haha die gast heeft pas net zijn plantjes gekocht en zijn woonkamer ingericht. Die heeft echt nog niet nagedacht over zijn toekomst perspectief. Zometeen is zijn koppie volledig op voetbal gericht, raakt Hendrix geblesseerd en speelt deze man zichzelf echt wel in de basis hoor.
 
En dan lopen er nog 2 van die nietsnutten rond t.w. Ramselaar en Mauro die ipv Guti op het middenveld kunnen spelen. Het ziet er barslecht uit voor onze topaankoop onder deze Cocu 2.0.
Hahahahahahaha. :ROFL:

Ik probeer er al een tijdje niet op te reageren, maar doe je een poging om het record "ventileer zo veel mogelijk onzin in één week" te verbreken? Of heb je een nieuwe dimensie sarcasme uitgevonden?
 
Als je als speler al mentaal bent afgebroken na 2 wedstrijden op de bank, dan ben je een sneeuwvlokje en hoor je helemaal niet thuis in een profploeg.
Exact. Wat een onzin dat je mentaal zou zijn gebroken als je een paar wedstrijden niet speelt terwijl je nieuw bij een club bent.
 
Met Johan Vonlanthen gebeurde zowat hetzelfde.
Wat Gutierrez betreft: Als je gelooft dat je aangekocht bent om ook in de CL te spelen en je geen speeltijd krijgt dan zul je lijkt mij zwaar teleurgesteld zijn. Ik sla niet door, integendeel ik vind ook dat de beste 11 in de basis moeten staan. Velen gaan uit van die wedstrijd tegen Excelsior Maassluis en baseren daar de kwaliteit van de Mexicaan op. Dat was geen graadmeter. De kans op blessures oplopen was daar levensgroot. Afijn als je hier je mening geeft wat niet strookt met andere forummers dan ben je de boeman en ja zelfs een trol..:D. So what, ik denk dat Guti velen hier nog gaat verrassen in positieve zin. Het grappige gedeelte is dat een ieder wilde dat hij naar PSV zou komen en vrijwel niemand hier hem ooit heeft zien spelen. Vrij paradoxaal als je het mij vraagt.
 
Met Johan Vonlanthen gebeurde zowat hetzelfde.
Wat Gutierrez betreft: Als je gelooft dat je aangekocht bent om ook in de CL te spelen en je geen speeltijd krijgt dan zul je lijkt mij zwaar teleurgesteld zijn. Ik sla niet door, integendeel ik vind ook dat de beste 11 in de basis moeten staan. Velen gaan uit van die wedstrijd tegen Excelsior Maassluis en baseren daar de kwaliteit van de Mexicaan op. Dat was geen graadmeter. De kans op blessures oplopen was daar levensgroot. Afijn als je hier je mening geeft wat niet strookt met andere forummers dan ben je de boeman en ja zelfs een trol..:D. So what, ik denk dat Guti velen hier nog gaat verrassen in positieve zin. Het grappige gedeelte is dat een ieder wilde dat hij naar PSV zou komen en vrijwel niemand hier hem ooit heeft zien spelen. Vrij paradoxaal als je het mij vraagt.

Ik denk niet dat wij (ik niet althans) zozeer twijfelen aan de kunde van Gutierrez. Het gaat meer om uitspraken dat hij gebroken zou zijn (hij is er net!) en dat er koste wat het kost iemand geslachtofferd moet worden om Gutierrez te laten spelen. En dan dus Rosario, die prima speelt...of Pereiro, die niet op de plek van Gutierrez staat.
Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik vond het ook vreemd dat Van Bommel hem niet ergens in de tweede helft bracht, al was het maar om iets te forceren. Maar wat mij betreft hoeft hij niet onomstreden te zijn.
 
Ik denk niet dat wij (ik niet althans) zozeer twijfelen aan de kunde van Gutierrez. Het gaat meer om uitspraken dat hij gebroken zou zijn (hij is er net!) en dat er koste wat het kost iemand geslachtofferd moet worden om Gutierrez te laten spelen. En dan dus Rosario, die prima speelt...of Pereiro, die niet op de plek van Gutierrez staat.
Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik vond het ook vreemd dat Van Bommel hem niet ergens in de tweede helft bracht, al was het maar om iets te forceren. Maar wat mij betreft hoeft hij niet onomstreden te zijn.
Daarbij vind ik het jammer dat Van Bommel onderschat hoe gevaarlijk voor de tegenstander het tandem met Lozano is. Pereiro staat inderdaad niet op de positie van Gutierrez, maar waarom niets verzinnen in een 4-4-2 opstelling zodat Rosario en Guti op het middenveld kunnen spelen. Pereiro kan gewoon op 10 blijven.
Natuurlijk kan een speler na enkele weken niet omstreden zijn. maar ik vind, als je een erg goede speler in je elftal hebt maar nog een betere voorhanden, dat je altijd voor die laatste optie moet gaan danwel dat je ze samen laat spelen.
 
Daarbij vind ik het jammer dat Van Bommel onderschat hoe gevaarlijk voor de tegenstander het tandem met Lozano is. Pereiro staat inderdaad niet op de positie van Gutierrez, maar waarom niets verzinnen in een 4-4-2 opstelling zodat Rosario en Guti op het middenveld kunnen spelen. Pereiro kan gewoon op 10 blijven.
Natuurlijk kan een speler na enkele weken niet omstreden zijn. maar ik vind, als je een erg goede speler in je elftal hebt maar nog een betere voorhanden, dat je altijd voor die laatste optie moet gaan danwel dat je ze samen laat spelen.

De ironie is dat van onze aanvallers Lozano op dit moment eigenlijk de meest logische zou zijn om te slachtofferen ten gunste van Guitierez.
Eventueel zou je Luuk nog naar de plek van Pereiro kunnen overhevelen. Maar of dit nou echt resulteert in een sterker team valt nog maar te bezien.
 
Daarbij vind ik het jammer dat Van Bommel onderschat hoe gevaarlijk voor de tegenstander het tandem met Lozano is. Pereiro staat inderdaad niet op de positie van Gutierrez, maar waarom niets verzinnen in een 4-4-2 opstelling zodat Rosario en Guti op het middenveld kunnen spelen. Pereiro kan gewoon op 10 blijven.
Natuurlijk kan een speler na enkele weken niet omstreden zijn. maar ik vind, als je een erg goede speler in je elftal hebt maar nog een betere voorhanden, dat je altijd voor die laatste optie moet gaan danwel dat je ze samen laat spelen.

Omdat je dan Bergwijn of De Jong op de bank moet zetten?
 
Omdat je dan Bergwijn of De Jong op de bank moet zetten?
Moeilijke kwestie als je zoveel goede spelers in je selectie hebt. Het is aan de coach om die 11 op te stellen die PSV het hoogste rendement brengen. Maar je mag toch 3x wisselen. Switch een beetje voorin met spelers en speeltijd dan hoeft de Jong ook geen absoluut kind van de rekening te worden. Bergwijn en Lozano zou ik nooit op de bank zetten of je moet al 3-0 voorstaan ten faveure van je beste bankzitters zoals Malen en Gakpo. Dan kun je dus wel 4-4-2 spelen.
 
Met Johan Vonlanthen gebeurde zowat hetzelfde.
Wat Gutierrez betreft: Als je gelooft dat je aangekocht bent om ook in de CL te spelen en je geen speeltijd krijgt dan zul je lijkt mij zwaar teleurgesteld zijn. Ik sla niet door, integendeel ik vind ook dat de beste 11 in de basis moeten staan. Velen gaan uit van die wedstrijd tegen Excelsior Maassluis en baseren daar de kwaliteit van de Mexicaan op. Dat was geen graadmeter. De kans op blessures oplopen was daar levensgroot. Afijn als je hier je mening geeft wat niet strookt met andere forummers dan ben je de boeman en ja zelfs een trol..:D. So what, ik denk dat Guti velen hier nog gaat verrassen in positieve zin. Het grappige gedeelte is dat een ieder wilde dat hij naar PSV zou komen en vrijwel niemand hier hem ooit heeft zien spelen. Vrij paradoxaal als je het mij vraagt.
Nou ik kan je verzekeren dat als je een andere mening hebt dan soms de meerderheid op dit forum, je dan niet gelijk als trol of boeman wordt bestempeld. En geloof me, ik kan dat wel zeggen.... En als ze allemaal een keer in een gekke bui zijn, dan kiezen ze jou zelfs uit tot “forummer van het jaar”:maniac::grin:
 
Met Johan Vonlanthen gebeurde zowat hetzelfde.
Wat Gutierrez betreft: Als je gelooft dat je aangekocht bent om ook in de CL te spelen en je geen speeltijd krijgt dan zul je lijkt mij zwaar teleurgesteld zijn. Ik sla niet door, integendeel ik vind ook dat de beste 11 in de basis moeten staan. Velen gaan uit van die wedstrijd tegen Excelsior Maassluis en baseren daar de kwaliteit van de Mexicaan op. Dat was geen graadmeter. De kans op blessures oplopen was daar levensgroot. Afijn als je hier je mening geeft wat niet strookt met andere forummers dan ben je de boeman en ja zelfs een trol..:D. So what, ik denk dat Guti velen hier nog gaat verrassen in positieve zin. Het grappige gedeelte is dat een ieder wilde dat hij naar PSV zou komen en vrijwel niemand hier hem ooit heeft zien spelen. Vrij paradoxaal als je het mij vraagt.

Grapjas.
Johan Vonlanthen kwam als 16- of 17-jarige naar PSV, stond te boek als groot talent maar heeft het niet gemaakt. Guti is international, en is gehaald om het middenveld een kwalitatieve impuls te geven. Nu wilde iedereen graag de impuls zien, na het vertrek van Van GInkel en de langdurige blessure van Thomas. Iedereen zag Rosario als invaller, als noodoplossing. Maar tot ieders verbazing speelt die jongen ontzettend goed, groeit hij iedere wedstrijd, waarmee Van Bommel een luxeprobleem heeft: 3 goede middenvelders (gaan we er ff van uit dat ie goed is) voor de 2 controlerende posities. Wat te doen? Als je Rosario ernaast zet, stopt diens ontwikkeling. En dat wil je juist niet. Hendrix er uit? De Jong? Pereiro? Ga je je speelstijl aanpassen omdat je zo graag Guti wil zien spelen, en wordt het team dan wel beter?
Als hij van een paar wedstrijdjes banken mentaal gebroken zou zijn, dan hebben we een Mexicaanse Jordi Hoogstrate. Daar ben ik trouwens niet bang voor, want bij het Mexicaans elftal zit hij er ook wel eens op de bank. Omgaan met teleurstellingen kan hij dus wel.

Als laatste: je kunt hier prima je mening geven, ook al wijkt die af van de algehele opinie. Doe ik ook. Niemand die gek op kijkt, en je moet ook niet gek opkijken als je dan weerwoord krijgt. Het is immers een forum, geen plek met klapvee waar je wijsheden kunt verkondigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan