FC Barcelona - PSV | Dinsdag 18 september | Eindstand 4-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Hoe verwacht ook, ik hou toch een naar gevoel over aan deze wedstrijd, omdat 4-0 gewoon geflatteerd is.
Tuurlijk waren ze beter. Maar PSV hield lang stand en had zelf genoeg kansen.
1-0 of hooguit 2-0 had het wedstrijdbeeld beter weergegeven.

Maar goed, ze hoeven zich niet te schamen voor deze prestatie.
 
Ik zal wel de enige zijn hier, maar ik ben blij dat het voorbij is.
Aan het aantal pagina's van dit wedstrijdtopic te zien, was ik ook de enige forummer die niet ook op het forum actief was tijdens de wedstrijd :)

Ik had de neiging heel beidehand 'maar ik ook niet' te zeggen. Totdat ik me realiseerde dat dit een van de weinige wedstrijden van PSV was, waarbij ik tijdens de wedstrijd op mijn mobiel actief was. :CENSORED:

Ik ben verder ook blij dat dit erop zit. Jammer dat we niet met 3 punten zijn gestart in de Champions League, anderzijds, zaak om nu 5x achter elkaar de andere clubs af te slachten. :sneaky:
 
Een zuinige duit in het zakje doen.
Zo koopt hij zijn ziel weer terug en zijn fatsoen.
Laaaaaaat m'n ballen los, laat m'n ballen eens los!♫♪
Gek op karaoke.:maniac:

Ik zal wel de enige zijn hier, maar ik ben blij dat het voorbij is.
Aan het aantal pagina's van dit wedstrijdtopic te zien, was ik ook de enige forummer die niet ook op het forum actief was tijdens de wedstrijd :)
Ik was ook niet actief. Ik heb de wedstrijd ook niet helemaal gekeken. Het blijft een toernooi waar ik niets mee heb en als dan ook nog Messi én Suarez steeds door het beeld hobbelen, dan ga ik daar echt niet voor mijn plezier naar zitten kijken.
 
De verhoudingen in het hedendaagse clubvoetbal worden pijnlijk duidelijk als je club 4-0 verliest, en je toch denkt: goede pot gespeeld.

Tegen dit Barcelona, en vooral: tegen deze Messi, is gewoon geen kruid gewassen. Wat hij gisteren weer liet zien - die vrije trap, de loopacties op de 3-0 en de 4-0... Het is om te watertanden zo goed. Van Bommel kan wel zeggen dat het verschil in de details zat, maar dat is natuurlijk onzin. In feite is het PSV-doel de hele wedstrijd omsingeld geweest, en is er geen moment sprake van een gestructureerde opbouw of de bal in de ploeg houden. Door de snelheid van Lozano en Bergwijn, en de fantastische kopkracht, sluwheid en mentaliteit van De Jong dwing je dan wel kansen af, maar dat doet niks af aan het wedstrijdbeeld. PSV speelde verdedigend goed gegroepeerd (Hendrix deed het verdedigend ook goed), maar dat is veel te weinig om in de buurt te komen van dit team van wereldklasse.
Toch zijn er ook lichtpuntjes. Als PSV zo geconcentreerd speelt, dan maak je volgens mij tegen elk iets meer sterfelijk team (zonder Messi en Dembele) gewoon een kans. Ik zie niet in waarom dit PSV - dat bovendien ook nog gaat groeien - geen punten kan pakken tegen Spurs en Inter. Bovendien: als je aanvallers hebt die het Pique en Umtiti verdomd lastig kan maken, dan kan je tegen elke ploeg scoren. En als Barca thuis tegen Inter en Spurs speelt als gisteren tegen PSV, dan gaan die ook met een nulletje of 3 à 4 de bietenbrug op.

Bovendien: als PSV zo goed georganiseerd speelt tegen Ajax, dan lijkt mij winst tegen de erfvijand zeer aannemelijk.
 
Onzin. Rosario was een van de betere spelers en gaat Hendrix straks uit de basis spelen, let maar op.
En Isimat is weliswaar een vermakelijke clown maar voetballen kan hij niet en al helemaal niet als hij al weken lang niet meer heeft gespeeld. Zijn komst was in en al onrust en onkunde op het veld. Nooit meer opstellen! En als die Sainsbury nog slechter is dan Isimat, dan weet ik niet waarom hij gehaald is...
Rosario doet het vrijwel altijd goed en maakt meer en meer progressie, echter Guti is nog veel beter en gaat altijd op zoek naar Lozano en naar goals.. Bovendien heeft hij een verwoestend schot wat Rosario niet heeft. En nee, dat constateer ik niet alleen op basis van die 2 wereldacties van hem tegen Ado. PSV deed het in de eerste 65 minuten gewoon erg goed en met Guti in de basis maak je een goede kans op een goed resultaat tegen de Catalanen thuis.
 
Na een nachtje slapen toch wakker geworden met een PSV-kater.
Heb inmiddels een samenvatting bekeken en dat wilde geschiet en ongeduldige gedoe voor de goal van de aanvallers/middenvelders is best storend. Overigens heb ik dat ook altijd al in de competitie. Ik vraag me af of dat er bij sommige spelers nog uit gaat.

Voor de rest kan de ploeg als ploeg alleen nog maar beter worden. Ik zie het ook niet zo somber in voor bv zondag.
 
Rosario doet het vrijwel altijd goed en maakt meer en meer progressie, echter Guti is nog veel beter en gaat altijd op zoek naar Lozano en naar goals.. Bovendien heeft hij een verwoestend schot wat Rosario niet heeft. En nee, dat constateer ik niet alleen op basis van die 2 wereldacties van hem tegen Ado. PSV deed het in de eerste 65 minuten gewoon erg goed en met Guti in de basis maak je een goede kans op een goed resultaat tegen de Catalanen thuis.
Ja eens hoor. Ik ben voor Gutti EN Rosario op het middenveld. Hendrix is te onrustig en voetballnd minder. Als je voor staat, dan kun je hem inbrengen.
 
De verhoudingen in het hedendaagse clubvoetbal worden pijnlijk duidelijk als je club 4-0 verliest, en je toch denkt: goede pot gespeeld.

Tegen dit Barcelona, en vooral: tegen deze Messi, is gewoon geen kruid gewassen. Wat hij gisteren weer liet zien - die vrije trap, de loopacties op de 3-0 en de 4-0... Het is om te watertanden zo goed. Van Bommel kan wel zeggen dat het verschil in de details zat, maar dat is natuurlijk onzin. In feite is het PSV-doel de hele wedstrijd omsingeld geweest, en is er geen moment sprake van een gestructureerde opbouw of de bal in de ploeg houden. Door de snelheid van Lozano en Bergwijn, en de fantastische kopkracht, sluwheid en mentaliteit van De Jong dwing je dan wel kansen af, maar dat doet niks af aan het wedstrijdbeeld. PSV speelde verdedigend goed gegroepeerd (Hendrix deed het verdedigend ook goed), maar dat is veel te weinig om in de buurt te komen van dit team van wereldklasse.
Toch zijn er ook lichtpuntjes. Als PSV zo geconcentreerd speelt, dan maak je volgens mij tegen elk iets meer sterfelijk team (zonder Messi en Dembele) gewoon een kans. Ik zie niet in waarom dit PSV - dat bovendien ook nog gaat groeien - geen punten kan pakken tegen Spurs en Inter. Bovendien: als je aanvallers hebt die het Pique en Umtiti verdomd lastig kan maken, dan kan je tegen elke ploeg scoren. En als Barca thuis tegen Inter en Spurs speelt als gisteren tegen PSV, dan gaan die ook met een nulletje of 3 à 4 de bietenbrug op.

Bovendien: als PSV zo goed georganiseerd speelt tegen Ajax, dan lijkt mij winst tegen de erfvijand zeer aannemelijk.
Piqué en Umtiti kun je makkelijker voorbij lopen dan die Vieze Jan V. die gewoon zijn vingers in je ogen drukt (zoals die dat bij Firmino had gedaan) als die het niet redt.
Hebben wij dat: treffen twee vieze ex-Ajacieden in de CL.
 
Piqué en Umtiti kun je makkelijker voorbij lopen dan die Vieze Jan V. die gewoon zijn vingers in je ogen drukt (zoals die dat bij Firmino had gedaan) als die het niet redt.
Hebben wij dat: treffen twee vieze ex-Ajacieden in de CL.

Als Jantje nou gewoon Suarez dwars door midden trapt in de volgende pot en 5 wedstrijden schorsing krijgt, twee vliegen in een klap.
 
Na een nachtje slapen toch wakker geworden met een PSV-kater.
Heb inmiddels een samenvatting bekeken en dat wilde geschiet en ongeduldige gedoe voor de goal van de aanvallers/middenvelders is best storend. Overigens heb ik dat ook altijd al in de competitie. Ik vraag me af of dat er bij sommige spelers nog uit gaat.

Voor de rest kan de ploeg als ploeg alleen nog maar beter worden. Ik zie het ook niet zo somber in voor bv zondag.

Met vrienden in de kroeg gekeken. Ik heb niet alleen een PSV- kater. #au
 
Ja eens hoor. Ik ben voor Gutti EN Rosario op het middenveld. Hendrix is te onrustig en voetballnd minder. Als je voor staat, dan kun je hem inbrengen.
Hendrix verricht altijd veel nuttig werk en zorgt dat anderen aan voetballen toekomen.
Zal na dit seizoen toe zijn aan volgende stap, dan speel je volgend jaar met Rosario - Mauro - Gutierrez. Dat lijkt me toch ook wel iets om naar uit te zien :)(Y)
 
Ja eens hoor. Ik ben voor Gutti EN Rosario op het middenveld. Hendrix is te onrustig en voetballnd minder. Als je voor staat, dan kun je hem inbrengen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik gisteren voor het eerst dacht: die Hendrix, die kan wel wat. Ik vond hem onder druk opvallend rustig. Opbouwen, da's een andere kwestie.
 
Ik lees prima analyses vanuit The Joker, Der Muzikant en De Bondscoach. Tactisch prima aangepast met mooie varianten, afwisselend met een terugzakkende De Jong of de vleugels die mee terug zakten naar een soort 4-4-2. Laat maar weer eens zien hoeveel tactische mogelijkheden je vanuit dezelfde elf en theoretisch 4-2-3-1 hebt, in plaats van dat het aanvallend en 4-3-3 of verdedigend en 5-3-2 moet zijn zoals vaak vanuit ons kikkerlandje wordt geredeneerd.

Wat ik wel nog even kwijt wil is dat ik me vreselijk stoorde aan de aanvalsdrift na de rode kaart van Umtiti. Ze probeerden heel naïef alsnog een goaltje mee te pakken, waardoor je aan voelde komen dat we er nog een om de oren zouden krijgen. Ik vind 4-0 toch veel meer dan een afgang voelen dan 3-0. Uiteindelijk dus toch een negatieve nasmaak, net ook omdat we ruim 60 minuten heel aardig speelden. Toch de jeugdigheid die ze dan parten speelt, in plaats van dat ze de schade beperkt kunnen houden. Maar ook dat is niet onlogisch met de jongste selectie in de gehele CL.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik gisteren voor het eerst dacht: die Hendrix, die kan wel wat. Ik vond hem onder druk opvallend rustig. Opbouwen, da's een andere kwestie.
De linkerkant speelde een uur lang fantastisch. Daarna leverde opbouwend in, hoewel ik dat ook de mensen vóór hem verwijt, die werden slechter aanspeelbaar. Ook Angelino ging na een uur op te grote afstand verdedigen, terwijl hij mij daarmee het eerste uur enorm positief verraste. Ik vermoed vermoeidheid, hoewel ik niet de indruk had dat het een enorme slijtageslag was. PSV ziet er erg fit uit.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik gisteren voor het eerst dacht: die Hendrix, die kan wel wat. Ik vond hem onder druk opvallend rustig. Opbouwen, da's een andere kwestie.

De keuze tussen Hendrix, Guti en Rosario wordt echt lastig. Jorrit zit wat mij betreft ook in een prima reeks en is wat mij betreft gewoon basisspeler. Van Bommel lijkt net zoals mij met zijn wissels de keuze dus ook te zien tussen Rosario en Guti, wat moeilijk wordt omdat Rosario het echt heel goed doet. En Mark lijkt nou niet een coach die een roulatiesysteem hanteert.
 
De keuze tussen Hendrix, Guti en Rosario wordt echt lastig. Jorrit zit wat mij betreft ook in een prima reeks en is wat mij betreft gewoon basisspeler. Van Bommel lijkt net zoals mij met zijn wissels de keuze dus ook te zien tussen Rosario en Guti, wat moeilijk wordt omdat Rosario het echt heel goed doet. En Mark lijkt nou niet een coach die een roulatiesysteem hanteert.
Seizoen is nog jong en PSV speelt nog op drie fronten, dan is 4 basiswaardige spelers voor 3 posities volstrekt normaal bij een topclub. Nu heeft PSV best veel tijd tussen deze pot en de wedstrijd tegen Ajax. Dat gaat ook wel eens krapper worden: woensdag-zaterdag. En er komen nog wel pijntjes.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik gisteren voor het eerst dacht: die Hendrix, die kan wel wat. Ik vond hem onder druk opvallend rustig. Opbouwen, da's een andere kwestie.
Ik vond hem niet goed spelen, misschien verwacht ik te veel van hem? Als ik zie hoe Rosario in een paar weken zich ongestoord aan het ontwikkelen is, dan denk ik dat hij over een halfjaar al Hendrix voorbij is. Ik vind hem een intelligente voetballer.
 
Mensen die Hendrix goed vonden, lol. Rosario > Hendrix. Veel meer potentie en ik vind hem nu al beter. De wissels waren doodzonde imo, want Barca was echt niet zo veel beter. Ik prijs vBommel om zijn lef en zijn duidelijke filosofie, maar de wissels waren voor mij onbegrijpelijk. Ook wat betreft Bergwijn btw. Verder snap ik niet waarom Guti niet eerder werd gebracht; zijn klasse zie je direct in het veld.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan