PSV - Ajax | Zondag 15 april 2018 | Eindstand: 3-0 | KAMPIOEN!

Status
Je kunt niet meer reageren.
Laten ze ook alsjeblieft trainen op corners, want vaak worden deze erg belabberd genomen, terwijl je met Luuk, Marco, Schwaab en Isimat uitstekende koppers in de basis hebt staan....
Volgens mij is PSV juist de ploeg, die de meeste goals uit standaardsituaties maakt?!
 
Dahgck1XUAAi7PD.jpg


Kwam deze op twitter tegen, vind vooral de huilende Verbeek mooi :ROFL::ROFL: (heb overigens geen idee waar je m kan kopen, maar verwacht hier ook geen potentiële kopers)
 
Laten ze ook alsjeblieft trainen op corners, want vaak worden deze erg belabberd genomen, terwijl je met Luuk, Marco, Schwaab en Isimat uitstekende koppers in de basis hebt staan....

Het lijkt inderdaad dat het niet zo goed gaat met de corners, maar ...
• PSV scoorde tegen VVV-Venlo voor de elfde keer dit seizoen uit een corner, minstens drie keer vaker dan elke andere Eredivisie-ploeg.
• Daarna scoorde PSV een week later ook nog 2x uit een corner tegen NAC.

13 goals uit een corner. :rolleyes:
 
Het lijkt inderdaad dat het niet zo goed gaat met de corners, maar ...
• PSV scoorde tegen VVV-Venlo voor de elfde keer dit seizoen uit een corner, minstens drie keer vaker dan elke andere Eredivisie-ploeg.
• Daarna scoorde PSV een week later ook nog 2x uit een corner tegen NAC.

13 goals uit een corner. :rolleyes:
Ja, maar hoeveel hebben we er genomen, wat is het rendement.. Overigens schieten we voor mijn gevoel bij vrije trappen zelden direct op de goal waardoor het direct scoren uit vrije trappen laag ligt
 
Ja, maar hoeveel hebben we er genomen, wat is het rendement.. Overigens schieten we voor mijn gevoel bij vrije trappen zelden direct op de goal waardoor het direct scoren uit vrije trappen laag ligt
Direct scoren uit vrije trappen is dit seizoen 0. De laatste vrije trap die er direct in ging was die van Locadia tegen Ajax op 23-4-2017. Dat is bijna een jaar geleden.
 
Direct scoren uit vrije trappen is dit seizoen 0. De laatste vrije trap die er direct in ging was die van Locadia tegen Ajax op 23-4-2017. Dat is bijna een jaar geleden.
Dat kan laag zijn, maar voor mijn gevoel schieten we ook zelden direct op de goal. alhoewel er iets in mijn geheugen begint te dagen over v Ginkel die de lat menig maal raakte, maar was dat dit of vorig seizoen?
 
Laten ze ook alsjeblieft trainen op corners, want vaak worden deze erg belabberd genomen, terwijl je met Luuk, Marco, Schwaab en Isimat uitstekende koppers in de basis hebt staan....

PSV heeft veruit de beste cijfers betreffende corners. Is onlangs nog onderdeel geweest van een artikel in de volkskrant. Is in het verleden wel eens anders geweest. Het is niet altijd zo slecht als dat jij denkt. ;)
 
Het lijkt inderdaad dat het niet zo goed gaat met de corners, maar ...
• PSV scoorde tegen VVV-Venlo voor de elfde keer dit seizoen uit een corner, minstens drie keer vaker dan elke andere Eredivisie-ploeg.
• Daarna scoorde PSV een week later ook nog 2x uit een corner tegen NAC.

13 goals uit een corner. :rolleyes:

Uhm, ja, nog niet gelezen voor mijn reactie...
 
Ik heb een aantal schrikbeelden in mijn hoofd zitten:
Ajax 3-0 PSV eerder dit seizoen. PSV werd gewoon weggespeeld. PSV moet zondag echt anders spelen tegen Ajax. De wedstrijd tegen Willem II liet pijnlijk duidelijk zien dat PSV nog steeds diep onder de ondergrens kan zakken.
Excelsior 3-0 Feyenoord en De Graafschap 1-1 Ajax, 2 kampioensduellen die niet werden gewonnen afgelopen 2 seizoenen. Geen PSV natuurlijk, maar wel opvallend.
Manchester City 2-3 Manchester United, City kon kampioen worden tegen de nummer 2 en aartsvijand, maar liet dat na.

Er schoten ook positieve flitsen door mijn hoofd:
PSV 4-1 Heerenveen, in 2015, thuis en geen enkele druk omdat je ver voorstaat en dan zo spelen in een kampioenswedstrijd.
PSV 2-1 Manchester United, ook in 2015, in een kolkende stadion en PSV ging door zelfs toen ze achter stonden
Feyenoord 1-3 PSV, ook PSV kan in een topwedstrijd zeer goed spelen.
AZ 2-3 PSV, Veerkracht nooit opgeven, zelfs niet als je met 2 doelpunten achter staat.

Kortom, het kan een doemscenario worden of een droomscenario, PSV zal er alles aan moeten doen om dat eerste te bereiken.

Waarom moet PSV een doemscenario bereiken?
 
Her en der op de sociale kanalen wordt er gerefereerd aan 2007, toen we 5-1 verloren. Enige wat en vergeet is dat dat 1 doelpunt van ons, door nota bene Kluivert gemaakt, de titel uiteindelijk in Eindhoven deed belanden...
 
Her en der op de sociale kanalen wordt er gerefereerd aan 2007, toen we 5-1 verloren. Enige wat en vergeet is dat dat 1 doelpunt van ons, door nota bene Kluivert gemaakt, de titel uiteindelijk in Eindhoven deed belanden...

Dat was wat mij betreft het meest onherkenbare PSV wat ik in mijn tijd heb gezien. Reiziger, Kluivert in de selectie. Cocu die toen ook wat wedstrijden uit nood in de spits moest spelen. Wel was het lekker dat we de laatste speeldag alsnog kampioen werden, maar ik hoop nooit meer oud Ajacieden in de selectie te zien. Kluivert ging nog wel (zolang ie fit was) maar eigenlijk hebben beide spelers weinig toegevoegd m.i. Reiziger was toen sowieso op z`n retour..
 
Dat was wat mij betreft het meest onherkenbare PSV wat ik in mijn tijd heb gezien. Reiziger, Kluivert in de selectie. Cocu die toen ook wat wedstrijden uit nood in de spits moest spelen. Wel was het lekker dat we de laatste speeldag alsnog kampioen werden, maar ik hoop nooit meer oud Ajacieden in de selectie te zien. Kluivert ging nog wel (zolang ie fit was) maar eigenlijk hebben beide spelers weinig toegevoegd m.i. Reiziger was toen sowieso op z`n retour..
Tja, dankzij een aantal oud-Ajacieden heeft PSV de EC I gewonnen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Even een citaatje van Aad uit het ED omdat die zo lekker is en ik er net zo over denk ;)

...

Leuke peptalk van Aad, maar 2 puntjes:
(1) Hoe vaak heeft PSV er dit seizoen "opgeklapt"? Ik kan me welgeteld 1 wedstrijd herinneren; die tegen Feyenoord in de Kuip.
(2) Zelfs al klapt PSV erop, dan houdt De Mos er geen rekening mee dat Ajax absoluut geen trek zal hebben om in Eindhoven te verliezen en PSV te zien gaan feesten, dus ook zij zullen 'er op gaan klappen' en niet net zoals PSV in de Arena zich als makke lammetjes naar de slachtbank laten leiden.

Ik lees 'zo mooi, kampioen worden tegen de concurrent' niet als arrogant, maar als een wens..Zoiets als 'zo mooi, op vakantie gaan naar de Caraïben'...

Zo las ik dat inderdaad ook.

Het is te hopen dat PSV er inderdaad op gaat klappen, want afwachten tegen Ajax is dodelijk, en je moet inderdaad de media en Ajax gewoon het zwijgen op willen leggen die wedstrijd door niet angstig maar met lef aan te treden.

Verlies zou stiekem toch vervelend kunnen zijn, met moeilijke uitwedstrijden tegen Roda en vooral ADO in het verschiet. Groningen thuis zou sowieso gewoon winst moeten zijn, maar meestal speelt PSV ontzettend ruk tegen die club. Alleen daarom zou je het al tegen Ajax af moeten maken, maar natuurlijk vooral omdat het mooi zou zijn om tegen de concurrent het kampioenschap binnen te slepen. Dan die Ajax fans nog even een uurtje laten wachten voordat ze het stadion uitmogen en lekker 'mee laten genieten' van de festiviteiten.
 
Dankzij n rasjood heeft Feyenoord een kampioenschap gepakt. Er zijn overigens Feyenoorders die die niet meetellen. Dat gaat mij net ff te ver.
Cruyff was een legende en wereldwijd ook bekend als een legende. Dankzij hem en zijn rancune jegens Ajax, won dat zielige clubje uit Rotterdam ook eens een titel. Mensen die zoveel minderwaardigheidscomplex hebben die dat ontkennen, zijn gewoon de zieligheid in zichzelf.
 
Leuke peptalk van Aad, maar 2 puntjes:
(1) Hoe vaak heeft PSV er dit seizoen "opgeklapt"? Ik kan me welgeteld 1 wedstrijd herinneren; die tegen Feyenoord in de Kuip.
(2) Zelfs al klapt PSV erop, dan houdt De Mos er geen rekening mee dat Ajax absoluut geen trek zal hebben om in Eindhoven te verliezen en PSV te zien gaan feesten, dus ook zij zullen 'er op gaan klappen' en niet net zoals PSV in de Arena zich als makke lammetjes naar de slachtbank laten leiden.

Wat een uitspraken zeg! Welke club heeft er wel trek in om te verliezen? PSV heeft dan wel verloren in die bunker, maar het kampioenschap gaat om 34 wedstrijden en niet alleen om die ene.
Daarnaast heeft PSV zeven punten voorsprong. Ze zitten in de winningmood en - al zouden ze verliezen - dan kunnen ze van de resterende 3 wedstrijden er nog 1 verliezen. Ajax daarentegen zal moeten winnen willen ze nog een zeer minimale kans op de titel houden.
Vanaf het begin geconcentreerd spelen, Ajax al op eigen helft aanpakken, het publiek er vol achter en dan zie ik geen enkele reden waarom ze niet zouden winnen.
 
Ik zou zeggen, haal de wedstrijd eens van Groningen erbij. Die speelde nagenoeg, een perfecte wedstrijd tegen Ajax. Die gingen d'r volop klappen, zelfs die rechtsback ( wat een huurling is van Ajax ) speelde keihard tegen die snotneusje en daar kon die snotneusje slecht tegen. Helaas wel was die beslissend met een goal en een assist, maar toch. Wat er met ons gebeurde in Tilburg, dat had ook met Ajax moeten gebeuren in Groningen. Maar op een wonderbaarlijke manier, wonnen ze nog daar zwaar onverdiend.

Ik ben het ook eens met Ongezouten. Afwachten tegen Ajax, heeft totaal maar dan ook totaal geen zin. Dan speel je Ajax juist in de kaart. Dat hebben we gezien in Amsterdam. Ja, het bleef lang 0-0, maar een doelpunt van Ajax kon simpelweg niet uitblijven, puur omdat je alleen maar achteruit ging lopen, en dat 90 min lang. En ja, dan ga op je bek met 3-0. Ik hoop dus dat Cocu daarvan geleerd heeft, en misschien contact heeft gezocht met Faber deze week, hoe je dit Ajax het best kan aanpakken.

Pff, nog officieel 2 dagen. Ik heb er zo gigantisch zin in. Ik heb echt zo gevoel, dat er een sfeer gaat rondhangen in het Philips Stadion, wat nog nooit vertoond is. Logisch ook, zo unieke kans dat je thuis kampioen kan worden tegen Ajax. Die kans krijg je simpelweg maar 1 keer in je leven, of je gaat het maar 1 keer in je leven meemaken. We gaan het zien.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan