Ajax - PSV | Zondag 10 december 2017 | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
PSV heeft te laf gespeeld. Als je tegen Ajax vanaf het begin druk zet komen ze er niet aan te pas. Ajax kan daar niet tegen. Daarom hebben ze het ook altijd zo moeilijk tegen Utrecht. Utrecht zet vanaf de aftrap druk op Ajax en daarom is het een angstgegner voor Ajax.
Schöne en Veltman hadden allebei rood kunnen krijgen , maar Hendrix ook. Tuchtcommissie kunnen we niets van verwachten, maar Schöne is nu tegen Excelsior geschorst en Veltman loopt hopelijk in die wedstrijd tegen een gele kaart op zodat hij tegen AZ geschorst is. Of als de blessure van Veltman dusdanig is dat hij beide wedstrijden mist is het ook prima. Veltman is meerdere keren ongestraft over de schreef gegaan.
Dit seizoen is het erbarmelijk gesteld met de arbitrage en het zal er niet beter op worden.

Overigens hadden Schöne en Veltman rood moeten krijgen, en vind ik Hendrix' overtreding gelijk staan aan die van Wöber. Dus eens met rood, maar dan voor zowel Hendrix als Wöber.
 
PSV kon dit niet winnen.

Cocu had een strijdplan, maar na blessure van Locadia, bracht hij een speler in die helemaal niet in dat strijdplan past. Had Cocu dan toch geen strijdplan? Onbegrijpelijk dat hij niet Bergwijn bracht voor Locadia.

Maar Blom spande toch wel de kroon. Toen voetbal nog op voetbal leek in Nederland, toen was de overtreding van Schone op Hendrix zonder enige twijfel een rode kaart. De echte natte wind herken je dan aan het geven van geel aan beide spelers. Een regelrechte schande.

Niet veel later had de tweede rode kaart gegeven moeten worden aan Veltman die, wat mij betreft zonder twijfel, een smerige ellenboog uitdeelde. En natuurlijk daarna nog het theater, waar ook in betere tijden nogal eens een kaart voor werd gegeven. Later ook geen evidente penalty gegeven door Blom voor het in de rug lopen bij De Jong door Veltman. Nee, het is mij wel duidelijk tegens wiens billen Blom vanavond aankruipt.

Benieuwd of de K-NSB, pardon, de KNVB nog een onderzoekje start. Nou ja, ik ben niet echt benieuwd, want dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Walgelijk.
Strijdplan van Cocu? Ja dat had hij: laf voetbal net de miskoop Lukassen als teken van lafheid van de coach. De spelers werden bibberend het veld ingestuurd, ook toen Locadia er nog was. Blom kan er niets aan doen dat de miskopen van Brands zich aan het opstapelen zijn. Oh ja Lozano ja daarom mogen we over de rest niets zeggen.....
Blom kan er niets aan doen dat we tot nu toe zoveel mazzel hadden maar nu even niet waardoor alle pijnplekken beschamend tentoon werden gesteld.
En Blom had de driftige Hendrix zijn tweee gele kaart moeten geven.
En uiteindelijk vindt je de scheidsrechter net zo goed als je eigen spel en niveau. Hadden we desondanks met 0-2 gewonnen dan had je niets gezegd over het fluiten van Blom.
Laten we het over ons eigen niveau en zogenaamd “strijdplan” houden....
 
Strijdplan van Cocu? Ja dat had hij: laf voetbal net de miskoop Lukassen als teken van lafheid van de coach. De spelers werden bibberend het veld ingestuurd, ook toen Locadia er nog was. Blom kan er niets aan doen dat de miskopen van Brands zich aan het opstapelen zijn. Oh ja Lozano ja daarom mogen we over de rest niets zeggen.....
Blom kan er niets aan doen dat we tot nu toe zoveel mazzel hadden maar nu even niet waardoor alle pijnplekken beschamend tentoon werden gesteld.
En Blom had de driftige Hendrix zijn tweee gele kaart moeten geven.
En uiteindelijk vindt je de scheidsrechter net zo goed als je eigen spel en niveau. Hadden we desondanks met 0-2 gewonnen dan had je niets gezegd over het fluiten van Blom.
Laten we het over ons eigen niveau en zogenaamd “strijdplan” houden....

En daar sla je de plank volledig mis. Ik ben al enige weken aan het klagen en heb toen ook al aangekondigd dat te doen in 'goede' tijden, om een reactie als deze van jou voor te zijn.

PSV speelde wederom slecht, dat zie ik ook wel, maar hoe de verhoudingen écht waren, dan weet ik niet. Dat vereist een 'level playing field' en daarvan was geenszins sprake.
 
Strijdplan van Cocu? Ja dat had hij: laf voetbal net de miskoop Lukassen als teken van lafheid van de coach. De spelers werden bibberend het veld ingestuurd, ook toen Locadia er nog was. Blom kan er niets aan doen dat de miskopen van Brands zich aan het opstapelen zijn. Oh ja Lozano ja daarom mogen we over de rest niets zeggen.....
Blom kan er niets aan doen dat we tot nu toe zoveel mazzel hadden maar nu even niet waardoor alle pijnplekken beschamend tentoon werden gesteld.
En Blom had de driftige Hendrix zijn tweee gele kaart moeten geven.
En uiteindelijk vindt je de scheidsrechter net zo goed als je eigen spel en niveau. Hadden we desondanks met 0-2 gewonnen dan had je niets gezegd over het fluiten van Blom.
Laten we het over ons eigen niveau en zogenaamd “strijdplan” houden....

Even opgezocht voor je, het heeft slechts 2 speelrondes geduurd voordat ik van me liet horen ;)

Nederlandse clubs raken de aansluiting kwijt met de rest van Europa. De scheidsrechters in Nederland hebben daar ook een belangrijke rol in.
PSV krijgt 2 makkelijke pingels tegen, en bij AZ-Ado was een vergelijkbare situatie. Daar wordt Europees echt niet voor gefloten.
Anderzijds zie ik overtredingen die het daglicht niet kunnen verdragen, o.a.: Vloet, de overtreding op Cerny, doorlopen van die spits van Utrecht op de keeper, Datsun op Thomas. Daar wordt je Europees dus juist wel voor teruggefloten: het veld uit gestuurd.
En dat zie je m.i. ook Europees: Nederlandse ploegen zijn niet weerbaar genoeg om door te zetten in duel, maar de norm is wel voldoende vervaagd om domme dingen te doen.

Treurig, treurig, treurig. We zijn twee rondes onderweg en ik erger me nu alweer mateloos aan de spelleiders.


 
Even opgezocht voor je, het heeft slechts 2 speelrondes geduurd voordat ik van me liet horen ;)

Oké oké dat weet ik nu wel hoor :D
Maar ik bedoelde eigenlijk niet dat jij nooit kritiek geeft maar meer dat we eerder over de scheids klagen als we het zelf zo erg hebben laten afweten. Het is menselijk, je gaat je eerder irriteren aan de beslissingen van de scheids als je al boos bent over hoe je eigen team presteert. En de foute beslissingen vergeet je achteraf als jouw club heeft gewonnen.
 
Ook interessant na de wedstrijd hoe de NO-SS verslaggever daar niet op terugkomt, maar wel Veltman z'n propaganda mag voeren.

Ik zeg: heel snel heel veel op bezuinigen. Journalistiek schat ik inmiddels de Story en Privé hoger in. Enige bestaansrecht is nog het feit dat het de staatstelevisie is, maar volgens mij past dat uitstekend op 1 zender.

Ehum, ik luister bijna alleen maar 3FM (ik ben 1 van de weinige maar toch) hoop niet dat ze dat wegbezuinigen. ;)

De wedstrijd dan, tja het was wel een goeie tactiek denk ik maar het probleem was dat PSV het niet goed uitgevoerd heeft. Bij deze tactiek kun je goed counteren maar dat gebeurde niet omdat na 1 of 2 passes PSV alweer kwijt was. Als je daar beter mee om gaat dan krijg je ook echt kansen. Maar nu was het eigenlijk alleen verdedigen. En dat is niet de bedoeling van de tactiek.

Nu meteen weer vooruit kijken na FC Groningen komende woensdag, dat is pas echt een belangrijke wedstrijd.
 
Ehum, ik luister bijna alleen maar 3FM (ik ben 1 van de weinige maar toch) hoop niet dat ze dat wegbezuinigen. ;)

De wedstrijd dan, tja het was wel een goeie tactiek denk ik maar het probleem was dat PSV het niet goed uitgevoerd heeft. Bij deze tactiek kun je goed counteren maar dat gebeurde niet omdat na 1 of 2 passes PSV alweer kwijt was. Als je daar beter mee om gaat dan krijg je ook echt kansen. Maar nu was het eigenlijk alleen verdedigen. En dat is niet de bedoeling van de tactiek.

Nu meteen weer vooruit kijken na FC Groningen komende woensdag, dat is pas echt een belangrijke wedstrijd.

Welke tactiek? Hopen dat het 0-0 blijft? :ai:
 
Welke tactiek? Hopen dat het 0-0 blijft? :ai:

Nee met opkomende backs, kun je goed counteren, maar dat gebeurde niet. Bij deze tactiek hoef je niet per se de bal hebben maar kun je wel scoren. Maar omdat de tactiek niet werd uitgevoerd, kun je als PSV zijnde onmogelijk scoren, omdat je alleen verdedigt.
 
Nee met opkomende backs, kun je goed counteren, maar dat gebeurde niet. Bij deze tactiek hoef je niet per se de bal hebben maar kun je wel scoren. Maar omdat de tactiek niet werd uitgevoerd, kun je als PSV zijnde onmogelijk scoren, omdat je alleen verdedigt.

Ajax moet je onder druk zetten door vol op de aanval te spelen en vroeg te storen. PSV is te afwachtend aan de wedstrijd begonnen.
 
Inderdaad, die tactiek....hopen op de 0-0... Ajax het spel laten maken, 70% balbezit gunnen, de nul proberen te houden en wachten, loeren op die ene counter....er was geen strijdplan, geen plan B na het uitvallen van Locadia en na rust was er nauwelijks iets in aanvallend opzicht veranderd tov de eerste helft....Cocu heeft als coach geen visie, geen filosofie, geen tactiek en strategie, maar ja, als je ruim bovenaan staat in de competitie, dan heb en krijg je als coach alle gelijk van de wereld...ook al verbloemd dit het ongelijk van de coach...
 
Ajax moet je onder druk zetten door vol op de aanval te spelen en vroeg te storen. PSV is te afwachtend aan de wedstrijd begonnen.

Wil jij dit onder vier ogen communiceren met Cocu...?? Misschien valt het kwartje dan eens eindelijk bij hem....
 
Nee met opkomende backs, kun je goed counteren, maar dat gebeurde niet. Bij deze tactiek hoef je niet per se de bal hebben maar kun je wel scoren. Maar omdat de tactiek niet werd uitgevoerd, kun je als PSV zijnde onmogelijk scoren, omdat je alleen verdedigt.

De enige taktiek was tegen houden en zoals weken er voor wachten op een gelukje. Die gedachten werd keihard en zeer terecht afgestraft door de voetballende ploeg die wel graag wilde en ook nog doorging na de 1-0. Ook iets wat Cocu zijn spelers nooit doen.
 
De enige taktiek was tegen houden en zoals weken er voor wachten op een gelukje. Die gedachten werd keihard en zeer terecht afgestraft door de voetballende ploeg die wel graag wilde en ook nog doorging na de 1-0. Ook iets wat Cocu zijn spelers nooit doen.

Maar ik kan me niet voorstellen dat Cocu de spelers het veld heeft ingestuurd met de opdracht alleen maar te verdedigen.
 
PSV wint met 3-2 van AZ en met 1-0 van Feyenoord en verliest met 3-0 van Ajax.
Ajax wint met 1-4 van Feyenoord en wint met 3-0 van PSV.

PSV staat 7 punten voor op Ajax. AZ staat 2 punten voor op Ajax
:unsure:Dan hebben de mannen uit de Bijlmer toch ergens iets fout gedaan de afgelopen maanden. :re: ;)

 
Allemaal Ajacieden die ineens weer uit hun schelp kruipen, maar wel vergeten dat ze 7 punten achter staan. Te walgelijk voor woorden, net als die twee walgelijke spelers van hun, Blom en Veltman. Jammer.
 
Schöne schopt de achillespezen van Hendrix aan gort, maar alleen voor het opstootje krijgt hij geel. Veltman schopt de hele wedstrijd naar alles wat bij PSV beweegt en deelt ook nog eens een volle elleboogstoot uit aan Lozano. Later simuleert hij ook nog door Lozano te zijn geslagen (walgelijk).
Maar goed Blom floot vandaag dus een geweldige wedstrijd en was er zeker mede debet aan dat het spel lekker snel op en neer kon gaan (jammer alleen dat hij iets te snel voor rust floot). :unsure::stop:

Uiteindelijk verdiende PSV niks in deze wedstrijd, maar dat dan geheel terzijde.
 
PSV betreurt vervoersproblematiek

http://www.psv.nl/psv/nieuws/artikel...oblematiek.htm

PSV en Supportersvereniging PSV gaan maandag om de tafel om de deels mislukte reis naar Amsterdam te evalueren. Zo'n 450 supporters haalden nooit de Amsterdam ArenA omdat ze door het noodweer van zondag een dermate lange vertraging opliepen dat ze halverwege de rit moesten omdraaien. "Dit is een hele vervelende situatie", reageert algemeen directeur Toon Gerbrands. "We spelen voetbal voor de fans. Hoewel er natuurlijk sprake is van overmacht gaan we er alles aan doen om de gedupeerden op een goede manier tegemoet te komen."

:unsure:Wellicht is het maar beter voor de fans dat ze de wedstrijd niet gezien hebben. :re:
Dat de spelers "voetbal spelen voor de fans" was vandaag helemaal niets van te bespeuren. :shifty:
Er is maar een manier om de fans op een goede manier tegemoet te komen. PSV moet de rest van het seizoen weer met passie en strijd gaan spelen en het kampioenschap binnen slepen.
 
PSV wint met 3-2 van AZ en met 1-0 van Feyenoord en verliest met 3-0 van Ajax.
Ajax wint met 1-4 van Feyenoord en wint met 3-0 van PSV.

PSV staat 7 punten voor op Ajax. AZ staat 2 punten voor op Ajax
:unsure:Dan hebben de mannen uit de Bijlmer toch ergens iets fout gedaan de afgelopen maanden. :re: ;)

Kampioenschap wordt beslist tegen de kleintjes. :shifty:
 
Maar ik kan me niet voorstellen dat Cocu de spelers het veld heeft ingestuurd met de opdracht alleen maar te verdedigen.

Spelers lezen het uit van de opstelling (Lukassen) en hoe later De Jong werd ingebracht ipv Bergwij, want oh wee je zou eens een risicootje nemen... Nee de spelers doen dit al weken en zijn de mazzel gewend. Op een paar momenten werden ze verrast door de wil van de tegenstander en toen wisten ze het niet meer. Dat was in de EL zo en dat was ook tegen Heerenveen zo. En voor de rest veranderde er weinig aan Cocu: alleen deden Ajax en Feyenoord het niet goed en had PSV vaker geluk dan de rest. Nu het geluk je in de steek laat en je nog steeds slecht speelt, heb je geen antwoord op de ploeg die bleef doorgaan. PSV werd als een kleutertje afgestraft voor de kinderlijke grap die het steeds uithaalde maar daar geen straf voor kreeg.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan