Ajax - PSV | Zondag 10 december 2017 | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Even een vervolg op mijn vorig berichtje..

Ajax zal bijna letterlijk in de gevechtsmodus moeten komen. Hoe Keizer dat doet? ,,Dat zit hem niet per se in mentaliteit. Het heeft ook met andere dingen te maken: negentig minuten concentratie bewaren. Maar ook vanaf minuut één tot met de blessuretijd de afspraken nakomen. Een slimme overtreding maken of juist géén overtreding maken zodat een tegenstander niet gevaarlijk kan worden uit een vrije trap.’’

EN
'PSV kan zomaar met 0-4 winnen bij Ajax'

Oh ja dat dak, vergat ik ff. Gelukkig, wedstrijd gaat altijd door. :clap:

Ja, maar met hevige sneeuwval zou het zomaar zonder onze fans kunnen zijn, is volgens mij al eerder voorgekomen. :nocheer:
Maar goed de wedstrijd, kan m.i. alle kanten op, daarbij wij geven ook veel vrije trappen weg, en daar weet Schöne wel raad mee.

Ik hoop dat we beginnen met Bergwijn en Lozano, veel gebruik kunnen maken van de snelheid bij deze twee met mogelijk wat kaarten tot gevolg waardoor een overtalsituatie ontstaat.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar met hevige sneeuwval zou het zomaar zonder onze fans kunnen zijn, is volgens mij al eerder voorgekomen. :nocheer:
Maar goed de wedstrijd, kan m.i. alle kanten op, daarbij wij geven ook veel vrije trappen weg, en daar weet Schöne wel raad mee.

Ik hoop dat we beginnen met Bergwijn en Lozano, veel gebruik kunnen maken van de snelheid bij deze twee met mogelijk wat kaarten tot gevolg waardoor een overtalsituatie ontstaat.

:unsure:Bij hevige sneeuwval gaat de wedstrijd mogelijk helemaal niet door. :re:

Zoals in 2005
Sneeuw op dak Arena staat Ajax-AZ in de weg
https://www.vi.nl/nieuws/sneeuw-op-dak-arena-staat-ajaxaz-in-de-weg
 
Iran is (meen ik juist te weten) het ruimdenkendst in de gehele Mid East, zeker onder de jongeren, de moderne 30 minners.

Frits Barends draait zich nu drie keer om in zijn.... huis.
 
Stelling: als PSV naar Ajax gaat om vooral niet te verliezen gaat het fout.

Eens.

Er is niks mee als men op de counter gaat spelen. Desnoods een mooie 5-3-2 opstelling, ajax laten komen en dan counteren. Na enkele kansen voor PSV zal ajax dan niet meer volop durven aan te vallen.
Alleen tegenhouden is een recept voor verlies.
 
We zitten natuurlijk niet in het juiste topic maar ik leg dat toch hier even uit. Een paar verklaringen:
Als de wetenschap je “beter” kan maken, in dit geval dmv een operatie, dan is dat iets wat je moet doen. Dat geldt bijv niet voor homoseksualiteit. Dus is dat officieel verboden hoewel dat wel eens in de grote steden wordt gedoogd.
En de Iraanse samenleving heeft sowieso zijn eigen paradoxen doordat het ooit een vrij land is geweest met geaccepteerde moderne standaarden maar dat alles later is terug gedraaid. Zoeits blijft wel ergens in die cultuur zitten, ondanks de pressie die er wordt uitgevoerd. Dat geldt niet voor vele landen om Iran heen: De Golfstaten of Pakistan of Afghanistan zijn vrijwel altijd zeer religieus geweest en hebben bijna nooit de scheiding van keek en staat gekend. Dat maakt Iran ook anders dan de buurlanden er om heen: de meeste mensen delen niet de opvattingen van hun regering. En wat je ziet is dat ze extreem gedrag vertonen in bijna alles. Laatst was ik bij een feestje waar ook twee Iraanse meisjes waren die pas in NL waren komen wonen. Als je zag hoe vrijpostig zij waren tov andere meiden die hier opgegroeid zijn... Zij bestelden ook enkel whiskey of ander sterke drank en onze kinderen gewoon een biertje of een wijntje...
sorry mods voor deze off topic post!

Dank voor deze context. Ik begrijp het tweeslachtige beeld dat ik van Iran had nu beter. Het blijft voor mij (verwend door niet anders te kennen dan een vrije samenleving) lastig te bevatten dat zo een vrijdenkend volk dan toch zo te knechten valt. Mooie cultuur en geschiedenis in verkeerd systeem.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Eens.

Er is niks mee als men op de counter gaat spelen. Desnoods een mooie 5-3-2 opstelling, ajax laten komen en dan counteren. Na enkele kansen voor PSV zal ajax dan niet meer volop durven aan te vallen.
Alleen tegenhouden is een recept voor verlies.

Laten we hopen dat ze dat gaan doen. Een counterinstelling betekent ook niet dat je speelt om niet te verliezen; een goed voorbeeld van spelen om niet te verliezen is wat Cocu altijd met zijn ploeg doet in het laatste kwartier van een wedstrijd. Als je op die manier een wedstrijd begint, gaat het geheid fout, en dat hebben we al vaker gezien. Zag overigens op Penalty's lijstje van PSV wedstrijden die onder leiding stonden van Blom dat Blom 2x eerder de wedstrijd Ajax-PSV heeft gefloten, en beide keren werd het 4-1 voor Ajax :unsure:

Er kan wel gezegd worden dat PSV in een zetel zit, maar na deze wedstrijd volgt de volgende voor PSV zeer lastige uitwedstrijd tegen Groningen. Mochten ze morgen verliezen dan kan dit even nadreunen naar de wedstrijd tegen Groningen, en verlies je die ook, dan is de riante voorsprong ineens als sneeuw voor de zon verdwenen (er vanuitgaande dat Ajax de volgende wedstrijd dan ook wint). AZ vind ik niet interessant genoeg om mee te tellen, die zie ik het niet volhouden tot aan het einde, gewoon omdat die ploeg onder leiding staat van v.d. Brom.
 
Laten we hopen dat ze dat gaan doen. Een counterinstelling betekent ook niet dat je speelt om niet te verliezen; een goed voorbeeld van spelen om niet te verliezen is wat Cocu altijd met zijn ploeg doet in het laatste kwartier van een wedstrijd. Als je op die manier een wedstrijd begint, gaat het geheid fout, en dat hebben we al vaker gezien. Zag overigens op Penalty's lijstje van PSV wedstrijden die onder leiding stonden van Blom dat Blom 2x eerder de wedstrijd Ajax-PSV heeft gefloten, en beide keren werd het 4-1 voor Ajax :unsure:

Er kan wel gezegd worden dat PSV in een zetel zit, maar na deze wedstrijd volgt de volgende voor PSV zeer lastige uitwedstrijd tegen Groningen. Mochten ze morgen verliezen dan kan dit even nadreunen naar de wedstrijd tegen Groningen, en verlies je die ook, dan is de riante voorsprong ineens als sneeuw voor de zon verdwenen (er vanuitgaande dat Ajax de volgende wedstrijd dan ook wint). AZ vind ik niet interessant genoeg om mee te tellen, die zie ik het niet volhouden tot aan het einde, gewoon omdat die ploeg onder leiding staat van v.d. Brom.

:unsure:Als het een beetje meezit staat PSV a.s woensdagavond 16 punten voor op Ajax. :re: :shifty: ;)
 
[h=1]'Ajax - PSV vooralsnog niet afgelast om sneeuw'[/h] https://www.parool.nl/sport/-ajax-psv-vooralsnog-niet-afgelast-om-sneeuw~a4544493/

Het voor Ajax cruciale duel van zondagmiddag tegen PSV zal, ondanks de barre weersomstandigheden, vooralsnog gewoon doorgaan.

De woordvoerder laat weten dat er met verschillende partijen wordt gekeken naar de situatie maar dat het er vooralsnog niet op lijkt dat de wedstrijd zal worden afgelast. "Mocht dit uiteindelijk toch noodzakelijk zijn, laten we dit zo snel mogelijk weten via Twitter."
 
[h=1]'Ajax - PSV vooralsnog niet afgelast om sneeuw'[/h] https://www.parool.nl/sport/-ajax-psv-vooralsnog-niet-afgelast-om-sneeuw~a4544493/

Het voor Ajax cruciale duel van zondagmiddag tegen PSV zal, ondanks de barre weersomstandigheden, vooralsnog gewoon doorgaan.

De woordvoerder laat weten dat er met verschillende partijen wordt gekeken naar de situatie maar dat het er vooralsnog niet op lijkt dat de wedstrijd zal worden afgelast. "Mocht dit uiteindelijk toch noodzakelijk zijn, laten we dit zo snel mogelijk weten via Twitter."

Misschien was het een idee geweest om de wedstrijd eerder te laten beginnen, maar dat is nu te laat natuurlijk, dat hadden ze gisteren moeten beslissen. Misschien is dakverwarming een goed idee voor de Arena, dan kan je het dak dichtdoen en verzamelt zich geen sneeuw op het dak :D
 
Misschien was het een idee geweest om de wedstrijd eerder te laten beginnen, maar dat is nu te laat natuurlijk, dat hadden ze gisteren moeten beslissen. Misschien is dakverwarming een goed idee voor de Arena, dan kan je het dak dichtdoen en verzamelt zich geen sneeuw op het dak :D

Of geven ze die werklozen daar een bezem en een stuk touw.
 
DQr-rkmXUAA1oqr.jpg

Een overwinning van PSV op Ajax zou heel mooi zijn. Hoe maakt niet zoveel uit. ;)
 
Laatst bewerkt:
Gemiddelde snelheid op de A2 zakt in, mag hopen dat de fans er straks op tijd zijn. Weet iemand he lang die normaal al voor het fluitsignaa binnen zijn?
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan