Ajax - PSV | Zondag 10 december 2017 | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
[h=1]Laat het tot u doordringen: PSV is al landskampioen[/h] https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/laat-het-tot-u-doordringen-psv-is-al-landskampioen~a476a142/

Volgens AD-columnist Hugo Borst is het kampioenschap al beslist. ,,Wat er komende zondag ook gebeurt, PSV kan niet verliezen."

"In Nederland is tegen PSV geen kruid gewassen. Komende zondag, de Arena, 16.45 uur, Ajax-PSV.

Dit zijn de scenario’s:

PSV wint onverdiend van Ajax (0-1).
PSV wint verdiend van Ajax (1-3).
PSV wint met superieur voetbal(0-5) van Ajax.
PSV speelt gelijk tegen Ajax.
PSV wordt overklast door Ajax (5-0).
PSV verliest onverdiend van Ajax (3-2).
PSV verliest verdiend van Ajax (2-0).

Het maakt allemaal geen reet uit. Wat moet het relaxed zijn om supporter van PSV te zijn. Wat er komende zondag ook gebeurt, PSV kan niet verliezen. Als het meezit, staat het elftal van Phillip Cocu 13 punten voor op Ajax. Als het tegenzit, zijn het 7 punten voorsprong."

Hugo is werkelijk een oude zeikerd geworden, gister in Langs de Lijn kwam ie wederom terug op z'n column waar in zijn beleving iedere PSV-er zich aan gestoord had... Get a live, dat is alweer een tijdje geleden Hugo... Deed het zo'n pijn dat je clubje niet kon winnen in Eindhoven.
 
Volgens De Jong gaan ze er 'net als de afgelopen wedstrijden, wéér volle bak tegenaan'. Dus dat zit wel snor.
Ik ben nu wel ineens heel bang voor het échte rustig aan doen.

Ik raak in de war van dit soort berichten... Frenkie, Luuk of Siem de Jong,. Je moet echt iets specifieker zijn :D
 
Als PSV wint, betekent dit het einde van Keizer. Nieuwe coach, nieuwe spelers, weer even onrust. Als PSV verliest, is het gelijk weer hosanna en kan Keizer verder blijven prutsen. Die man is de grip op de selectie kwijt, te veel boze gezichtjes en instabiel spel, en zijn aanblijven staat garant voor verder puntverlies.

Ik ben bang dat als PSV wint, we een hele slechte periode tegemoet gaan. Dan gaan de spelers geloven in de 'platte kar met winterbanden'-grap, net zoals jaren geleden. En dan zal die voorsprong nog voor Pasen verdwenen zijn.
 
Ik ben bang dat als PSV wint, we een hele slechte periode tegemoet gaan. Dan gaan de spelers geloven in de 'platte kar met winterbanden'-grap, net zoals jaren geleden. En dan zal die voorsprong nog voor Pasen verdwenen zijn.

Nee, ik heb ajax door, die gaan voor een verschil van 34 punten....
 
Ik ben bang dat als PSV wint, we een hele slechte periode tegemoet gaan. Dan gaan de spelers geloven in de 'platte kar met winterbanden'-grap, net zoals jaren geleden. En dan zal die voorsprong nog voor Pasen verdwenen zijn.

Klopt, sommigen beginnen nu al met "kampioenschap" en "beslissen". Het is top wat voor voorsprong we hebben, maar zonder keihard werken is hij weer zo weg.
 
Laat het tot u doordringen: PSV is al landskampioen

https://www.ad.nl/dossier-eredivisie...ioen~a476a142/

Volgens AD-columnist Hugo Borst is het kampioenschap al beslist. ,,Wat er komende zondag ook gebeurt, PSV kan niet verliezen."

"In Nederland is tegen PSV geen kruid gewassen. Komende zondag, de Arena, 16.45 uur, Ajax-PSV.

Dit zijn de scenario’s:

PSV wint onverdiend van Ajax (0-1).
PSV wint verdiend van Ajax (1-3).
PSV wint met superieur voetbal(0-5) van Ajax.
PSV speelt gelijk tegen Ajax.
PSV wordt overklast door Ajax (5-0).
PSV verliest onverdiend van Ajax (3-2).
PSV verliest verdiend van Ajax (2-0).

Het maakt allemaal geen reet uit. Wat moet het relaxed zijn om supporter van PSV te zijn. Wat er komende zondag ook gebeurt, PSV kan niet verliezen. Als het meezit, staat het elftal van Phillip Cocu 13 punten voor op Ajax. Als het tegenzit, zijn het 7 punten voorsprong."

Laten we de recente geschiedenis bekijken:
PSV
1-0
Ajax
23 apr 2017 (PSV licht in het voordeel, zowaar eens een terechte uitslag)
Ajax
1-1
PSV
18 dec 2016 (Ajax iets beter, Siem de Jong scoorde in de Arena)
PSV
0-2
Ajax
20 mrt 2016 (Ajax scoorde in 2e minuut en parkeerde de bus, scoorde nog op de counter)
Ajax
1-2
PSV
4 okt 2015 (Pereiro speelde fantastisch)
PSV
1-3
Ajax
1 mrt 2015 (PSV beter, Ajax maakt gebruik van de ruimte omdat PSV aanvalt)
Ajax
1-3
PSV
24 aug 2014 (PSV beter, terechte uitslag)
Ajax
1-0
PSV
19 jan 2014 (kan ik me niet meer herinneren o.b.v. de stats)


Ajax is zelden beter dan PSV in de onderlinge ontmoetingen. Tegen PSV 'durft' Ajax vaak te hangen. PSV moet simpelweg niet in het mes lopen zoals ze in 2016 en 2015 thuis deden. Meteen opletten en de afgelopen wedstrijden heeft PSV het spel niet kunnen maken, nu hoeft het niet. Zeker niet met snelle jongens als Neres en Kluivert. Gewoon de Utrecht variant, en juist zelf de snelle spelers opstellen. De verdediging van Ajax is immers vrij statisch.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, sommigen beginnen nu al met "kampioenschap" en "beslissen". Het is top wat voor voorsprong we hebben, maar zonder keihard werken is hij weer zo weg.

Ik heb spelers horen spreken over een grote stap. Ik heb spelers horen zeggen dat het seizoen nog lang is, ik heb spelers horen zeggen dat ook als we winnen de voorsprong nog geen garanties bied. Ik heb spelers horen zeggen dat in de 2e helft pas de prijzen worden verdeeld.

Ik heb echter geen speler horen zeggen dat zondag het kampioenschap beslist wordt? Of doel je louter op fans? Of op verdraaide woorden in artikelen?
 
Ik heb spelers horen spreken over een grote stap. Ik heb spelers horen zeggen dat het seizoen nog lang is, ik heb spelers horen zeggen dat ook als we winnen de voorsprong nog geen garanties bied. Ik heb spelers horen zeggen dat in de 2e helft pas de prijzen worden verdeeld.

Ik heb echter geen speler horen zeggen dat zondag het kampioenschap beslist wordt? Of doel je louter op fans? Of op verdraaide woorden in artikelen?

Ik ook niet, eerlijk gezegd. In de media is het wel geroepen (maar daar kunnen de spelers niets aan doen). Ik heb zelf wel gezegd (in een prive-whatsapp uitwisseling, dus niet in de krant of op TV, maar nu inmiddels wel op een internetforum) dat als PSV deze wedstrijd wint de strijd tussen PSV en Ajax wel beslist is. 13 punten...ik zie PSV potentieel wel zoveel punten laten liggen in de tweede seizoenshelft en er is een scenario denkbaar dat Ajax vanaf 11 december alles wint. De combinatie van beide scenarios is wel heel erg onwaarschijnlijk. Bij winst blijft AZ (en, voorhuid, waarom niet, PEC) wel een gevaarlijke outsider, natuurlijk. Daarbij moeten we ook wel aantekenen dat AZ Ajax nog op bezoek krijgt en nog naar Zwolle moet in de eerste competitiehelft. Dat zijn natuurlijk wel nog twee potjes waar PSV hoe dan ook garen bij spint.

Dus, huid, beer, schieten, laten we dat niet doen, maar we kunnen wel constateren dat PSV aankomende zondag hele goede zaken kan doen.

Ik heb er eerlijk gezegd wel een beetje een hard hoofd in. Er is vaak zo´n mechanisme dat je ook in een wedstrijd regelmatig ziet: Het team dat moet, doet ook, en het team dat niet hoeft (maar wel zou moeten willen) deinst terug en loopt averij op. PSV is zeker, daar zijn we het allemaal wel over eens, niet soeverein. Ajax zal agressief komen, PSV zal proberen te "controleren"....dat zal onze helden niet lukken. De vraag wordt denk ik "wie scoort het eerste doelpunt?". Die ploeg krijgt, gezien de context, waarschijnlijk het momentum dat nodig is om te winnen.
 
Ik heb spelers horen spreken over een grote stap. Ik heb spelers horen zeggen dat het seizoen nog lang is, ik heb spelers horen zeggen dat ook als we winnen de voorsprong nog geen garanties bied. Ik heb spelers horen zeggen dat in de 2e helft pas de prijzen worden verdeeld.

Ik heb echter geen speler horen zeggen dat zondag het kampioenschap beslist wordt? Of doel je louter op fans? Of op verdraaide woorden in artikelen?

Brenet had zoiets gezegd, meen ik.
 
Ik ook niet, eerlijk gezegd. In de media is het wel geroepen (maar daar kunnen de spelers niets aan doen). Ik heb zelf wel gezegd (in een prive-whatsapp uitwisseling, dus niet in de krant of op TV, maar nu inmiddels wel op een internetforum) dat als PSV deze wedstrijd wint de strijd tussen PSV en Ajax wel beslist is. 13 punten...ik zie PSV potentieel wel zoveel punten laten liggen in de tweede seizoenshelft en er is een scenario denkbaar dat Ajax vanaf 11 december alles wint. De combinatie van beide scenarios is wel heel erg onwaarschijnlijk. Bij winst blijft AZ (en, voorhuid, waarom niet, PEC) wel een gevaarlijke outsider, natuurlijk. Daarbij moeten we ook wel aantekenen dat AZ Ajax nog op bezoek krijgt en nog naar Zwolle moet in de eerste competitiehelft. Dat zijn natuurlijk wel nog twee potjes waar PSV hoe dan ook garen bij spint.

Dus, huid, beer, schieten, laten we dat niet doen, maar we kunnen wel constateren dat PSV aankomende zondag hele goede zaken kan doen.

Ik heb er eerlijk gezegd wel een beetje een hard hoofd in. Er is vaak zo´n mechanisme dat je ook in een wedstrijd regelmatig ziet: Het team dat moet, doet ook, en het team dat niet hoeft (maar wel zou moeten willen) deinst terug en loopt averij op. PSV is zeker, daar zijn we het allemaal wel over eens, niet soeverein. Ajax zal agressief komen, PSV zal proberen te "controleren"....dat zal onze helden niet lukken. De vraag wordt denk ik "wie scoort het eerste doelpunt?". Die ploeg krijgt, gezien de context, waarschijnlijk het momentum dat nodig is om te winnen.

Was het niet afgelopen jaar dat PSV de laatste strohalm kon pakken, thuis tegen ajaks? 'De dood of de gladiolen' zei de één. 'Ik verwacht een scherp en gretig PSV', droomde de ander. PSV moest, ajaks mocht en PSV speelde als een natte krant. Ik herinner me de frustraties hier op het forum nog wel toen we al na één minuut op achterstand kwamen. Inspiratieloos, vermoeid en slap was het allemaal. De Jong werd verketterd omdat hij werkelijk elke bal van zijn voet liet springen, Narsingh verklootte iedere actie en PSV wist geen enkele uitgespeelde kans te creëren.
En dat was dan een 'do or die'-wedstrijd.

Dergelijke wedstrijden staan, om er maar eens een cliché in te gooien, echt op zichzelf. Ik durf er niks van te zeggen. Als PSV werkelijk al 3 weken naar deze pot toeleeft en zowaar voornemens is om 90 minuten te knokken, dan zou het zomaar winst kunnen worden. Ajaks heeft niks te verliezen, dus die zijn in mijn beleving gevaarlijker.

Maar goed, glazen bollen zijn onbetrouwbaar. We zullen het wel zien.
 
Was het niet afgelopen jaar dat PSV de laatste strohalm kon pakken, thuis tegen ajaks? 'De dood of de gladiolen' zei de één. 'Ik verwacht een scherp en gretig PSV', droomde de ander. PSV moest, ajaks mocht en PSV speelde als een natte krant. Ik herinner me de frustraties hier op het forum nog wel toen we al na één minuut op achterstand kwamen. Inspiratieloos, vermoeid en slap was het allemaal. De Jong werd verketterd omdat hij werkelijk elke bal van zijn voet liet springen, Narsingh verklootte iedere actie en PSV wist geen enkele uitgespeelde kans te creëren.
En dat was dan een 'do or die'-wedstrijd.

Dergelijke wedstrijden staan, om er maar eens een cliché in te gooien, echt op zichzelf. Ik durf er niks van te zeggen. Als PSV werkelijk al 3 weken naar deze pot toeleeft en zowaar voornemens is om 90 minuten te knokken, dan zou het zomaar winst kunnen worden. Ajaks heeft niks te verliezen, dus die zijn in mijn beleving gevaarlijker.

Maar goed, glazen bollen zijn onbetrouwbaar. We zullen het wel zien.

Dat was volgens mij 2 jaar terug, net na de wedstrijd tegen Atletico....

Maakt je punt niet minder valide, dat niet.
 
Laatst bewerkt:
Was het niet afgelopen jaar dat PSV de laatste strohalm kon pakken, thuis tegen ajaks? 'De dood of de gladiolen' zei de één. 'Ik verwacht een scherp en gretig PSV', droomde de ander. PSV moest, ajaks mocht en PSV speelde als een natte krant. Ik herinner me de frustraties hier op het forum nog wel toen we al na één minuut op achterstand kwamen. Inspiratieloos, vermoeid en slap was het allemaal. De Jong werd verketterd omdat hij werkelijk elke bal van zijn voet liet springen, Narsingh verklootte iedere actie en PSV wist geen enkele uitgespeelde kans te creëren.
En dat was dan een 'do or die'-wedstrijd.

Dergelijke wedstrijden staan, om er maar eens een cliché in te gooien, echt op zichzelf. Ik durf er niks van te zeggen. Als PSV werkelijk al 3 weken naar deze pot toeleeft en zowaar voornemens is om 90 minuten te knokken, dan zou het zomaar winst kunnen worden. Ajaks heeft niks te verliezen, dus die zijn in mijn beleving gevaarlijker.

Maar goed, glazen bollen zijn onbetrouwbaar. We zullen het wel zien.

Narsingh, die is al twee jaar weg :D

Edit; Jaufe was me voor
 
Maart 2016. Dat telt nog als vorig jaar voor mij:oops:, maar inderdaad wel meer dan één seizoen geleden. (Y)

We gaan het wel zien zondag, als we winnen zetten we n grote stap, als we gelijkspelen een kleine als we verliezen geeft dat de tegenstander heel veel hoop, desalniettemin hebben we het dan nog in eigen hand. Maar om met de woorden van Locadia af te sluiten, het seizoen is nog lang maar als we zondag winnen en geen kampioen worden ligt dat echt volledig aan ons zelf.


Btw, we krijgen Blom, kennelijk vond de KNVB het niet erg dat ie 1 discutabele en 1 onterechte pingel gaf dit weekend.
 
PSV - Ajax ... Scheidsrechter Kevin Blom

Kevin Blom heeft in 9 eredivisiewedstrijden 7 x een Penalty gegeven. En ook nog een Penalty bij NEC- Emmen.

12 aug. 2017 Heracles - Ajax 2-1
26 aug. 2017 Vitesse - AZ 1-2
10 sep. 2017 Heerenveen - PSV 2-0. 37' Rode kaart Lozano 75' Penalty Heerenveen (gemist door Ghoochannejhad)
24 sep. 2017 AZ - Excelsior 0-2 2 Penalty's voor Excelsior
14 okt. 2017 Ajax - Sparta 4-0 1 Penalty voor Ajax
28 okt. 2017 Roda JC - Feyenoord 1-1
4 nov. 2017 AZ - Willem II 3-2 1 Penalty voor AZ. 1 rode kaart voor Weghorst (2x geel)
19 nov. 2017 ADO den Haag - Heracles 4-1
3 dec. 2017 NAC - Excelsior 3-1 2 Penalty's voor NAC

Blom fluit van de 9 wedstrijden al 6 wedstrijden van de top 3. Heeft al 3 x AZ gefloten en zondag al voor de 3e keer Ajax. De kans is groot dat er minimaal 1 Penalty gegeven wordt.
Alle clubs van de top 3 en ook Feyenoord hebben dit seizoen al puntverlies geleden met Kevin Blom als scheidsrechter.

:unsure:Het kan zondag alle kanten op. :re: Gezien het bovenstaande is een gelijkspel met minimaal 1 Penalty en minimaal 1 rode kaart bijna een zekerheidje. :shifty: ;)


 
Ongelooflijk... Blom... Daar wordt toch niemand vrolijk van, wij als PSV-supporters niet, maar de Ajax-supporters hoeven er ook niet om te juichen. Ik las ergens ook een toelichting die de scheidsrechtersbaas gaf bij de aanstelling van Blom, ik citeer: "We hebben zes klassiekers te verdelen en kunnen niet alle toppers aan Kuipers en Makkelie geven."

Volgens mij hoort bij een topwedstrijd ook een topscheidsrechter, als Makkelie en Kuipers dan de beste scheidsrechters zijn van het korps, horen zij juist wel alle toppers te krijgen.
 
Ongelooflijk... Blom... Daar wordt toch niemand vrolijk van, wij als PSV-supporters niet, maar de Ajax-supporters hoeven er ook niet om te juichen. Ik las ergens ook een toelichting die de scheidsrechtersbaas gaf bij de aanstelling van Blom, ik citeer: "We hebben zes klassiekers te verdelen en kunnen niet alle toppers aan Kuipers en Makkelie geven."

Volgens mij hoort bij een topwedstrijd ook een topscheidsrechter, als Makkelie en Kuipers dan de beste scheidsrechters zijn van het korps, horen zij juist wel alle toppers te krijgen.

Blom, zo'n beetje de Trump van de scheidsrechters. Doet maar zo'n beetje alles op gevoel en zit weet ik zo vaak fout. En leert daar niets van.
 
Ik ben bang dat als PSV wint, we een hele slechte periode tegemoet gaan. Dan gaan de spelers geloven in de 'platte kar met winterbanden'-grap, net zoals jaren geleden. En dan zal die voorsprong nog voor Pasen verdwenen zijn.

Oh, dan zal er zeker een wedstrijd verloren gaan door arrogantie.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan