PSV - NK Osijek | Donderdag 27 juli 2017 | Eindstand 0-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Van Ginkel: “We waren slordig aan de bal. We wisten dat zij zich zouden gaan ingraven, maar konden ze niet kapotspelen vanwege het lage tempo. Ook de echte wil om te winnen ontbrak. Dat moet volgende week echt anders”

De Jong: Het mag niet gebeuren ... Het is gewoon een lastige ploeg:ai: :sick:

Cocu: “Ik miste de overtuiging van achteruit om tegen deze defensieve tegenstander een één tegen één situatie uit te spelen”, legde Cocu uit. “Zeker in de eerste helft was het veel te voorzichtig. We durfden niet en hanteerden een veel te laag tempo. Daarom hebben we nauwelijks mogelijkheden kunnen creëren voor rust.”
“Na rust ging dat wat beter, maar je kunt zeker spreken van een valse start. Het wordt een hels karwei om dit volgende week recht te zetten”.
“Wat ik in de voorbereiding bij mijn ploeg heb gezien, heb ik nu niet teruggezien.”


Steeds dezelfde verhaaltjes die uit de strot komen na een wedstrijd.

:no:

Het houdt niet op het gaat maar door.

:mad: :nocheer: :FP: :sick: :bat: :gc: :cry:

De wil om te winnen ontbrak
Te laag tempo
Te voorzichtig
Het mag niet gebeuren
Nauwelijks mogelijkheden
Mis de overtuiging

De tegenstander graaft zich in


Voor de zoveelste keer hetzelfde liedje.

:stop:


Schop die bal dan een keer naar voren en laat hem maar in het Penaltygebied vallen. Doe dat 20 keer en je scoort minimaal 2 x.

Dat oeverloze op en neer getik op en rond de middenlijn lost niets op. In de middencirkel kun je niet scoren.

Schieten op goal is niet verboden

 
Laatst bewerkt:
Dat laatste is al 2 seizoenen een probleem, een fatsoenlijk schot tussen de palen is bij PSV een zeldzaamheid, de tegenstander hoeft slechts een enkele keer maar richting onze zestien te kijken en ze scoren al uit alle hoeken en standen......
 
is de Wijs echt minder dan Schwaab, kan Lammers niet meer dan wat de Jong nu brengt???????????? Rosario,Dante,Gudmundson breng die gasten gewoon een x laffe coach
 
Die jonge gasten mogen straks misschien 5-10 min invallen waarna ze straks zwaar teleurgesteld na één seizoen het voor gezien houden
 
Ga ik vol goede moed naar het stadion en kom terug met en fikse kater. Wat ongelooflijk slecht. Een totale afgang. Ik heb hiervoor al vele commentaren gelezen en ik wil er nog wel eentje aan toevoegen. Het tempo ligt veel en veel te laag. Weliswaar veel balbezit, maar daar win je geen wedstrijd mee. Het gaat om de wil van het winnen en het maken van doelpunten. Dit is bij PSV ver te zoeken. Er wordt te sloom gevoetbald, je bent in het veld twee keer beter dan je tegenstander en je doet er niets mee. Als je dat gevoel niet hebt om er dan eens vlot overheen te gaan, dan mis je de echte mentaliteit om een profvoetballer te zijn. Gezapig voetballen kan iedereen, maar als je met de top in Nederland en daarbuiten wilt meegaan is deze wijze van spelen schrijnend. Om deze manier ben je van het niveau Excelsior, Willem II, Roda, NEC enz. enz. Dit voetbal hoort niet bij PSV. Daar is iedereen bij de club verantwoordelijk voor. Ik mis de spirit en de voetbalintelligentie. Onze spelers doen gewoon domme dingen. Er zal bij PSV veel meer gescout moeten worden op inzet en bij de voorhoede op technische vaardigheid. Wat ik gezien heb van Lozano dat hij dat beide kan combineren. Hij heeft het in zich. Maar ook de andere buitenspeler dient dit in zich te hebben. Met alle respect voor Locadia, hij krijgt een bal te vaak niet onder controle en dat geldt uiteraard ook voor de Jong. Dan ben je gauw uitgespeeld. Niet goed genoeg voor de top. Alleen hard op doel schieten, dat moet iedere eredivisie-speler kunnen. Het lag deze wedstrijd niet aan de verdediging, m.u.v. een te korte terugspeelbal van Schwaab. Verder heb ik hem niets verkeerd zien doen. Ook aan Zoet heb ik me geërgerd met zijn slome uittrappen. Brenet kan nog steeds een beetje knoeien en is onhandig ( penalty). Het middenveld, ook vaak aan de bal, maar deed er weinig mee, en als je buitenspelers en spits niet uit de voeten kunnen, dan is het verloop van zo'n wedstrijd wel verklaard. Ik vond Hendrikx niet slecht spelen, maar zijn vrije trappen en corners lijken nergens op. Buitenspelers moeten een actie kunnen maken. Dit elftal is niet in balans. Het zijn spelers van allemaal hetzelfde. Rustig tik-tak opzij en naar achteren en daar gaat wat tijd in zitten. Ik mis de diepte en het maken van openingen. Er mag wel meer mix in het elftal zitten. Techniek, snelheid, intelligentie, inzet en hardheid. Van mij krijgt niet iemand de schuld, van mij krijgen ze allemaal de schuld.
 
Ik vind het oprecht knap dat mensen verbaasd zijn over dit resultaat. Hoe dan? Vorig jaar was niet goed, maar je hebt alsnog je twee beste spelers verkocht en er niks voor teruggehaald. Je laat vijf jeugdspelers starten terwijl je een jeugdopleiding hebt die om te janken is. Hendrix volgt wel even Guardado op, Schwaab/Luckassen Moreno en Brenet Willems. Daarnaast laten we lekker De Jong, Ramselaar en Bergwijn spelen, en zetten we de enige twee spelers die iets met een bal kunnen op de bank. Hoe irritant mensen ook zijn die hun gelijk komen halen, ik ga het toch doen. De hele zomer roep ik dat we minimaal vijf aankopen nodig hebben om iets van dit jaar te kunnen maken. Dit jaar speel je oprecht om de play-offs.

Die basisopstelling van vandaag. Dat kan toch niet? Ik hou van PSV en ben altijd gespannen met een wedstrijd, maar ik merk dat dit het eerste team is sinds 2003 waar ik echt totaal geen affectie mee heb. Middelmaat pur sang, vol grijze muizen. Dit PSV is niet alleen lelijk, maar oprecht ongelooflijk dom. Maar we startten wel met vijf jeugdspelers vandaag! Gefeliciteerd allemaal! Vijf jeugdspelers en 75 procent balbezit. Wonderbaarlijk.
 
Misschien moet de supportersvereniging van PSV een handtekeningenactie houden mbt het aanblijven/ ontslaan van Cocu en Brands en deze overhandigen aan Gerbrands. 10.000 handtekeningen moet toch wel te doen zijn ?? Als PSV de volgende ronde EL niet haalt, dan moet de supportersvereniging echt absoluut in actie komen...vinden jullie ook niet ???
 
Misschien moet de supportersvereniging van PSV een handtekeningenactie houden mbt het aanblijven/ ontslaan van Cocu en Brands en deze overhandigen aan Gerbrands. 10.000 handtekeningen moet toch wel te doen zijn ?? Als PSV de volgende ronde EL niet haalt, dan moet de supportersvereniging echt absoluut in actie komen...vinden jullie ook niet ???

Laten we het beleid alsjeblieft overlaten aan het bestuur van PSV.
 
Dit elftal mist gewoon spelers met een mentaliteit van 100% voor elke bal gaan, we missen types Cocu (als speler) en van Bommel. Van Ginkel heeft blijkbaar zelf niet de motivatie om 100% te geven, dan gaat hij er ook nooit voor kunnen zorgen dat andere jongens dit wel doen. Daarom heb ik ook met verbazing naar de wissels van Cocu gekeken, we miste geen kwaliteit maar inzet, en dan brengt hij de meest ongemotiveerde luie zakken uit onze selectie in de ploeg (Propper en Pereiro). Het spel van De Jong is niet om aan te gluren, ik mag hopen dat Cocu eindelijk eens besluit om hem eruit te halen. Het is onmogelijk voor speeltuinspits Lammers om het slechter te doen. Lozano moet ook gewoon starten, zelfs al mist die jongen een been is hij nog beter dan onze gehele aanval bij elkaar. Verder is het hopen dat gedurende het seizoen de jonge spelers wennen aan het niveau dat je hoort te hebben als PSV-speler. Ik vind trouwens een rechtsbenige linksback ook niet om aan te gluren, wat walgelijk ziet dat eruit.
 
En dat beleid van het bestuur van PSV resulteert in onaantrekkelijk en nauwelijks effectief voetbal wat voor een groot deel op het conto van de coach geschreven kan worden....dan mogen de duizenden supporters van PSV toch ook eens een keer van zich laten horen ? Als een minister zijn werk niet goed doet en de Tweede Kamer zegt er niks van, dan heeft de bevolking toch ook het recht om het kabinet te laten weten dat ze het niet eens zijn met het gevoerde beleid en het geklungel van die betreffende minister...?? Zoals jij reageert, lijk je wel lid van het bestuur van PSV te zijn...:unsure:
 
Laatst bewerkt:
Had gehoopt nu tijdens mijn nachtdienst nog eens lekker te kunnen nagenieten met de samenvatting...sla ik nu dus maar lekker over!:nocheer:
 
Bijna elke speler die bij PSV speelt, onder Cocu, begint goed en zakt dan weg tijdens het tweede/derde seizoen. Of ze nu Willems, Pröpper, Guardado, LdJ of iedere willekeurige jeugdspeler heten.
Anders gezegd: Cocu en zijn staf maken spelers niet beter:
- technisch (een pass een halve meter in de loop geven jaagt het tempo al omhoog)
- tactisch (altijd maar dat domme ouderwetse 4-3-3)
- qua financiële waarde.

Voor Der Muzikant: Jeugdopleiding is wel goed (bijna alle jeugdploegen strijden de laatste jaren met Ajax om de titel), maar wanneer time je hun doorstroming. Daar ligt het probleem.

Nieuwe trainer met moderne inzichten. Belangrijker dan welke nieuwe aankoop dan ook.
NU.

 
Zomaar wat gedachten na de wedstrijd:

- Kunnen we Schwaab niet gratis doneren aan een club? Ik bied me aan om hem te brengen.
- Is er na het vertrek van Guardado niemand die een fatsoenlijke vrije trap kan nemen?
- Gaat Bergwijn ooit zijn belofte waarmaken?
 
Als PSV volgende week uitgeschakeld wordt vallen Europa League wedstrijden op de donderdagen voor de volgende competitiewedstrijden weg.

zondag 20 augustus 2017 NAC Breda PSV
zondag 27 augustus 2017 PSV Roda JC
zondag 17 september 2017 PSV Feyenoord
zondag 1 oktober 2017 PSV Willem II
zondag 22 oktober 2017 PSV Heracles Almelo
zondag 5 november 2017 PSV FC Twente
zondag 26 november 2017 Excelsior PSV
zondag 10 december 2017 Ajax PSV

:unsure:Gezien het huidige onvermogen en het gebrek aan realiteitszin bij de PSV - spelers en trainers een scenario dat heel dichtbij is. :re:
Kunnen ze dat smoesje bij eventueel puntverlies in de competitiewedstrijden ook niet meer gebruiken. "Het was zo'n zware week" kunnen ze niet meer als uitvlucht voor het falen gebruiken.

 
Velen op Twitter schreeuwen om het vertrek van Cocu en zijn technische staf.....ik ondersteun deze gedachte van harte ! Eigenlijk zou ik het nu direct binnen een paar dagen willen, maar vanwege de return van volgende week is het beter om het ontslag na de wedstrijd tegen Osijek te doen, ongeacht het resultaat.....iemand die doodleuk beweert dat PSV goed gespeeld heeft, omdat wij 72% balbezit hadden, heeft volgens mij weinig verstand van coachen. En iemand die spelers niet naar een hoger plan weet te tillen, zijn spelers niet weet op te peppen voor een wedstrijd, die weinig verstand heeft van tactiek en strategie en met verkeerde basisopstellingen begint, zo een coach is in ieder geval na vorig seizoen ongeschikt voor een topclub als PSV. Wat mij betreft direct na volgende week een nieuwe coach en technische staf benoemen. Van Bommel misschien...? Tuchel werd genoemd op Twitter, maar die zal heel wat meer salaris eisen dan Cocu nu krijgt....ik laat me graag verrassen door het bestuur van PSV, maar in ieder geval een coach die ervaring heeft in het verder ontwikkelen van talent, en die strijd, lef, creativiteit, passie en enthousiasme weet mee te geven aan het spel van PSV...
 
Velen op Twitter schreeuwen om het vertrek van Cocu en zijn technische staf.....ik ondersteun deze gedachte van harte ! Eigenlijk zou ik het nu direct binnen een paar dagen willen, maar vanwege de return van volgende week is het beter om het ontslag na de wedstrijd tegen Osijek te doen, ongeacht het resultaat.....iemand die doodleuk beweert dat PSV goed gespeeld heeft, omdat wij 72% balbezit hadden, heeft volgens mij weinig verstand van coachen. En iemand die spelers niet naar een hoger plan weet te tillen, zijn spelers niet weet op te peppen voor een wedstrijd, die weinig verstand heeft van tactiek en strategie en met verkeerde basisopstellingen begint, zo een coach is in ieder geval na vorig seizoen ongeschikt voor een topclub als PSV. Wat mij betreft direct na volgende week een nieuwe coach en technische staf benoemen. Van Bommel misschien...? Tuchel werd genoemd op Twitter, maar die zal heel wat meer salaris eisen dan Cocu nu krijgt....ik laat me graag verrassen door het bestuur van PSV, maar in ieder geval een coach die ervaring heeft in het verder ontwikkelen van talent, en die strijd, lef, creativiteit, passie en enthousiasme weet mee te geven aan het spel van PSV...

Dat sooort types horen bij Ajax thuis....
Inderdaad, ben wel klaar met de gezapige balletjes breed, het inspiratieloze rondtikken van de bal op het middenveld etc. Het feit dat ik gister al blij was dat Arias op n gegeven moment de bal direct naar Isimat speelde ipv via Zoet te gaan geeft wel aan hoe droef de situatie is.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan