Ergernissen

Snap je punt, vrees alleen dan oom agent het niet met je eens is. Was overigens wel leuk na PSV-Osijek, reed met mn zoontje terug richting t noorden, vrij rustig, lekker 130 in de rechter strook,en ja hoor, kom je weer zo'n 110 in de 2e strook droeftoeter tegen, ik d'r omheen, nog ff geseint met groot licht ivm de gevaarsetting die zo'n auto feitelijk veroorzaakt. D'r omheen, weer terug naar rechts, maar geen reactie bij de bestuurder...
De auto die daarna kwam seinde ook, toen reageerde de auto wel, maar dat kwam vermoedelijk door de blauwe en oranje bestickering :D

:D
Uiteraard snap ik dat het niet mag, maar dat risico neem ik dan. En ik doe het niet altijd hoor. Maar als er 5 banen zijn en iemand blijft op 2e van links hangen terwijl er rechts niemand rijdt, heb ik niet altijd zin om daar helemaal omheen te gaan.

Overigens, grotere ergernis: het geen richting aangeven. Daar heb ik liever een campagne over.
 
:D
Uiteraard snap ik dat het niet mag, maar dat risico neem ik dan. En ik doe het niet altijd hoor. Maar als er 5 banen zijn en iemand blijft op 2e van links hangen terwijl er rechts niemand rijdt, heb ik niet altijd zin om daar helemaal omheen te gaan.

Overigens, grotere ergernis: het geen richting aangeven. Daar heb ik liever een campagne over.

Begrijp je volledig, en met 1 extra baan er tussen vindt ik de gevaarsetting ook nihil,echter, ik ben ook n voorbeeld voor wat er op de achterbank zit, hoe kan ik met droge ogen tegen hun zeggen dat je je aan de regels hoort te houden als papa er op de snelweg schijt aan heeft.

Wat het richting geven betreft: mocht iemand hier zich ooit nutteloos voelen bedenk dan dat er monteurs zijn die knipperlichten in BMW's monteren
 
Begrijp je volledig, en met 1 extra baan er tussen vindt ik de gevaarsetting ook nihil,echter, ik ben ook n voorbeeld voor wat er op de achterbank zit, hoe kan ik met droge ogen tegen hun zeggen dat je je aan de regels hoort te houden als papa er op de snelweg schijt aan heeft.

Wat het richting geven betreft: mocht iemand hier zich ooit nutteloos voelen bedenk dan dat er monteurs zijn die knipperlichten in BMW's monteren

Tsja, dat probleem heb ik (nog) niet :nehneh:
 
Begrijp je volledig, en met 1 extra baan er tussen vindt ik de gevaarsetting ook nihil,echter, ik ben ook n voorbeeld voor wat er op de achterbank zit, hoe kan ik met droge ogen tegen hun zeggen dat je je aan de regels hoort te houden als papa er op de snelweg schijt aan heeft.

Wat het richting geven betreft: mocht iemand hier zich ooit nutteloos voelen bedenk dan dat er monteurs zijn die knipperlichten in BMW's monteren

:unsure:;)
 
Snap je punt, vrees alleen dan oom agent het niet met je eens is. Was overigens wel leuk na PSV-Osijek, reed met mn zoontje terug richting t noorden, vrij rustig, lekker 130 in de rechter strook,en ja hoor, kom je weer zo'n 110 in de 2e strook droeftoeter tegen, ik d'r omheen, nog ff geseint met groot licht ivm de gevaarsetting die zo'n auto feitelijk veroorzaakt. D'r omheen, weer terug naar rechts, maar geen reactie bij de bestuurder...
De auto die daarna kwam seinde ook, toen reageerde de auto wel, maar dat kwam vermoedelijk door de blauwe en oranje bestickering :D

Groot licht seinen kan ook een boete opleveren. ;)

Als ik in mijn eigen baan kan blijven, dan haal ik ook wel eens rechtsin. Al noem ik dat dus gewoon in je eigen baan blijven.
 
Op tweebaanswegen gaat t nog wel redelijk. Maar zodra n snelweg meer dan 2 stroken heeft weet t gros niet meer dat ze rechts moeten rijden.
De A2 hier (2x 5banen) is 's avonds een ramp, rij ik 130 in de rechterstrook kan ik drie banen naar links voor n droeftoeter die 100 in de 3e baan rijd. Waarna ik vervolgens weer terug kan (en ga) naar de rechter strook...

Ga voor de lol eens de A28 afrijden, ook een 2 baans weg, maar schijnbaar hebben ze afgesproken dat de linkerbaan voor de auto's is en de rechterbaan voor de vrachtwagens...
 
Groot licht seinen kan ook een boete opleveren. ;)

Als ik in mijn eigen baan kan blijven, dan haal ik ook wel eens rechtsin. Al noem ik dat dus gewoon in je eigen baan blijven.

Bij gevaarsetting mag ik een medeweggebruiker daar op wijzen, bv niet voeren van licht. Het in de verkeerde rijstrook zijn (met een snelheid duidelijk onder de limiet) is ook een gevaarsetting, heb dit overigens van een agent, niet van facebook ;)

Mensen die op de max zitten zal ik nimmer seinen, deze haal ik niet in omdat ik mij ook aan de max houdt.

Grootlicht seinen voor bv snelheidsmeting kan idd een boete geven, vol groot licht naar binnen rammen ook. Seinen bij gevaarsetting niet.
 
Ga voor de lol eens de A28 afrijden, ook een 2 baans weg, maar schijnbaar hebben ze afgesproken dat de linkerbaan voor de auto's is en de rechterbaan voor de vrachtwagens...

Als ik de maximum snelheid rijdt, dan zie ik er ook weinig nut in om me elke keer weer tussen de vrachtwagens te frommelen, om daarna weer te proberen om je in die rij in de linkerbaan te krijgen. En wat maar al te vaak is: de lui op de rechterbeen rijden elke opening dicht waardoor je vol in de remmen moet voor die vrachtwagen voor je.
En ik ben zelfs zo sociaal om ruimte te maken voor hardrijders, maar in het geval van bumperklevers doe ik dat dan wel weer heel erg rustig (meestal net voordat ze me rechts willen inhalen) :D
Oftewel ik meer van het "keep your lane"-principe.
 
De allergrootste snelwegergernis:
Dat iemand naar de linkerbaan gaat om bv een vrachtwagen in te halen, maar dat precies vlak vóór een andere auto (mijn auto) doet, zodat (de andere auto (ik) moet remmen.
Ik zou zeggen: gas los, die andere auto (mij) eerst laten passeren en dan áchter aansluiten.

Voor bovenstaande verkeersergernis: jarenlange gewenning aan verkeer in Spanje heeft ervoor gezorgd dat rechts inhalen een gewoontegoed is geworden. Daar is het heel normaal.
 
De allergrootste snelwegergernis:
Dat iemand naar de linkerbaan gaat om bv een vrachtwagen in te halen, maar dat precies vlak vóór een andere auto (mijn auto) doet, zodat (de andere auto (ik) moet remmen.
Ik zou zeggen: gas los, die andere auto (mij) eerst laten passeren en dan áchter aansluiten.

Voor bovenstaande verkeersergernis: jarenlange gewenning aan verkeer in Spanje heeft ervoor gezorgd dat rechts inhalen een gewoontegoed is geworden. Daar is het heel normaal.

En zo is in Portugal bijna alles normaal. Ook met drie flessen wijn op mensen aanbieden om ze naar huis te rijden. Dat hebben we maar afgeslagen.
 
Als ik de maximum snelheid rijdt, dan zie ik er ook weinig nut in om me elke keer weer tussen de vrachtwagens te frommelen, om daarna weer te proberen om je in die rij in de linkerbaan te krijgen. En wat maar al te vaak is: de lui op de rechterbeen rijden elke opening dicht waardoor je vol in de remmen moet voor die vrachtwagen voor je.
En ik ben zelfs zo sociaal om ruimte te maken voor hardrijders, maar in het geval van bumperklevers doe ik dat dan wel weer heel erg rustig (meestal net voordat ze me rechts willen inhalen) :D
Oftewel ik meer van het "keep your lane"-principe.


Maximumsnelheid prima, maar de meeste nederlanders komen niet boven de 110-120 uit op een 130 weg...

de lui op de rechterbaan rijden elke opening dicht waardoor je vol in de remmen moet voor die vrachtwagen voor je.


En je waant je in Engeland? :unsure:
 
Nog een verkeersergernis: Nederlanders op de Duitse Auobahn. Niet allemaal uiteraard, maar de meeste prutsers hebben toch echt een gele kentekenplaat.
Zo'n lullo met z'n "snelle" Peugeot 208 die uit principe niet aan kant gaat omdat hij accelereert, terwijl er rechts gewoon ruimte is. Terwijl ik toch echt even wat sneller accelereer op dat moment.

 
Nog een verkeersergernis: Nederlanders op de Duitse Auobahn. Niet allemaal uiteraard, maar de meeste prutsers hebben toch echt een gele kentekenplaat.
Zo'n lullo met z'n "snelle" Peugeot 208 die uit principe niet aan kant gaat omdat hij accelereert, terwijl er rechts gewoon ruimte is. Terwijl ik toch echt even wat sneller accelereer op dat moment.


Weet je hoe dat komt? We zijn in NL niet gewend aan 140km-plus verkeer. Dus als je met 120km/uur een vrachtwagen inhaalt zit er zomaar plots een auto achter in je mik. Dat is even wennen dat je ook 140+ moet gaan rijden.

edit: vandaag weer op de snelweg tussen den bosch-utrecht gereden. Ik weet niet hoe het komt maar tussen zaltbommel/culemborg wordt toch altijd een partij geprutst. Ook door, misschien wel vooral door, niet-gele nummerplaten.
 
Laatst bewerkt:
Wat is het toch een klote software dat vbulletin. Ik mis het vorige forum en verlang naar de nieuwe opzet. Alles beter dan dit.
 
We zijn inmiddels druk met de opvolger. Als het loopt zoals wij hopen (denken) dan komen zelfs de voorspellingen weer terug. (Y)
 
Terug
Bovenaan Onderaan