PSV - Heracles Almelo | Vrijdag 16 februari | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Prima overwinning. Keeper die boven zichzelf uitstijgt. Anders was het 5-0 geweest of nog wel meer. Eerste helft een psv gezien dat rustig bleef aangezien Heracles ordinair aan het schoppen was geslagen. Tweede helft was het wachten op de 2-0 en daarna krachten sparen. Maak me wel zorgen om Chucky. Ik vond hem weer niet overuigen.

Chucky is voorlopig de miskoop van dit seizoen.
 
Wow Pepi krijg je de kans ga je er zo me om wat was ie slecht gisteren. wat een verschil met LDJ. Mauro viel bedroefend in wat een verschil met Dest dat sommige Mauro boven Dest kiezen mogen snel naar de opticien. Eigenlijk onbegrijpelijk dat ze geen 4 punten wilde pakken dit was een uitgelezen mogelijkheid om Fnoord op doelsaldo te kloppen. Dan heb je gewoon een extra pun verschil.
Je voor de CL sparen pakt meestal niet goed uit

PSV's doelsaldo tov Feyenoord is al +22.
 
Peter Bosz: "Met de minimale inspanning 3 punten behaald. 3 punten dichter bij het kampioenschap." "Ik ben blij met de 3 punten."

Zo is dat. nog maar 12 wedstrijden te gaan.Ik vind de buffer van 10 punten op nummer 2 persoonlijk aan de magere kant, maar ben er wel blij mee. F'noord loopt sinds de winterstop ook niet echt lekker mee.
 
Zo is dat. nog maar 12 wedstrijden te gaan.Ik vind de buffer van 10 punten op nummer 2 persoonlijk aan de magere kant, maar ben er wel blij mee. F'noord loopt sinds de winterstop ook niet echt lekker mee.
Wij moeten thuis tegen de havenslaven gewoon de genadeklap uitdelen.
 
Misschien een optie (als Baka weer beter is) om met Tillman op links te starten en Baka op rechts en Lozano wissel. Ik vond Lozano de eerste helft nog wel goed, maar 2e barslecht.
 
Je voor de CL sparen pakt meestal niet goed uit
Klopt, en extra rust etc. ook niet. Weet nog wel dat we eens een speelronde over hadden geslaan vanwege een aankomende CL wedstrijd. Zat toen dusdanig veel tijd tussen dat het wedstrijdritme er helemaal uit was. Ze gingen toen ook af als een gieter. Die 'wij kunnen de CL winnen' taal betekent meestal ook dat de eerstvolgende CL confrontatie exit PSV betekent. Hopelijk laten ze de pasta links liggen dinsdag anders wordt het niks.
 
Wat liever?
Met 12 punten voorsprong kampioen worden.
Uiteraard hoeft dat niet te betekenen dat we roemloos verliezen in de CL.
Het is niet of-of.
Maar ja, liever geen volgende ronde als dat zou betekenen dat we weer wekelijks meer in de piepzak moeten zitten zoals heel het voorjaar 2007 met een steeds slinkende voorsprong.
Prima als jij anders wil, maar ik wil eindelijk weer kampioen worden. De CL winnen we toch niet.
Forza PSV.
Je begon zelf met liever 3 punten tegen Heracles dan 3 tegen Dortmund. Dat gaat wat mij betreft richting of-of.

Moet wel alles meezitten qua loting en blessures bij ons niet en bij hunnie wel.
PSV kan wél de CL winnen.
 
Je begon zelf met liever 3 punten tegen Heracles dan 3 tegen Dortmund. Dat gaat wat mij betreft richting of-of.

Moet wel alles meezitten qua loting en blessures bij ons niet en bij hunnie wel.
PSV kan wél de CL winnen.
Ik zei "als ik moet kiezen."
En iets zegt me dat we eerder de Eredivisie winnen dan de CL. :)
 
Klopt, en extra rust etc. ook niet. Weet nog wel dat we eens een speelronde over hadden geslaan vanwege een aankomende CL wedstrijd. Zat toen dusdanig veel tijd tussen dat het wedstrijdritme er helemaal uit was. Ze gingen toen ook af als een gieter. Die 'wij kunnen de CL winnen' taal betekent meestal ook dat de eerstvolgende CL confrontatie exit PSV betekent. Hopelijk laten ze de pasta links liggen dinsdag anders wordt het niks.
Nadeel is dat PSV al een hele tijd niet op volle snelheid (intensiteit) speelt.
Enerzijds door de blessures, anderzijds door de zwakte van de tegenstanders.

Tegen Dortmund moet het dan allemaal maar gaan gebeuren vanaf minuut 1. Hopelijk trainen ze weer op volle oorlogssterkte en is Arsenal-uit nog steeds de graadmeter.
Schouten gaf ergens in okt/nov aan dat PSV op CL-snelheid traint; hopelijk kan dat inmiddels weer.
 
PSV's doelsaldo tov Feyenoord is al +22.
En is dat genoeg? Ff een rekensommetje as zondag winnen ze met 3 goals verschil dan 19. 2x verlies en 2 keer gelijk met een min van 3 goals ( is minimaa) zijn de 10 punten weg. 4x winst Fnoord 12 goals in de plus maakt nog maar een verschil van rond de 4 doelpunten. Als we gisteren 5 a 6 goals hadden gemaakt is het haast onmogelijk nu gewoon nog overbrugbaar. Zonde.
 
Klopt, en extra rust etc. ook niet. Weet nog wel dat we eens een speelronde over hadden geslaan vanwege een aankomende CL wedstrijd. Zat toen dusdanig veel tijd tussen dat het wedstrijdritme er helemaal uit was. Ze gingen toen ook af als een gieter. Die 'wij kunnen de CL winnen' taal betekent meestal ook dat de eerstvolgende CL confrontatie exit PSV betekent. Hopelijk laten ze de pasta links liggen dinsdag anders wordt het niks.
Welke speelronde hadden we overgeslagen ivm CL? Was dat de voorronde vorig seizoen?
 
De eredivisie is al gewonnen. Gepasseerd station.
Dachten we in 2007 ook.
Daarna maanden billenknijpen en blij zijn dat Kluivert er ooit een voor ons maakte en Cocu dat bij 4-1 ook deed op de dag dat Ten Cate in Tilburg slachtoffer werd van zijn Ajax arrogantie.

Wat betreft het saaie duel gisteren;
positief; drie punten, eindelijk een scheidsrechter die spelers beschermt, fraaie uitgespeelde kansen, twee mooie goals,uitblinkende Boscagli.
negatief; onsportieve coach vd Looy, VAR die Luuk penalty weigert, veel te weinig effectiviteit,te veel gemiste kansen.

Steeds duidelijker wordt dat het ongenaakbare PSV van voor de winterstop een geoliede machine was die indien nodig, kon terugvallen op een brede bank.
Zonder Lang en Til missen we veel radertjes in de machine die niet afdoende kunnen worden vervangen.
Een paar voorbeeldjes slechts; de basisspeler Pepi is niet de effectieve invaller Pepi.
Zonder Guus is er te weinig correct druk zetten en diepgang op het goede moment.
Enzovoorts.

Hopelijk komt er gauw een stijgende lijn qua vorm want op 3 maart moeten we 's avonds minstens 13 punten voor staan op nummer twee.
Forza PSV.
 
Laatst bewerkt:
Het deed me gisteren sterk denken aan een wedstrijd onder Hiddink. Dominant en met minimale inspanning de wedstrijd winnen. Kwalijker vond ik de rol van de media rondom deze pot. Het gezeur en gezuig jegens Bosz om steeds maar over Dortmund te beginnen en hem bepaalde uitspraken uit te lokken die zich tegen hem hadden kunnen keren. Puntenverlies tegen Heracles? Dan was ie waarschijnlijk al met z’n hoofd bij komende dinsdag. De verslaggever van espn kon z’n teleurstelling na afloop niet achter stoelen of banken schuiven en bleef maar doorvragen of Bosz niet nog meer verbeterpunten had gezien deze wedstrijd.

Nee lul, we spelen dinsdag een belangrijke wedstrijd in de CL en Heracles was gewoon een vervelende tussenwedstrijd die je zakelijk moest afmaken. Waarschijnlijk had hij dat willen horen, om er vervolgens schande van te spreken. De roes en de egotrip van de 2-2 tegen fucking Bodo Glimt was zeer waarschijnlijk nog niet uitgewerkt om op een normale manier verslag te doen van de momenteel enige succesvolle Nederlandse ploeg.
 
"PSV speelde een mindere wedstrijd".

Gewoon een prima pot en totale dominantie, waar we in het verleden ook tegen dit soort tegenstanders nog wel eens met samengeknepen billen in het stadion zaten.

Het enige verwijt is het gebrek aan scherpte voor het doel. Alleen Pepi had er al drie moeten maken. 4/5-0 was normaal geweest.

Knipsel.JPG
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan