PSV - FC Volendam | Zaterdag 30 september | Eindstand 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Later dan gepland de cijfertjes

Benitez 7
Teze 6,5
Bella-Kotchap 7
Boscagli 4
V Aanholt 7
Veerman 7
Tillman 7,5
Saibari 7
Bakayoko 7,5
Lang 7
De Jong 6
Til 7,5
Dit waren de cijfers tegen Rangers? Tenminste.. ik zie een 7 bij Saibari...
 
Ik meende de post helemaal niet. Vandaar de zonnebril.
Vind juist dat PSV het prima doet. GAE, Almere, Volendam, ze waren allemaal volstrekt kansloos afgelopen week. Dan is het lekker om onnodig te blijven linken aan Ajax, die gelijkwaardig/minder waren dan RKC.

Ook mooi om te zien dat het niet helemaal goed gaat af en toe.
Blijft er wat te wensen over, te trainen over voor Bosz. In dit geval weinig goals met als resultaat: eventjes ouderwets billenknijpen.

Mja maar het werd niet billenknijpen want we hadden die match onder controle ook al maakte zij de 2-1 had nooit het gevoel dat ze gelijk gingen maken.
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk dat je dit soort wedstrijden niet meer hoeft te billenknijpen. Zelfs niet als het 2-1 wordt.

Schouten hopelijk dinsdag terug en Tillman was prettig om te zien. Veerman-Schouten met hem ervoor gaat ons beste middenveld zijn dit jaar.

21 punten uit 7, CL kwalificatie, JC schaal, aanvallend voetbal. Eindelijk is het weer leuk en voelt Psv kijken als een prettig tijdverdrijf ipv een marteling
 
Heerlijk dat je dit soort wedstrijden niet meer hoeft te billenknijpen. Zelfs niet als het 2-1 wordt.

Schouten hopelijk dinsdag terug en Tillman was prettig om te zien. Veerman-Schouten met hem ervoor gaat ons beste middenveld zijn dit jaar.

21 punten uit 7, CL kwalificatie, JC schaal, aanvallend voetbal. Eindelijk is het weer leuk en voelt Psv kijken als een prettig tijdverdrijf ipv een marteling
Middenveld zit wel goed. Zal Schouten lekker naast Bella zetten en Boscagli op de bank.
 
Heerlijk dat je dit soort wedstrijden niet meer hoeft te billenknijpen. Zelfs niet als het 2-1 wordt.

Schouten hopelijk dinsdag terug en Tillman was prettig om te zien. Veerman-Schouten met hem ervoor gaat ons beste middenveld zijn dit jaar.

21 punten uit 7, CL kwalificatie, JC schaal, aanvallend voetbal. Eindelijk is het weer leuk en voelt Psv kijken als een prettig tijdverdrijf ipv een marteling
Ook prettig om te weten dat we financieel redelijk goed in het jasje zitten de komende jaren.
 
Later dan gepland de cijfertjes

Benitez 7
Teze 6,5
Bella-Kotchap 7
Boscagli 4
V Aanholt 7
Veerman 7
Tillman 7,5
Saibari 7
Bakayoko 7,5
Lang 7
De Jong 6
Til 7,5
Altijd leuk als mensen de moeite doen om een lijstje te maken of ik het nu met alle cijfers eens ben of niet. Zijn tenslotte jouw cijfers.

Veel overeenkomsten met die van mij maar ook veel net wat anders:
Boscagli, erg erg lastig om te beoordelen dit keer. Zou hem 1 a 2 punten omhoog doen omdat hij de beste man in helft 1 was.
Saibari 1 of 1,5 naar beneden.
Luuk werkt altijd hard maar was net als Ismael niet op scherp, een 5 voor hem.
Van Aanholt 0,5 puntje omhoog
Lang ook vanwege die belangrijke goal en het bezig houden van de tegenstanders
Bella 0,5 omlaag
Teze 0,5 omhoog
Heb wel mijn PSV bril op
 
Ik vind eigenlijk dat Boscagli daar rood had moeten krijgen..

Hier worden wij enorm gematst.
Wat een onzin. Wij werden niet gematst maar menigmaal benadeeld door Lindhout.
Enkele dagen nadat een niet altijd zuiver fluitende Nachtegaal uit Zeist ook al veel moeite had om consequent hetzelfde naar twee kanten te fluiten.
En wie vindt dat Boscagli slechts licht aan het shirt werd getrokken; Ajax kreeg gisteren meteen een penalty voor zoiets van Pol van Boekel.

Los van het arbitrale geblunder - bij Utrecht werden ze ook al slachtoffer van een inconsequent " kaart welles-nietes" figuur - was het een heel raar duel.
Schande hoe mijn club mij liet billenknijpen aan het slot.
Lesje kansen afmaken. Volendam heeft letterlijk geen 1 kans gehad maar door domme penalty fout maken ze alsnog de aansluitingstreffers. Was gewoon duidellijke penalty.
Mja als je zelf je kansen afmaakt kom je nooit in problemen.

Ookal heb ik na de 2-1 nooit het gevoel gehad dat de 2-2 zou vallen sollide van achter en veel balbezit en dan valt de rode kaart en dan weet je dat je dit gewoon rustig uitspeelt.

Mensen die denken dat wel elke match met grote cijfers gaan winnen gaan bedrogen uitkomen. Soms heb je van dit soort snertmatchen belangrijkste is dat je ze winnend afsluit.
Rik de Saedeleer zaliger - de geweldige Vlaamse commentator - zei altijd "er zijn maar tien seconden nodig om een goal te maken " als het spannend werd.
Ook gisteren kan een verdwaalde bal b.v. uit een onterechte vrije trap je zomaar een tegengoal opleveren. Dan is het 2-2 en twee punten weggegooid.
Dus in tegenstelling tot jouw gevoel heb ik wel degelijk hem vanaf de 2-1 zitten knijpen.

Schande, ik herhaal schande, dat full profs nog steeds niet door hebben dat je niet speelt om te domineren of kansen te scheppen maar om doelpunten te SCOREN.
Het killersinstinct ontbrak geheel en al. Alleen Noa Lang deed 1x precies wat je in zo'n duel moet doen.
Kijken of je een gat in het doelnet kunt schieten.

Hopelijk krijgt men bij ons PSV na de opluchting toch nog drie punten gehaald te hebben eens door dat het belangrijker is te winnen van Volendam dan van Sevilla.
Want kampioen worden kan en moet, de CL winnen is onmogelijk. Misschien met veel geluk derde in de poule en dus EL overwintering.

Maar zelfs dat is minder belangrijk dan de vier punten voorsprong van nu te behouden en liefst snel uit te breiden.
Waarvoor scherpte - geilheid voor de goal;) - bij alle spelers onmisbaar is.
 
Wat een onzin. Wij werden niet gematst maar menigmaal benadeeld door Lindhout.
Enkele dagen nadat een niet altijd zuiver fluitende Nachtegaal uit Zeist ook al veel moeite had om consequent hetzelfde naar twee kanten te fluiten.
En wie vindt dat Boscagli slechts licht aan het shirt werd getrokken; Ajax kreeg gisteren meteen een penalty voor zoiets van Pol van Boekel.
Tja. Ik vind dat Boscagli zich de kaas van 't brood liet eten en vervolgens drukker was met het feit dat er niet werd gefloten (al dan niet terecht) dan met 't corrigeren van z'n geblunder. Dat probeert ie uiteindelijk met een tackle waarbij hij vol de man raakt en geen bal. De man die op weg was naar de goal, 100% scoringskans. Wat er al dan niet bij Ajax of Utrecht gebeurd is niet zo relevant.

Lindhout floot in eerste instantie niet. Waarom ie daarna de tackle van Boscagli liet gaan is mij een raadsel. Ben het wel met je eens dat het erg inconsequent was.
Schande, ik herhaal schande, dat full profs nog steeds niet door hebben dat je niet speelt om te domineren of kansen te scheppen maar om doelpunten te SCOREN.
Het killersinstinct ontbrak geheel en al. Alleen Noa Lang deed 1x precies wat je in zo'n duel moet doen.
Kijken of je een gat in het doelnet kunt schieten.
Ja nee, PSV straalde gisteren echt uit geen doelpunt te willen maken.
Dat het killersinstinct gisteren ontbrak, eens. Maar dat 'ze het niet doorhebben' vind ik een veel te makkelijk frame.
Hopelijk krijgt men bij ons PSV na de opluchting toch nog drie punten gehaald te hebben eens door dat het belangrijker is te winnen van Volendam dan van Sevilla.
Want kampioen worden kan en moet, de CL winnen is onmogelijk. Misschien met veel geluk derde in de poule en dus EL overwintering.
In deze poule kunnen we zeker tweede worden en in de CL overwinteren. Dat lijkt me ook zeer relevant, voor niet alleen de prestige maar ook het geld.
 
Tja. Ik vind dat Boscagli zich de kaas van 't brood liet eten en vervolgens drukker was met het feit dat er niet werd gefloten (al dan niet terecht) dan met 't corrigeren van z'n geblunder. Dat probeert ie uiteindelijk met een tackle waarbij hij vol de man raakt en geen bal. De man die op weg was naar de goal, 100% scoringskans. Wat er al dan niet bij Ajax of Utrecht gebeurd is niet zo relevant.

Lindhout floot in eerste instantie niet. Waarom ie daarna de tackle van Boscagli liet gaan is mij een raadsel. Ben het wel met je eens dat het erg inconsequent was.

Ja nee, PSV straalde gisteren echt uit geen doelpunt te willen maken.
Dat het killersinstinct gisteren ontbrak, eens. Maar dat 'ze het niet doorhebben' vind ik een veel te makkelijk frame.

In deze poule kunnen we zeker tweede worden en in de CL overwinteren. Dat lijkt me ook zeer relevant, voor niet alleen de prestige maar ook het geld.
Ten eerste zag volgens mij niemand goed of Boscagli hem vol raakte en zelfs als dat zo was heeft VAR Nijhuis terecht geoordeeld dat er al een overtreding op hemzelf begaan was. Dus uiteraard geen ingreep achteraf. Jammer trouwens dat de VAR weer niet thuis gaf toen PSV een strafschop verdiende.

En over raadsels gesproken. Vreemd vond ik het toen Lindhout wel Pepi meteen geel gaf bij zijn eerste overtreding terwijl hij de kaart op zak hield toen Lang voor tribune Noord afgezaagd werd.
Iets wat veel eerder geel verdiende.

Voorts ben ik het geheel oneens met je opmerking dat wat bij Ajax of Utrecht gebeurde niet relevant zou zijn.
Het is juist van groot belang om te zien of scheidsrechter A of B of C met dezelfde normen van fluiten werkt als hij de ene week in de Kuip of Arena fluit en een andere week in b.v. het Philips Stadion.
Vooral bij het toekennen van penalties en het uitdelen van kaarten.
Spelregels horen toch hetzelfde te zijn en te worden toegepast in alle stadions? Ook waar geen "magie" (lees intimidatie ) heerst?

Wat het kansen missen betreft horen profs wel degelijk te weten dat je niet scoort en dus geen afstand van je tegenstander neemt, indien je niet voor de volle 100 procent gefocust en tot het bot gemotiveerd aan een wedstrijd begint. Derhalve mag ik hen dat wel degelijk verwijten, vind ik.
Het liep goed af, maar er was een kansje op 2-2 terwijl het pakweg 7-0 of meer had moeten zijn.

Tenslotte hoop ik met jou dat we tweede worden in de CL groep, maar ik vrees dat dat wellicht te hoog gegrepen zal zijn.
En dat geldt zeker niet voor onze 25e titel. Dus wat mij betreft is dat elke week prioriteit nummer 1.
Maar ik hoop natuurlijk wel op winst tegen Sevilla. Dat wel.
Dus Forza PSV.
 
Wat een onzin. Wij werden niet gematst maar menigmaal benadeeld door Lindhout.
Enkele dagen nadat een niet altijd zuiver fluitende Nachtegaal uit Zeist ook al veel moeite had om consequent hetzelfde naar twee kanten te fluiten.
En wie vindt dat Boscagli slechts licht aan het shirt werd getrokken; Ajax kreeg gisteren meteen een penalty voor zoiets van Pol van Boekel.

Los van het arbitrale geblunder - bij Utrecht werden ze ook al slachtoffer van een inconsequent " kaart welles-nietes" figuur - was het een heel raar duel.
Schande hoe mijn club mij liet billenknijpen aan het slot.

Rik de Saedeleer zaliger - de geweldige Vlaamse commentator - zei altijd "er zijn maar tien seconden nodig om een goal te maken " als het spannend werd.
Ook gisteren kan een verdwaalde bal b.v. uit een onterechte vrije trap je zomaar een tegengoal opleveren. Dan is het 2-2 en twee punten weggegooid.
Dus in tegenstelling tot jouw gevoel heb ik wel degelijk hem vanaf de 2-1 zitten knijpen.

Schande, ik herhaal schande, dat full profs nog steeds niet door hebben dat je niet speelt om te domineren of kansen te scheppen maar om doelpunten te SCOREN.
Het killersinstinct ontbrak geheel en al. Alleen Noa Lang deed 1x precies wat je in zo'n duel moet doen.
Kijken of je een gat in het doelnet kunt schieten.

Hopelijk krijgt men bij ons PSV na de opluchting toch nog drie punten gehaald te hebben eens door dat het belangrijker is te winnen van Volendam dan van Sevilla.
Want kampioen worden kan en moet, de CL winnen is onmogelijk. Misschien met veel geluk derde in de poule en dus EL overwintering.

Maar zelfs dat is minder belangrijk dan de vier punten voorsprong van nu te behouden en liefst snel uit te breiden.
Waarvoor scherpte - geilheid voor de goal;) - bij alle spelers onmisbaar is.
Ze spelen in ieder geval niet meer om een voorsprong vast te houden. Ze blijven tot de laatste minuut doorgaan om nog een doelpunt te scoren. Dat bevalt me wel. Ben nog steeds van mening dat je met angshazerij en achteruithollen de problemen over je afroept. Als je de tegenstander blijft aanvallen wordt het ook moeilijker voor hen om druk op je uit te oefenen. Risico op een counter heb je wel, maar is een kleiner risico dan verdedigen en wegrossen.

Verder verwacht ik ook niet dat PSV de volgende ronde CL haalt. Dat hoeft ook niet per se. Liefst wel natuurlijk, liefst zelfs eerste in de poule, maar dat is niet realistisch om te verwachten, al helemaal niet na zo'n lange afwezigheid in het miljardenbal. Nu ervaring opdoen en meenemen; met lef blijven spelen, en hopelijk minimaal een derde plaats in de poule bemachtigen, zodat je europees doorkan, al zij het op een lager niveau. Zal lastig worden, aangezien Sevilla op stoom aan het komen is en Lens er goed uitzag laatst tegen Sevilla. Die hebben veel krachtpatsers in hun elftal. Kampioen worden en volgend jaar weer proberen in de CL, maar dan iets beter, en met een nog beter elftal.
 
Ik was in het stadion ff 440 km gereden voor een wedstrijd van PSV dus aardig zijn he. Ik ben er ook altijd als ze winnen maar ik ben dik tevreden hoe het nu gaat dus hoef ik niet zoveel te zeggen. Goed = goed!
Wist je niet op welke plek je de ring af moest?
 
Ze spelen in ieder geval niet meer om een voorsprong vast te houden. Ze blijven tot de laatste minuut doorgaan om nog een doelpunt te scoren. Dat bevalt me wel. Ben nog steeds van mening dat je met angshazerij en achteruithollen de problemen over je afroept. Als je de tegenstander blijft aanvallen wordt het ook moeilijker voor hen om druk op je uit te oefenen. Risico op een counter heb je wel, maar is een kleiner risico dan verdedigen en wegrossen.
En het is eindelijk weer leuk om naar te kijken ook dit spel van psv. Vergelijk dat eens met het stroperige spel onder Ruud wat echt verschrikkelijk was om naar te kijken. Hoe zou het voetbal onder Ruud er met Bosz hebben uitgezien is wel interessant. Bosz is duidelijk een coach die meer van een elftal kan maken dan de som der delen terwijl er onder Ruud gewoon 11 man op het veld stonden die eigenlijk ook niet complementair aan elkaar waren. Het hing vooral af van de bevlieging van Simons vorig seizoen. Wat een verschil met nu, ongelooflijk
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan