PSV - FC Twente | Zondag 17 maart | Eindstand: 1-0

Eh, jawel. Dat is hier met regelboekje en alles al lang helder gemaakt. Maar misschien heb je dat gemist. Dat kan.
Het onderbreken van een veelbelovende aanval is geel en dat was er aan de hand. Heb ik niet bedacht, zo zijn de regels.

ELPSV ik heb voor de zekerheid het moment Bakayoko uit tegen Twente onder Linthout nog even teruggekeken maar hij houdt m echt overduidelijk vast.. ik kan er niets anders van maken

Als t met t regelboekje erbij helder is gemaakt enzo, waarom kijk je t dan nog terug?:maniac:

Met spelregels erbij heb ik zelf paar keer gedaan, vlgs mij is dat bij incident Baka niet gebeurd hier.

Hoe dan ook, ik weet nog dat ik in eerste instantie dacht dat Baka een enorme domme overtreding maakte, maar bij de herhaling zag dat het nogal mee viel en die gast zich veel te gewillig liet vallen.

Ik vond t daarom terecht dat geel op zak werd gehouden.

Komt nog bij dat 2x geel belachelijk zou zijn geweest, omdat zn 1e gele kaart al nergens op sloeg als ik me goed herinner.
Ook dat geeft mij niet het beeld dat Baka gematst zou zijn.
Ik zou het juist genaaid vinden als hij wél 2x geel had gehad.

Anyway, zulke dingen zijn geen feiten. Het zijn interpretaties van de scheidsrechter en dus altijd op meerdere manieren uit te leggen, en dus subjectief.
Net als supportersgevoel. Om terug op dat punt te komen. En te bewijzen valt er niks.

Dus laat Antenor lekker zn beklag doen. Ik begrijp niet zo goed waarom daar altijd tegenin wordt gegaan, soms met cynische opmerkingen erbij.
Dat is zijn beleving over de jaren heen. Dat gaat niemand wegnemen.
Net zoals niemand bij mij weg kan nemen dat ik het idee heb dat Fey en Ajax vaker het voordeel hebben als ze tegens ons spelen. En zo zullen er supporters van die clubs zijn die het andersom ervaren.

Gaan we nooit en te nimmer aan uitkomen.
 
Blijkbaar had ik toch beter tegen een muur kunnen praten.
Die verdraait niet iemands woorden, rukt niets uit zijn verband en negeert niet selectief wat niet in de kraam te pas komt.

Feiten dan maar?
Zodra je met de cijfers komt over het aantal penalties gegeven voor en tegen PSV , het aantal gele en rode kaarten uitgedeeld aan PSVers in de topduels onder leiding van Bjorn Kuipers, Danny Makkelie en Serdar Gozubuyuk vanaf de tijd van Fred Rutten tot en met Ruud van Nistelrooij kunnen we over dit onderwerp verder praten.
En waarom moet ik met die cijfers komen? Jij stelt iets: bewijs het maar. Maar ik zal 'n poging wagen.
Kijk dit eens: https://www.voetbalweddenschappen.c...t-vaakst-een-strafschop-in-de-eredivisie.html
Aantal penalties sinds 2015/2016.
Ajax - 66 in 263 duels
Feyenoord - 43 in 263 duels
PSV - 54 in 263 duels.

Leuk feitje: 2014/2015.
PSV - 7 penalties
Ajax - 2 penalties
Feyenoord - 2 penalties.

2011/2012
PSV - 7 penalties
Feyenoord - 8 penalties
Ajax - 7 penalties

Makkelie in z'n carrière: 13x een Feyenoord - PSV of Ajax-PSV gefloten (thuis en uit)
2 / 13 hadden een rode kaart en/of penalty.
1) Feyenoord - PSV 2012/2013. 2 penalties Feyenoord / rood Bruma. Beiden discutabel. Makkelie's eerste topper in de Kuip.
2) PSV - Ajax 2020/2021. 1 penalty voor Ajax. Terecht.

Gozebuyuk in z'n carriere tot nu toe: 6x Feyenoord - PSV of Ajax - PSV (thuis en uit)
2 / 6 hadden een rode kaart en/of penalty
1) Feyenoord - PSV 2021/2022 - 1 penalty Feyenoord. Discutabel.
2) PSV - Ajax 2022/2023 - 1 penalty voor PSV. Terecht.

Kuipers in z'n carrière 18x Feyenoord - PSV of Ajax - PSV (thuis en uit).
6 / 18 hadden een rode kaart en/of penalty.
1) Ajax - PSV 2010/2011 - 1 rode kaart voor Ajax. Terecht.
2) Feyenoord - PSV 2010/2011 - 1 rode kaart voor PSV. Terecht.
3) PSV - Ajax 2011/2012 - 1 penalty voor PSV. Terecht.
4) PSV - Feyenoord 2015/2016. 1 penalty voor PSV. Discutabel.
5) PSV - Feyenoord 2017/2018. 1 rode kaart voor Feyenoord. Terecht.
6) Ajax - PSV 2019/2020. 1 penalty voor Ajax. Een 50/50. 1 rode kaart voor Ajax. Terecht.

Feyenoord lijkt een voordeel te hebben in eigen huis. PSV lijkt een voordeel te hebben in eigen huis. De discutabele beslissingen zijn iig altijd in het voordeel van de thuisspelende ploeg. Maar laten we eerlijk zijn: dit is geen statistisch significant resultaat van structurele benadeling van PSV.

Het lijkt maximaal zo te zijn dat Feyenoord er dankzij enige discutabele beslissingen vooral in de laatste 10min nog wel eens een voordeel weet te halen. Maar dat lijkt onafhankelijk te zijn van de scheidsrechter (is bij alle 3 gebeurd), en lijkt een relatie te hebben met de ervaring van de scheidsrechter. Hoe meer ervaren, hoe minder vaak discutabele beslissingen zijn genomen die de uitslag zouden kunnen hebben beïnvloed.

Maar in 10 van de 37 wedstrijden kwam er zoiets voor. En maar in 2 daarvan (toevallig allebei tegen Feyenoord) had het direct invloed op de uitslag. En toevallig verloor PSV die wedstrijden allebei.
In 20/21 had dit geen effect op de eindstand. We eindigde op 14punten achter Ajax, en ruim boven Feyenoord.
In 12/13 had dit ook geen effect op de eindstand. We eindigde op 7 punten achter Ajax, en gelijk met Feyenoord maar op doelsaldo 2e.

Dus welke legio titels heeft PSV misgelopen dankzij scheidsrechterlijke dwalingen?
Wat feiten over de objectieve NOS?
Die in 1992 zo gefrusteerd was dat bij de 6e titel in 7 jaar in 1992 men weigerde een camera naar Eindhoven te sturen waarbij een grijnzende Mart Smeets meldde dat wie in het kampioensfeestje van PSV interesse had maar naar het late journaal moest kijken (waar overigens ook niets te zien was) of de NOS die op moederdag 2016 hun vrijwel hele Studio Voetbal zweeg over kampioen PSV en eindeloos leuterde over wat Ajax was overkomen in Doetinchem?
Wie daar kritiek op heeft schrijft zogenaamd "calimero" posts?
Als jij nu nog bezig bent met zaken die 32 jaar geleden matig zijn opgepakt en dat als argument gebruikt dat de NOS nu per definitie corrupt en vooringenomen is, dan zegt dat denk ik meer over jou dan over de NOS.. En 2016 is toch volkomen logisch? De tragiek van Ajax was vele malen groter dan de euforie van PSV. Dat was het verhaal, dat was de nieuwswaarde.
Wij hebben toch allemaal enorm genoten van de huilende fans, de verslagenheid bij de spelers etc, Frankie de Boer in z'n bus met z'n hand voor z'n gezicht. Dat was fan-tas-tisch, ik kon er geen genoeg van krijgen. Het gaat om nieuwswaarde. "Ajax verspeelt de titel op dramatische wijze" is veel interessanter dan wie 'em dan wel gewonnen heeft. Het zorgt voor meer kijkcijfers, en daar is het de NOS meer om te doen dan het verongelijkte gevoel van Antenor.

Dat is geen vooringenomenheid, dat is journalistiek bedrijven.
He bah, dooddoeners.
Nee, statistieken zeggen nu ineens niets meer?
Daarom moet je vooral mensen die er de KNVB om vragen het bos insturen met "daar doen wij geen mededelingen over"?
Is het makkelijker- zoals gebeurt in Zeist en helaas ook bij sommigen hier - iemand die een normale vraag stelt maar complotdenker of calimero te noemen?

Een pleidooi dan maar om het CBS ook op te doeken?
Of komt openheid niet iedereen altijd en overal uit?
Bestaan er daarom zoveel klokkenluiders, ook in dit land? :unsure:

Wat zo'n Mark van Rijswijk, gesteund door Kenneth Perez en nog meer papegaaien al dan niet met dubbele agenda's , te weeg kan brengen door meer dan anderhalf uur zijn voorliefde te uiten op een plaats waar dat absoluut niet hoort.
Bam. Statistieken. Zeggen genoeg, nietwaar? ;)
 
Aangezien ook PerfectPSV niet met de gevraagde feiten zal komen en de KNVB het ook niet doet gaan we met z'n allen maar wachten op de volgende "gala" voorstelling van Mark van Rijswijk, het volgende duel wat Kooij laat "ontsporen" door een spelregel toe te passen die een aantal media in de randstad op dat moment niet leuk vinden en komt de transparantie in Zeist na St Juttemis.

Ik vind het wel prima verder zo. De meningen zijn verdeeld, dat is duidelijk.
Supporters zijn subjectief en in de media en elders is men objectief. :unsure:
Iedereen mag van mij geloven wat hij wil geloven.
Meestal ben ik hier niet zo van maar ik zou wel graag zien dat je deze woorden terugneemt ;)
 
Als t met t regelboekje erbij helder is gemaakt enzo, waarom kijk je t dan nog terug?:maniac:
Check dubbelcheck triple check.
Buiten dat was het een mooie pot toen we nog in vorm waren.. dus de samenvatting was ook mooi om weer te zien.
 
Meestal ben ik hier niet zo van maar ik zou wel graag zien dat je deze woorden terugneemt ;)
Volkomen terecht dit verzoek.
Mijn oprechte excuses dat ik niet het geduld had je reactie af te wachten.
Niet onbegrijpelijk vanwege eerdere negatieve reacties hier van een paar anderen, maar daar sta jij buiten.
Dus welgemeend sorry. Mijn woorden neem ik terug. ;)
En waarom moet ik met die cijfers komen? Jij stelt iets: bewijs het maar. Maar ik zal 'n poging wagen.
Ik vroeg om cijfers omdat bij kritiek hier altijd om feiten gezeurd word door een paar mensen die niet verder komen dan kreten als calimero en complot denken.
Terwijl ik nog nooit geloofd heb in een complot of die term zelf ooit gebezigd heb.
Hulde dat jij wel normaal antwoord geeft.
Bam. Statistieken. Zeggen genoeg, nietwaar? ;)
Ja statistieken zeggen heel wat en kunnen vervolgens verschillend worden geinterpreteerd.
Niet om er nu weer een lange discussie aan te willen wijden, maar dat ik verwijs naar zaken in het verleden komt omdat ik heb meegemaakt hoe vaak PSV vanaf het begin van de Eredivisie met talloze strafschoppen slachtoffer werd van wat de media verhullend de "magie" van de Kuip noemen.
En hoe de verslaggeving bij de NTS in 1959 al onder eindregie van Ajax fan Bob Spaak sr met dit soort gebeurtenissen omging.
Corrupt, nee, vooringenomen soms wel degelijk.
Hoe veelzeggend dan ook nu weer Mark van Rijswijk op ESPN bezig te zien en horen.

Daarnaast ben ik het niet met je eens dat bij een grote achterstand aan het eind van een seizoen er geen sprake zou zijn van een door arbitrale blunders verloren titel.
Neem het seizoen 2018/19.
Waar VAR invloed al op speeldag 2 begon bij VVV-Ajax.
En waar bij Ajax-PSV scheidsrechter en VAR voetbal als een contactsport beschouwden toen Lozano gevloerd werd door Blind en dezelfde mensen een penalty beslisten voor Ajax toen Neres zich liet vallen in een onschuldig duel met Schwaab. Want toen werd er geschreeuwd "er is contact, er is contact."
Daar werd op dat moment de competitie al beslist.

Door uitgerekend die penalty terecht te noemen geef je al aan hoe multi -interpretabel alles is, ook statistieken.
Dank voor je bijdrage en laten we ons gelukkig prijzen dat onze voorsprong dit jaar zo groot is geworden voór de winterstop, dat we nu weinig meer te vrezen hebben van foutjes van scheidsrechter en VAR of van voor hun functie ongeschikte commentatoren die stemming kweken.

Op naar titel 25. Forza PSV.:)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het bijzonder dat er mensen zijn, en dan met de naam oude profvoetballers die zich annalist mogen noemen dat mannen dit een doelpunt gevonden hebben.
Dit is gewoon een wandeling op de keeper in de 5 meter. Punt.

En nee, het is niet omdat het Benitez is. Als het Luuk tegen Unnerstall was geweest, had ik dit ook gevonden.
Zelfs in Engeland werd dit WE nog een doelpunt afgekeurd in een gelijkaardige fase...
 
Terug
Bovenaan Onderaan