PSV - FC Twente | Zondag 17 maart | Eindstand: 1-0

.

Terecht ook. Het was gewoon zn 2e geel op dat moment. We zijn ook daar enorm gematst. Daar is iedereen het wel over eens.

Eh nee, toch niet.
Baka hoorde ook geen geel te krijgen. Was helemaal niet zoveel aan de hand. Die gast ging enorm makkelijk liggen.

Vooral vanuit Fey kant werd er gejankt dat het onterecht was en dat PSV ongelooflijk werd gematst.

Een aantal blijft daar zelfs hier op terug komen alsof dat een teken is dat alle ploegen gelijk behandeld worden.

Dat kun je op basis van dat ene incident ook totaal niet zeggen.
Het is sowieso nauwelijks tot niet te bewijzen. Statistieken zeggen ook niet het hele verhaal.
Blijft gevoel over. En supporters van elke club hebben t gevoel dat ze (veel) vaker benadeeld worden dan bevoordeeld.

Terecht of onterecht, is zoals gezegd niet te bewijzen.

Mijn gevoel zegt ook dat PSV t net ff vaker tegen krijgt als er tegen Fey en Ajax gespeeld wordt.
Tegen andere ploegen lijkt t voor mij redelijk in balans.
 
Dat zeg ik niet, slechts dat hetgeen waar jij veelal over spreekt niet tot platte cijfers terug is te brengen

Heej, ik zie een stokpaardje, wat leuk, dat dacht men tegenwoordig alleen nog maar op de spelcomputer speelde.

Klap van de molen gehad ofzo, kromme redenering optima forma.

Het vaste riedeltje :sleep:

als jij spreekt over 'zoveel' dan kan je het vast kwantificeren.

Wel leuk dat je tekstueel half ingaat op mijn post maar het gedeelte over Baka onbesproken laat, jij zit helemaal niet op feiten te wachten, je wil je gelijk bevestigt zien, en alles wat daar tegenin gaat heb je geen oog voor.
Hé bah, fei...
Laat ook maar 😁
 
Eh nee, toch niet.
Baka hoorde ook geen geel te krijgen. Was helemaal niet zoveel aan de hand. Die gast ging enorm makkelijk liggen.
Eh, jawel. Dat is hier met regelboekje en alles al lang helder gemaakt. Maar misschien heb je dat gemist. Dat kan.
Het onderbreken van een veelbelovende aanval is geel en dat was er aan de hand. Heb ik niet bedacht, zo zijn de regels.
 
Eh nee, toch niet.
Baka hoorde ook geen geel te krijgen. Was helemaal niet zoveel aan de hand. Die gast ging enorm makkelijk liggen.

Vooral vanuit Fey kant werd er gejankt dat het onterecht was en dat PSV ongelooflijk werd gematst.

Een aantal blijft daar zelfs hier op terug komen alsof dat een teken is dat alle ploegen gelijk behandeld worden.
Slechts om aan te geven dat bepaalde personen alleen nog oog hebben voor de beslissingen tegen, niet de mee.
Dat kun je op basis van dat ene incident ook totaal niet zeggen.
Het is sowieso nauwelijks tot niet te bewijzen. Statistieken zeggen ook niet het hele verhaal.
Blijft gevoel over. En supporters van elke club hebben t gevoel dat ze (veel) vaker benadeeld worden dan bevoordeeld.
Het gegeven dat van de diverse arbiters door fans bij alle 3 de topclubs geroepen wordt dat ze tegen hen zijn is daarin veelzeggend.
Terecht of onterecht, is zoals gezegd niet te bewijzen.

Mijn gevoel zegt ook dat PSV t net ff vaker tegen krijgt als er tegen Fey en Ajax gespeeld wordt.
Tegen andere ploegen lijkt t voor mij redelijk in balans.
Als ik puur naar cijfers kijk dan worden wij tegen andere ploegen bovenmatig gematst aangezien we relatief vaak tegen 10 man spelen. Maar dat is dan wel het verkeerd toepassen van statistiek ;)
 
Wel leuk dat je tekstueel half ingaat op mijn post maar het gedeelte over Baka onbesproken laat, jij zit helemaal niet op feiten te wachten, je wil je gelijk bevestigt zien, en alles wat daar tegenin gaat heb je geen oog voor.
Baka is wellicht gematst, als je dat graag van mij wil horen.
Nu moet J.B. nog even langs komen met de penalty die Farfan in 2005 of was het 2006(?), ooit tegen Ajax makkelijk gekregen heeft en alles is weer in evenwicht. :ROFL:

Aangezien ook PerfectPSV niet met de gevraagde feiten zal komen en de KNVB het ook niet doet gaan we met z'n allen maar wachten op de volgende "gala" voorstelling van Mark van Rijswijk, het volgende duel wat Kooij laat "ontsporen" door een spelregel toe te passen die een aantal media in de randstad op dat moment niet leuk vinden en komt de transparantie in Zeist na St Juttemis.

Ik vind het wel prima verder zo. De meningen zijn verdeeld, dat is duidelijk.
Supporters zijn subjectief en in de media en elders is men objectief. :unsure:
Iedereen mag van mij geloven wat hij wil geloven.
 
Laatst bewerkt:
Precies, nadat iemand hier de PSV database deelde ben ik wat verder die gegevens ingedoken. De cijfers kan je tonen maar het zegt zo verrekte weinig.
Ene seizoen scoren we bv 80 goals, andere 90. Hebben we dan betere spitsen? Spelen we gewoon meer aanvallend? Of is de concurrentie dat jaar gemiddeld genomen gewoon slechter. Andersom met kaarten, hebben wij het ene seizoen 40 gele kaarten ontvangen en het andere 50, waren we dan slechts, de aanval van de andere beter, vergat een aanvaller mee te verdedigen waardoor men achterin vaker aan de noodrem moest trekken, of had de KNVB net ingevoerd dat commentaar op de leiding je geel kostte.

De cijfers zeggen veel en de cijfers zeggen niets zogezegd.
 
Precies, nadat iemand hier de PSV database deelde ben ik wat verder die gegevens ingedoken. De cijfers kan je tonen maar het zegt zo verrekte weinig.
Ene seizoen scoren we bv 80 goals, andere 90. Hebben we dan betere spitsen? Spelen we gewoon meer aanvallend? Of is de concurrentie dat jaar gemiddeld genomen gewoon slechter. Andersom met kaarten, hebben wij het ene seizoen 40 gele kaarten ontvangen en het andere 50, waren we dan slechts, de aanval van de andere beter, vergat een aanvaller mee te verdedigen waardoor men achterin vaker aan de noodrem moest trekken, of had de KNVB net ingevoerd dat commentaar op de leiding je geel kostte.

De cijfers zeggen veel en de cijfers zeggen niets zogezegd.
En hoe cruciaal zijn de beslissingen. Zo'n tweede geel voor Bakayoko is crucialer dan een tweede geel als je met 3-0 voorstaat en de week daarop tegen Fc Volendam moet spelen natuurlijk.

Er is in het verleden hier wel eens geklaagd dat Ajax meer penalties en vrije trappen zou krijgen dan psv. Dat was onder Ten Hag die op dat moment super aanvallend voetbal speelde en dus meer rond de 16 van de tegenstander was. Ik zou best benieuwd zijn hoe die balans dit seizoen is aangezien het nu andersom is. Nu spelen wij aanvallend en Ajax alles behalve.
Zoals je zegt, cijfers alleen zeggen niet alles..
 
Precies, nadat iemand hier de PSV database deelde ben ik wat verder die gegevens ingedoken. De cijfers kan je tonen maar het zegt zo verrekte weinig.
Ene seizoen scoren we bv 80 goals, andere 90. Hebben we dan betere spitsen? Spelen we gewoon meer aanvallend? Of is de concurrentie dat jaar gemiddeld genomen gewoon slechter. Andersom met kaarten, hebben wij het ene seizoen 40 gele kaarten ontvangen en het andere 50, waren we dan slechts, de aanval van de andere beter, vergat een aanvaller mee te verdedigen waardoor men achterin vaker aan de noodrem moest trekken, of had de KNVB net ingevoerd dat commentaar op de leiding je geel kostte.

De cijfers zeggen veel en de cijfers zeggen niets zogezegd.
De cijfers kunnen veel zeggen, maar ze zijn het product van heel erg veel verschillende factoren. Daar 1 of 2 factoren uit halen en de cijfers daarmee uitleggen is een stretch, zeker als de verschillen klein zijn. Grosso modo kun je echt wel wat zeggen doorgaans (50 goals vs 90 goals zegt echt wel wat over het algemene succes van het seizoen), maar op het indidvidu niet.

Pas als je écht veel data hebt, dan kun je (bijv adhv machine learning) hier conclusies uit trekken, omdat de onderliggende redenen allemaal wel in die cijfers opgesloten zitten. Je kunt normaliseren op totaal aantal goals van de competitie om het niveau van de algehele aanval tov de algehele defensie mee te rekenen, je kunt het verschil binnen de Eredivisie of zelfs daarbuiten proberen mee te wegen om steeds een stukje verder te komen, of bedenk het maar. Helaas zijn het aantal cijfers in de voetballerij veel te weinig om de factoren allemaal te pinpointen, dus erg ver zul je niet komen.
 
De cijfers kunnen veel zeggen, maar ze zijn het product van heel erg veel verschillende factoren. Daar 1 of 2 factoren uit halen en de cijfers daarmee uitleggen is een stretch, zeker als de verschillen klein zijn. Grosso modo kun je echt wel wat zeggen doorgaans (50 goals vs 90 goals zegt echt wel wat over het algemene succes van het seizoen), maar op het indidvidu niet.
Bij grote verschillen is er wel wat te zeggen (vandaar mijn 80 vs 90 voorbeeld :mad:;)), maar dan nog is het de vraag of de spits ruk was of dat de spits onvoldoende bediend werd. En idd, het is meer dan het ene cijfer.
Pas als je écht veel data hebt, dan kun je (bijv adhv machine learning) hier conclusies uit trekken, omdat de onderliggende redenen allemaal wel in die cijfers opgesloten zitten. Je kunt normaliseren op totaal aantal goals van de competitie om het niveau van de algehele aanval tov de algehele defensie mee te rekenen, je kunt het verschil binnen de Eredivisie of zelfs daarbuiten proberen mee te wegen om steeds een stukje verder te komen, of bedenk het maar. Helaas zijn het aantal cijfers in de voetballerij veel te weinig om de factoren allemaal te pinpointen, dus erg ver zul je niet komen.
Als je het gaat wegen tegen het totaal aantal goals in de competitie wordt het meer zeggend ja, maar nog niet zaligmakend. Over langere tijd vergelijken is ook lastig doordat regels veranderd zijn, neem het terugspelen op de keeper mid jaren 90. De foute terugspeelbalgoal was voor die tijd minder aanwezig dan nu. Het anders omgaan met buitenspel (actief/passief) is er ook zo een. Het pas in de jaren 70 toepassen van kaarten heeft ongetwijfeld effect gehad op gedrag van verdedigers in die tijd.

Kortom, ver gaan we zeker niet komen. Maar desalniettemin zal ik cijfers blijven tonen van bepaalde zaken.
 
ELPSV ik heb voor de zekerheid het moment Bakayoko uit tegen Twente onder Linthout nog even teruggekeken maar hij houdt m echt overduidelijk vast.. ik kan er niets anders van maken
 
Bij grote verschillen is er wel wat te zeggen (vandaar mijn 80 vs 90 voorbeeld :mad:;)), maar dan nog is het de vraag of de spits ruk was of dat de spits onvoldoende bediend werd. En idd, het is meer dan het ene cijfer.

Als je het gaat wegen tegen het totaal aantal goals in de competitie wordt het meer zeggend ja, maar nog niet zaligmakend.
Helemaal eens, het was slechts een voorbeeld. Het kan wel een prima proxy zijn voor datgene wat je wil vinden.
Over langere tijd vergelijken is ook lastig doordat regels veranderd zijn, neem het terugspelen op de keeper mid jaren 90. De foute terugspeelbalgoal was voor die tijd minder aanwezig dan nu. Het anders omgaan met buitenspel (actief/passief) is er ook zo een. Het pas in de jaren 70 toepassen van kaarten heeft ongetwijfeld effect gehad op gedrag van verdedigers in die tijd.
Zeker zeker, daarom is het de vraag of we de huidige cijfers kunnen vergelijken met de oude. Lowkey kan het altijd, maar de conclusies die je eruit trekt lijken mij al heel gauw speculatie. Niet alleen omdat de randvoorwaarden (regels) anders zijn, maar ook omdat het aantal cijfers gewoon nihil is.
Kortom, ver gaan we zeker niet komen. Maar desalniettemin zal ik cijfers blijven tonen van bepaalde zaken.
Toch denk ik bij nader inzien dat we wel ver kunnen komen hoor. Er zitten genoeg data analisten hierin om de waardevolle informatie achter de cijfers te extraheren. En dat gaat ook alleen maar meer en sneller. Hopelijk zitten de beste data-analisten niet in voetbal maar in belangrijkere zaken, maar dezelfde statistische interpretaties zijn ook hier van toepassing. Ik denk dat je het het beste kan vergelijken met de medische wetenschap (of biologische), want ook daar is de statistische power vaak de bottleneck. (Maw, ik kan morgen weer een vlammetje aangooien om meer data en dus betere statistiek toe te passen, maar je kunt niet een hele 0-groep kanker geven om vervolgens te kijken welke geneesmethode het beste werkt.)
 
CNG MrKrateos

Het 'ver gaan we zeker niet komen' sloeg op de beperkte statistiek aangaande PSV die we hier op het forum doen, niet het bedrijven van statistiek in het algemeen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan