Heracles - PSV | Zaterdag 4 november | Eindstand 0-6

Status
Je kunt niet meer reageren.
Is de gegeven penalty terecht?
Is de gegeven rode kaart terecht?

Vind het persoonlijk dubbel gestraft.
Til schoot al naast en werd daarna geraakt. Rode kaart aannemelijk maar geen strafschop want de bal was al uit het spel.
 
Is de gegeven penalty terecht?
Is de gegeven rode kaart terecht?

Vind het persoonlijk dubbel gestraft.
Til schoot al naast en werd daarna geraakt. Rode kaart aannemelijk maar geen strafschop want de bal was al uit het spel.
Binnen de huidige regels is er juist gehandeld. Maar ben het wel met je eens dat hier naar gekeken zou kunnen worden.
 
Is de gegeven penalty terecht?
Is de gegeven rode kaart terecht?

Vind het persoonlijk dubbel gestraft.
Til schoot al naast en werd daarna geraakt. Rode kaart aannemelijk maar geen strafschop want de bal was al uit het spel.
Ik zou het heel raar vinden als je wel een rode kaart geeft, maar niet fluit voor een overtreding (en in dit geval dus een strafschop). Overigens was de bal nog binnen de lijnen op het moment dat Til werd geraakt.

In het verlengde hiervan vraag ik me af wat er gebeurt als een verdediger een aanvaller in het strafschopgebied voor zijn bek slaat, terwijl de bal aan de andere kant van het veld is. Is dat dan rood en een strafschop of alleen rood?
 
Vooraf tekenen bij het kruisje met een 0-6. Achteraf toch wat kritische punten.
Benetiz 7 niets fout gedaan
Teze 6je 1 goede pass maar ook aantal keer erg slordig en slecht verdedigt
Ramalho 7 prima pot en mooie goal
Boscagli 7
Dest 7
Schouten7
Veerman 7 tegen dit soort tegenstand prima maar kijken of het woe ook lukt met 1 versnelling hoger
Baka 5 verwacht je meer van teveel kansloze schoten en samen met Teze loopt het soms erg stroef
LDJ 6 meer doelpunten had makkelijk gemoeten
Lozano 7 komt in vorm en erg dreigend
Til 8 de MOTM steekt in prima vorm en verzet bergen werk
Ik zie dit nu pas en vraag me serieus af of je de wedstrijd wel hebt gezien. Alleen al in de samenvatting zitten drie geweldige passes van Teze. Ook kan ik me geen verdedigende slordigheid van hem herinneren, laat staan 'een aantal keer'. Je hebt natuurlijk recht op je mening, maar dit is wel erg slecht onderbouwd. ;)

 
Ik zie dit nu pas en vraag me serieus af of je de wedstrijd wel hebt gezien. Alleen al in de samenvatting zitten drie geweldige passes van Teze. Ook kan ik me geen verdedigende slordigheid van hem herinneren, laat staan 'een aantal keer'. Je hebt natuurlijk recht op je mening, maar dit is wel erg slecht onderbouwd. ;)

Toen Teze naar centraal ging, maakte hij snel verschillende overtredingen achter elkaar. Dat zag er wat bibberig uit.
 
Is de gegeven penalty terecht?
Is de gegeven rode kaart terecht?

Vind het persoonlijk dubbel gestraft.
Til schoot al naast en werd daarna geraakt. Rode kaart aannemelijk maar geen strafschop want de bal was al uit het spel.
De bal was al uit het spel. Ja dat maakt het juist erger! Dat lijkt me geen verzachtende omstandigheid.
Dat maakt het nog veel lomper. Niet alleen de bal missen, maar ook gewoon veel en veel te laat zijn.
 
Dat is ook zo. Hij mist de drive, het fanatisme, de energie en het leiderschap dat essentieel is voor dit PSV. Van mij mag Pepi krijgt de beste meer kansen van Bosz, zeker in wedstrijden als die van gisteren. Maar als het echt gaat, is Luuk nog niet essentieel.
Pepi zo omschrijven is ook wel denigrerend ...Niemand wil Luuk aan de kant. Ik wilde eenvoudig aanhalen dat wat meer minuten voor Pepi op termijn nuttig zouden zijn voor het team.
 
Pepi zo omschrijven is ook wel denigrerend ...Niemand wil Luuk aan de kant. Ik wilde eenvoudig aanhalen dat wat meer minuten voor Pepi op termijn nuttig zouden zijn voor het team.
Er zitten er hier echt wel een paar die dat willen. ;) Met je laatste zin ben ik het eens, daarom zei ik ook dat Pepi wel wat meer kansen mag krijgen van Bosz.
 
Is de gegeven penalty terecht?
Is de gegeven rode kaart terecht?

Vind het persoonlijk dubbel gestraft.
Til schoot al naast en werd daarna geraakt. Rode kaart aannemelijk maar geen strafschop want de bal was al uit het spel.
tackle gebeurde toen de bal in het spel was en is vol boven de enkel denk dat hij rood gaf wegens de zware tackle. Mocht hij hem op of onder de enkel tackle was het gewoon penalty en geen kaart
 
Weet ik en daarom ben ik ook geen die hard kijker meer. Bergkamp, van Basten, Romario, Ruud ook wel toch, Kluivert, Kezman kon het ook. Dat soort spitsen zie je zelden meer helaas.
Romario, Ruud en Kezman okay. Die andere namen heb ik nooit in een PSV shirt gezien en vanuit samenvatting beoordeel ik niemand. ;)
Overigens hoeft een spits van mij niemand uit te kappen.
Ik ben opgegroeid met Coen Dillen en Willy van der Kuylen die allebei de bal zowat door het net heen schoten.
Dat verwacht ik van een PSV spits.
Veel scoren, hoe dondert niet.
 
Is de boete terecht bepaald?
Is de gegeven rode kaart terecht?

Vind het persoonlijk dubbel gestraft.
Til schoot al naast en werd daarna gekozen. Rode kaart stabiel maar geen strafschop want de bal was uit het spel.
Altijd strafschop en rood volgens de regels
 
Romario, Ruud en Kezman okay. Die andere namen heb ik nooit in een PSV shirt gezien en vanuit samenvatting beoordeel ik niemand. ;)
Overigens hoeft een spits van mij niemand uit te kappen.
Ik ben opgegroeid met Coen Dillen en Willy van der Kuylen die allebei de bal zowat door het net heen schoten.
Dat verwacht ik van een PSV spits.
Veel scoren, hoe dondert niet.
In het Nederlands elftal heb je ze ook wel zien spelen denk ik ;)

Uiteindelijk gaat het altijd gewoon om de doelpunten maar ik had het even niet over rendement maar naar wat ik leuk vind om te zien.
 
Groot Luuk-fan hier.

Heeft meer techniek dan waar hij credits voor krijgt. Ziet de situaties vaak goed en heeft dan verrassend slimme diepteballetjes en zo in 1-keer-raken.
Kan niet pingelen, maar heeft wel goede functionele techniek.

Bij Sevilla begon hij volgens mij wel redelijk, maar als ik me goed herinner hadden ze daar drie gelijkwaardige spitsen die alledrie ongeveer evenveel minuten maakten. Maar gaandeweg het seizoen leek Luuk die strijd te verliezen. Hij maakt zijn minuten nog wel, en mocht ook nog eens in de UEFA cup finale opdraven waardoor hij voor Sevilla fans onsterfelijk werd.
Toch mocht hij na 1 jaar al weg.

Barca was natuurlijk een stapje te hoog, maar hij heeft ze wel een paar keer punten opgeleverd in een lastig seizoen, dus de fans daar waren ook wel blij met hem.

Voor elke ploeg op niveau PSV is hij gewoon een topper.
Hij wisselt scorende periodes met minder scorende periodes af (volgens mij is dit nu een minder scorende periode, penalties tellen niet he), maar echt van zwakke periodes kun je bij hem bijna nooit spreken omdat hij verder qua voetbal en werk altijd levert.

Go Luuk!
 
Groot Luuk-fan hier.

Heeft meer techniek dan waar hij credits voor krijgt. Ziet de situaties vaak goed en heeft dan verrassend slimme diepteballetjes en zo in 1-keer-raken.
Kan niet pingelen, maar heeft wel goede functionele techniek.

Bij Sevilla begon hij volgens mij wel redelijk, maar als ik me goed herinner hadden ze daar drie gelijkwaardige spitsen die alledrie ongeveer evenveel minuten maakten. Maar gaandeweg het seizoen leek Luuk die strijd te verliezen. Hij maakt zijn minuten nog wel, en mocht ook nog eens in de UEFA cup finale opdraven waardoor hij voor Sevilla fans onsterfelijk werd.
Toch mocht hij na 1 jaar al weg.

Barca was natuurlijk een stapje te hoog, maar hij heeft ze wel een paar keer punten opgeleverd in een lastig seizoen, dus de fans daar waren ook wel blij met hem.

Voor elke ploeg op niveau PSV is hij gewoon een topper.
Hij wisselt scorende periodes met minder scorende periodes af (volgens mij is dit nu een minder scorende periode, penalties tellen niet he), maar echt van zwakke periodes kun je bij hem bijna nooit spreken omdat hij verder qua voetbal en werk altijd levert.

Go Luuk!
Leveren en werken kan Pepi ook.
En Pepi is sneller.

Goals maken, daar gaat het om als spits.
Dat doet LdJ in periodes. Dat weet je als zijn statistieken uit het verleden bekijkt. Dat er periodes zonder goals zijn.

De misser van het jaar is dus om hem aanvoerder te maken. Dan laat je hem daarom staan. Terwijl voor mij goals maken de crux is of iemand speelt of niet.

Misschien had Pepi nu al op 15 goals gestaan. Je weet het niet.

Het enige voordeel van zo’n statische spits als LdJ is de ruimte die Til, Baka en Lozano krijgen in de diepte. Dat dan weer wel.
 
Leveren en werken kan Pepi ook.
En Pepi is sneller.

Goals maken, daar gaat het om als spits.
Dat doet LdJ in periodes. Dat weet je als zijn statistieken uit het verleden bekijkt. Dat er periodes zonder goals zijn.

De misser van het jaar is dus om hem aanvoerder te maken. Dan laat je hem daarom staan. Terwijl voor mij goals maken de crux is of iemand speelt of niet.
Luuk zijn statistieken:
2023-11-27 14_18_36-Window.png

Pepi zijn statistieken:
2023-11-27 14_18_58-Window.png

Dan zul je straks wel weer gaan klagen dat ik uit frustratie reageer of weet ik wat je de laatste tijd allemaal naar mijn hoofd hebt geslingerd, maar je praat echt onzin dat Luuk of Pepi om het even is. Of sterker nog dat Pepi een betere keus is
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Luuk zijn statistieken:
Bekijk bijlage 6223

Pepi zijn statistieken:
Bekijk bijlage 6224

Dan zul je straks wel weer gaan klagen dat ik uit frustratie reageer of weet ik wat je de laatste tijd allemaal naar mijn hoofd hebt geslingerd, maar je praat echt onzin dat Luuk of Pepi om het even is. Of sterker nog dat Pepi een betere keus is
Dank voor de post.
Ik ga niet klagen.
Je weet nooit wat het geworden zou zijn wanneer je LdJ en Pepi omdraait. Dat kan je zelfs met deze statistiek niet bewijzen. Ik het tegendeel ook niet.
Het zou me zelfs totaal niet verbazen als de statistieken voor LdJ als supersub én Pepi als basisspeler voor beiden beter zullen zijn.

Ik constateer gewoon drie dingen:
-Al 5 jaren levert PSV niet de topscorer van de competitie en dat is raar. LdJ (of het alternatief) moet er dit jaar gewoon 30 plus maken.
-Andere eredivisieploegen hebben dit jaar zeer veel scorende spitsen.
-En vooral: de keuze voor de aanvoerder en de consequenties daarop. Je wisselt je aanvoerder niet.

(Ik zie nu een samenvatting van almere-heracles. Mijn hemel wat slecht. Stel Pepi eens op als basisspeler tegen Almere.)
 
Ik ga niet klagen.
Je weet nooit wat het geworden zou zijn wanneer je LdJ en Pepi omdraait. Dat kan je zelfs met deze statistiek niet bewijzen. Ik ook niet.
Het zou me zelfs totaal niet verbazen als de statistieken voor LdJ als supersub én Pepi als basisspeler voor beiden beter zullen zijn.

Ik constateer gewoon drie dingen:
-Al jaren levert PSV niet de topscorer van de competitie en dat is raar. LdJ (of het alternatief) moet er dit jaar gewoon 30 plus maken.
-Andere eredivisieploegen hebben dit jaar zeer veel scorende spitsen.
-En vooral: de keuze voor de aanvoerder en de consequenties daarop. Je wisselt je aanvoerder niet.

(Ik zie nu een samenvatting van almere-heracles. Mijn hemel wat slecht. Stel Pepi eens op als basisspeler tegen Almere.)
Luuk heeft er aardig wat gemaakt maar je moet hem niet alleen op goals afrekenen. Hij staat derde op de mvp lijst doordat hij wat assists er bij heeft.
 
Ik ga niet klagen.
Je weet nooit wat het geworden zou zijn wanneer je LdJ en Pepi omdraait. Dat kan je zelfs met deze statistiek niet bewijzen. Ik ook niet.
Het zou me zelfs totaal niet verbazen als de statistieken voor LdJ als supersub én Pepi als basisspeler voor beiden beter zullen zijn.

Ik constateer gewoon drie dingen:
-Al jaren levert PSV niet de topscorer van de competitie en dat is raar. LdJ (of het alternatief) moet er dit jaar gewoon 30 plus maken.
-Andere eredivisieploegen hebben dit jaar zeer veel scorende spitsen.
-En vooral: de keuze voor de aanvoerder en de consequenties daarop. Je wisselt je aanvoerder niet.

(Ik zie nu een samenvatting van almere-heracles. Mijn hemel wat slecht. Stel Pepi eens op als basisspeler tegen Almere.)
Luuk is momenteel in de vorm van zijn leven en Pepi heeft nog alles te bewijzen. Dan zou ik het raar vinden om Luuk supersub te maken. Wb Pepi die meer kansen moet krijgen in kleinere wedstrijden zoals tegen Almere ben ik het wel met je eens.

Ik constateer gewoon drie dingen:
-Al jaren levert PSV niet de topscorer van de competitie en dat is raar. LdJ (of het alternatief) moet er dit jaar gewoon 30 plus maken.
Daar moet dan ook wel de kanttekening bij dat PSV al jaren niet naar behoren presteert en te erg afhankelijk was van individuele klasse van Gakpo, Madueke, Malen, noem maar op. Luuk is meer afhankelijk van aanvoer en dat lijkt dit jaar beter geregeld te zijn
-Andere eredivisieploegen hebben dit jaar zeer veel scorende spitsen.
De Eredivisie is dan ook een speeltuin voor spitsen. En Luuk scoort ook veel (10 uit 13 nu?)
-En vooral: de keuze voor de aanvoerder en de consequenties daarop. Je wisselt je aanvoerder niet.
Dat klopt. En Luuk is een uitstekende aanvoerder en zoals ik eerder ze in de beste vorm van zijn carrière.

Die kansen voor Pepi komen echt nog wel. Maar het is wel topsport en daar geldt dat de beste speelt
 
Luuk heeft er aardig wat gemaakt maar je moet hem niet alleen op goals afrekenen. Hij staat derde op de mvp lijst doordat hij wat assists er bij heeft.
Ik zie ze staan in de statistiek van Jur: de assists en de shot crestion actions.
Ik zie ook de kaatsen achter het standbeen en de kopgoals.

Maar ik zie ook counters waar hij niet het laatste station is en een speler die voor zichzelf geen kansen creëert uit het niets. Die beperkingen zie ik ook. Ik mis dat gewoon.

Ik beeld me PSV in met Gimenez.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan