Heracles - PSV | Zaterdag 14 augustus | Eindstand: 0-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik denk dat Arnold Bruggink het redelijk verwoordde vanavond en ik ga een stuk verder.
Hij zei dat Malen als lui werd beoordeeld door de staf van PSV. En daar zit wat in omdat FdB en zijn staf op de data tenslotte ook hadden gelezen dat Malen geen hele wedstrijd kon spelen. Ergens een gevalletje, waar rook is is vuur.

En als je daar verder over nadenkt. Je zet Malen er niet naast. Dus kom je al snel met een twee spitsen systeem op de proppen als je ook Zahavi hebt, met daarop volgend het systeem wat Schmidt bedacht had: 4-2-2-2. Want met Gakpo/Malen/Zahavi/Madueke zal het niet werken, dus dan maar opkomende backs, dan kan je de luiheid van Malen (en de niet fitheid van Götze) camoufleren met Zahavi en de wingbacks.

Het enige waar hij op spaak liep was de restverdediging als Max en Dumfries naar voren gingen. Dat was gewoon mislukt.
Nu is Malen weg en is alles veel logischer. De backs zijn mede daardoor meer backs geworden.

Misschien had Schmidt vorig seizoen altijd met alleen Malen moeten spelen en nooit met Zahavi.

Kortom: je bent als trainer zo goed en logisch als je materiaal wat je voorhanden hebt. En dat gevraag en gewens van media en publiek om die vastpinnende logische verklaringen van Schmidt te verlangen, nee te eisen: pffff vermoeiend.
Dat zie ik hem vaak denken, denk ik.

Nederlandse voetbal, publiek en trainers zijn met een inhaalslag bezig en dat is afgelopen maanden gestart met Slot, Schmidt en al wat langer met Ten Hag. Die drie trekken de kar. Gelukkig.
Opzouten met types als Advocaat, FdB, Cocu, Gio; allemaal old school.
Dat 4-2-2-2 is wel echt zijn systeem, hoor. Dat bedacht hij niet voor Malen, maar paste hij eerder al toe.
 
Sorry, maar dan denk ik toch dat wij geheel anders aankijken tegen de media.

Ik kan me geen missers van onze coach voor de geest halen, wel een uiterst negatieve benadering door de pers al vanaf het begin.
Want hij had een andere mening dan die journalisten/analisten en hoe ze zich ook noemen, die vastgeroest zitten in hun denken over de zaligmakende Hollandse school.
Schmidt had andere opvattingen dan zij en kreeg bijna wekelijks van hen bagger over zich heen.
En dan ook nog -terechte - kritiek durven leveren op de arbitrage na de stunt van Nijhuis in de Gelredome. Foei, hoe durft die buitenlander dat.
En dan ook nog de favoriet van de media, Mo, te durven bekritiseren om zijn inefficiency. Eindeloos blijven ze drammen tot vorige week toe.
En hoezo rare wissels? Bepalen die overbetaalde, zichzelf tot analist benoemde papegaaien dat of bepaalt een coach na een hele week werken met zijn selectie, de opstelling?

Mocht je hieruit concluderen dat ik geen hoge pet op heb van veel media klopt dat.
Daar vind ik meer punten die verbeterd kunnen c.q. moeten worden dan bij onze capabele coach.
Dat hij capabel is blijkt nu hij betere spelers tot zijn beschikking heeft.
Alleen voor hem al hoop ik dat we dit jaar kampioen worden.
Oh nee, eerlijk gezegd hoop ik dat voor ons allemaal. :)
Je bekijkt alles en zelfs alle rare en vreemde zaken van vorig jaar waar zelfs de fanboys hier het met anderen over eens waren…, met een echte topfan-bril. Dat mag. Maar ik denk niet dat het zin heeft om een fan te wijzen op de minpunten van diegene van hij een idolaat is.(Y)
 
We trekken t wat breder dan de pot tegen Heracles, maar t grote manco dat er het meest toe doet van Schmidt is dat PSV in de "topwedstrijden" verre van top was. Tegen ajax had ik t idee dat er n flinke factor "t kwartje valt net verkeerd" bijzat maar gezien t spelbeeld tegen clubs als Feijenoord en AZ hadden we, ondanks afwezigen, imo een selectie die met betere focus, motivatie en afstemming daar geen (of een stuk minder) punten had moeten laten liggen. Dat moet beter. We zijn dit jaar gelukkig goed begonnen (t kwartje viel dit keer met het buitenspel en de (terrechte) rode kaart goed in de enige topper die we gehad hebben. Verder had ik t idee dat er pas tegen Gala thuis echt sprake was van n click met t systeem. Hopelijk blijft dat zo. Heb t idee dat op t moment de selectie goed functioneerd onder leiding van Schmidt.

Verder moet ik zeggen dat ik op grote lijnen t wel met Antenor eens ben dat het niveau van de sportpers in NL bedroevend is, en in het algemeen ook weinig met PSV op heeft. Dat was onder Mark niet anders. Het beeld van Schmidt is vaak onnodig negatief, irrelevante vragen die ongeacht t antwoord discussie proberen los te peuteren/stoken, en mist juist de inhoudelijke kritiek welke ik op t forum gelukkig vaker tegenkom. Het gebrek zat vorig jaar meer op t level van te weinig collectieve druk, de vertraging bij balbezit met onvoldoende vrijlopende mensen, voorspelbare of te trage passing, etc. Dit jaar oogt het vooralsnog beter. Al met al heb ik t idee dat dit team wel beter is geworden met Schmidt, iets waar we, ook als de volgende trainer komt, hopelijk op langere termijn nog wat aan hebben.
 
Laatst bewerkt:
Prima dat je dat laatste wilde benadrukken. Ik denk dat Schmidt vorig seizoen heel wat missers maakte in de media en daarnaast ook niet goed presteerde en zijn systeem niet goed kon verantwoorden waardoor hij zelfs door deze combinatie van factoren de media een aanleiding heeft gegeven om altijd sceptisch te zijn over zijn uitleg, opstelling enz. Wij eisen van de spelers dat ze bestand zijn tegen kritiek enz. Dat moeten we ook verwachten van de trainer van PSV. Schmidt heeft vorig jaar erg eigenwijs vastgehouden aan een belachelijk systeem en aan zijn vreemde wissels. En nu wil hij bij navraag niet toegeven dat hij het systeem heeft aangepast. Dan Ben je gewoon een makkelijk voer voor de media. PSV is hoop ik, nog een hele grote club waar je als trainer onder een vergrootglas wordt gelegd. Al je keuzes moet je uitleggen en kunnen verdedigen. Voel je je aangevallen daardoor, dan moet je misschien extra media training gaan volgen want dat hoort er gewoon bij. Ik zou mij pas zorgen gaan maken als ze PSV linke laten liggen en onze trainer en zijn keuzes op dezelfde manier gaan benaderen als de trainer van pakweg Heerenveen oid. Even omdenken…
Wanneer PSV kampioen wordt en goed presteert in Europa, dan zal de eigenwijsheid van Schmidt of wat dan ook, niet telkens in twijfel worden getrokken. Zo werkt het in de top. Eerst wijsheid en dan pas eigenwijs zijn.

In de top is het heel simpel: je kunt alles maken, zolang je maar presteert. Eigenlijk voor voetbal in het algemeen.
 
We trekken t wat breeder dan de pot tegen Heracles, maar t grote manco dat er het meest toe doet van Schmidt is dat PSV in de "topwedstrijden" verre van top was. Tegen ajax had ik t idee dat er n flinke factor "t kwartje valt net verkeerd" bijzat maar gezien t spelbeeld tegen clubs als Feijenoord en AZ hadden we, ondanks afwezigen, imo een selectie die met betere focus, motivatie en afstemming daar geen (of een stuk minder) punten had moeten laten liggen. Dat moet beter. We zijn dit jaar gelukkig goed begonnen (t kwartje viel dit keer met het buitenspel en de (terrechte) rode kaart goed in de enige topper die we gehad hebben. Verder had ik t idee dat er pas tegen Gala thuis echt sprake was van n click met t systeem. Hopelijk blijft dat zo. Heb t idee dat op t moment de selectie goed functioneerd onder leiding van Schmidt.

Verder moet ik zeggen dat ik op grote lijnen t wel met Antenor eens ben dat het niveau van de sportpers in NL bedroevend is, en in het algemeen ook weinig met PSV op heeft. Dat was onder Mark niet anders. Het beeld van Schmidt is vaak onnodig negatief, irrelevante vragen die ongeacht t antwoord discussie proberen los te peuteren/stoken, en mist juist de inhoudelijke kritiek welke ik op t forum gelukkig vaker tegenkom. Het gebrek zat vorig jaar meer op t level van te weinig collectieve druk, de vertraging bij balbezit met onvoldoende vrijlopende mensen, voorspelbare of te trage passing, etc. Dit jaar oogt het vooralsnog beter. Al met al heb ik t idee dat dit team wel beter is geworden met Schmidt, iets waar we, ook als de volgende trainer komt, hopelijk op langere termijn nog wat aan hebben.

Dat proberen uit te dagen en de trainer te kakken te zetten door de pers gebeurt bij elke topclub in Nederland hoor. Ajax en Ten Hag blijven nu wat buiten schot door de goede prestaties, maar Ten Hag kreeg ook bakken stront over zich heen in ons laatste kampioensjaar. Bij Feyenoord idem met Van Bronckhorst, Stam en Advocaat als het niet liep. PSV was vorig jaar gewoon ondermaats voor de aanwezige kwaliteit. Dan ben je prooi voor de pers, tot op het pietlutige af. Ten Hag was de overgewaardeerde Tukker, en Schmidt werd de eigenwijze Duitser. Worden we dit seizoen kampioen? Dan is alles vergeven en hemelt de pers PSV weer op. Toen we kampioen werden en hadden overwinterd in de CL werd er zelfs eens gesteld dat PSV de Eredivisie (die er toen internationaal heel slecht op stond) was ontstegen.
 
We trekken t wat breeder dan de pot tegen Heracles, maar t grote manco dat er het meest toe doet van Schmidt is dat PSV in de "topwedstrijden" verre van top was. Tegen ajax had ik t idee dat er n flinke factor "t kwartje valt net verkeerd" bijzat maar gezien t spelbeeld tegen clubs als Feijenoord en AZ hadden we, ondanks afwezigen, imo een selectie die met betere focus, motivatie en afstemming daar geen (of een stuk minder) punten had moeten laten liggen. Dat moet beter. We zijn dit jaar gelukkig goed begonnen (t kwartje viel dit keer met het buitenspel en de (terrechte) rode kaart goed in de enige topper die we gehad hebben. Verder had ik t idee dat er pas tegen Gala thuis echt sprake was van n click met t systeem. Hopelijk blijft dat zo. Heb t idee dat op t moment de selectie goed functioneerd onder leiding van Schmidt.

Verder moet ik zeggen dat ik op grote lijnen t wel met Antenor eens ben dat het niveau van de sportpers in NL bedroevend is, en in het algemeen ook weinig met PSV op heeft. Dat was onder Mark niet anders. Het beeld van Schmidt is vaak onnodig negatief, irrelevante vragen die ongeacht t antwoord discussie proberen los te peuteren/stoken, en mist juist de inhoudelijke kritiek welke ik op t forum gelukkig vaker tegenkom. Het gebrek zat vorig jaar meer op t level van te weinig collectieve druk, de vertraging bij balbezit met onvoldoende vrijlopende mensen, voorspelbare of te trage passing, etc. Dit jaar oogt het vooralsnog beter. Al met al heb ik t idee dat dit team wel beter is geworden met Schmidt, iets waar we, ook als de volgende trainer komt, hopelijk op langere termijn nog wat aan hebben.
Wat betreft de media is Schmidt, misschien als Duitser, wat te vriendelijk. Je hoeft niet op elke vraag te antwoorden, je kunt ook zeggen: geen commentaar, daar heb ik niks over te zeggen, volgende vraag. Dat zou hij veel meer moeten doen, bijvoorbeeld met alle vragen over MO of ajax
 
Wat betreft de media is Schmidt, misschien als Duitser, wat te vriendelijk. Je hoeft niet op elke vraag te antwoorden, je kunt ook zeggen: geen commentaar, daar heb ik niks over te zeggen, volgende vraag. Dat zou hij veel meer moeten doen, bijvoorbeeld met alle vragen over MO of ajax
Ach dan maakt de media er toch wel weer iets van:
Geen commentaar van Schmidt op vragen van Mo. Mo dus al definitief naar de uitgang? Schmidt kan niet eens iets positief zeggen over Mo. etc.

Onze media is niet goed. Maarja, de coach moet er ook maar mee zien te leven.
 
Zou JdJ eigenlijk niet Schmidt in bescherming moeten nemen en bij perscos aan moeten schuiven om die onzin over Ihattaren op te vangen?
 
Je bekijkt alles en zelfs alle rare en vreemde zaken van vorig jaar waar zelfs de fanboys hier het met anderen over eens waren…, met een echte topfan-bril. Dat mag. Maar ik denk niet dat het zin heeft om een fan te wijzen op de minpunten van diegene van hij een idolaat is.(Y)
Volgens mij betekent idolaat zijn van iemand dat je hem als een afgod beschouwt.
Ik zal de laatste zijn om hem heilig te verklaren.
Het enige wat ik hier tot nu toe gedaan meen te hebben is aangeven dat de man veel meer respect verdient
dan hij krijgt en dat ik van hem een hogere pet op heb dan van de meeste papegaaien, sorry, sportjournalisten.
 
Verder moet ik zeggen dat ik op grote lijnen t wel met Antenor eens ben dat het niveau van de sportpers in NL bedroevend is, en in het algemeen ook weinig met PSV op heeft. Dat was onder Mark niet anders. Het beeld van Schmidt is vaak onnodig negatief, irrelevante vragen die ongeacht t antwoord discussie proberen los te peuteren/stoken, en mist juist de inhoudelijke kritiek welke ik op t forum gelukkig vaker tegenkom. Het gebrek zat vorig jaar meer op t level van te weinig collectieve druk, de vertraging bij balbezit met onvoldoende vrijlopende mensen, voorspelbare of te trage passing, etc. Dit jaar oogt het vooralsnog beter. Al met al heb ik t idee dat dit team wel beter is geworden met Schmidt, iets waar we, ook als de volgende trainer komt, hopelijk op langere termijn nog wat aan hebben.
We zijn het eens over het bedroevende niveau en de soms nauwelijks verholen afkeer van onze club uit de hoek waar mensen geacht worden niet met een topfan bril ;) naar een club te kijken, de media dus.
Het is opvallend hoeveel afzeik pers er is, van Johan Derksen tot en met Joep Schreuder, maar ook hoe onwetend men is en hoe vaak men vasthoudt aan het plaatje dat van iemand gemaakt is toen men hem meteen in een hokje stopte. Dat beeld blijft helaas lang hangen bij veel mensen.

Overigens constateer ik met jou - en met grote vreugde - dat wat Schmidt vorig jaar al voor ogen had en toen nog lang niet altijd feilloos werkte, er tot nu toe dit seizoen veel beter uit komt.
Hopelijk blijft die lijn stijgen.
 
Laatst bewerkt:
Zou JdJ eigenlijk niet Schmidt in bescherming moeten nemen en bij perscos aan moeten schuiven om die onzin over Ihattaren op te vangen?
Nee ook niet, gewoon iedereen bij PSV die ernaar gevraagd wordt: Daar doen we geen medelingen over. Als er nieuws is, zal dat via een persbericht kenbaar worden gemaakt. Volgende vraag...
 
We zijn het eens over het bedroevende niveau en de soms nauwelijks verholen afkeer van onze club uit de hoek waar mensen geacht worden niet met een topfan bril ;) naar een club te kijken, de media dus.
Het is opvallend hoeveel afzeik pers er is, van Johan Derksen tot en met Joep Schreuder, maar ook hoe onwetend men is en hoe vaak men vasthoudt aan het plaatje dat van iemand gemaakt is toen men hem meteen in een hokje stopte. Dat beeld blijft helaas lang hangen bij veel mensen.

Overigens constateer ik met jou - en met grote vreugde - dat wat Schmidt vorig jaar al voor ogen had en toen nog lang niet altijd feilloos werkte, er tot nu toe dit seizoen veel beter uit komt.
Hopelijk blijft die lijn stijgen.
Alweer iemend die nooit naar VI kijkt?
 
Overigens constateer ik met jou - en met grote vreugde - dat wat Schmidt vorig jaar al voor ogen had en toen nog lang niet altijd feilloos werkte, er tot nu toe dit seizoen veel beter uit komt.
Hopelijk blijft die lijn stijgen.
Nou ja... vorig seizoen had Schmidt een plan, dat maar zeer zelden leidde tot een aanvaardbaar spelniveau. Dit seizoen heeft hij plan aangepast, versterking gehaald en de hiërarchie hersteld.
 
Alweer iemend die nooit naar VI kijkt?
Niet vaak meer, sinds ooit de voorbeeldige prof Manolev daar op goedkope manier kapotgemaakt werd. En nog minder sinds Johan Derksen
en Bas Nijhuis tegen Roger Schmidt stemming maakten.
Daarnaast hoor ik nog te vaak Jan Joost van Gangelen, Frank Snoeks, Jan Roelfs, Leo Driessen,Arno Vermeulen en moet ik nog meer namen noemen?
Maar er zijn ook gunstige uitzonderingen hoor...

Edit; Hoorde zojuist een klein fragment van Studio Voetbal, waarin nota bene Rafael van der Vaart uitermate positieve woorden spreekt over het huidige PSV.
Dus moet ik mijn mening al een beetje nuanceren en vaststellen dat er weer wat hoop is voor het vaderland wat betreft media. ;)
 
Laatst bewerkt:
Niet vaak meer, sinds ooit de voorbeeldige prof Manolev daar op goedkope manier kapotgemaakt werd. En nog minder sinds Johan Derksen
en Bas Nijhuis tegen Roger Schmidt stemming maakten.
Daarnaast hoor ik nog te vaak Jan Joost van Gangelen, Frank Snoeks, Jan Roelfs, Leo Driessen,Arno Vermeulen en moet ik nog meer namen noemen?
Maar er zijn ook gunstige uitzonderingen hoor...

Edit; Hoorde zojuist een klein fragment van Studio Voetbal, waarin nota bene Rafael van der Vaart uitermate positieve woorden spreekt over het huidige PSV.
Dus moet ik mijn mening al een beetje nuanceren en vaststellen dat er weer wat hoop is voor het vaderland wat betreft media. ;)
Johan D spreekt positief over PSV als daar aanleiding toe is, maar geeft ook harde kritiek als dat gerechtvaardigd is. Hij is net zo positief en nagatief over ajax en fey als over PSV, die worden op dezelfde manietr aangepakt als daar aanleiding toe is. En er zijn een hele hoop redenen geweest de afgelopen jaren voor gerechtvaardigde kritiek op PSV, de spelers en de prestaties.

Gijp vind ik wat anders, die heeft wel duidelijk wat wrok tegen PSV (oud zeer?), maar is ook positief als het goed gaat. En met Manolev was idd scandalig, wat hij overigens nu ook zelf toegeeft.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan