Ajax - PSV | Zaterdag 3 februari | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Scheelt niet veel toch? :ROFL:

Maar dat kun je toch geen penalty vinden? De bal komt echt half op z'n schouder.
Bijna de spronghoogte van CR7 ja :maniac:

Als t zn schouder is, geen pingel nee.
Ik vind t op dat beeld niet duidelijk dat t schouder is.
VAR zal dus vast een heel goed ander beeld hebben gehad in de 10 seconden dat ie er naar keek.
 
Ervan uitgaande dat Feyenoord wint, mag PSV tegen Feyenoord, Twente en AZ verliezen. Ajax al gehad. De rest van de wedstrijden winnen. In dit scenario haalt Feyenoord PSV niet in al wint Feyenoord alles. Deze comfortabele voorsprong natuurlijk te danken aan geweldige eerste seizoenshelft, maar Earnest heeft bergen werk te verzetten komende zomer zodra Veerman en Bakayoko zijn vertrokken.
 
Ervan uitgaande dat Feyenoord wint, mag PSV tegen Feyenoord, Twente en AZ verliezen. Ajax al gehad. De rest van de wedstrijden winnen. In dit scenario haalt Feyenoord PSV niet in al wint Feyenoord alles. Deze comfortabele voorsprong natuurlijk te danken aan geweldige eerste seizoenshelft, maar Earnest heeft bergen werk te verzetten komende zomer zodra Veerman en Bakayoko zijn vertrokken.
Laten we maar gewoon alles winnen dan, vanaf nu.
 
Ervan uitgaande dat Feyenoord wint, mag PSV tegen Feyenoord, Twente en AZ verliezen. Ajax al gehad. De rest van de wedstrijden winnen. In dit scenario haalt Feyenoord PSV niet in al wint Feyenoord alles. Deze comfortabele voorsprong natuurlijk te danken aan geweldige eerste seizoenshelft, maar Earnest heeft bergen werk te verzetten komende zomer zodra Veerman en Bakayoko zijn vertrokken.
En die wedstrijden speelt PSV thuis... dus dan heeft de KNVB een VAR en scheids nodig uit Rotterdam e.o., Alkmaar e.o. en Enschede e.o. Dat gaat zelfs de KNVB niet lukken.
 
Inderdaad moeten we het onnodige puntverlies bij ons zelf zoeken.
Neemt niet weg dat met de week duidelijker en ergerlijker wordt hoe SUBJECTIEF niet alleen de randstadmedia, maar ook scheidsrechters en VAR bezig zijn.
Wie een matig geheugen heeft moet nog maar eens kijken naar wat Zeist produceerde richting PSV tegen Excelsior, Utrecht, Feijenoord en nu weer tegen Ajax.

Wennen aan benadeeld worden? Dat nooit.
PSV ers moeten eens leren - al is het maar een beetje - van zich af te bijten.
Of Tommy van der Leegte daarvoor bij ESPN de juiste man is, valt nog te betwijfelen.
De handsbal van Hato die door de NOS is weggemoffeld was nu nog het gesprek van de dag geweest als Hato een PSVer was en Ajax zo twee punten waren ontstolen.


Ja, hoe iemand complimenten kan geven aan een tv regisseur bij ESPN die nauwelijks aandacht besteedt aan de poging van Ajax om Luuk's shirt in de 16 kapot te trekken, aan het zoveelste moment waarop Gozubuyuk ten nadele van PSV besluit geen penalty voor hands te geven ( daar had Mark van Bommel in de Kuip eind 2018 al last van en Mauro andersom - zoals bekend- later ook) waarna de Ajax supporters bij de NOS blijkbaar besloten hem niet in de samenvatting te stoppen maar een plekje te zoeken in de doofpot in plaats van het geheugen van het klootjesvolk, is een raadsel.

Wat onze tegenvallende prestatie betreft;
Hopelijk dringt nu bij velen ook op dit forum door hoe goed onze jongens zijn , nu velen afwezig zijn.
Misschien kan er dan voortaan wat positiever geoordeeld worden over b.v. Til wiens loopvermogen deerlijk gemist werd, over Mauro die hier een 5 krijgt na zijn geweldige invulling van een moeilijke rol, over Veerman die commentaar krijgt als hij iets voor de camera zegt, wat sommigen van een aan geel of rood ontnapte Brobbey leuk vinden - "ja, ik ben goed" - enzovoorts.
Minder luisteren naar de maffe Hans Kraay jr die niet schijnt te zien hoeveel vuile meters Luuk de Jong in het veld maakt zal helpen, denk ik.

Ik ben trots op dit PSV, dat hoogstwaarschijnlijk weer zes punten gaat halen uit de volgende twee duels en zo de titel dichterbij zal zien komen.
Liefst komt de flow terug, maar hoe dan ook, moeten we de platte kar op.
Om eindelijk weer eens een lange neus te kunnen trekken naar al die lui in de voetbalwereld die wekelijks niet kunnen verbergen dat ze daar van balen.

Forza PSV.
Niet per se tegen psv maar überhaupt weinig herhalingen. Belangrijke gebeurtenissen in een wedstrijd zijn wel fijn om van dichtbij te zien. Zo veel gebeurde er gisteren ook niet 🙄
 
Fascinerend hoeveel er hier geklaagd wordt over de scheids. Maarten van Rossum is er niks bij.

Natuurlijk gaat er wel eens iets fout in het nadeel van PSV maar om elke wedstrijd alle beslissingen uit te leggen naar PSV wordt benadeeld gaat wel heel ver.

Maar goed, dat klagen over de scheids is inherent aan supporter zijn geloof ik.
 
Ervan uitgaande dat Feyenoord wint, mag PSV tegen Feyenoord, Twente en AZ verliezen. Ajax al gehad. De rest van de wedstrijden winnen. In dit scenario haalt Feyenoord PSV niet in al wint Feyenoord alles. Deze comfortabele voorsprong natuurlijk te danken aan geweldige eerste seizoenshelft, maar Earnest heeft bergen werk te verzetten komende zomer zodra Veerman en Bakayoko zijn vertrokken.
Ja, dat is zo. Maar komende zomer begint morgen al.

Stel! Stel PSV speelt goed tegen Dortmund. Dan worden de spelers alleen maar duurder.
Dat is 1.

Ten tweede: PSV en staf wil het groepsproces niet verstoren. Dat willen de spelers blijkbaar wel, het verstoren bedoel ik. Dus, hup, meteen de contractbesprekingen in en bedenken met welke basisspelers je volgend jaar wilt beginnen.

Mede dankzij de blessures zal Lang blijven, Schouten ook wel, Boscagli en Benitez ook wel, vermoed ik. Saibari moet gewoon nog een jaar blijven en dat zal waanzinnig moeilijk worden. Net als Dest. Babadi moet je willen houden. Land doorgroeien.

Bakayoko en Veerman weg.
Verdediger voor Ramalho.

Je weet dus dat ongeveer nu al wie je moet halen komende zomer.
Het kan allemaal wel, maar morgen begint vanavond. Zeker na het last-minute wintertransfer-debacle.
 
Laatst bewerkt:
Wat zei Serdar erover? Dat vergeet je te lezen.De KNVB gaf later aan dat dit een fout was, maar de arbiter zelf snapt daar niks van.
Wij snappen ook niet veel meer van hoe inconsequent de regels worden uitgelegd en toegepast.
Helaas zwijgt de "transparante" KNVB in alle talen.
Tuurlijk. Neigt weer naar complotjes dit. 🤔
Tuurlijk. Neigt weer naar wegkijken van feiten en stemming kweken tegen andersdenkenden dit.
Kan er prima mee leven dat dit geen pingels zijn maar dan graag consequent en onbevooroordeeld altijd zo fluiten. Helaas zie ik te vaak dat wij PSV worden benadeeld. vaak overduidelijke soms is het ongrijpbaar in kleine overtredingen voor en tegen die je krijgt.

Als Lozano zo reageert als Brobey had het dan ook bij een waarschuwing gebleven? Ik weet het antwoord
Dat weten we bijna allemaal denk ik. Ik herinner me nog hoe Higler ooit direct rood trok voor Lozano bij iets vergelijkbaars met Brobbey's reactie nu.
Maar sommige feiten en statistieken hoor of lees je nooit.
"Men" beschouwt het liever als losstaande incidentjes.
Ik denk oprecht dat het wel meevalt met PSV, andere clubs hebben net zo goed last van de inconsistentie. Het zit echter van nature in de mens om negatieve dingen meer te onthouden dan positieve, ook wel de negativity bias genoemd.

Het is niet voor niets dat iedere supporter van elke club zegt dat zijn club altijd benadeeld wordt en andere clubs altijd bevoordeeld.
Het is niet voor niets dat je geen lijst van zaken kunt opsommen waar de KNVB telkens excuses moest maken voor onrecht tegen Ajax begaan.
Wat een dooddoener, die laatste zin van je.
Helemaal eens. Alleen de cruciale momenten zoals die kampioenschap penalty tegen Mauro, die van Lang 2 weken terug en ooit de uitbal tegen Ajax blijven lang hangen😄
Misschien aanvullen met wat VAR stunts uit 2018/2019?
Niet per se tegen psv maar überhaupt weinig herhalingen. Belangrijke gebeurtenissen in een wedstrijd zijn wel fijn om van dichtbij te zien. Zo veel gebeurde er gisteren ook niet 🙄
Klopt. Maar om dan 180 keer het Ajax doelpunt te tonen en de dubieuze momenten met Luuk en de handsbal nauwelijks te herhalen is toch een beetje onevenredig verdeeld?
Fascinerend hoeveel er hier geklaagd wordt over de scheids. Maarten van Rossum is er niks bij.

Natuurlijk gaat er wel eens iets fout in het nadeel van PSV maar om elke wedstrijd alle beslissingen uit te leggen naar PSV wordt benadeeld gaat wel heel ver.

Maar goed, dat klagen over de scheids is inherent aan supporter zijn geloof ik.
Even fascinerend hoeveel meer pagina's er hier gevuld worden met geleuter in het Ajax topic in vergelijking met topics over arbitraal geklungel en subjectieve media?
Cliche's over subjectiviteit van supporters als dooddoener gebruiken om wat een Ruperti flikt en media die de vogelvrije Luuk afzeiken te vergoeilijken?
Ik kijk niet veel NOS.. maar die samenvatting van Ajax - PSV
de NOS. Alsof het AT5 is.... pfff
Is er verschil dan ? ;)


Maar okay;

Ook deze ophef gaat weer snel voorbij en er zal echt niets veranderen , noch in Zeist, noch in medialand.
De beker zijn we kwijt, de titel komt hopelijk toch nog.
Forza PSV.
 
Even fascinerend hoeveel meer pagina's er hier gevuld worden met geleuter in het Ajax topic in vergelijking met topics over arbitraal geklungel en subjectieve media?
En dat terwijl je het grote knvb complot ontrafeld moet worden. Je hebt gelijk, dat heeft alle prioriteit nodig. Wat denken we wel, het zomaar gewoon over ajax hebben terwijl psv het slachtoffer is van de corrupte media en knvb.. prioriteiten inderdaad 🤔
 
En dat terwijl je het grote knvb complot ontrafeld moet worden. Je hebt gelijk, dat heeft alle prioriteit nodig. Wat denken we wel, het zomaar gewoon over ajax hebben terwijl psv het slachtoffer is van de corrupte media en knvb.. prioriteiten inderdaad 🤔
Ben niet verantwoordelijk voor wat jij me aan onzin in de mond legt.
Slechts voor mijn eigen onderbouwde opmerkingen en argumenten over zaken die verbetering behoeven in de voetbalwereld.
Zolang je daarover niet met iets zinnigs komt , zal ik jou - als enige - hier verder negeren.
Lijkt me de beste oplossing.
 
Ben niet verantwoordelijk voor wat jij me aan onzin in de mond legt.
Slechts voor mijn eigen onderbouwde opmerkingen en argumenten over zaken die verbetering behoeven in de voetbalwereld.
Zolang je daarover niet met iets zinnigs komt , zal ik jou - als enige - hier verder negeren.
Lijkt me de beste oplossing.
Maar verder mogen we het ook gewoon over Ajax hebben? Gewoon af en toe zeg maar.. 🤔
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan