Ajax - PSV | Zaterdag 3 februari | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.

Bacchus

Batmin
Administrator
5dChvvi.png


LvLnT9A.png
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Ik ben er niet gerust op. Brobby scoort erg makkelijk. De Ajax verdediging daarentegen is niet al te best, maar het scoren gaat PSV momenteel niet al te makkelijk af.
Een doelpuntrijk gelijkspel zie ik wel gebeuren. De verdediging van Ajax is inderdaad maar weinig, daar zouden wij zeker wel wat doelpunten tegen moeten kunnen maken.
 
Een doelpuntrijk gelijkspel zie ik wel gebeuren. De verdediging van Ajax is inderdaad maar weinig, daar zouden wij zeker wel wat doelpunten tegen moeten kunnen maken.

Mja maar onze verdediging is sollide. buiten die goal tegen fc utrecht niet echt grote fouten gemaakt en weinig weggegeven.
 
Een doelpuntrijk gelijkspel zie ik wel gebeuren. De verdediging van Ajax is inderdaad maar weinig, daar zouden wij zeker wel wat doelpunten tegen moeten kunnen maken.
Veerman weer fit en Saibari op de bank na de uitschakeling van woensdag tegen Zuid Afrika zal veel verschil maken
 
Ik ben er niet gerust op. Brobby scoort erg makkelijk. De Ajax verdediging daarentegen is niet al te best, maar het scoren gaat PSV momenteel niet al te makkelijk af.
PSV had de afgelopen wedstrijden moeite met scoren tegen teams die goed georganiseerd waren, en de boel redelijk dicht konden houden. Dus ik verwacht dat ze dit probleem in Amsterdam minder zullen hebben.
Hopelijk is Veerman terug, Saibari zal er nog niet bij zijn ben ik bang.
Ajax is tegen PSV denk ik wel in staat boven zichzelf uit te stijgen (zoals in de 1e helft in Eindhoven). Als PSV weer het eigen niveau benadert, van voor de winterstop, is zelfs dat geen probleem verwacht ik.
Maar zelfs al zou je verliezen in Amsterdam, is er nog geen man overboord...
 
PSV had de afgelopen wedstrijden moeite met scoren tegen teams die goed georganiseerd waren, en de boel redelijk dicht konden houden. Dus ik verwacht dat ze dit probleem in Amsterdam minder zullen hebben.
Hopelijk is Veerman terug, Saibari zal er nog niet bij zijn ben ik bang.
Ajax is tegen PSV denk ik wel in staat boven zichzelf uit te stijgen (zoals in de 1e helft in Eindhoven). Als PSV weer het eigen niveau benadert, van voor de winterstop, is zelfs dat geen probleem verwacht ik.
Maar zelfs al zou je verliezen in Amsterdam, is er nog geen man overboord...
Verliezen? Heb je de pot tegen Heracles gezien? Onze voorhoede gaat een dagje naar de speeltuin daar 🤔
 
Indien Veerman weer van de partij is, dan denk ik dat het een makkelijke wedstrijd voor PSV gaat worden. In dat geval denk ik aan en 1-3 eindstand. Als Veerman niet meespeelt en we weer net als afgelopen woensdag moeten gaan improviseren in de achterhoede (Schouten als CV ) op het middenveld (Van Aanholt en Mauro), dan denk ik aan een gelijkspel: 2-2.
 
Verliezen? Heb je de pot tegen Heracles gezien? Onze voorhoede gaat een dagje naar de speeltuin daar 🤔
Die eerste helft in Eindhoven had ook niemand aan zien komen. En toch gebeurde het. Ajax is inderdaad verdedigend nog steeds erg kwetsbaar, maar toch ook in beteren doen dan toen. Zeker offensief. Als het o.a. Brobbey lukt om echt gas te geven, moet ik nog maar zien hoe we dat gaan opvangen. En welke stabiliteit gaat Henderson extra brengen?
Dus ja, je zou 'm ook zomaar kunnen verliezen. Maar dan moet wel, net als in Utrecht:
- de thuisclub en topdag hebben
- PSV een off day hebben
- het een vechtwedstrijd worden. Niet dat Ajax daar per se beter in is, maar het resultaat wordt dan onvoorspelbaarder
- de scheids veel in de duels toelaten

Als PSV het spel laat zien waarvan ze hebben laten zien dat ze het kunnen spelen, is er denk ik weinig aan de hand. Dat heeft wat mij betreft de bekerwedstrijd tegen Feyenoord bewezen. Ondanks dat ze daar niet goed speelden, creëerden ze aardig wat (wel te weinig). En belangrijker: gaven ze toch weinig weg.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan