PSV - FC Twente | Zondag 17 maart | Eindstand: 1-0

Aan geluk heeft het Feyenoord ook niet ontbroken dit seizoen. De makkelijke kaarten voor de tegenstander, de penalties. Men zal het Boadu moment afgelopen weekend vast nog wel eens aanhalen, maar als je als PSV zijnde 10 punten los staat en nog geen wedstrijd hebt verloren na ruim 2/3e van de competitie kan toch niemand met droge ogen beweren dat PSV straks vooral door geluk kampioen wordt.
Sterker nog: We zitten al ruim op 3/4 van de competitie.
 
Aan geluk heeft het Feyenoord ook niet ontbroken dit seizoen. De makkelijke kaarten voor de tegenstander, de penalties. Men zal het Boadu moment afgelopen weekend vast nog wel eens aanhalen, maar als je als PSV zijnde 10 punten los staat en nog geen wedstrijd hebt verloren na ruim 2/3e van de competitie kan toch niemand met droge ogen beweren dat PSV straks vooral door geluk kampioen wordt.
We hebben toch volgens de media het geluk dat we nooit op de proef gesteld zijn.
Oh nee, dat was in december voór onze duels uit bij Twente, Feijenoord en AZ die we vervolgens allemaal wonnen.
Tot verdriet van veel " objectieve kenners". ;)
Die zegt dat direct na een wedstrijd. Heeft misschien niet alle beelden gezien. Daarnaast blijft het interpretatie.
Los van het feit dat Bosz ook een mens is en zich dus kan vergissen, kan hij in zijn positie moeilijk reageren zoals ik in zijn plaats wel had kunnen doen.
"Koop eerst eens een spelregelboekje en kom dan terug". Of; "hoe ben jij ooit aan dit baantje gekomen?"
Niet chic, maar eerlijker dan wat de verslaggever aan het doen is, toch?
Word een beetje moe van deze discussie, 9 van de 10 x keuren ze een goal af als de keeper geraakt word in de 5 meter . Waarom gaat het niet over het cadeautje dat Feyenoord kreeg, H’veen schiet de bal uit voor verzorging, Higler fluit snel voor een scheidsrechters bal ipv van een ingooi.
Antwoord op deze vraag weet je zelf ook.;)
Er zijn weinig PSV sympathisanten tussen al die selectief verontwaardigde Ajax en Feijenoord fans bij ESPN en de NOS.
En stiekem kennen de kenners de regels ook niet altijd even goed.
Hear, hear.
Maar invloed hebben ze helaas wel want velen tuinen in de onzin die zij met regelmaat verspreiden.
Vooral jammer dat ook weinigen die we nog wel vaak serieus kunnen nemen, b.v. Vink en Mossou, meeheulen met de rest.
Waar blijven we als ook die zich verlagen tot het peil van subjectieve nit-wits?
 
Laatst bewerkt:
Het gaat altijd uren over scheidsrechterlijke momenten, maar de echte cruciale momenten zijn vaak toch spelers die kansen missen. Voor FC Twente was dat in de 92e minuut de kans voor Mitchell van Bergen. Als die hem gewoon maakt, wint FC Twente.
 
Het gaat altijd uren over scheidsrechterlijke momenten, maar de echte cruciale momenten zijn vaak toch spelers die kansen missen. Voor FC Twente was dat in de 92e minuut de kans voor Mitchell van Bergen. Als die hem gewoon maakt, wint FC Twente.
Ja, als als als. Als mn tante een piel had was ze mijn oom. PSV heeft gedurende de wedstrijd ook diverse kansen op 1-0 gehad.
 
Het gaat altijd uren over scheidsrechterlijke momenten, maar de echte cruciale momenten zijn vaak toch spelers die kansen missen. Voor FC Twente was dat in de 92e minuut de kans voor Mitchell van Bergen. Als die hem gewoon maakt, wint FC Twente.
Komt omdat een scheidsrechterlijke dwaling een wedstrijd kan beïnvloeden zonder dat je daar iets aan kan doen. Twente heeft zelf invloed op de goals die ze wel of niet maken en kunnen zich dat zichzelf aanrekenen. Maar een foute beslissing die punten kost kun je niks aan doen. Dan kan je bijv als nr 18 nog zo een goede wedstrijd spelen tegen de nr 1 maar als de scheidsrechter een penalty geeft in de laatste minuut die geen penalty is en dat is dan de 1-0 heb je daar totaal geen invloed op. Gewoon klote
 

"Geloof me: als Luuk de Jong zo’n zelfde doelpunt had gemaakt, had het doelpunt geteld. Ben ik heilig van overtuigd,” aldus Koevermans.

Geef die Koevermans eens de beelden van LdJ tegen Feyenoord.
 
Hartstikke fijn. Ook knap aangezien dit een geschreven tekst is..
Word je echt nooit moe van jezelf?
Je plukt wat snaren op je basgitaar in een repeterende ritme a la reggea, maar geef eens een mega indrukwekkende supersolo weg.
 
Laatst bewerkt:
Word je echt nooit moe van jezelf?
Je plukt wat snaren op je basgitaar in een repeterende ritme a la reggea, maar geef eens een mega indrukwekkende supersolo weg.
Ik ben eigenlijk gitarist, basgitaar is voor mensen die te lui zijn 6 snaren te leren. En met m'n chops op dat ding is helemaal niets mis 😁
 
Sorry hoor maar je vindt een doelpunt dat onreglementair gescoord wordt een geldig doelpunt? :unsure:
En dan vergelijk je de voortdurende "magie" in de Kuip suggestief met dit ene duel hier in ons stadion?
Ik kan mij juist goed inleven in PSV supporters die titels zagen verdwijnen vanwege een falende Kuipers, Makkelie en Gozubuyuk.
Mag ik dat niet vinden dan? Ik zeg terecht afgekeurd volgens de regels. Maar ik vind de regel niet goed, of op z'n minst slecht uitgevoerd of geïnterpreteerd. Het lijkt me dat ik die mening mag hebben, net als het jou vrij staat het daar niet mee eens te zijn.

Ik maak het alleen niet groter dan het is. Er 'verdwijnen' geen titels vanwege een of twee scheidsrechterlijke dwalingen. Over suggestief gesproken..
Genuanceerde kritiek op het moeilijke vak van scheidsrechters heb ik wel.
Kritiek: ja. Genuanceerd: nee. Ik zal het niet ongefundeerd noemen, want je noemt voorbeelden. Wel suggestief en selectief gekozen voorbeelden, en toevallig altijd uitgelegd in een negatief verhaal voor PSV. Terwijl we in al die jaren ongetwijfeld ook genoeg bevoordeeld zijn, maar dat blijkt iets minder goed te blijven hangen in het collectieve geheugen. Ergens logisch, maar daarom is genuanceerd een matige woordkeuze.
 
We hebben toch volgens de media het geluk dat we nooit op de proef gesteld zijn.
Oh nee, dat was in december voór onze duels uit bij Twente, Feijenoord en AZ die we vervolgens allemaal wonnen.
Tot verdriet van veel " objectieve kenners". ;)
Jemig man, het was toch gewoon een feit dat we tot December het relatief makkelijk hadden gehad? Van enig 'verdriet' heb ik bij de objectieve kenners weinig gemerkt, alleen bij Van Basten waarvan de hele wereld wel weet dat die niet objectief is. En dat is dan weer geen journalist maar een analist. Er zit zo ontzettend veel calimero-retoriek in deze manier van posten. Alsof PSV in 100% van de gevallen benadeeld wordt en nooit juist bejegend kan worden omdat de media al bij voorbaat partijdig is richting onze concurrenten en per definitie tegen PSV is.

En je hoeft niet opnieuw met je voorbeelden te komen wat volgens jou suggestief etc. is. Ik heb het allemaal al voorbij zien komen en ik heb het allemaal al een keer weerlegd.
Los van het feit dat Bosz ook een mens is en zich dus kan vergissen, kan hij in zijn positie moeilijk reageren zoals ik in zijn plaats wel had kunnen doen.
"Koop eerst eens een spelregelboekje en kom dan terug". Of; "hoe ben jij ooit aan dit baantje gekomen?"
Niet chic, maar eerlijker dan wat de verslaggever aan het doen is, toch?
Wat fijn dat 'n erkend voetbaltrainer met veel meer kennis en kunde op z'n vakgebied dan wie dan ook op dit forum zijn mening niet mag geven.
Hij vindt er niet zoveel aan de hand. Dat is totaal niet gerelateerd aan wat de 'regels' zijn, maar puur hoe hij de situatie zou interpreteren.
Antwoord op deze vraag weet je zelf ook.;)
Er zijn weinig PSV sympathisanten tussen al die selectief verontwaardigde Ajax en Feijenoord fans bij ESPN en de NOS.
Er zijn ook zeer weinig Ajax fans en/of sympatisanten bij de NOS. Wel 1 Feyenoord sympathisant (Arman Avsaroglu) die overigens vaak zeer kritisch is op Feyenoord, zoals een goed journalist betaamt.
Ik hoor graag wie er "Ajax fan" zou zijn.
 
Word een beetje moe van deze discussie, 9 van de 10 x keuren ze een goal af als de keeper geraakt word in de 5 meter . Waarom gaat het niet over het cadeautje dat Feyenoord kreeg, H’veen schiet de bal uit voor verzorging, Higler fluit snel voor een scheidsrechters bal ipv van een ingooi.
... en loopt vervolgens gigantisch in de weg zelf zodat de bal niet naar voren gepeerd kan worden. Maar ja, waar bevoordeelde Higler onlangs Feyenoord nog eens opzichtig. Oh wacht...
 
Hij vond dat er niet zoveel aan de hand was en het wat hem betreft een goal was.
Of hij moet fluiten voor het hinderen binnen de 5 meer zei hij erbij. Maar dat is wat mij betreft niet eens de discussie. Elke maand worden dit soort dingen afgefloten, ook als het in nadeel van PSV is en nu ineens menen de media dat er ineens iets heel anders aan de hand is. Lachwekkend natuurlijk. Je keurt ze allemaal af of geen van allen. Niet alleen wanneer het je zo uitkomt.
 
Of hij moet fluiten voor het hinderen binnen de 5 meer zei hij erbij. Maar dat is wat mij betreft niet eens de discussie. Elke maand worden dit soort dingen afgefloten, ook als het in nadeel van PSV is en nu ineens menen de media dat er ineens iets heel anders aan de hand is. Lachwekkend natuurlijk. Je keurt ze allemaal af of geen van allen. Niet alleen wanneer het je zo uitkomt.
Daar dacht Bosz dan toch anders over 🤔
 
Jemig man, het was toch gewoon een feit dat we tot December het relatief makkelijk hadden gehad?
Makkelijk? PSV heeft gewoon zelf heel goed gevoetbald en de anderen geen kans gegeven. Of wil je zeggen dat iedereen de rode loper uitrolde?
Er zijn ook zeer weinig Ajax fans en/of sympatisanten bij de NOS. Wel 1 Feyenoord sympathisant (Arman Avsaroglu) die overigens vaak zeer kritisch is op Feyenoord, zoals een goed journalist betaamt.
Ik hoor graag wie er "Ajax fan" zou zijn.
Tja, ik vind commentatoren bij Ajax en Feyenoord ook veel enthousiaster klinken dan bij PSV.
 
Terug
Bovenaan Onderaan