Heracles - PSV | Zaterdag 4 november | Eindstand 0-6

Status
Je kunt niet meer reageren.
Peter Crouch, Graziano Pelle waren dat ook en zijn wel geslaagd. Ook in dit soort competities lopen er genoeg van dit soort spitsen rond

Met een beetje meer geluk, betere keuzes, misschien wat zelfvertrouwen, ervaring en een andere trainer was het misschien wel gelukt in die competities. Bij de ene club werd hij op het middenveld gezet en bij de andere club had hij volgens mij niet zo een goede relatie met zijn trainer.
Ik denk dat niet. Luuk heeft het maximale uit zijn carriere gehaald. Waardoor hij zelfs bij FC Barcelona een cultheld is geworden maar voor mijn gevoel was dit het wel. Gisteren die 2 ballen die hadden bij Peter Crouch en Graziano Pelle gezeten.
 
Inmiddels wel ja.

Ik reageerde misschien iets te snel op het degraderen van onze spits die 10e staat op de lijst van topscorers aller tijden in de Eredivisie en 2e op de lijst van topscorers aller tijden van PSV.

En het is niet dat hij het rustiger aan is gaan doen dit seizoen. Zo'n speler moet altijd spelen
Wanneer je tegenwoordig 2e kan worden op deze lijst ben je dus alleen goed genoeg voor de eredivisie.
 
Zoute of zoete popcorn er bij gepakt?
Ik denk dat niet. Luuk heeft het maximale uit zijn carriere gehaald. Waardoor hij zelfs bij FC Barcelona een cultheld is geworden maar voor mijn gevoel was dit het wel. Gisteren die 2 ballen die hadden bij Peter Crouch en Graziano Pelle gezeten.
Dat zou kunnen, ik denk dat een succes bij een Bournemouth, Wolverhampton. (willekeurig gekozen) of een andere club in de PL of andere top competitie er in zat. Misschien niet seizoenen lang of hoog eindigen in de topscorerslijst maar wel genoeg om in de basis te staan. Het is wel andere koek dan Barcelona of de Champions League

Die ballen van gisteren moesten er inderdaad in. Maar Pelle heeft dit ook gehad in Italie voordat hij Feyenoord kwam en bij AZ.
Luuk heeft ook periodes gehad dat die ballen van gisteren er wel in gingen.
Inmiddels wel ja.

Ik reageerde misschien iets te snel op het degraderen van onze spits die 10e staat op de lijst van topscorers aller tijden in de Eredivisie en 2e op de lijst van topscorers aller tijden van PSV.

En het is niet dat hij het rustiger aan is gaan doen dit seizoen. Zo'n speler moet altijd spelen
Heb ik ook wel eens dat ik te snel reageer.

Maar degraderen is in ieder geval niet mijn bedoeling.
Luuk heeft sterke punten die je mag benoemen maar ook zwakke punten.
 
Om de statistiek compleet te maken moet je ook het aantal doelpogingen erbij pakken. Ik heb de cijfers niet bij de hand maar ik kan me wel voorstellen dat Ajax/Brobbey een stuk minder kansen heeft gehad dan PSV/Luuk
Daarom vergeleek ik Luuk hier ook met Pavlidis en Gimenez, spitsen van clubs met een vergelijkbaar overwicht in wedstrijden. Het blijft natuurlijk niet meer dan een indicatie.
 
Daarom vergeleek ik Luuk hier ook met Pavlidis en Gimenez, spitsen van clubs met een vergelijkbaar overwicht in wedstrijden. Het blijft natuurlijk niet meer dan een indicatie.
Ging mij ook meer om de kritiek die Brobbey krijgt en dat dat niet in het voordeel van Luuk zou spreken. Het is imo een statistiek die belangrijke delen weg laat om tot zo'n conclusie te komen. Alleen obv deze statistiek kun je bijvoorbeeld ook niet zeggen dat Brobbey een slecht spits is
 
Denk dat Luuk de Jong dit seizoen daarnaast ook van grote waarde is wanneer hij niet de bal heeft.

Luuk is het type spits dat 2 centrum verdedigers bezig houdt. Wanneer hij uitzakt richting het middenveld om aanspeelbaar te zijn onstaat er daardoor ruimte achter hem. Die ruimte weten wij vaak goed te bespelen met buitenspelers als Bakayoko, Lang en Lozano die graag de loopactie naar binnen maken, en met Veerman en Boscagli die deze ruimte goed weten te vinden.

Ik betwijfel of Pepi deze rol kan overnemen. Ik zie bij Pepi toch vaker de loopactie diep terwijl die ruimte vaak overvol is met 3 aanvallers en 4 verdedigers.
 
Denk dat Luuk de Jong dit seizoen daarnaast ook van grote waarde is wanneer hij niet de bal heeft.

Luuk is het type spits dat 2 centrum verdedigers bezig houdt. Wanneer hij uitzakt richting het middenveld om aanspeelbaar te zijn onstaat er daardoor ruimte achter hem. Die ruimte weten wij vaak goed te bespelen met buitenspelers als Bakayoko, Lang en Lozano die graag de loopactie naar binnen maken, en met Veerman en Boscagli die deze ruimte goed weten te vinden.

Ik betwijfel of Pepi deze rol kan overnemen. Ik zie bij Pepi toch vaker de loopactie diep terwijl die ruimte vaak overvol is met 3 aanvallers en 4 verdedigers.
En niet te vergeten zijn kwaliteiten om het team bij het drukzetten op sleeptouw te nemen. In deze tactiek van Bosz onmisbaar
 
Iemand die het overgrote deel van zijn carrière in Nederland heeft gespeeld wil niet direct zeggen dat hij geen hoger niveau aan kon.

Sevilla en Barcelona zullen het er niet mee eens zijn in ieder geval. Daar heeft hij het prima gedaan

Hij was niet heel succesvol daar, toch? Meer een invaller die werd gewaardeerd om z'n inzet. Z'n stats op goals en assists zien er zo op het eerste gezicht niet heel imposant uit in die periode.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan