Heracles - PSV | Zaterdag 4 november | Eindstand 0-6

Status
Je kunt niet meer reageren.
In grote lijnen eens, behalve met de vetgemaakte teksten. Natuurlijk is hij geen Ronaldo, maar 'zeer beperkte techniek' is aantoonbaar schromelijk overdreven.

Dat hij ook kansen mist is zeker waar, maar uit de statistieken blijkt dat hij het wat dat betreft niet of nauwelijks slechter doet dan Pavlidis en Gimenez.

Bekijk bijlage 6136
Mooie statistiek, Luuk draait gewoon een goed seizoen.

Ondanks dat ik dit een goede post vind denk ik niet dat ik overdrijf als ik het over zijn techniek heb. Luuk is een goede spits voor ons maar lopen met een bal of de Ronaldinho of Zidane truc moet je niet aan hem over laten. Zijn controle is vaak wel aardig.

Ik ben benieuwd waarom je bij aantoonbaar uit komt als het om Luuk's techniek gaat.
 
Mooie statistiek, Luuk draait gewoon een goed seizoen.

Ondanks dat ik dit een goede post vind denk ik niet dat ik overdrijf als ik het over zijn techniek heb. Luuk is een goede spits voor ons maar lopen met een bal of de Ronaldinho of Zidane truc moet je niet aan hem over laten. Zijn controle is vaak wel aardig.

Ik ben benieuwd waarom je bij aantoonbaar uit komt als het om Luuk's techniek gaat.
Gewoon wat ik in de wedstrijd zie. Zijn omhalen van enkele jaren geleden, zijn balaannames, zijn briljante hakje bij de 3-2 van Saibari vorige week en ook zijn kopkwaliteiten. Dat is allemaal (functionele) techniek. Een goede techniek wordt vaak verward met circustrucs, maar dat heeft er niets mee te maken. Peter Bosz is het overigens met me eens. ;) :down:

 
Ik zou Pepi ook wat meer kansen geven zo geweldig is Luuk niet bezig. Stel dat Luuk gekwetst wordt moet Pepi met weinig speelminuten zich inpassen.
Pepi is in 2 onderdelen beter, heeft meer snelheid en kan beter schieten in alle andere onderdelen is hij gewoon minder.
 
Gewoon wat ik in de wedstrijd zie. Zijn omhalen van enkele jaren geleden, zijn balaannames, zijn briljante hakje bij de 3-2 van Saibari vorige week en ook zijn kopkwaliteiten. Dat is allemaal (functionele) techniek. Een goede techniek wordt vaak verward met circustrucs, maar dat heeft er niets mee te maken. Peter Bosz is het overigens met me eens. ;) :down:

In dat opzicht ben ik het volkomen met je eens. Je ziet het ook aan bepaalde passes.

Misschien had ik specifieker moeten zijn. Een onderdeel van functionele techniek kan ook zijn de bal kort aan de voet houden, in kleine ruimtes er mee draaien of je man voorbij dribbelen. Dat is een stukje dat Luuk nauwelijks beheerst.
 
Pepi is in 2 onderdelen beter, heeft meer snelheid en kan beter schieten in alle andere onderdelen is hij gewoon minder.
Klopt.
Onbegrijpelijk dat negatieve geleuter , of het nu om Luuk gaat , om Veerman, Ramalho of welke van onze jongens ook.

Geniet allen hier liever van de 33 uit 11 met prachtig spel en de mooie weg naar de 25e titel.
Voetbal is een teamsport en daar heb je verschillende spelers met verschillende capaciteiten voor nodig.

De Jong geen techniek?:ROFL:
Wie trouwens denkt dat er met 11 Messi's, Ronaldo's of Zidane's een goed lopend topelftal tot stand komt zit er volledig naast.

Bij de glansrijke 0-6 overwinning - het had ook 0-10 of meer kunnen zijn - gisteren bleek hoe we gezegend zijn met een geweldig team en geweldige reserves.
Het vult elkaar prima aan.

Gras bij de buren is volgens sommigen blijkbaar altijd groener. Want ook hier las ik onlangs dat Feijenoord meer indruk maakte dan wij.
Voorgezegd in de media, nageaapt ook hier.

Inmiddels staat de aftredend kampioen ZEVEN punten achter ons en dat hadden er gisteren al zelfs negen kunnen worden.
Dus nogmaals mensen; geniet van het huidige PSV dat van mij woensdag mag en zondag moet winnen.

Forza PSV.
 
Laatst bewerkt:
Beide onderdelen lijken me toch vrij essentieel voor een spits.
Giroud en vele andere spitsen zijn ook niet snel. Ik denk dat Luuk beter kan schieten dan hij vaak laat zien. Maar compenseert veel met andere kwaliteiten.

Eigenlijk vind ik het zonde dat we een spits op de bank als Pepi hebben die het ook verdiend om in de basis te spelen, maar het is ook een luxe en een investering voor de toekomst.
 
Giroud en vele andere spitsen zijn ook niet snel. Ik denk dat Luuk beter kan schieten dan hij vaak laat zien. Maar compenseert veel met andere kwaliteiten.

Eigenlijk vind ik het zonde dat we een spits op de bank als Pepi hebben die het ook verdiend om in de basis te spelen, maar het is ook een luxe en een investering voor de toekomst.

Ik zeg ook niet dat Luuk er niks van kan. Of zoals Antenor zegt dat hij geen techniek zou hebben.

Ik vind wel dat Luuk een aantal eigenschappen mist voor een spits op CL niveau en ik zie hem dus ook liever als pinchitter dan als eerste spits. Ik denk niet dat een spits als Luuk maar ook bijvoorbeeld een middenvelder als Til in een van de 4 topcompetities kan slagen. Daar zijn ze veel te houterig voor. Daarbuiten zijn het goede spelers voor PSV. Dat blijkt dit seizoen wel.
 
Giroud en vele andere spitsen zijn ook niet snel. Ik denk dat Luuk beter kan schieten dan hij vaak laat zien. Maar compenseert veel met andere kwaliteiten.

Eigenlijk vind ik het zonde dat we een spits op de bank als Pepi hebben die het ook verdiend om in de basis te spelen, maar het is ook een luxe en een investering voor de toekomst.
Plus Luuk gaat ook nog wel ergens een wedstrijd missen door een blessure. Pepi is beweeglijker en als spits een totaal ander type. Sneller en technisch beter. Luuk heeft de ervaring en we kennen zijn kop techniek. Ik zou wel wat meer speelminuten van Pepi willen zien ook..
 
In grote lijnen eens, behalve met de vetgemaakte teksten. Natuurlijk is hij geen Ronaldo, maar 'zeer beperkte techniek' is aantoonbaar schromelijk overdreven.

Dat hij ook kansen mist is zeker waar, maar uit de statistieken blijkt dat hij het wat dat betreft niet of nauwelijks slechter doet dan Pavlidis en Gimenez.

Bekijk bijlage 6136
Hij staat op gelijke hoogte met de hier bespotte Brobbey, deze statistiek werkt nier in het voordeel van Luuk.
 
Ik zeg ook niet dat Luuk er niks van kan. Of zoals Antenor zegt dat hij geen techniek zou hebben.

Ik vind wel dat Luuk een aantal eigenschappen mist voor een spits op CL niveau en ik zie hem dus ook liever als pinchitter dan als eerste spits. Ik denk niet dat een spits als Luuk maar ook bijvoorbeeld een middenvelder als Til in een van de 4 topcompetities kan slagen. Daar zijn ze veel te houterig voor. Daarbuiten zijn het goede spelers voor PSV. Dat blijkt dit seizoen wel.
Peter Crouch, Graziano Pelle waren dat ook en zijn wel geslaagd. Ook in dit soort competities lopen er genoeg van dit soort spitsen rond

Met een beetje meer geluk, betere keuzes, misschien wat zelfvertrouwen, ervaring en een andere trainer was het misschien wel gelukt in die competities. Bij de ene club werd hij op het middenveld gezet en bij de andere club had hij volgens mij niet zo een goede relatie met zijn trainer.
 
Mooie statistiek, Luuk draait gewoon een goed seizoen.

Ondanks dat ik dit een goede post vind denk ik niet dat ik overdrijf als ik het over zijn techniek heb. Luuk is een goede spits voor ons maar lopen met een bal of de Ronaldinho of Zidane truc moet je niet aan hem over laten. Zijn controle is vaak wel aardig.

Ik ben benieuwd waarom je bij aantoonbaar uit komt als het om Luuk's techniek gaat.
Het is maar net wat je onder techniek noemt. Luuk heeft namelijk een zeer goede functionele basistechniek. Maar de akka's, panna's en weet ik welke truukjes beheerst hij niet zo. Vooral zijn houterigheid laat het doen lijken alsof zijn techniek ondermaats is, het ziet er allemaal niet zo spectaculair uit
 
Het is maar net wat je onder techniek noemt. Luuk heeft namelijk een zeer goede functionele basistechniek. Maar de akka's, panna's en weet ik welke truukjes beheerst hij niet zo. Vooral zijn houterigheid laat het doen lijken alsof zijn techniek ondermaats is, het ziet er allemaal niet zo spectaculair uit
Heb je de volgende berichten gelezen?
 
Hij staat op gelijke hoogte met de hier bespotte Brobbey, deze statistiek werkt nier in het voordeel van Luuk.
Om de statistiek compleet te maken moet je ook het aantal doelpogingen erbij pakken. Ik heb de cijfers niet bij de hand maar ik kan me wel voorstellen dat Ajax/Brobbey een stuk minder kansen heeft gehad dan PSV/Luuk
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan