Xavi Simons

Weinig aanmerkingen op Mo onder Van Bommel. Toch?
Toen liet hij wel veel potentie zien. Maar was hij een soort van gebombardeerd tot dragende speler zonder dat hij daar (toen) de kwaliteiten voor had.
Maar hij toonde wel de potentie om dit een seizoen of twee later te laten zien. Tenminste ik vond hem onder van Bommel leuk spelen maar niet beslissend (was ie ook nog te jong voor).

Xavi laat al wel zien dat hij ook beslissend kan zijn in wedstrijden. Dat is echt een groot pluspunt naast zijn talent.
 
Dat staat mij ook bij. Maar goed, ik denk dat we het allemaal wel eens zijn. Xavi is echt al wel veel verder in z'n ontwikkeling (is ook 2 jaar ouder dan Mo toen was (en nu bedenk ik me dat hij nu ook nog steeds 2 jaar ouder is dan Mo).
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar zeg je nu dat Xavi ouder is dan Mo? Is die laatste niet 20 jaar nu?
 
Overigens vind ik Mo puur technisch nog een groter talent dan Xavi. Wat had die jongen alleen al een geweldig schot.Maar er komt zo veel meer kijken bij een topspeler dan alleen techniek.
Xavi mag nog wel een maandje bij Bacchus wat meer massa kweken.
Mo was ontegenzeggelijk een toptalent. Technisch met bijna niemand te vergelijken, maar om te slagen komt er natuurlijk meer bij kijken. Daar is genoeg over gezegd.

Wat mij aan Xavi bekoort is dat hij in de breedte veel toevoegt. Technisch geen Mo inderdaad, maar wel heel functioneel, behendig en heeft rendement. Hij is erg veelzijdig en heeft een geweldige inzet. Dat laatste had Mo nooit. Die leunde volledig op zijn talent. Xavi combineert talent en hard werken (vooralsnog). Dat is een recept voor succes en je ziet tegenwoordig veel meer van dat soort spelers in de top als de pure talenten. Er wordt in het voetbal tegenwoordig dan ook veel van je gevraagd. Het puur op talent doen kunnen alleen de allerbesten. Spelers als Lewandowski, De Bruyne en Van Dijk hebben vooral ook keihard gewerkt.
 
Mo was ontegenzeggelijk een toptalent. Technisch met bijna niemand te vergelijken, maar om te slagen komt er natuurlijk meer bij kijken. Daar is genoeg over gezegd.

Wat mij aan Xavi bekoort is dat hij in de breedte veel toevoegt. Technisch geen Mo inderdaad, maar wel heel functioneel, behendig en heeft rendement. Hij is erg veelzijdig en heeft een geweldige inzet. Dat laatste had Mo nooit. Die leunde volledig op zijn talent. Xavi combineert talent en hard werken (vooralsnog). Dat is een recept voor succes en je ziet tegenwoordig veel meer van dat soort spelers in de top als de pure talenten. Er wordt in het voetbal tegenwoordig dan ook veel van je gevraagd. Het puur op talent doen kunnen alleen de allerbesten. Spelers als Lewandowski, De Bruyne en Van Dijk hebben vooral ook keihard gewerkt.
Ik vind Xavi eigenlijk best heel technisch.
 
Nee ik schrijf het helemaal verkeerd op. Wat ik bedoe is dat Xavi 2 jaar ouder was dan toen Mo z'n debuut maakte. Geen idee waarom ik het schreef zoals ik het schreef.

Xavi moest debuteren bij Barca of PSG. Mo bij een zwalkend PSV. Dat is toch net even anders. Wie van de 2 meer getalenteerd is weet ik niet, je kunt wel zien wie van de 2 harder werkt en een betere mentaliteit heeft.
Als de ontwikkelingen zich zo doorzetten speelt Mo over 5 jaar bij een Griekse of Turkse laagvlieger, en Xavi bij de Europese top.
 
Xavi moest debuteren bij Barca of PSG. Mo bij een zwalkend PSV. Dat is toch net even anders. Wie van de 2 meer getalenteerd is weet ik niet, je kunt wel zien wie van de 2 harder werkt en een betere mentaliteit heeft.
Als de ontwikkelingen zich zo doorzetten speelt Mo over 5 jaar bij een Griekse of Turkse laagvlieger, en Xavi bij de Europese top.
Als Mo uberhaupt dan nog voetbalt.
 
Als Xavi met een menstruatiestreep op het shirt had gespeeld was hij al record international geweest. Nu moet hij nog even 2 jaar wachten
Niks aan gelogen. Die Taylor wordt ook gelijk al na 1 of 2 wedstrijden in het eerste geselecteerd voor het grote oranje.
 
Er is blijkbaar een onderzoek over de laatste 20 jaar geweest. Als ik het goed zeg, debuteren Ajacieden gemiddeld al na 40 wedstrijden. PSVers en Feyenoorders na 80 wedstrijden. Verschil is er dus zeker.
Oh, Calimero! Is gewoon toeval, middelt zich vast nog wel uit. En waarom zouden ze ajax voortrekken? :bandage:
 
Terug
Bovenaan Onderaan