Xavi Simons

#xavi150miljoen

Marcel Brands doet er net geheimzinnig over en zegt dat er tussen PSV en PSG geen afspraken zijn. Maar de algemeen directeur laat niet het achterste van zijn tong zien. “In contracten zitten vaak clausules, maar daar praten wij niet over. Tussen Paris Saint-Germain en ons is er geen afspraak. In dit geval kan de speler ook geen afspraak met PSG maken. Dat is ook niet aan de orde. Wij hebben wel dingen afgesproken met elkaar, maar daar kan ik niet op in gaan”, houdt Brands zich op de vlakte.

#letshopeso

Haal hier niet uit dat er tussen Simons en PSV absoluut geen afspraken zijn gemaakt, bijvoorbeeld over gelimiteerde transfersommen. Zoals Hoetierick gisteren al zei, als ie zo blijft spelen kunnen we er misschien al snel achterkomen.
 
Gouden jongen. Al heeft het account zijn leeftijd fout.


Moet toch wel heel gek lopen wil Xavi niet een echte topspeler worden. Op zo'n leeftijd een bepalende speler bij PSV, ook nog 'ns op cruciale aanvallende posities. In een team bovendien dat tot de wedstrijd van vandaag helemaal niet lekker loopt. Ik kan me niet herinneren dat een speler zó vroeg al zó dominant was, en ook qua karakter zo klaar voor de top. Eigenlijk komt alleen Robben bij me op.

Maar goed, ook Xavi zal nog wel een dip krijgen.
 
Moet toch wel heel gek lopen wil Xavi niet een echte topspeler worden. Op zo'n leeftijd een bepalende speler bij PSV, ook nog 'ns op cruciale aanvallende posities. In een team bovendien dat tot de wedstrijd van vandaag helemaal niet lekker loopt. Ik kan me niet herinneren dat een speler zó vroeg al zó dominant was, en ook qua karakter zo klaar voor de top. Eigenlijk komt alleen Robben bij me op.

Maar goed, ook Xavi zal nog wel een dip krijgen.
Dat ie dat maar lekker over een jaar of 5 krijgt die dip. Nadat ie ons de Cl en Oranje het WK heeft opgeleverd.
 
Moet toch wel heel gek lopen wil Xavi niet een echte topspeler worden. Op zo'n leeftijd een bepalende speler bij PSV, ook nog 'ns op cruciale aanvallende posities. In een team bovendien dat tot de wedstrijd van vandaag helemaal niet lekker loopt. Ik kan me niet herinneren dat een speler zó vroeg al zó dominant was, en ook qua karakter zo klaar voor de top. Eigenlijk komt alleen Robben bij me op.

Maar goed, ook Xavi zal nog wel een dip krijgen.
Xavi is zo'n speler die zo veel intrinsieke voetballende kwaliteiten heeft dat je hem vooral eigenlijk overal kunt laten spelen. Dribbelen, kleine ruimtes bespelen, steekpass, voorzet, afronden van dichtbij en afstand, hij kan het allemaal. Dan kun je in principe gewoon elke positie voorin bespelen. Het gevaar dat je dan een jack-of-all-trades wordt en op geen enkele positie uitblinkt ligt dan op de loer, maar met zijn kwaliteiten zie ik dat wel goedkomen. Heeft nog een weg te gaan, maar het talent spat er van af. En ik denk dat we inmiddels ook kunnen concluderen dat enige zorgen vooraf over zijn mentaliteit de prullenbak in kunnen.
 
Ik kan me niet herinneren dat een speler zó vroeg al zó dominant was, en ook qua karakter zo klaar voor de top.
Ene Mohamed I. kon er nog jonger, op zijn zeventiende, ook al wel wat van. Kan me herinneren dat die ons in de MvB tijd ook wel eens op sleeptouw moest nemen. Niet zoveel rendement en ook geen goed karakter daarentegen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan