Xavi Simons

Als die clausule er is komt het mi niet uit het kamp Simons maar heeft PSV die zelf afgesproken met PSG. Ik betwijfel overigens ook of het in het contract staat of niet gewoon een gentleman's agreement is. Waarom? De Parijzenaren waren in de overtuiging dat hij daar zou verlengen om hem vervolgens te verhuren. PSV denkt lange termijn en wil de relatie met PSG niet onwerkbaar maken want je weet nooit of je in de toekomst nog zaken moet doen en om de hele relatie op het spel te zetten voor een jonge speler waarvan je ook nog moet afwachten hoe en wat, tsja, op die fiets denk ik dat PSV heeft gehandeld mocht er daadwerkelijk een clausule instaan of op andere wijze zijn afgesproken.
Kan ik me niks bij voorstellen, wat heeft PSV hier, op een goede band na voor wat dat waard is, mee te winnen. Als PSG zegt wij doen 1 miljoen van zijn salaris betalen en in ruil daarvoor krijgen wij die clausule dan snap ik het nog want dan is er voor beide clubs een win situatie, afgezien dat ik dat persoonlijk ook niet zou doen.
 
Kan ik me niks bij voorstellen, wat heeft PSV hier, op een goede band na voor wat dat waard is, mee te winnen. Als PSG zegt wij doen 1 miljoen van zijn salaris betalen en in ruil daarvoor krijgen wij die clausule dan snap ik het nog want dan is er voor beide clubs een win situatie, afgezien dat ik dat persoonlijk ook niet zou doen.
Weten wij veel welke spelers van PSG ooit nog verhuurd, gekocht, of verkocht gaan worden. Feit is dat PSG op een verhuur had gerekend en dus vrij ontstemd was over de gang van zaken. Ik zou het gezien de verhoudingen in het voetbal wel kunnen begrijpen.
 
Kan nooit lang duren voordat hij basis speelt ten koste van Til. Volgens mij past hij perfect op een middenveld met Veerman en Sangare in de eredivisie.

Dat je in de grote CL wedstrijden dan teruggrijpt naar Sangare-Guti met Veerman daarvoor lijkt logisch.

Simons is ook een prima alternatief voor links en rechts buiten
 
Weten wij veel welke spelers van PSG ooit nog verhuurd, gekocht, of verkocht gaan worden. Feit is dat PSG op een verhuur had gerekend en dus vrij ontstemd was over de gang van zaken. Ik zou het gezien de verhoudingen in het voetbal wel kunnen begrijpen.
Nee dat weten we niet, maar dat lijkt me geen basis om nadelige clausules op te laten nemen. Wij moeten het vooral hebben van transfer opbrengsten. Ik hoop ieder geval dat JdJ zich niet heeft laten verleiden om zulke ongunstige clausules op te nemen.
 
Als een gelimiteerde transfersom of een terugkoopoptie de enige manier was om hem binnen te hengelen dan ben ik daar oké mee. Geweldig talent met tot nu toe ook een goed rendement.

Ik niet. Je laat je als PSV toch zeker niet onder druk zetten door de zaakwaarnemer van een talent die nog nooit iets had laten zien?
 
Nee dat weten we niet, maar dat lijkt me geen basis om nadelige clausules op te laten nemen. Wij moeten het vooral hebben van transfer opbrengsten. Ik hoop ieder geval dat JdJ zich niet heeft laten verleiden om zulke ongunstige clausules op te nemen.
Ik kan me voorstellen dat die afspraak tussen beide clubs om die reden is gemaakt. Hoeft ook niet per se in een contract te zijn opgenomen. Lange termijn is ook belangrijk evenals een goede relatie met PSG beter kan uitpakken dan een verstoorde relatie.
 
Ik kan me voorstellen dat die afspraak tussen beide clubs om die reden is gemaakt. Hoeft ook niet per se in een contract te zijn opgenomen. Lange termijn is ook belangrijk evenals een goede relatie met PSG beter kan uitpakken dan een verstoorde relatie.

Ja ik kan me daar dus helemaal niks bij voorstellen. Hij was transfervrij, dus niet eens in dienst van PSG.
 
Ik kan me voorstellen dat die afspraak tussen beide clubs om die reden is gemaakt. Hoeft ook niet per se in een contract te zijn opgenomen. Lange termijn is ook belangrijk evenals een goede relatie met PSG beter kan uitpakken dan een verstoorde relatie.
Ik kan me daar dus niets bij voorstellen een transfervrije speler die in jou verhaal gelooft en dan ga je afspraken maken om die andere club te pleasen in de hoop dat je ooit misschien nog een keer een speler van ze mag huren.
 
Ja ik kan me daar dus helemaal niks bij voorstellen. Hij was transfervrij, dus niet eens in dienst van PSG.
Hij stond nog onder contract met een dik verlengingsvoorstel onder zijn linker, en een psv tegenvoorstel onder de rechterhand met startdatum 1 juli op t moment van onderhandelen. Is iets anders dan transfervrij als in clubzoekend wmb.
 
Hij stond nog onder contract met een dik verlengingsvoorstel onder zijn linker, en een psv tegenvoorstel onder de rechterhand met startdatum 1 juli op t moment van onderhandelen. Is iets anders dan transfervrij als in clubzoekend wmb.
Maar dan onderhandel je toch met Xavi en die geef je dan een goede tekenbonus, heb je niks met PSG van doen?
 
Ja ik kan me daar dus helemaal niks bij voorstellen. Hij was transfervrij, dus niet eens in dienst van PSG.
Ik kom transfervrij maar wil de optie PSG later openhouden willen ze me hebben. Andere clubs mag je vragen wat je wilt. Zo nee dan teken ik nu al bij en kan je me huren.

Zoiets?
 
Ook in Frankrijk geloven ze al lang niet meer in deze clausule omdat hij alleen via een gerucht bij RMC de wereld in is geholpen, nergens anders bevestigd, ook niet door PSG.

Gewoon een jaloerse journalist die boos is dat hij weggekaapt is door PSV.
 
Mijn theorie is:

Xavi is vrij om te gaan en staan waar hij wil. Kiest voor de optie PSV tegen een lager salaris dan de andere cubs bieden.

Hij zegt ok maar dan wel met een gelimiteerde transfersom (€4mln voor alle clubs). Zo kan ik ook makkelijk weer weg als ik vind dat ik te weinig minuten krijg in PSV 1.

PSV accepteerd het zonder na te denken, omdat men al een plan met hem hadden. Ze volgden hem al een lange tijd.

Hij is niet verpicht om te vertrekken wanneer een club de transfersom bied.

Ook kan er dan afgesproken zijn dat dit contract opgewaardeerd/verlengd word na van loop van tijd. Gelimiteerde transfersom kan dan ook omhoog gaan.
Hij is nooit verplicht om naar een club te gaan die een bieding doet. Al biedt Liverpool 150 miljoen, maar als Xavi niet wil gaat het niet door.
 
Hij stond nog onder contract met een dik verlengingsvoorstel onder zijn linker, en een psv tegenvoorstel onder de rechterhand met startdatum 1 juli op t moment van onderhandelen. Is iets anders dan transfervrij als in clubzoekend wmb.

Ah, dan had ik het verkeerd begrepen. Dank
 
Ook in Frankrijk geloven ze al lang niet meer in deze clausule omdat hij alleen via een gerucht bij RMC de wereld in is geholpen, nergens anders bevestigd, ook niet door PSG.

Gewoon een jaloerse journalist die boos is dat hij weggekaapt is door PSV.

Wat moet zo jongen ook bij PSG? Ff serieus? Daar had die zich never nooit kunnen ontwikkelen bij die pauperclub die tientallen miljoenen erin pompt iedere jaar.

Gewoon fantastisch dat zo jongen voor ons kiest, en niet voor het grote geld bij PSG en zijn dooie potjes loopt te spelen bij de jeugt team waar ongetwijfeld geen hond naar kijkt.

Ik denk trouwens dat Xavi binnenkort basisspeler is bij PSV. Maakt op mij meer indruk dan Til.
 
Terug
Bovenaan Onderaan