Wim Jonk

Gini

Aanvoerder
Flikker op Jonk, eerst kut handelen en dan de consequenties niet aanvaarden, flauwe vent!

Verbolgen Ajax wil snel om tafel met KNVB over Bazoer

07/12/2012 19:23
Ajax wil op korte termijn in gesprek met de KNVB over de situatie van Riechedly Bazoer (16). Het steekt de Amsterdamse club dat de jeugdinternational tot het eind van dit seizoen niet meer geselecteerd zal worden voor vertegenwoordigende jeugdelftallen.

Ajax vernam het standpunt van de voetbalbond via een artikel in Voetbal International van deze week. Bazoer stapte vorige maand over van PSV naar Ajax en mag volgens de KNVB-reglementen geen competitiewedstrijden spelen voor zijn nieuwe club. 'Per definitie kan hij dan ook niet in aanmerking komen voor Oranje', zei Mohammed Allach, technisch manager van de bond.

Wim Jonk is verbolgen over de gang van zaken. 'Riechedly heeft bewust voor Ajax gekozen', zegt het hoofd jeugdopleiding van de Amsterdammers. 'Dat is ook niet zo gek als je naar de perspectieven van jeugdspelers kijkt. Neem alleen al de basisopstellingen van Ajax en PSV in het onderlinge duel van vorige week. Ajax had negen zelf opgeleide spelers in de ploeg, PSV nul.'

'Bij ons ziet Riechedly meer kansen en ontwikkelingsmogelijkheden', vervolgt Jonk. 'Naast zijn trainingen bij Jong Ajax en het eerste elftal volgt hij ook nog een individueel traject. Bovendien organiseren we oefenwedstrijden waarin hij ritme op kan doen. In onze ogen kan Riechedly op basis daarvan gewoon voor Oranje Onder-17 spelen. Het is in het belang van het Nederlands voetbal dat dit soort talenten zich optimaal kan ontwikkelen. Het zou goed zijn als we met de KNVB een dergelijke situatie kunnen creëren.' (Simon Zwartkruis)
 
Een lid van de staf hoort op te komen voor zijn spelers. Hij heeft natuurlijk niet de klagen. Toch lijkt het me doodnormaal dat hij zijn uiterste best doet.
 
Het lijkt me dat deze posts gewoon bij het topic Ajax horen. Ze hebben toch niet specifiek met ex-PSV-er Jonk te maken?

Ajax:
Vermeer - eigen jeugd
Van Rhijn - eigen jeugd
Alderweireld - op zijn 19e door Ajax gekocht
Moisander - op zijn 18e bij Ajax gekomen, nooit gespeeld, later teruggekocht
Blind - eigen jeugd
De Jong - eigen jeugd, vanaf zijn 17e
Poulsen - gekocht
Eriksen - eigen jeugd, vanaf zijn 16e
Boerrigter - op zijn 19e bij Ajax gekomen, nooit gespeeld, later teruggekocht
Hoesen - gekocht
Fisscher - eigen jeugd, vanaf zijn 17e
Sana - gekocht
Veltman - eigen jeugd
Schöne - gekocht

Eigenlijk maar 4 eigen jeugd spelers en geen 9. Eventueel zouden we er 3 bij kunnen tellen, kom je op 7.

PSV
Waterman - gekocht
Hutchinson - gekocht
Derijck - gekocht
Marcelo - gekocht
Willems - eigen jeugd, vanaf zijn 17e
Van Bommel - gekocht
Wijnaldum - gekocht
Strootman - gekocht
Narsingh - gekocht
Lens - gekocht
Mertens - gekocht
Bouma - eigen jeugd, vanaf zijn 15e
Matavz - gekocht
Depay - eigen jeugd

Bij PSV dus 3 eigen jeugd. Er is verschil, maar niet 9 tegen 0. Onvoorstelbaar dat een journalist daar geen redactiecommentaar bij plaatst!
 
of het nu wel of niet hier moet staan, Wim Jonk blijft een oud-Psv-er en er word over hem gesproken dus waarom dit niet hier posten dan?
 
of het nu wel of niet hier moet staan, Wim Jonk blijft een oud-Psv-er en er word over hem gesproken dus waarom dit niet hier posten dan?

Tegen wie heb je het eigenlijk?:D
 
Wordt hij ervoor betaald wat een droom

Jammer voor Mikasa, nu weet iedereen het.
Sorry Mikasa maar het was Welmeister zijn schuld. Je weet het, WIJ hebben nooit ergens de schuld aan he:p
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen tijd voor Auteursrechten.
Mikassa.

P.s. zodra iemand over Jonk begint ben ik de eerste die weer mijn bek houdt. Nouja behalve over Wim dan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan