Wielrennen

Schitterende finale vandaag in de Dauphiné! Kelderman, held! Onbevangen bluf, een aantal keer proberen weg te rijden bij Froome, Contador, vd Broeck, Nibali en Talansky. Uiteindelijk derde worden achter Froome en Contador op een paar tellen, ontzettend knappe prestatie! :cool:
Ik heb er niks van gezien. Wel gelezen.
Inderdaad een prestatie van formaat.
 
Wow impressive Wilco!!!!!!!

Dat dacht ik dus ook. Vaak spreken ze in de wielersport in termen van halve procenten. Als Wilco zowel in de race tegen de klok als bergop nog een half procentje verbetert kan hij een serieuze troef worden in de Tour de France van de komende jaren. Op dit moment schat ik hem in op het niveau Bauke Mollema, die zelf zijn max wel bereikt heeft (standaard top 10 renner grote rondes). Kelderman kan, mits hij nog verbetert, voor de podium plekken gaan. Ben ik van overtuigd. Als we de verhalen mogen geloven komt er zelfs ook nog een nieuwe Joaquin Rodriquez uit Nederland aan in de naam van Tom-Jelte Slagter. We krijgen leuke jaren in het vooruitzicht. Ik kijk nu al uit naar de Vuelta dit jaar. :)
 
Dat dacht ik dus ook. Vaak spreken ze in de wielersport in termen van halve procenten. Als Wilco zowel in de race tegen de klok als bergop nog een half procentje verbetert kan hij een serieuze troef worden in de Tour de France van de komende jaren. Op dit moment schat ik hem in op het niveau Bauke Mollema, die zelf zijn max wel bereikt heeft (standaard top 10 renner grote rondes). Kelderman kan, mits hij nog verbetert, voor de podium plekken gaan. Ben ik van overtuigd. Als we de verhalen mogen geloven komt er zelfs ook nog een nieuwe Joaquin Rodriquez uit Nederland aan in de naam van Tom-Jelte Slagter. We krijgen leuke jaren in het vooruitzicht. Ik kijk nu al uit naar de Vuelta dit jaar. :)

Op puur talent vind ik Gesink, Kelderman en Kruijswijk meer inhoud hebben dan Mollema. Dat is heel subjectief, maar dat gevoel heb ik als ik naar Mollema zit te kijken.

Gesink heeft de pech dat hij - naar nu blijkt - jaren heeft lopen sukkelen met zijn angst voor hartkwaaltjes. Kruijswijk heeft na zijn goede Giro (8e plek eindklassement 2011) eigenlijk ook alleen maar lopen sukkelen met blessures en is recentelijk nog hard onderuitgegaan in de Giro. Desalniettemin hebben die in mijn optiek wat meer 'schwung', kan er m'n vinger niet echt op leggen. Ik ben hoe dan ook heel content met de prestaties van Kelderman, zit genoeg karakter in dat kereltje om Froome en Contador uit het wiel te rijden: dan ben je uit het juiste hout gesneden lijkt me. :)
 
Op puur talent vind ik Gesink, Kelderman en Kruijswijk meer inhoud hebben dan Mollema. Dat is heel subjectief, maar dat gevoel heb ik als ik naar Mollema zit te kijken.

Gesink heeft de pech dat hij - naar nu blijkt - jaren heeft lopen sukkelen met zijn angst voor hartkwaaltjes. Kruijswijk heeft na zijn goede Giro (8e plek eindklassement 2011) eigenlijk ook alleen maar lopen sukkelen met blessures en is recentelijk nog hard onderuitgegaan in de Giro. Desalniettemin hebben die in mijn optiek wat meer 'schwung', kan er m'n vinger niet echt op leggen. Ik ben hoe dan ook heel content met de prestaties van Kelderman, zit genoeg karakter in dat kereltje om Froome en Contador uit het wiel te rijden: dan ben je uit het juiste hout gesneden lijkt me. :)

Volg het wielrennen niet meer zo, helaas (een van de nadelen van in het buitenland wonen), maar bedankt voor het plaatsen van het filmpje. Zag er goed uit, en een groot talent. Van wat ik gezien heb (en dat is nogmaals niet veel) vind ik Gesink en Mollema beiden net niet renners, best goed, kunnen een goede dag hebben, maar lang niet genoeg inhoud en karakter om grote rondes te winnen. Deze Kelderman zag er vandaag echt fantastisch uit. de grote jongens gingen er echt voor en hij kon mee en zelfs aanvallen, dan kan je wel wat.

Begrijp dat hij niet naar de Tour gaat dit jaar??
 
Op puur talent vind ik Gesink, Kelderman en Kruijswijk meer inhoud hebben dan Mollema. Dat is heel subjectief, maar dat gevoel heb ik als ik naar Mollema zit te kijken.

Gesink heeft de pech dat hij - naar nu blijkt - jaren heeft lopen sukkelen met zijn angst voor hartkwaaltjes. Kruijswijk heeft na zijn goede Giro (8e plek eindklassement 2011) eigenlijk ook alleen maar lopen sukkelen met blessures en is recentelijk nog hard onderuitgegaan in de Giro. Desalniettemin hebben die in mijn optiek wat meer 'schwung', kan er m'n vinger niet echt op leggen. Ik ben hoe dan ook heel content met de prestaties van Kelderman, zit genoeg karakter in dat kereltje om Froome en Contador uit het wiel te rijden: dan ben je uit het juiste hout gesneden lijkt me. :)

Zit wat in. Gesink heeft natuurlijk nooit voluit durven en misschien ook psychisch niet kunnen rijden. De maximale prestatie met dergelijke kwaaltjes is onmogelijk te bereiken. Een extra reden voor mij om de Vuelta te kijken. Gesink zal ook als geen ander beseffen dat hij daar op zijn status zal worden afgerekend. Faalt hij, dan staat hij toch niet (meer) op dezelfde hoogte als bijvoorbeeld Mollema. Dat Gesink talent heeft blijkt bijvoorbeeld wel uit een 5e plek in de Tour van 2010, dus hij moet het kunnen. Een ander belangrijk aspect, en dat is er een waar ik bijvoorbeeld Mollema, Slagter en Kelderman hoog ik schaal, is het karakter en de mentaliteit. Op basis daarvan kan je al 90% bereiken. Verder is de stessfactor belangrijk. Ik denk dat dat per persoon verschilt. Iemand als Kelderman lijkt nooit gek te krijgen. Gesink is wel iemand die snel onder de druk bezwijkt, maar dat is ook topsport. Voor Gesink is een echt opvallend resultaat ook wel eens hoog tijd. Een wielrenner is zeg maar op zijn top tussen zijn 26ste en zijn 34ste. Gesink is nu al weer 28, nog relatief jong inderdaad, maar nu zijn kwaaltjes zijn verholpen zijn er geen excuses meer. Zijn talent zich mag nu ontluiken.
 
Volg het wielrennen niet meer zo, helaas (een van de nadelen van in het buitenland wonen), maar bedankt voor het plaatsen van het filmpje. Zag er goed uit, en een groot talent. Van wat ik gezien heb (en dat is nogmaals niet veel) vind ik Gesink en Mollema beiden net niet renners, best goed, kunnen een goede dag hebben, maar lang niet genoeg inhoud en karakter om grote rondes te winnen. Deze Kelderman zag er vandaag echt fantastisch uit. de grote jongens gingen er echt voor en hij kon mee en zelfs aanvallen, dan kan je wel wat.

Begrijp dat hij niet naar de Tour gaat dit jaar??

Dit jaar de Vuelta, volgend jaar zijn Tourdebuut. Slagter rijdt wel de Tour dit jaar. :)
 
Volg het wielrennen niet meer zo, helaas (een van de nadelen van in het buitenland wonen), maar bedankt voor het plaatsen van het filmpje. Zag er goed uit, en een groot talent. Van wat ik gezien heb (en dat is nogmaals niet veel) vind ik Gesink en Mollema beiden net niet renners, best goed, kunnen een goede dag hebben, maar lang niet genoeg inhoud en karakter om grote rondes te winnen. Deze Kelderman zag er vandaag echt fantastisch uit. de grote jongens gingen er echt voor en hij kon mee en zelfs aanvallen, dan kan je wel wat.

Begrijp dat hij niet naar de Tour gaat dit jaar??

Gesink was op zijn 24e dicht bij Vuelta winst in een gevecht met Valverde waar hij mannen als Evans en S Sanchez achter zich liet (tot een val in één van de laatste etappes waardoor hij van 2 naar 4 verschoof), overigens wel een prestatie die hij denk ik zonder bepaalde hulpmiddelen niet meer kan herhalen. Kelderman komt van de Giro, als je daar een klein beetje fris uitkomt is het niet heel gek om het goed te doen in de Dauphiné zeker omdat de rest uit een lenteslaap komt, ik verwacht dat hij richting het einde van de week toch wat minder gaat zijn. Absoluut geen schande en ik ben het met jullie eens dat het er bij Kelderman allemaal wat makkelijker uitziet dan bij Gesink en Mollema, maar ook dat zegt niet alles, kijk maar naar Froome.
 
Laatst bewerkt:
Gesink was op zijn 24e dicht bij Vuelta winst in een gevecht met Valverde waar hij mannen als Evans en S Sanchez achter zich liet (tot een val in één van de laatste etappes waardoor hij van 2 naar 4 verschoof), overigens wel een prestatie die hij denk ik zonder bepaalde hulpmiddelen niet meer kan herhalen. Kelderman komt van de Giro, als je daar een klein beetje fris uitkomt is het niet heel gek om het goed te doen in de Dauphiné, ik verwacht dat hij richting het einde van de week toch wat minder gaat zijn. Absoluut geen schande en ik ben het met jullie eens dat het er bij Kelderman allemaal wat makkelijker uitziet dan bij Gesink en Mollema, maar ook dat zegt niet alles, kijk maar naar Froome.

Het zou toch wat zijn, een derde Nederlandse Tourwinnaar. Heb het de afgelopen decennia nooit gezien, zoals gezegd Mollema en Gesink, leuk en soms/vaak goed maar niet constant en op het hoogste nivo, evenals Rooks, Teunisse, Breukink, Winnen, etc. Maar zag vandaag Kelderman, nog maar 19 jaar?, en dacht, het zou kunnen.... Weet dat het allemaal nog wat vroeg is en zo, maar ik heb ervan genoten
 
Monte Zoncolan of de Gavia, als je toch in Italië bent en een flinke uitdaging wilt. ;)

Heb ff snel zitten kijken, maar zijn wel heel verschillende...

Die Monte Zoncolan is echt steil op bepaalde stukken (ook weer afhankelijk vanaf welke kant) en brengt de noodzaak mee om andere versnellingen op de fiets te zetten denk ik...

de Gavia lijkt vanaf 1 kant echt vergelijkbaar met de Mont Ventoux...

Kga ze in ieder geval onthouden...

PS: weet niet of je zelf meer fietst ook, maar via climbbybike.com kun je echt alle hellingen ter wereld op zoeken en vergelijken... Volgens bepaalde berekeningen geven ze ook aan wat de zwaarste bergen zijn. Nummer 1 ligt in VS en nummer 2 in Italie... Is ook afhankelijk van je eigen stijl/lichaam/manier van fietsen wat nou echt het zwaarste is, want het zijn heel verschillende bergen (stijl tegen lang)
 
Het zou toch wat zijn, een derde Nederlandse Tourwinnaar. Heb het de afgelopen decennia nooit gezien, zoals gezegd Mollema en Gesink, leuk en soms/vaak goed maar niet constant en op het hoogste nivo, evenals Rooks, Teunisse, Breukink, Winnen, etc. Maar zag vandaag Kelderman, nog maar 19 jaar?, en dacht, het zou kunnen.... Weet dat het allemaal nog wat vroeg is en zo, maar ik heb ervan genoten

Hij is wel jong, maar niet zo jong: 23 jaar.

Ik vind de manier van koersen van Gesink en Mollema niet leuk. Zo afwachtend. Wat dat betreft ben ik blij met Kelderman en Slagter. Die gaan er voor!
 
Wat een heerlijk filmpje van Kelderman... zelfs de Engelse commentatoren waren hoorbaar onder de indruk. Ook erg indrukwekkend was het "sprintje" bergop van Froome gedurende een paar honderd meter, deze man gaat samen met Contador (weer) bepalen wie de gele trui wint in de Tour.
 
Tralala, Kelderman gewoon de lachende vierde. Vandaag even Froome, Contador en Nibali aan gort gereden om even namen te noemen. Kwam nog bijna bij de vroeg weggesprongen kopgroep met Talansky en van den Broeck, maar helaas.

http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/article/detail/3672685/2014/06/15/Kelderman-Derde-kunnen-worden-trots-op-witte-trui.dhtml

Deze witte trui geeft hoop op nog mooiere tijden. Ben benieuwd of Mollema zich kan meten met de grote mannen van de Tour de France, hoewel hij er zelf natuurlijk ook een is. Rui Costa, een andere Tourkandidaat is namelijk ook gestart in de ronde van Zwitserland. Het zou lekker zijn voor Mollema en het moraal om daar die ronde te winnen, vóór Costa en niet andersom zoals in 2013.
 
Tralala, Kelderman gewoon de lachende vierde. Vandaag even Froome, Contador en Nibali aan gort gereden om even namen te noemen. Kwam nog bijna bij de vroeg weggesprongen kopgroep met Talansky en van den Broeck, maar helaas.

http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielren...Derde-kunnen-worden-trots-op-witte-trui.dhtml

Deze witte trui geeft hoop op nog mooiere tijden. Ben benieuwd of Mollema zich kan meten met de grote mannen van de Tour de France, hoewel hij er zelf natuurlijk ook een is. Rui Costa, een andere Tourkandidaat is namelijk ook gestart in de ronde van Zwitserland. Het zou lekker zijn voor Mollema en het moraal om daar die ronde te winnen, vóór Costa en niet andersom zoals in 2013.
Mooi hè, een witte trui. Dat is niet niks! Ik hoop dat hij volgend jaar De Tour rijdt. Als kopman, samen met Mollema met Gesink (en Ten Dam) als superknecht(en)?
 
Terug
Bovenaan Onderaan