Wereldkampioenschap 2026

Het “alternatieve Nederlands elftal “ ook wel bekend als Indonesië komt er niet aan te pas tegen de Socceroos. 5-1. Wel grappig dat Patrick Kluivert in het Nederlands aanwijzingen geeft aan zijn spelers.
Ja logisch. Tien van de elf basisspelers van Indonesië werden in Nederland geboren. Alleen middenvelder Marselino Ferdinan komt uit Jakarta.
Het is nu wel een kansloze missie voor Indonesië om zich te plaatsen voor het WK.

Het “alternatieve Nederlands elftal “ ook wel bekend als Indonesië komt er niet aan te pas tegen de Socceroos. 5-1. Wel grappig dat Patrick Kluivert in het Nederlands aanwijzingen geeft aan zijn spelers.

Ik dacht dat dat Suriname was? Of curacao? Wat een weelde met die alternatieven

Ja logisch. Tien van de elf basisspelers van Indonesië werden in Nederland geboren. Alleen middenvelder Marselino Ferdinan komt uit Jakarta.
Het is nu wel een kansloze missie voor Indonesië om zich te plaatsen voor het WK.
Niet kansloos. Nummers 3 en 4 van de poule spelen play - offs. En het staat nog heel dichtbij mekaar in die poule.

Ismael Saibari heeft de 1-1 gescoord in de wedstrijd van Marokko tegen Niger. Uiteindelijk wint Marokko met 1-2. De winnende goal gescoord in de extra tijd.
Marokko heeft nu 4 x gespeeld in de kwalificatie en 4 x gewonnen.

Finland heeft een 0-2 voorsprong weggegeven tegen Litouwen en 2-2 gelijkgespeeld. Vrijdag won Finland met slechts 0-1 van Malta.
Nederland hoeft niet veel te vrezen voor Finland.

Laatst bewerkt:
Finland heeft een 0-2 voorsprong weggegeven tegen Litouwen en 2-2 gelijkgespeeld. Vrijdag won Finland met slechts 0-1 van Malta.
Nederland hoeft niet veel te vrezen voor Finland.
It's all in the game.
En Polen is er ook nog.
Alleen de eerste in de groep plaatst zich rechtstreeks, nummer twee play offs en drie , vier en vijf zijn meteen uitgeschakeld.

Met alle ontwikkelingen in de VS krijg is sterk het gevoel dat ik bijzonder weinig moeite ga doen om dit toernooi te volgen

Wat gek dat je nu niemand hoort over de mensenrechten en het wk in de media.
Ja duh, dit keer schijnt er geen veredelde slavenarbeid nodig te zijn geweest om stadions te bouwen om een wk in de winter te houden.

Zeg maar de twee grootste redenen waarom er zoveel weerstand was tegen dat wk in qatar.

Heeeeel gek ja, dat je daar nu niks over hoort....

Ja duh, dit keer schijnt er geen veredelde slavenarbeid nodig te zijn geweest om stadions te bouwen om een wk in de winter te houden.

Zeg maar de twee grootste redenen waarom er zoveel weerstand was tegen dat wk in qatar.

Heeeeel gek ja, dat je daar nu niks over hoort....

Daartegenover staan, illegale deportaties, intrekken van rechten van de lgbt community, diversiteitsbeleid wordt geannuleerd. Allemaal net zo erg, maar dat hoeven we niet te benoemen want Amerika.

Om het kracht bij te zetten. https://nos.nl/l/2566528

En vederedelde slavenarbeid bestaat in Amerika ook gewoon, minimumloon is 7,25 dollar, of 2,13 dollar als je ook een fooi kan ontvangen. Over deze praktijken hoor je niemand.

Dus je mist nogal mijn punt over kritiek hebben op een land wat het organiseert. Bij een moslimland is het vol gas bashen en bij een westers land doen we onze ogen dicht.

Laatst bewerkt:
Daartegenover staan, illegale deportaties, intrekken van rechten van de lgbt community, diversiteitsbeleid wordt geannuleerd. Allemaal net zo erg, maar dat hoeven we niet te benoemen want Amerika.

Om het kracht bij te zetten. https://nos.nl/l/2566528

En vederedelde slavenarbeid bestaat in Amerika ook gewoon, minimumloon is 7,25 dollar, of 2,13 dollar als je ook een fooi kan ontvangen. Over deze praktijken hoor je niemand.

Dus je mist nogal mijn punt over kritiek hebben op een land wat het organiseert. Bij een moslimland is het vol gas bashen en bij een westers land doen we onze ogen dicht.
Volgens mij hoor je zat kritiek op Amerika de laatste tijd in de media, over al die punten. Sterker nog, je hoort bijna niks positiefs. Die punten hebben alleen direct gezien niet iets met het WK te maken. Niet zo direct als omgekomen stadionbouwers.

De negatieve aandacht op Amerika is overigens helemaal terecht, want het is ook maar een stom land imo. Ik kan zo een lijst maken met keuzes die zij hebben gemaakt die ik met mijn Europese bril idioot vindt. Zonder Trump vond ik dat al, en het is rap aan het verergeren.

Maar laten we alsjeblieft niet doen alsof een waitress in Amerika net zo goed 'moderne slavernij' is als al die ingevlogen arbeiders die gestorven zijn zonder dat hun familie het geld kreeg of maar ingelicht werd. In andere topics scherm je vaak met Amnesty International rapporten, dus hier neem ik aan dat je het hier ook serieus neemt.

Niet elke kritiek op een moslimland of persoon is vanwege het geloof. Wat er bij de bouw van die stadions in Qatar gebeurd is, is gewoon heel kwalijk, er daar kwam terecht kritiek op. Die kritiek was er ook in China bij de Olympische spelen en het WK in Brazilië, beiden geen moslimlanden.

Terug
Bovenaan Onderaan