Wereldkampioenschap 2022

Nog een paar uurtjes.
Wat ik overigens veel om me heen hoor is dat men dit WK en Oranje toch veelal minder intens beleeft. En niet eens zozeer door Qatar of het jaargetijde, maar vooral ook omdat men opvallend minder heeft met deze groep spelers. Hoe ervaren we dat hier?
Ik beleef het vooral minder intens doordat ik totaal geen verwachtingen heb van dit team. De poule was niet denderend en vooraf was al de verwachting dat we USA in de achtste finale zouden krijgen. Ook dat is geen topaffiche. Mochten ze vanavond Argentinië eruit knikkeren, dan gaat het denk ik wel iets meer leven bij mij. Maar ook weer niet teveel, want als ze tegen Brazilië moeten is het echt einde oefening.

In 2014 verwachtte ik ook niets, maar toen was de eerste wedstrijd meteen de 5-1 tegen Spanje. Dan zit je er gelijk lekker in en had ik iets van: waar gaat dit eindigen? Dat was nu vooraf al 90% duidelijk.
 
Ik beleef het vooral minder intens doordat ik totaal geen verwachtingen heb van dit team. De poule was niet denderend en vooraf was al de verwachting dat we USA in de achtste finale zouden krijgen. Ook dat is geen topaffiche. Mochten ze vanavond Argentinië eruit knikkeren, dan gaat het denk ik wel iets meer leven bij mij. Maar ook weer niet teveel, want als ze tegen Brazilië moeten is het echt einde oefening.

In 2014 verwachtte ik ook niets, maar toen was de eerste wedstrijd meteen de 5-1 tegen Spanje. Dan zit je er gelijk lekker in en had ik iets van: waar gaat dit eindigen? Dat was nu vooraf al 90% duidelijk.
Dit is inderdaad wel het moment waarop we erachter komen of dit Oranje ook boven verwachting kan presteren, of dat het gewoon blijft bij dat wat iedereen wel had verwacht: kwartfinale.
 
Het gaat mij meer om het vertoonde spel. Als zij geen zin hebben om te voetballen heb ik weinig zin om te kijken. Zeker als Louis ervoor kiest om alle mogelijke ajaxieden op te stellen. De poulewedstrijden een beetje half/half gekeken en de vorige wedstrijd niet vanwege Sinterklaas. Ga vanavond wel een poging wagen maar heb dus ook geen behoefte om de wedstrijd met anderen te kijken ofzo.
Ik zal blij zijn als de competitie weer begint en ik weer naar PSV mag kijken. Ook dat is niet altijd sprankelend maar het zijn tenminste PSV'ers waar ik naar kijk.
 
Nog een paar uurtjes.
Wat ik overigens veel om me heen hoor is dat men dit WK en Oranje toch veelal minder intens beleeft. En niet eens zozeer door Qatar of het jaargetijde, maar vooral ook omdat men opvallend minder heeft met deze groep spelers. Hoe ervaren we dat hier?
Bij mij leeft het ook minder. Vanavond is de eerste wedstrijd van Oranje die ik ga kijken, verder alleen Arg-Mex gezien (wel genoten).

De spelersgroep is voor mij vrij neutraal. Ik heb alleen wel een teringhekel aan Louitje met z'n geraaskal. En hij heeft natuurlijk ook een onnavolgbare selectie samengesteld. En we spelen enorm saai countervoetbal (ondanks het gedaas van Louis).

Ik ben ook niet zo positief wat betreft de verwachtingen, alweer ondanks het geraaskal van LvG. We hebben nog geen normale tegenstander getroffen, en ik denk dat zodra we tegen een normale tegenstander spelen, vanavond dus, we er kansloos afgaan.

Daarbij komt het jaargetijde, en de klotetijden. Ik ga er dus blijkbaar geen vrij voor nemen, of zelfs spijbelen, wat als baas erg makkelijk zou kunnen.

Overigens, als we vanavond doorgaan en in de halve finale komen, vermoed ik dat het wel een stuk meer zal gaan leven, ook bij mij. Ik denk dat de meesten er zo in staan als ik: laat het eerst maar eens een keer zien tegen een fatsoenlijke tegenstander, in plaats van dat geroep en opschepperij. En dat mag van mij zelfs met lelijk voetbal als het niet anders kan.
 
It also lives less with me. Tonight is the first game of Orange that I'm going to watch, otherwise only Arg-Mex seen (enjoyed it).

The group of players is pretty neutral for me. I just really hate Luitje with his raving. And of course he has also put together an inimitable selection. And we play extremely boring counter football (despite Louis's daze).

I'm also not so positive about expectations, again despite the raving of LvG. We haven't hit a normal opponent yet, and I think as soon as we play against a normal opponent, so tonight, we're going to lose out.

Add to that the season, and the shitty times. So apparently I'm not going to take time off, or even play truant, which would be very easy as a boss.

By the way, if we continue tonight and get into the semi-finals, I suspect it will come to life a lot more, also with me. I think most people are like me: show it first against a decent opponent, instead of that shouting and boasting. And I can even do that with ugly football if there is no other way.

Portugal has the best chance of winning a WC ever, I'd say, but I am also giving way less fucks...

I think it's a mixture of things. A WC in winter is boring. Tired of drama around CR7 and the absolutely insane amount of cultists around this man (yesterday I heard a famous guy that was invited to a TV show saying he'd rather lose to Switzerland than leaving Ronaldo in the bench). The way football is shifting where individuals are more important than the philosophical school of each country. The self-obsession that drives most of the players nowadays.

I dunno. I haven't stopped to watch a single Portugal game till now. I turn on the TV but keep doing what I'm doing in my PC...
 
Nog een paar uurtjes.
Wat ik overigens veel om me heen hoor is dat men dit WK en Oranje toch veelal minder intens beleeft. En niet eens zozeer door Qatar of het jaargetijde, maar vooral ook omdat men opvallend minder heeft met deze groep spelers. Hoe ervaren we dat hier?
Niets met deze spelers te maken; het zijn vrijwel dezelfde spelers die 2 jaar geleden ook in actie kwamen… Nee de media in de Westerse landen heeft dit toernooi gewoon doodgeslagen met maanden lang propaganda en alles wat al niet zou kloppen enz. En straks dansen ze weer als een WK in de VS wordt gehouden. Het land dat veel meer dan Qatar bloed aan de vingers heeft en wereldwijd altijd de dictators en schurkenstaten heeft gesteund en niet diegene die vochten voor vrijheid en democratie. Het land dat nog altijd een gevangenis op andermans grondgebied waar gevangenen zonder proces worden vastgehouden, waar ze werden en worden gemarteld. Maar ach, het zijn je vrienden hè, en er spelen economische belangen mee. Dan zwijgt ook de onafhankelijke journalistiek.
 
Portugal has the best chance of winning a WC ever, I'd say, but I am also giving way less fucks...

I think it's a mixture of things. A WC in winter is boring. Tired of drama around CR7 and the absolutely insane amount of cultists around this man (yesterday I heard a famous guy that was invited to a TV show saying he'd rather lose to Switzerland than leaving Ronaldo in the bench). The way football is shifting where individuals are more important than the philosophical school of each country. The self-obsession that drives most of the players nowadays.

I dunno. I haven't stopped to watch a single Portugal game till now. I turn on the TV but keep doing what I'm doing in my PC...
Why does the manager of Portugal not send CR7 home? That's what I would do if I was managing Portugal (despite being a great fan of CR7, one of the few on this Forum).
 
Niets met deze spelers te maken; het zijn vrijwel dezelfde spelers die 2 jaar geleden ook in actie kwamen… Nee de media in de Westerse landen heeft dit toernooi gewoon doodgeslagen met maanden lang propaganda en alles wat al niet zou kloppen enz. En straks dansen ze weer als een WK in de VS wordt gehouden. Het land dat veel meer dan Qatar bloed aan de vingers heeft en wereldwijd altijd de dictators en schurkenstaten heeft gesteund en niet diegene die vochten voor vrijheid en democratie. Het land dat nog altijd een gevangenis op andermans grondgebied waar gevangenen zonder proces worden vastgehouden, waar ze werden en worden gemarteld. Maar ach, het zijn je vrienden hè, en er spelen economische belangen mee. Dan zwijgt ook de onafhankelijke journalistiek.
Ik word zo moe van het verdachtmaken van de journalistiek waar ik in werk. We doen ons werk gedegen en objectief en proberen alle kanten te belichten.
 
Ik word zo moe van het verdachtmaken van de journalistiek waar ik in werk. We doen ons werk gedegen en objectief en proberen alle kanten te belichten.
Klopt jij doet je werk. Maar elke journalist waar dan ook is ook maar een mens en staat niet los van zijn eigen maatschappelijke en politieke werkelijkheid. Of kom je op de tv en in de kranten echt hele andere kijk op zaken? De meest journalistieke programma’s worden pas na 11 uur in de avond uitgezonden. Dat zegt veel.
 
Ik word zo moe van het verdachtmaken van de journalistiek waar ik in werk. We doen ons werk gedegen en objectief en proberen alle kanten te belichten.
Om er aan toe te voegen over de berichtgeving over Qatar: dat Amerika een dubieus buitenlandbeleid heeft gevoerd is duidelijk - en komt naar voren in alle berichtgeving. Is alleen niet relevant voor een WK. Wat wél relevant is is het schenden van de mensenrechten bij de bouw van de stadions voor een WK - dat is direct een gevolg van het houden van het WK.
 
Om er aan toe te voegen over de berichtgeving over Qatar: dat Amerika een dubieus buitenlandbeleid heeft gevoerd is duidelijk - en komt naar voren in alle berichtgeving. Is alleen niet relevant voor een WK. Wat wél relevant is is het schenden van de mensenrechten bij de bouw van de stadions voor een WK - dat is direct een gevolg van het houden van het WK.
Mensenrechten zijn en worden nog altijd door de VS geschonden en de doden die zij hebben veroorzaakt zijn 1000x en misschien wel 100.000x meer dan wat Qatar kwa arbeidsomstandigheden heeft veroorzaakt. Gelijke monniken gelden kennelijk alleen als het uitkomt
 
Mensenrechten zijn en worden nog altijd door de VS geschonden en de doden die zij hebben veroorzaakt zijn 1000x en misschien wel 100.000x meer dan wat Qatar kwa arbeidsomstandigheden heeft veroorzaakt. Gelijke monniken gelden kennelijk alleen als het uitkomt
Waarom nou weer zo’n kattige laatste zin? Welke mensenrechten worden door Amerika geschonden bij de bouw van de stadions? Ik heb het over relevantie bij een WK-organisatie. Als je dat niet snapt weet je niet hoe journalistiek dient te werken. Er wordt genoeg aandacht gegeven over Amerika’s buitenlandbeleid als het relevant is.
 
Ter illustratie: wat is logisch?

1: Amerika organiseert een WK. In Irak hebben ze een dubieus beleid gevoerd.

2: Qatar organiseert een WK. Bij de bouw van de stadions zijn mensenrechten geschonden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan