Wedstrijdchat overige clubs seizoen 2024/2025

Begint direct na het incident al toch?

Ja, er zijn er genoeg die wel redelijk zijn en het intern zoeken, anderen iets minder.
Je citeert precies degene die ik noem :lol:

Laat ik nou denken dat iemand die zich al vele jaren vastbijt in een onderwerp meer recht van spreken heeft dan anderen die zich slechts van wat cliche's bedienen, vaak nauwelijks wetend wat er in het verleden allemaal is gebeurd. Laat staan dat ze ooit een en een is twee optellen of verder kijken dan wat de media het volk subjectief voorkauwen en/of papegaaien.
Tenzij je dat doet met een enorme confirmation bias.

Ik wens iedereen veel succes met het vinden van excuses mbt 18 punten verlies binnen 3 maanden. Daar heb je een hoop penalty's voor nodig. Een hele hoop.
Ik hou het bij het intern falen van PSV zelf Je verliest geen 18 punten door een misschien verkeerd gegeven penalty. Maar als mensen dat als excuus willen gebruiken, dikke prima. Complete onzin, maar prima hoor. Het slaat natuurlijk alleen nergens op
Exact…

Tenzij je dat doet met een enorme confirmation bias.
Zeer vreemde opmerking. Jij kent mij net zo min als ik jou, dus slaat die opmerking nergens op.

Of het moet zijn dat je je ook al hebt laten beinvloeden door de man die als een volleerd stalker telkens meteen reageert onder bijna al mijn posts en die ook steeds de kreten calimero, complotdenker en wappie op mij losliet .
Op die manier iemand zwart maken door roddels en verzinsels werkt helaas blijkbaar nog steeds bij veel (oppervlakkige) lezers en hokjesdenkers.
Hij is dan ook de enige forummer die ik zoveel mogelijk negeer.

Ik heb overduidelijk mijn mening gegeven over het feit dat ik - net als Luuk - blijf treuren om het feit dat PSV ZELF de titel heeft weggegooid.
Maar dat er wel degelijk discutabele beslissingen het zogenaamde "lucky" Ajax hebben geholpen op weg naar hun titel.

Als jij dan ook nu weer met misplaatste beschuldigingen of sneren komt , ondertussen uiteraard niet ingaand op de feiten over KNVB excuses etcetera, vraag ik me af of ik nog moeite moet blijven doen om op jouw posts te reageren zoals ik altijd doe op iedereen; met respect voor de persoon ook al ben ik het niet met iemand eens, met argumenten en duidelijke uitleg over wat er m.i. niet deugt in Hilversum en/of Zeist of aan systemen of regels waar ALLE clubs last van hebben.

Als dit hierboven je enige antwoord is op wat ik dezer dagen , soms ook rechtstreeks richting jou, heb gevraagd en geopperd hier, prima, maar dan denk ik voortaan twee forummers te moeten negeren.

Tuurlijk hebben wij gefaald 2 maanden lang, maar feit blijft dat onze vrienden uit de hoofdstad niets te klagen hebben met betrekking tot de dwalingen van het arbitrage korps.
De prachtige handsbal van Klaassen staat me nog helder op het netvlies. Toen boeide het me niet omdat we toen ruim voor stonden. Maar al bij al zijn het aardig wat bonuspuntjes.

Zeer vreemde opmerking. Jij kent mij net zo min als ik jou, dus slaat die opmerking nergens op.

Of het moet zijn dat je je ook al hebt laten beinvloeden door de man die als een volleerd stalker telkens meteen reageert onder bijna al mijn posts en die ook steeds de kreten calimero, complotdenker en wappie op mij losliet .
Op die manier iemand zwart maken door roddels en verzinsels werkt helaas blijkbaar nog steeds bij veel (oppervlakkige) lezers en hokjesdenkers.
Hij is dan ook de enige forummer die ik zoveel mogelijk negeer.

Ik heb overduidelijk mijn mening gegeven over het feit dat ik - net als Luuk - blijf treuren om het feit dat PSV ZELF de titel heeft weggegooid.
Maar dat er wel degelijk discutabele beslissingen het zogenaamde "lucky" Ajax hebben geholpen op weg naar hun titel.

Als jij dan ook nu weer met misplaatste beschuldigingen of sneren komt , ondertussen uiteraard niet ingaand op de feiten over KNVB excuses etcetera, vraag ik me af of ik nog moeite moet blijven doen om op jouw posts te reageren zoals ik altijd doe op iedereen; met respect voor de persoon ook al ben ik het niet met iemand eens, met argumenten en duidelijke uitleg over wat er m.i. niet deugt in Hilversum en/of Zeist of aan systemen of regels waar ALLE clubs last van hebben.

Als dit hierboven je enige antwoord is op wat ik dezer dagen , soms ook rechtstreeks richting jou, heb gevraagd en geopperd hier, prima, maar dan denk ik voortaan twee forummers te moeten negeren.
Ik ken je inderdaad niet, dat was een aanname op basis van al je posts hier.

Zeg eens eerlijk. Terwijl jij je vastbijt op dit onderwerp, is je uitgangspunt dan:
- Ik ga eens kijken hoe de arbitrage het doet
- Ik ga eens kijken of PSV niet benadeeld wordt

Want uit alles wat je post lijkt het tweede het geval te zijn, maar dat is natuurlijk van enorme invloed op je uitkomst.
Als je oprecht zegt dat dat niet het geval is, dan neem ik mijn opmerking terug.

Zeg eens eerlijk. Terwijl jij je vastbijt op dit onderwerp, is je uitgangspunt dan:

Want uit alles wat je post lijkt het tweede het geval te zijn, maar dat is natuurlijk van enorme invloed op je uitkomst.
Als je oprecht zegt dat dat niet het geval is, dan neem ik mijn opmerking terug.

Als jij m terug neemt sta ik er wel voor garant hoor. 😅

Ik ga n stapje verder n leg hem bij observer bias. Want volgens mij word er selectief gezocht (een actieve keuze) in plaats van onbewust proces van waarneming en interpretatie. Neemt echter volgens mij niet weg dat de mogelijkheid dat Antenor gelijk heeft in dat Ajax de scheidsrechter-beoordelingen wel erg mee heeft in 2025 open blijft.

Gezien een aantal statistieken haalt Ajax meer punten dan op basis van de statistieken als expected goal difference etc verwacht zou worden. Ook komen er veel doelpunten van late wissels en zijn er veel potjes gewonnen met een klein verschil in doelpunten (waar een evt gunstig uitvallende situatie waaruit gescoord word dus relatief veel uitmaakt).

Dat dit los staat van dat onze selectie meer punten had moeten halen in 2025 dan ze hebben gedaan staat los van die discussie. En als buitenstaander ben ik meer van de analyse van ELPSV overtuigd dan die van Mentos.

Gezien een aantal statistieken haalt Ajax meer punten dan op basis van de statistieken als expected goal difference etc verwacht zou worden. Ook komen er veel doelpunten van late wissels en zijn er veel potjes gewonnen met een klein verschil in doelpunten (waar een evt gunstig uitvallende situatie waaruit gescoord word dus relatief veel uitmaakt).
Wat hebben late doelpunten van invallers ermee te maken?
Dat dit los staat van dat onze selectie meer punten had moeten halen in 2025 dan ze hebben gedaan staat los van die discussie. En als buitenstaander ben ik meer van de analyse van ELPSV overtuigd dan die van Mentos.
Maar daar zit je gewoon fout!

Als jij m terugneemt sta ik er wel voor garant hoor.😅

Ik ga verder met een beenzoom bij vooringenomenheid van de waarnemer. Want volgens mij is er selectief gezocht (een actieve keuze) in plaats van ontdekking proces van waarneming en interpretatie. Neem echter volgens mij niet weg dat de mogelijkheid dat Antenor gelijk heeft in dat Ajax de scheidsrechter-beoordelingen wel erg mee heeft in 2025 open blijft.

Gezien een aantal statistieken haalt Ajax meer punten dan op basis van de statistieken als verwacht doelsaldo etc verwacht zou worden. Ook komen er veel doelpunten van late wissels en zijn er veel potjes gewonnen met een klein verschil in doelpunten (waar een evt gunstige uitvallende situatie waarin gescoord woord dus relatief veel voorkomt).

Dat dit los staat van dat onze selectie meer punten moesten halen in 2025 dan ze hebben gedaan staat los van de discussie. En als buitenstaander ben ik meer van de analyse van ELPSV overtuigend dan die van Mentos.
Inderdaad meer punten zater er ook in , er zijn er teveel verloren door domme onnodige persoonlijke flaters.

Invallers niet zozeer, maar bij late beslissende doelpunten blijft het gunstig of ongunstig uitvallen van scheidsrechterlijke beslissingen wel langer erg relevant (ergo; meer dan in een wedstrijd waarin na 17 minuten de 2-0 al op t bord staat).

Of, uitgaande dat er elke x-minuten gemiddeld een interpretatie van de scheidsrechter en Var ontstaat; meer momenten waarin een scheidsrechter’s invulling een wedstrijd groots kan beïnvloeden..?

Ach, vastbijten? Die term gebruikte ik slechts om de onzinnige uitlating van diLLa te weerleggen.
Me intensief er mee bezighouden was een betere term geweest, want dat ben ik in de loop der jaren wel gaan doen.

Door diverse eigen ervaringen met onder andere media , (voetbal)bestuurders, scheidsrechters en nog wat in dit opzicht relevante personen beschouw ik mezelf als voldoende op de hoogte van hoe het er achter de schermen aan toe gaat en derhalve ook "bekwaam" om over deze zaken nu en dan wat zinnigs te kunnen posten.

Ik beperk me hier meestal tot onderwerpen waar ik iets van weet, naast "mijn" PSV, hoofdzakelijk nog voetbal in het algemeen, tekst schrijven en voortgezet onderwijs.
Verder begeef ik me niet op social media , ook omdat ik te naief ben om lui met dubbele agenda's of meer dan 1 pet op, op het internet te herkennen.

En dat bias hoef je niet terug te nemen hoor, ik weet alleen dat ik geen ( kostbare ) tijd meer besteed aan mensen die hier bevooroordeeld naar mij kijken.
Dan is mijn vrijwilligerswerk toch een nuttiger tijdsbesteding , vind je ook niet? :)

Ach, vastbijten? Die term gebruikte ik slechts om de onzinnige uitlating van diLLa te weerleggen.
Me intensief er mee bezighouden was een betere term geweest, want dat ben ik in de loop der jaren wel gaan doen.

Door diverse eigen ervaringen met onder andere media , (voetbal)bestuurders, scheidsrechters en nog wat in dit opzicht relevante personen beschouw ik mezelf als voldoende op de hoogte van hoe het er achter de schermen aan toe gaat en derhalve ook "bekwaam" om over deze zaken nu en dan wat zinnigs te kunnen posten.

Ik beperk me hier meestal tot onderwerpen waar ik iets van weet, naast "mijn" PSV, hoofdzakelijk nog voetbal in het algemeen, tekst schrijven en voortgezet onderwijs.
Verder begeef ik me niet op social media , ook omdat ik te naief ben om lui met dubbele agenda's of meer dan 1 pet op, op het internet te herkennen.

En dat bias hoef je niet terug te nemen hoor, ik weet alleen dat ik geen ( kostbare ) tijd meer besteed aan mensen die hier bevooroordeeld naar mij kijken.
Dan is mijn vrijwilligerswerk toch een nuttiger tijdsbesteding , vind je ook niet? :)
Vrijwilligerswerk is per definitie een nuttiger tijdsbesteding dan hier op een forum rondhangen. ;)

Wat mij betreft allemaal geen penalty.

Als je met 0-2 pot klop krijgt in je eigen stadion waar je de titel verspeelt en dan moet zoeken naar een uiterst discutabele situatie in de blessuretijd tegen Willem II als argument dat Ajax hierdoor kampioen wordt dan ben je wel echt aan het zoeken.
Ik weet niet waarom de discussies over het spel van PSV en de penalty’s voor Ajax elkaar moeten bijten? Beide zijn van invloed op de competitie. PSV verspeelde zelf de punten. Dat is een feit. Maar Ajax heeft met grote regelmaat penalty’s toebedeeld gekregen en ook daar waar een twijfel bij was, ze nooit tegen gekregen. Andersom en bij twijfel kreeg Ajax ze wel mee. Wat als dat niet was gebeurd? Dan had je wellicht geen verschil van 9 punten gehad maar 3 waardoor het nog spannend was. Ik begrijp niet dat je nu de wedstrijd tegen Ajax in Eindhoven als uitgangspunt neemt om de posities op de ranglijst te verklaren. Die posities hebben een historie van 3 maanden en niet van 1 wedstrijd. En ik snap niet dat het voor jou niet te begrijpen is om én het falen van PSV te bespreken én de gegeven penalty’s aan Ajax en/of niet gegeven penalty’s aan de tegenstanders. Je likt nu hetzelfde te doen als diegene die je verwijten maakt dat ze alleen over de scheidsrechters hebben en niet over PSV zelf….

Ik weet niet waarom de discussies over het spel van PSV en de penalty’s voor Ajax elkaar moeten bijten? Beide zijn van invloed op de competitie. PSV verspeelde zelf de punten. Dat is een feit. Maar Ajax heeft met grote regelmaat penalty’s toebedeeld gekregen en ook daar waar een twijfel bij was, ze nooit tegen gekregen. Andersom en bij twijfel kreeg Ajax ze wel mee. Wat als dat niet was gebeurd? Dan had je wellicht geen verschil van 9 punten gehad maar 3 waardoor het nog spannend was. Ik begrijp niet dat je nu de wedstrijd tegen Ajax in Eindhoven als uitgangspunt neemt om de posities op de ranglijst te verklaren. Die posities hebben een historie van 3 maanden en niet van 1 wedstrijd.
Nou, wij hebben ook niet te klagen gehad dit seizoen. Tegen Twente had Bakayoko bij 2-1 best een pingel tegen mogen krijgen toen ie een Twente speler omver kegelde bijvoorbeeld. Was meer onhandigheid als opzet maar toch. Zoiets scheelt ook weer 2 punten uiteindelijk.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan