Wedstrijdchat overige clubs seizoen 2020/2021

Status
Je kunt niet meer reageren.
Nou, als ik dat twitter filmpje hierboven zie, zie ik een AZ speler die onbesuisd met twee benen van achter in komt glijden op die VVV speler; raakt alleen de speler. Volledig terecht rood m.i.

Ik vind in het algemeen dat er veel sneller een gele en rode kaart gegeven mag worden en er veel zwaardere straffen aan mogen hangen. Als je iemand geblesseerd trapt, de revalidatietijd van de geblesseerde speler nemen, en alle wedstrijden in die periode ben je geschorst. Als je een directe rode kaart krijgt, minimaal 6 wedstrijden van de zijlijn toekijken.

Bij een tweede grove overtreding, uitsluiting van voetbal voor de rest van je leven (Suarez bijvoorbeeld). Andersom ook een speler die alleen maar jankt en naait mag veel harder aangepakt worden, dus bij een schwalbe altijd een directe rode kaart en dus als gevolg 6 wedstrijden schorsing.
 
AZ heeft zichzelf genaaid. Ze staan 2-0 voor. Svensson maakt een overbodige zware overtreding waarvoor een rode kaart staat. Wetende dat ze al 2 x een grote voorsprong weggegeven hebben en al 3 rode kaarten hebben gekregen in 4 wedstrijden roepen ze het onheil over zichzelf af.
Ze hebben veel kansen gemist en gaan de laatste minuten van de wedstrijd alleen nog maar achteruit lopen en VVV de gelegenheid geven. Martens Indi trekt als eerste aan het shirt van Giakoumakis. Dat is erg dom en hij neemt het risico op een Penalty tegen.
Dit is eigenlijk het seizoen van AZ tot nu toe.
 
Ik vind in het algemeen dat er veel sneller een gele en rode kaart gegeven mag worden en er veel zwaardere straffen aan mogen hangen. Als je iemand geblesseerd trapt, de revalidatietijd van de geblesseerde speler nemen, en alle wedstrijden in die periode ben je geschorst. Als je een directe rode kaart krijgt, minimaal 6 wedstrijden van de zijlijn toekijken.

Bij een tweede grove overtreding, uitsluiting van voetbal voor de rest van je leven (Suarez bijvoorbeeld). Andersom ook een speler die alleen maar jankt en naait mag veel harder aangepakt worden, dus bij een schwalbe altijd een directe rode kaart en dus als gevolg 6 wedstrijden schorsing.
Je kan er niet altijd wat aan doen, als je een speler blesseert.

Suarez heeft toch geen harde overtredingen gemaakt of bedoel je het bijten. Dat dan wel compleet achterlijk was, maar niet veel letsel veroorzaakt heeft.
 
Nou, als ik dat twitter filmpje hierboven zie, zie ik een AZ speler die onbesuisd met twee benen van achter in komt glijden op die VVV speler; raakt alleen de speler. Volledig terecht rood m.i.

Dat waren de orders van Eenhoorn. Echte CL-toppers bewijzen dat ze met tien man niet verliezen wanneer ze 2-0 voor staan.
 
Dit is eigenlijk het seizoen van AZ tot nu toe.
Vorig seizoen zijn ze flink genaaid door de KNVB mbt deelname CL...ik vind nog steeds dat toen beide clubs ( Ajax en AZ hadden evenveel punten) het onderling in een thuis- en uitduel hadden moeten uitvechten zonder publiek. Er waren zeer bijzondere omstandigheden en dan mag je als voetbalbond afwijken van de regels in het nationaal belang en in de vorm waarin AZ toen stak, denk ik dat ze beide wedstrijden gewonnen zouden hebben. Nu loopt AZ ruim 40 miljoen euro mis van de CL. Nu zie je demotivatie bij de spelers, teleurstelling, noodgedwongen verkoop van een steunpilaar ( Idrissi) en dan valt een kampioenskandidaat helemaal uiteen....ik vind dat de KNVB medeschuldig is aan de huidige malaise in Alkmaar.
 
Vorig seizoen zijn ze flink genaaid door de KNVB mbt deelname CL...ik vind nog steeds dat toen beide clubs ( Ajax en AZ hadden evenveel punten) het onderling in een thuis- en uitduel hadden moeten uitvechten zonder publiek. Er waren zeer bijzondere omstandigheden en dan mag je als voetbalbond afwijken van de regels in het nationaal belang en in de vorm waarin AZ toen stak, denk ik dat ze beide wedstrijden gewonnen zouden hebben. Nu loopt AZ ruim 40 miljoen euro mis van de CL. Nu zie je demotivatie bij de spelers, teleurstelling, noodgedwongen verkoop van een steunpilaar ( Idrissi) en dan valt een kampioenskandidaat helemaal uiteen....ik vind dat de KNVB medeschuldig is aan de huidige malaise in Alkmaar.

Eens. Ik weet inmiddels dat jij Ajax zelfs nog de schuld van te veel fartende zwijnen zou kunnen geven, maar in dit geval heb je 100% gelijk.
 
Voordeel van de VAR: er werd een overtreding gemaakt op het randje van de zestien meter. Blom legt hem er buiten, maar de VAR ziet scherp dat het op de lijn was en dus er binnen.
 
  • Leuk
Reactions: znq
Vorig seizoen zijn ze flink genaaid door de KNVB mbt deelname CL...ik vind nog steeds dat toen beide clubs ( Ajax en AZ hadden evenveel punten) het onderling in een thuis- en uitduel hadden moeten uitvechten zonder publiek. Er waren zeer bijzondere omstandigheden en dan mag je als voetbalbond afwijken van de regels in het nationaal belang en in de vorm waarin AZ toen stak, denk ik dat ze beide wedstrijden gewonnen zouden hebben. Nu loopt AZ ruim 40 miljoen euro mis van de CL. Nu zie je demotivatie bij de spelers, teleurstelling, noodgedwongen verkoop van een steunpilaar ( Idrissi) en dan valt een kampioenskandidaat helemaal uiteen....ik vind dat de KNVB medeschuldig is aan de huidige malaise in Alkmaar.
Heeft de KNVB toch nog iets goed gedaan de afgelopen jaren. :unsure: Echte toppers zouden die teleurstelling inmiddels wel te boven zijn gekomen. Die gebakken lucht moet je niet als vertegenwoordiger van het Nederlandse voetbal in de CL willen hebben.
 
Feyenoord verspeelt punten, 1-1 gelijk tegen Sparta. Overigens speelde ze ook helemaal niet overtuigend. Hadden in de laatste seconden ook nog 1-2 moeten verliezen.

En nu hopen dat we winnen en nog steeds niet bovenaan staan na vandaag ^^
 
Feyenoord verspeelt punten, 1-1 gelijk tegen Sparta. Overigens speelde ze ook helemaal niet overtuigend. Hadden in de laatste seconden ook nog 1-2 moeten verliezen.

En nu hopen dat we winnen en nog steeds niet bovenaan staan na vandaag ^^
We mogen wel bovenaan staan. PSV dik winnen en Heerenveen met 1-0 is genoeg.
 
Feyenoord heeft welgeteld 1 schot op de goal weten af te leveren (je kan dus ook zeggen dat de keeper van Sparta slecht werk heeft geleverd)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan