Wedstrijdchat overige clubs seizoen 2018/2019

Status
Je kunt niet meer reageren.
Nee, dat is juist leuk, ieder jaar kijk naar de play-offs in CL en de nacompetitie uit. Dat is juist het leukste van de hele competitie. Er zijn ook ploegen die de play-offs niet halen.

Speel dan maar het hele seizoen play offs. Poule systeem tot het bittere einde.
 
Precies, dan krijg je nog minder toeschouwers, minder sponsers, minder geld, en dan gaan er nog meer clubs falliet.


Dat denk ik ook. Zonder de Jong-teams zouden er nog maar 16 clubs over zijn. Bij veel van die clubs mag er ook financieel weinig tegen vallen. En er wil/kan niemand promoveren.
 
FC Utrecht scoort 0-2.
77' :BALL: Gustafson

En een minuut later een rode kaart voor Dauda van Vitesse voor een smerige overtreding.
Het lijkt wel beslist.
 
Sparta 0-1 voor tegen De Graafschap. Als Sparta nog wil promoveren zullen ze in de laatste 10 minuten nog moeten scoren.
 
De Graafschap - Sparta 0-2
Sparta promoveert naar de Eredivisie.
De Graafschap degradeert naar de 1e Divisie.
 
De keeper van Sparta is vanochtend vader geworden en staat vanavond in de goal tegen de Graafschap en promoveert naar de Eredivisie.

link

Een bijzondere dag voor Sparta-keeper Tim Coremans. De goalie uit Etten-Leur staat voor de belangrijkste wedstrijd van zijn carrière. Toch is de dag bij voorbaat al geslaagd. Coremans is op de wedstrijddag namelijk vader geworden van een zoon.

:D
 
Nu promoveert er een ploeg die het niet verdient op basis van het hele seizoen. Een seizoen duurt 38 wedstrijden. Dan heb je een aantal punten wat genoeg of niet genoeg is om te promoveren. Dat kan niet in twee wedstrijden tenietgedaan worden m.i. 38 wedstrijden zijn minder belangrijk dan een uit en een thuiswedstrijd? Is dat eerlijk?
Tja, dat is het hele play-offs systeem. Eerst kwalificeren en op het moment dat het er om draait laten zien dat je het kunt. Ook dat is knap. Maar voetbal is best een toevalsport, dus ook dat biedt kansen. Ik sta er een beetje 50/50 in. In mijn eigen sport wordt het landskampioenschap zelfs beslist in een play-off. Dat vindt iedereen normaal.
 
Ik vind de playoffs een heerlijk toetje, zeker omdat die wedstrijden altijd bol staan van de spanning en emotie. Het zal best niet helemaal eerlijk zijn tov de clubs die wel het hele seizoen constant hebben gepresteerd, maar dat is dan maar zo. Nooit afschaffen, die playoffs. Dat Wembley-weekend in Engeland was vorige week toch ook genieten?
 
Ik vind de playoffs een heerlijk toetje, zeker omdat die wedstrijden altijd bol staan van de spanning en emotie. Het zal best niet helemaal eerlijk zijn tov de clubs die wel het hele seizoen constant hebben gepresteerd, maar dat is dan maar zo. Nooit afschaffen, die playoffs. Dat Wembley-weekend in Engeland was vorige week toch ook genieten?
Heb je het dan om de promotie/degradatie of over de EL playoffs?
 
Alles! Afgezien van het kampioenschap: hoe meer playoffs, hoe beter. Houdt de reguliere competitie overigens ook tot het einde toe spannend(er).
Maar dan ga je voorbij aan het uiteindelijke doel van die playoffs. Het halen van Europees voetbal en daar ook nog verder in kunnen komen. Dat is voor jou minder van belang?
 
Nu promoveert er een ploeg die het niet verdient op basis van het hele seizoen. Een seizoen duurt 38 wedstrijden. Dan heb je een aantal punten wat genoeg of niet genoeg is om te promoveren. Dat kan niet in twee wedstrijden tenietgedaan worden m.i. 38 wedstrijden zijn minder belangrijk dan een uit en een thuiswedstrijd? Is dat eerlijk?

Ja dat is eerlijk.
In belangrijke wedstrijden moet je goed zijn, ook dat is een kwaliteit.
 
Maar dan ga je voorbij aan het uiteindelijke doel van die playoffs. Het halen van Europees voetbal en daar ook nog verder in kunnen komen. Dat is voor jou minder van belang?
Alsof het voor Europa wat uitmaakt of de nummer 5 of 8 zich plaatst. Die vliegen er toch allemaal in de groepsfase uit. ;)
 
Alsof het voor Europa wat uitmaakt of de nummer 5 of 8 zich plaatst. Die vliegen er toch allemaal in de groepsfase uit. ;)
Het verschil tussen een nummer 5 of een nummer 8 kan best kwalitatief en selectiebreed behoorlijk groot zijn.

Het zijn ook extra wedstrijden op het eind van het seizoen, terwijl de voorbereiding dan ook extra vroeg begint. Je hebt het over ploegen met een smallere selectie en je maakt de zomerstop nog korter.

Kijkend naar de statistieken sinds de invoering van de play offs moet ik je gelijk geven. Die ploegen vliegen er sinds de invoering er snel uit. Des te meer reden om daar eens goed over de play offs over na te denken.

Ik zie die spannende wedstrijden liever tegen een Europese tegenstander. Dan gaat het pas echt ergens om. Zowel sportief als financieel.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan