Vechtsport

Thaise vechters zijn er inderdaad meester in en Petchpanomrung demonstreerde dat aardig. Verbaasde mij dat hij dit niet deed bij Robin van Roosmalen. Die kreeg namelijk veel meer en hardere trappen naar de dekking.
 
Volgt er hier eigenlijk nog iemand de UFC? Laatst al onder de indruk van die knockout van Francis Ngannou op Alistair Overeem, maar paar dagen geleden UFC 219 gekeken en ho-ly crap, die Nurmagomedov :eek:mg: Zelden zo'n totale ontmaskering gezien van een andere vechter. Bijna letterlijk want als het nog langer had geduurd had Barboza geen gezicht meer over gehad. Razend knap dat die het einde nog heeft gehaald, maar ik vraag me af of dat wel gezond/verstandig was. Die zal voorlopig even met zijn gezicht als een gebutste aardappel uit de media willen blijven denk ik. Jammer dat hij (Khabib) zo vaak geblesseerd is, maar wat een vechter zeg, poeh.
 
Laatst bewerkt:
Volgt er hier eigenlijk nog iemand de UFC? Laatst al onder de indruk van die knockout van Francis Ngannou op Alistair Overeem, maar paar dagen geleden UFC 219 gekeken en ho-ly crap, die Nurmagomedov :eek:mg: Zelden zo'n totale ontmaskering gezien van een andere vechter. Bijna letterlijk want als het nog langer had geduurd had Barboza geen gezicht meer over gehad. Razend knap dat die het einde nog heeft gehaald, maar ik vraag me af of dat wel gezond/verstandig was. Die zal voorlopig even met zijn gezicht als een gebutste aardappel uit de media willen blijven denk ik. Jammer dat hij (Khabib) zo vaak geblesseerd is, maar wat een vechter zeg, poeh.

Ik volg het nog steeds.

Het verlies van Overeem was voor mij geen verrassing. Hij is niet meer zo sterk als voorheen (nu hij de drugs die hij nooit pakte echt niet meer pakt), maar heeft nog steeds een slechte verdediging en idem kin. Ik hoop altijd dat hij wint en ik gun het hem zeer, maar ik zie eerlijk gezegd geen hw-kampioen meer in hem. Datzelfde heb ik ovrigens met held Struve. Geweldenaar met een echt vechtershart, maar niet sterk genoeg. voor de beesten in de hw-divisie.

Wat Nurmagomedov betreft ben ik het met je eens. Dat was een cursus afschminken voor gevorderden.
Persoonlijk vond ik hem in het post fight-interview niet tof. Hij zei dat hij Barboza makkelijk meteen had kunnen verslaan, maar dat hij het bewust rekte over drie ronden. Los van het feit dat het, als het waar is, erg onverstandig is om dat te doen met het oog op de risico's op blessures én omdat je altijd tegen die ene tik kun aanlopen, zéker op dit niveau, vond ik het vooral denigrerend naar Barboza. Ik gunde Khabib de overwinning wel, maar hij is toch een klein beetje gunfactor kwijtgeraakt bij mij.

Zijn volgende wedstrijd moet echt tegen Fergusson zijn. Die wedstrijd is al twee keer eerder niet doorgegaan en Tony heeft aangegeven totaal niet onder de indruk te zijn geweest van het gevecht tussen Nurmagomedov en Barboza, dus dat is wel een affiche dat er nu eindelijk eens moet komen. Die Fergusson is sowieso niet snel bang. Een paar weken terug wilde hij zwaargewicht Werdum te lijf gaan in een hotel. :D
 
Ik volg het nog steeds.

Het verlies van Overeem was voor mij geen verrassing. Hij is niet meer zo sterk als voorheen (nu hij de drugs die hij nooit pakte echt niet meer pakt), maar heeft nog steeds een slechte verdediging en idem kin. Ik hoop altijd dat hij wint en ik gun het hem zeer, maar ik zie eerlijk gezegd geen hw-kampioen meer in hem. Datzelfde heb ik ovrigens met held Struve. Geweldenaar met een echt vechtershart, maar niet sterk genoeg. voor de beesten in de hw-divisie.

Wat Nurmagomedov betreft ben ik het met je eens. Dat was een cursus afschminken voor gevorderden.
Persoonlijk vond ik hem in het post fight-interview niet tof. Hij zei dat hij Barboza makkelijk meteen had kunnen verslaan, maar dat hij het bewust rekte over drie ronden. Los van het feit dat het, als het waar is, erg onverstandig is om dat te doen met het oog op de risico's op blessures én omdat je altijd tegen die ene tik kun aanlopen, zéker op dit niveau, vond ik het vooral denigrerend naar Barboza. Ik gunde Khabib de overwinning wel, maar hij is toch een klein beetje gunfactor kwijtgeraakt bij mij.

Zijn volgende wedstrijd moet echt tegen Fergusson zijn. Die wedstrijd is al twee keer eerder niet doorgegaan en Tony heeft aangegeven totaal niet onder de indruk te zijn geweest van het gevecht tussen Nurmagomedov en Barboza, dus dat is wel een affiche dat er nu eindelijk eens moet komen. Die Fergusson is sowieso niet snel bang. Een paar weken terug wilde hij zwaargewicht Werdum te lijf gaan in een hotel. :D

Het verlies op zich was voor mij ook geen verrassing hoor, ik wist namelijk ook van de slechte kin van Overeem en dat hij sinds hij van de doping af is niet meer top is, maar toch vond ik het een beste uppercut hoor; als je zag hoe Overeem daar op de grond lag... ouch. Struve heb ik altijd een matige vechter gevonden eerlijk gezegd; ik heb bij hem meer het idee dat het simpelweg lengte en massa is, en niet meer dan dat. In de K1 had je ook ooit zo'n reus, die Koreaan, Hong Man Choi; die kon ook totaal niet vechten, maar allemachtig wat een reus was dat, en dat kan soms de doorslag geven.

'Ontmanteling' was misschien het woord wat ik eigenlijk zocht; ik kwam er alleen even niet op. Wat betreft de praatjes van Khabib, dat opscheppen hoort er toch een beetje bij denk ik, tenminste, ik denk dat het dat is. Het zijn toch allemaal van die alpha-mannetjes daar; en je moet jezelf een beetje promoten/ophemelen. Wat dat betreft vind ik die Khabib wel grappig; ik hou wel van die Russische (Dagestan) humor. Als het niet zo is heb je natuurlijk helemaal gelijk met je punten, en wil ik er nog aan toevoegen dat het niet alleen gevaarlijk was voor hemzelf, maar ook voor Barboza. Die was eigenlijk na de eerste ground and pound al in shock, die was echt niet meer thuis, dat kon je aan zijn gezicht zien. Ik had het wel begrepen als de scheids of zijn eigen team de handdoek in de ring had gegooid, om hem tegen zichzelf in bescherming te nemen, want ondanks dat hij de wilskracht had was hij zelf niet meer echt thuis.

Ferguson is qua praatjes hebben overigens van hetzelfde laken een pak, en ja het titelgevecht moet tussen die twee gaan, want na het zien van het gevecht tussen Khabib en Barboza zal Conor McGregor, die op de grond totaal kansloos is tegen Khabib en ook nogal snel uitgeput raakt, geen trek meer hebben in de octagon :D , ook al meldde hij in een Tweet ogenschijnlijk nonchalant dat hij het gevecht 'dogshite' vond. Leuk antwoord van Khabib op die Tweet trouwens. McGregor moeten ze eigenlijk gewoon van z'n titel strippen mits die niet binnen nu en een paar maanden die titel verdedigt; heeft nu al een volledig jaar niet meer in de octagon gestaan, maar ondertussen wel een voor iedereen behalve zijn en Mayweather's bankrekening compleet nutteloze boksshow opgevoerd. Slaat nergens op dat die nog de titelhouder is; is niet geblesseerd, niks, maar ja, hij brengt geld in het laatje voor Dana, dus...
 
Laatst bewerkt:
Vannacht is het dan zover: Khabib vs. McGregor. Weer zo'n klote tijd, maar ik ben wel benieuwd naar deze match-up van twee verschillende vechtstijlen en karakters.
 
Vannacht is het dan zover: Khabib vs. McGregor. Weer zo'n klote tijd, maar ik ben wel benieuwd naar deze match-up van twee verschillende vechtstijlen en karakters.
Inderdaad, heel de nacht taxi gereden hier in Eindhovuhhhhh en dan moet ik nog 2 uur wakker blijven om Khabib te zien winnen van McGregor.
 
Conor McGregor tapte uit na een rear naked choke in de laatste minuut van de vierde ronde. Ook op punten stond Nurmagomedov eigenlijk gewoon dik voor, hij was met afstand de beste vechter.Een schone overwinning liep echter nogal een smet op nadat Khabib, bekend om z'n perfect composure, na z'n overwinning de ring uit sprong en de jiu jitsu-coach van McGregor aanviel. Vervolgens sprongen twee teamgenoten van Khabib de ring in en sloeg Conor van achteren met blote vuisten. Conor is de octagon uit geëscorteerd, en Khabib vervolgens ook, zonder z'n belt uitgereikt te krijgen in de octagon, zoals dat normaal gaat. Hij wint de Belt maar ontvangt hem niet. Las Vegas Metro Police voert hem af. Khabib krijgt de belt blijkt later in de kleedkamer. De vraag is of Amerikanen hem buiten op gaan wachten.:eek:
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat bij McGregor randzaken de overhand aan het nemen zijn. Geweldige vechter, maar alle shit er om heen hoeft voor mij niet. Voordat je het weet krijg je WWF-taferelen, en daar trek je de sport mee naar onder. Kickbocksen/MMA begint aan populariteit en acceptatie te winnen, hiermee trek je het weer naar beneden.
 
Conor McGregor tapte uit na een rear naked choke in de laatste minuut van de vierde ronde. Ook op punten stond Nurmagomedov eigenlijk gewoon dik voor, hij was met afstand de beste vechter.Een schone overwinning liep echter nogal een smet op nadat Khabib, bekend om z'n perfect composure, na z'n overwinning de ring uit sprong en de jiu jitsu-coach van McGregor aanviel. Vervolgens sprongen twee teamgenoten van Khabib de ring in en sloeg Conor van achteren met blote vuisten. Conor is de octagon uit geëscorteerd, en Khabib vervolgens ook, zonder z'n belt uitgereikt te krijgen in de octagon, zoals dat normaal gaat. Hij wint de Belt maar ontvangt hem niet. Las Vegas Metro Police voert hem af. Khabib krijgt de belt blijkt later in de kleedkamer. De vraag is of Amerikanen hem buiten op gaan wachten.:eek:

Vond het gevecht zelf een beetje tegenvallen. Ik had veel meer overwicht verwacht van Khabib, maar hij heeft helemaal niet zoveel schade toegebracht aan McG. Wat nog meer tegenviel was de bizarre aanval op die ji-jitsu kneus die McG coacht en die zei dat hij Khabib wel kon verslaan. Grote grap natuurlijk, maar dan nog moet je je niet zo laten gaan als je al gewonnen hebt.

Beste gevecht was zonder twijfel dat tussen Ferguson en Pettis. Nu komt er hopelijk eindelijk het gevecht tussen Ferguson en Khabib, en dat zal toch iets moeilijker te voorspellen zijn denk ik. Echt een eikel, die Ferguson, maar hij is wel een hele taaie en is heel divers.
 
Ik kende de hele Kebab figuur niet eens, dus ik snel 50 euro op McGregor gezet voor een odd van 2.40. Dacht free money als ik wakker ben... en dat viel vies tegen :/
 
Vond het gevecht zelf een beetje tegenvallen. Ik had veel meer overwicht verwacht van Khabib, maar hij heeft helemaal niet zoveel schade toegebracht aan McG. Wat nog meer tegenviel was de bizarre aanval op die ji-jitsu kneus die McG coacht en die zei dat hij Khabib wel kon verslaan. Grote grap natuurlijk, maar dan nog moet je je niet zo laten gaan als je al gewonnen hebt.

Beste gevecht was zonder twijfel dat tussen Ferguson en Pettis. Nu komt er hopelijk eindelijk het gevecht tussen Ferguson en Khabib, en dat zal toch iets moeilijker te voorspellen zijn denk ik. Echt een eikel, die Ferguson, maar hij is wel een hele taaie en is heel divers.

Khabib domineerde de hele partij en ging zelfs recht tegenover Conor staan om slagenwisselingen aan te gaan. Conor is echt zwaar vernederd in de octagon. Dat gedoe na afloop was niet nodig geweest maar ik begrijp wel de woede van Khabib. Conor heeft het te persoonlijk gemaakt met zijn idiote gedoe om bus aan te vallen. Ferguson is de logische uitdager als Khabib niet geschorst al lijkt mij een partij tegen Ortega nog een tikkeltje interessanter. Die kan ook waardig worstelen.
 
Khabib domineerde de hele partij en ging zelfs recht tegenover Conor staan om slagenwisselingen aan te gaan. Conor is echt zwaar vernederd in de octagon. Dat gedoe na afloop was niet nodig geweest maar ik begrijp wel de woede van Khabib. Conor heeft het te persoonlijk gemaakt met zijn idiote gedoe om bus aan te vallen. Ferguson is de logische uitdager als Khabib niet geschorst al lijkt mij een partij tegen Ortega nog een tikkeltje interessanter. Die kan ook waardig worstelen.

Ik had zijn slachtpartij tegen Barboza nog op mijn netvlies staan, dus vergeleken met dat gevecht was deze een beetje tam. Wel veel in de knoop leggen, maar niet veel ground and pound. McG heeft zelfs een ronde gewonnen. Ik begrijp de woede van Khabib ook wel, maar niet zozeer vanwege het busincident. Meer vanwege de persoonlijke beledigingen. En als die ji-jitsu coach van McG, een nobody, hem dan gaat lopen uitdagen... maar dan nog, ik had hem hoger ingeschat qua karakter. Ortega ken ik niet, maar Ferguson kan ook een aardig potje grapplen. En je hebt ook nog Kevin Lee, die ook aan een indrukwekkende opmars bezig is.
 
Ik kende de hele Kebab figuur niet eens, dus ik snel 50 euro op McGregor gezet voor een odd van 2.40. Dacht free money als ik wakker ben... en dat viel vies tegen :/
Vooraf wees niets erop dat McGregor wel even zou gaan winnen.
 
Ik vond Fergusson altijd wel tof, maar dit neppe badboygeneuzel slaat helemaal nergens op. Nepgangster.
 
Ik had zijn slachtpartij tegen Barboza nog op mijn netvlies staan, dus vergeleken met dat gevecht was deze een beetje tam. Wel veel in de knoop leggen, maar niet veel ground and pound. McG heeft zelfs een ronde gewonnen. Ik begrijp de woede van Khabib ook wel, maar niet zozeer vanwege het busincident. Meer vanwege de persoonlijke beledigingen. En als die ji-jitsu coach van McG, een nobody, hem dan gaat lopen uitdagen... maar dan nog, ik had hem hoger ingeschat qua karakter. Ortega ken ik niet, maar Ferguson kan ook een aardig potje grapplen. En je hebt ook nog Kevin Lee, die ook aan een indrukwekkende opmars bezig is.

Klopt, maar partij tegen Barboza was een slachting. Dat zie je heel zeldzaam bij twee top-10 ranked tegenstanders. Dominantie van Khabib uitte zich in de eerste ronde in volledige controle. Was geen enkele moment in gevaar en controleerde hem op de grond. Tweede ronde moet je nog een keer terug zien. Was van de kant van Khabib brute ground and pound. Aan begin van de ronde vloerde hij Conor met een overhand right dacht ik. Eigenlijk het wapen van Conor. Conor was helemaal op na die ronde. Derde ronde kwam Conor een beetje terug, maar had hij echt die ronde gewonnen? Vierde ronde domineerde Khabib weer en resulteerde uiteindelijk in de neck cranck. Moet je trouwens echt veel power voor hebben. In de meeste gevallen als ze arm niet goed om de nek hebben voor een rear naked choke dan weet tegenstander zich er normaal gesproken redelijk gemakkelijk uit te wortelen, maar Khabib is van een andere level.

Haha begrijp je de woede van Khabib niet zozeer vanwege busincident? Hoe zou jij je voelen als je door een rivaal met 40 vrienden wordt opgejaagd terwijl je rustig in de bus zit en aan het voorbereiden bent op je gevecht. Ik zou woedend zijn. Ik hoop dat welke commissie zich hierover ook buigt dit wel meeneemt in overwegingen. Khabib is normaal gesproken een voorbeeldprof en heel sportief naar zijn tegenstanders. Conor is een clown en goed op zijn plek gezet.

Ortega vecht een gewichtsklasse lager en is net als Khabib ongeslagen. Hij zou eigenlijk vechten voor de titel tegen Max Holloway, alleen viel hij uit. Vocht toen tegen voormalige lichtgewichtkampioen en zware favoriet Frankie Edgar en versloeg KO (geloof eerste ronde). Mooie vechtstijl heeft hij.

Ben blij dat ik soort van geswitched ben naar het MMA. Vroeger keek ik alleen kickboksen vanwege K1, in de periode dat Ernesto Hoost nog actief was. Na ineenstorting van K1 bleef er weinig over van de sport en toen interesse verlegd in MMA. Vond het toen een beetje een barbaarse sport met veel bloedvergieten enzo. En vond het grappling gedeelte heel saai. Nu vind ik het zelfs leuker en opwindender dan kickboksen in de K1-tijd. Echt een hele mooie sport met combi van zoveel verschillende vechtstijlen. Overigens is Glory wel goed bezig om nieuw leven in het kickboksen te blazen, alleen zal het nooit meer zo worden als in de oude K1-days.

Overigens las ik ook voor interesse in MMA weleens de berichten van Bacchus en Mocro de MMA pioniers van het PSV forum :p
 
Overigens las ik ook voor interesse in MMA weleens de berichten van @Bacchus en @Mocro de MMA pioniers van het PSV forum :p
Whaha! :lol:
Ik volg het op het moment minder intensief dan voorheen. Mede door de McGregor-kermis. Hij verdedigde zijn titels niet en hij is structureel respectloos en arrogant. Het draait, zo lijkt het, alleen nog maar om de centen en niet meer om de sport. Zijn grote bek levert hem wel veel geld op, met als gevolg dat andere atleten ineens ook geforceerd de badboy uit gaan hangen. Het is inmiddels meer zo'n ouderwetse WWF-show dan MMA op topniveau. Ik mis de dagen van Pride en de tijd dat UFC nog om het knokken ging.
Hopelijk komt er in de toekomst een ommekeer, dan ga ik zeker weer meer kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan