De vraag blijft staan: waarom zijn al onze spelers na 2 jaar zoveel data enz nog niet fit genoeg om 80 minuten te spelen? Die data moeten toch een signaal zijn dat het anders, minder of meer getraind moet worden? Men doet kennelijk al sinds anderhalf jaar niets met die data en blijft maar wisselen.
Zie mijn post hierboven. Ik denk dat dit voornamelijk komt, doordat ze dit nooit doen. Je ziet het aan Götze. Die speelt nu wel veel en is ineens enorm fit.

De verdedigers worden nauwelijks gewisseld en maken meestentijds een fitte indruk. Al leek nu juist daar ook de vermoeidheid toegeslagen bij Ramalho en Max. En ook wel bij Obispo, maar die heeft natuurlijk in tijden niet zoveel speelminuten gemaakt.
 
De vraag blijft staan: waarom zijn al onze spelers na 2 jaar zoveel data enz nog niet fit genoeg om 80 minuten te spelen? Die data moeten toch een signaal zijn dat het anders, minder of meer getraind moet worden? Men doet kennelijk al sinds anderhalf jaar niets met die data en blijft maar wisselen.
Ik las een stuk van Elfrink waar hij ook spreekt over een zeer intensief trainingsregime. Dat kan er mee te maken hebben..
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Zie mijn post hierboven. Ik denk dat dit voornamelijk komt, doordat ze dit nooit doen. Je ziet het aan Götze. Die speelt nu wel veel en is ineens enorm fit.

De verdedigers worden nauwelijks gewisseld en maken meestentijds een fitte indruk. Al leek nu juist daar ook de vermoeidheid toegeslagen bij Ramalho en Max. En ook wel bij Obispo, maar die heeft natuurlijk in tijden niet zoveel speelminuten gemaakt.
De data van Max kloppen dus al weken niet. Die maakt een uitgebluste indruk en is totaal niet geconcentreerd, zowel aanvallend als verdedigend.
We zijn als club geen uitzondering he. En onze spelers zijn niet anders dan de spelers van Ajax of Feyenoord enz. Je hebt een basiself en die ga je, zeker tegen Feyenoord gewoon inzetten. Nu was de hele rechtere kant met Ginkel, Mwene en Madueke vervangen door andere drie. En daarna kwamen er nog andere wissels bij. Je stond dus vanaf de 60e minuut met 6-7 andere spelers op het veld tov de wedstrijden tegen AZ en Sociedad. Dat kan echt niet tenzij er echt hele dringende redenen voor zijn. Toornstra gaf aan dat ze opgelucht waren toen ze Madueke er niet zagen beginnen en toen Gakop en Götze en Pröpper er uit gingen, zij helemaal een hoge mate van moed en energie kregen, zoiets als, oké nu zijn ze echt te pakken. En zo geschiedde.
 
De data van Max kloppen dus al weken niet. Die maakt een uitgebluste indruk en is totaal niet geconcentreerd, zowel aanvallend als verdedigend.
Ik weet nog wel dat jij vorig seizoen al zei dat Max niet kon verdedigen. Ik heb `m nog verdedigd en gezegd dat ie nieuw was, dat de competitie nieuw was en dat dat ook bijgeschaafd kon worden. Maar nee, hij kan inderdaad nog steeds niet verdedigen. Aanvallend voegde ie nog wel iets toe vorig seizoen, maar zonder dat erbij heb je eigenlijk niets aan hem..
 
Of we spelen ruk omdat de vermoeidheid toeslaat na de bijzonder intensieve openingsmaanden van het seizoen. Een jonge jongen als Madueke is dit zichtbaar niet in de kouwe kleren gaan zitten en zo zijn er meer sterkhouders die niet meer zo scherp zijn als in het begin. Als dan ook nog (de in dit systeem razendbelangrijke) Sangare ontbreekt, krijg je onherroepelijk een terugval. Het is gemakkelijk om louter naar Schmidt te wijzen, maar dat is bij sommigen hier nu eenmaal de eerste reflex als de resultaten even tegenvallen na een fantastische start.
Dat is nu net mijn problem: welke fantastische start?

We hebben de CL niet gehaald, zijn in de EL thuis begonnen met een gelijkspel, we staan een punt en een straatlengte goals achter op ajax.
 
Dat is nu net mijn problem: welke fantastische start?

We hebben de CL niet gehaald, zijn in de EL thuis begonnen met een gelijkspel, we staan een punt en een straatlengte goals achter op ajax.
Eens. Er was een zwaluw, maar de laatste weken stemmen me niet zo hoopvol. PSV is wederom voorspelbaar en eigenlijk prima te ontmantelen.
 
Dat is nu net mijn problem: welke fantastische start?

We hebben de CL niet gehaald, zijn in de EL thuis begonnen met een gelijkspel, we staan een punt en een straatlengte goals achter op ajax.
Nou ja, het spel zag er toch erg goed uit. Zeker tegen Galatasaray en Midjyllland.
 
Dat is nu net mijn problem: welke fantastische start?

We hebben de CL niet gehaald, zijn in de EL thuis begonnen met een gelijkspel, we staan een punt en een straatlengte goals achter op ajax.
Maar vooralsnog hebben we het wel in eigen hand en zijn we niet afhankelijk van misstappen van de concurrentie tegen andere clubs.
 
Dat is nu net mijn problem: welke fantastische start?

We hebben de CL niet gehaald, zijn in de EL thuis begonnen met een gelijkspel, we staan een punt en een straatlengte goals achter op ajax.
De EL hoorde niet meer bij de start en de rest is scorebordjournalistiek.
 
De EL hoorde niet meer bij de start en de rest is scorebordjournalistiek.
Je noemt missen van de CL en daarmee 30 miljoen (minimaal), het kelderen van de waarde van onze spelers enz scorebordjournalistiek?? En gelijk een topper die er toe doet thuis op deze wijze verliezen, ook scorebordjournalistiek? Oké weer wat geleerd.
 
Nou ja, het spel zag er toch erg goed uit. Zeker tegen Galatasaray en Midjyllland.
Galatasaray verloor vervolgens in de volgende ronde ook van St Johnstone. Zegt niet alles natuurlijk, maar is wel een teken van de kracht van de tegensander.

Ik ben het wel met je eens dat het spel er in het begin van het seizoen wel beter uitzag dan vorig jaar.
 
Je noemt missen van de CL en daarmee 30 miljoen (minimaal), het kelderen van de waarde van onze spelers enz scorebordjournalistiek?? En gelijk een topper die er toe doet thuis op deze wijze verliezen, ook scorebordjournalistiek? Oké weer wat geleerd.
We hebben Benfica (huidige koploper met 18 uit 6 in de Portugese competitie) twee keer weggespeeld en grotendeels door pech de CL niet gehaald. Dus ja, scorebordjournalistiek, gekoppeld aan negativiteit als basisemotie.
 
Data.... Data is een tool en geen leidraad! Vorm is niet te meten...voetbalgochme is niet te meten....mentale weerbaarheid is niet te meten.... dus al DEZE data mis je in de data die je verzamelt om te kijken of een speler in het "rood" rond loopt. Voor Schmidt en co lijkt het wel of hij alleen volgens de verzamelde data handelt en daarmee constateert dat een Doan... Thomas... etc etc in het "groen" frisser presteren dan een van Ginkel... of Madueke in het "rood". Dat is gewoon NIET zo. De eerste wedstrijden van het seizoen speelden we gewoon erg goed met elke keer de sterkste opstelling. Nu hij weer gaat goochelen vanwege data spelen we weer ruk! Dan krijgen de waterdragers die "fris"zijn de voorkeur en mogen de voetballers die zoveel beter zijn en goals kunnen maken op de bank plaats nemen. Ik kan dat echt niet begrijpen. Hoe graag ik in Schmidt een uitstekende trainer wil zien slaat hij hier volledig in door.
Yup. Zelfs die zelfbenoemde fysiologiegod Verheijen zegt, "In absolute zin heeft hij gelijk, in relatieve zin niet", en erkent dat je niet alleen naar de data moet kijken, maar ook naar het mentale en menselijke aspect. Iets wat Herr Schmidt vreemd lijkt te zijn.
 
Galatasaray verloor vervolgens in de volgende ronde ook van St Johnstone. Zegt niet alles natuurlijk, maar is wel een teken van de kracht van de tegensander.

Ik ben het wel met je eens dat het spel er in het begin van het seizoen wel beter uitzag dan vorig jaar.
Nu zijn we inmiddels weer op hetzelfde wanstaltige niveau als vorig seizoen beland. En het seizoen is nog maar net begonnen. Jeuh.
 
Zo had ik m nog niet bekeken, vanuit dit licht was de startopstelling gewoon dom te noemen.
Van Ginkel vervangen door Pröpper (zeker bij afwezigheid Sangaré) heb ik wel begrip voor na de wedstrijd tegen de Spanjaarden. Mwene en teze ook nog wel. Maar Noni moet gewoon starten.
 
Gewoon 2 punten achter op Ajax 1 +1 doelsaldo.
Kampioen wordt je toch nooit meer op doelsaldo. Dus wat mij betreft alleen maar zakelijk 0-1/0-2 potjes binnen harken!
 
Gewoon 2 punten achter op Ajax 1 +1 doelsaldo.
Kampioen wordt je toch nooit meer op doelsaldo. Dus wat mij betreft alleen maar zakelijk 0-1/0-2 potjes binnen harken!
15 doelpunten achter, 29 wedstrijden te gaan, gemiddeld nog geen 0,5 doelpunt per wedstrijd, waarbij goals in de onderlinge confrontatie dubbel tellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan