Niet complotterig, gewoon politiek. Ik geloof best dat Nijhuis als pedante zak als grap zoiets kan hebben gezegd.
Ik zie geen reden voor Schmidt om dit uit de dikke duim te zuigen.

a. ik geloof niet dat scheidsrechters bewust voor een bepaalde club fluiten. ik geloof wel dat sommige heel erg hun best doen om geen thuisfluiter te zijn. Ik geloof ook dat een aantal een behoorlijke plank voor hun kop hebben (zie bv situatie Lammers paar jaar terug bij H'veen Ajax)
b. zie algemeen antwoord aan begin

Kort gezegd, ik geloof niet dat Nijhuis per definitie anti PSV is (heb ik bij geen enkele scheids overigens.) Ik geloof wel dat er een paar ego's op het veld lopen die er een manier van fluiten op nahouden die niet overeen komt met de regelementen.

En met deze "Nijhuis is een grote ijdeltuit, en een matige scheidsrechter omdat hij z'n eigen regels maakt en inconsequent is." sla jij de spijker sowieso goed op de kop.
We gaan het zien, Schmidt zal nu met bewijs moeten komen.
 
We hebben het over de scheids die tegen een speler zei dat ie niet moest janken over hoe hij floot maar dat hij zelf maar eens beter moest gaan spelen.
Daar had hij groot gelijk in. Dat zeiken tegen de scheids is mega irritant, en daar mogen ze van mij nog veel harder tegen optreden.
 
Tja, zo geloven hele volksstammen ook dat Trump de verkiezingen gewonnen heeft. Er is geen enkel bewijs voor, behalve dat een iemand dat in woede gezegd geeft.

We hebben het over deze Bas he. Leuk grapje hoor, maar dat moet je niet doen een dag na een belangrijke wedstrijd. Dan vat je in een zin samen wat voor een zelfingenomen ventje je eigenlijk bent. Blijf lekker onpartijdig, en laat dat soort zaken even achterwege. En mede door dit soort zaken, zijn die andere uitspraken niet ondenkbaar.

 
Alleen als het tot een zaak komt. Als die niet komt zullen we het nooit weten.
Die is toch al aangekondigd. De Knvb gaat vooronderzoek doen, en zal komen met een schikkingsvoorstel. Ik ga uit van 1 wedstrijd en wellicht nog 1 voorwaardelijk, zou ik een passende maatregel vinden. Dan is het aan Schmidt om het voor te laten komen of niet. Als hij bewijs heeft, zal hij dat zeker doen. Als hij geen bewijs heeft, accepteert hij het voorstel.
 
Niet complotterig, gewoon politiek. Ik geloof best dat Nijhuis als pedante zak als grap zoiets kan hebben gezegd.
[...]
a. ik geloof niet dat scheidsrechters bewust voor een bepaalde club fluiten. ik geloof wel dat sommige heel erg hun best doen om geen thuisfluiter te zijn. Ik geloof ook dat een aantal een behoorlijke plank voor hun kop hebben (zie bv situatie Lammers paar jaar terug bij H'veen Ajax)
Dan had hij zaterdag in ons voordeel moeten fluiten. 😉
 
Ja, dan geef je een kaart. Maar die opmerking over beter spelen hoort een scheids niet te bezigen.
Ach, op de keper gezien heb je gelijk, maar ik kan er wel mee leven als een scheidsrechter het eerst met een grap in goede banen probeert te leiden. Er zouden anders heel wat meer gele kaarten zijn, wat het spel ook niet ten goede komt.
 
Ach, op de keper gezien heb je gelijk, maar ik kan er wel mee leven als een scheidsrechter het eerst met een grap in goede banen probeert te leiden. Er zouden anders heel wat meer gele kaarten zijn, wat het spel ook niet ten goede komt.
Een grap is de-escalerend, zo'n opmerking niet.

En dat heel veel extra kaarten, das alleen in de eerste weken, pak ze aan is het duidelijk. Met 5 man op de scheids af? Allemaal geel. Is die onzin heel snel over.
 
Die is toch al aangekondigd. De Knvb gaat vooronderzoek doen, en zal komen met een schikkingsvoorstel. Ik ga uit van 1 wedstrijd en wellicht nog 1 voorwaardelijk, zou ik een passende maatregel vinden. Dan is het aan Schmidt om het voor te laten komen of niet. Als hij bewijs heeft, zal hij dat zeker doen. Als hij geen bewijs heeft, accepteert hij het voorstel.

Er komt mogelijk een schikking. Het kan ook gewoon overwaaien.​
 
Verder was er tijdens de wedstrijd niets te merken van partijdigheid bij Nijhuis. Zijn zelfingenomenheid en aandachtsgeilheid roepen zeker irritatie op, maar op de meeste beslissingen was weinig aan te merken en de uitslag is op geen enkele manier door hem beïnvloed. We hebben ook gewoon gewonnen, hè? ;)
Kun je nagaan hoe goed PSV was, dat er toch gewonnen is? Nogmaals, dat is toch helemaal niet van belang.

Ik geloof overigens niet dat hij echt anti-PSV is. Misschien nu wel. Maar er klopt iets niet in zijn fluiten en zijn houding.

En ik noem even als dubieuze beslissingen:
- geen geel tot 2x toe, als Boscagli hard op zijn voet geraakt wordt
- geen overtreding geconstateerd, waarna Gakpo geblesseerd eruit moest
- geen strafschop voor Gakpo, maar wel een heel makkelijke voor Sparta

Lijkt me meer dan voldoende in 1 wedstrijd.
 
Wedden van niet? De knvb gaat dit niet over z'n kant laten gaan, kan ik me niet voorstellen, dat ze een beschuldiging dat een van hun scheidsrechters partijdig zou zijn, laten lopen.
Dus als het wel overwaait is er iets vreemds aan de hand ;) we wachten af.
 
Wedden van niet? De knvb gaat dit niet over z'n kant laten gaan, kan ik me niet voorstellen, dat ze een beschuldiging dat een van hun scheidsrechters partijdig zou zijn, laten lopen.

De beschuldiging dat een van hun scheidsrechters na afloop een snerende opmerking heeft gemaakt om een coach die eerder kritiek op hem uitte wat zout te doen toekomen? Van iemand die het temperament, de zelfkennis en bescheidenheid van Bas Nijhuis heeft? Nogmaals, het is lastig oordelen zonder er niet bij te zijn geweest maar iemand zal n fout hebben gemaakt, de persoon die de woorden van Nijhuis verkeerd aan Schmidt heeft doorgegeven, Schmidt die navraag doet en die persoon verkeerd heeft begrepen, of Nijhuis die een volkomen ongepaste opmerking heeft gedaan die vanuit zijn functie gezien strafbaar (reprimande, openbaar excuses en misschien een weekend niet mogen fluiten als signaal) zou moeten zijn, omdat dit ondermijnt wat een scheidsrechter hoort te doen en waar de KNVB hem voor in dienst heeft genomen. Lijkt mij volkomen gepast als de KNVB hier zekerheid over wil. En ik zelf eigenlijk ook wel. Ik ben het met je eens dat ALS Schmidt dit in emotie heeft gefabriceerd hij gewoon een straf verdiend. Laten we het omdraaien, ben jij het ook met mij eens dat ALS Nijhuis deze uitspraak heeft gedaan dat verdomde kwalijk zou zijn en het de boosheid van Schmidt na de wedstrijd verklaren kan?
 
Kun je nagaan hoe goed PSV was, dat er toch gewonnen is? Nogmaals, dat is toch helemaal niet van belang.

Ik geloof overigens niet dat hij echt anti-PSV is. Misschien nu wel. Maar er klopt iets niet in zijn fluiten en zijn houding.

En ik noem even als dubieuze beslissingen:
- geen geel tot 2x toe, als Boscagli hard op zijn voet geraakt wordt
- geen overtreding geconstateerd, waarna Gakpo geblesseerd eruit moest
- geen strafschop voor Gakpo, maar wel een heel makkelijke voor Sparta

Lijkt me meer dan voldoende in 1 wedstrijd.
Ik kan me alleen het tweede punt voor de geest halen en daar was Schmidt terecht boos over. Ik zou het overigens geen 'dubieuze beslissingen' noemen, maar gewoon verkeerde inschattingen van een erg matige scheidsrechter. Hij houdt naar eigen zeggen van mannelijk voetbal en laat veel doorgaan, maar op dit veld was dat levensgevaarlijk. Daar mag je zeker kritiek op hebben. Maar dat is iets heel anders dan suggereren dat Nijhuis PSV bewust benadeelde. Naar die uitspraken doet de KNVB nu terecht onderzoek.
 
De beschuldiging dat een van hun scheidsrechters na afloop een snerende opmerking heeft gemaakt om een coach die eerder kritiek op hem uitte wat zout te doen toekomen? Van iemand die het temperament, de zelfkennis en bescheidenheid van Bas Nijhuis heeft? Nogmaals, het is lastig oordelen zonder er niet bij te zijn geweest maar iemand zal n fout hebben gemaakt, de persoon die de woorden van Nijhuis verkeerd aan Schmidt heeft doorgegeven, Schmidt die navraag doet en die persoon verkeerd heeft begrepen, of Nijhuis die een volkomen ongepaste opmerking heeft gedaan die vanuit zijn functie gezien strafbaar (reprimande, openbaar excuses en misschien een weekend niet mogen fluiten als signaal) zou moeten zijn, omdat dit ondermijnt wat een scheidsrechter hoort te doen en waar de KNVB hem voor in dienst heeft genomen. Lijkt mij volkomen gepast als de KNVB hier zekerheid over wil. En ik zelf eigenlijk ook wel. Ik ben het met je eens dat ALS Schmidt dit in emotie heeft gefabriceerd hij gewoon een straf verdiend. Laten we het omdraaien, ben jij het ook met mij eens dat ALS Nijhuis deze uitspraak heeft gedaan dat verdomde kwalijk zou zijn en het de boosheid van Schmidt na de wedstrijd verklaren kan?
Als Nijhuis deze uitspraak heeft gedaan is z'n carriere als scheidsrechter per direct over, neem ik aan. En volkomen terecht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan