Ik begin mij eerlijk gezegd te ergeren aan het aantal briefjes die Mark het veld instuurt. Ben ik de enige?
Zag je het hoofd van Zoet toen Van Bommel het verbaal probeerde? Leek wel alsof hij Chinees sprak.

Dan maar een briefje.
 
Als ik naar de interviews van Mark kijk en naar zijn analyses luister, dan snap ik heel goed waarom zijn elftal zo belabberd speelt en eigenlijk ondanks zoveel aanwezige talent zo kleurloos en stuurloos is: hij is vaak tevreden... Vandaag spreekt ie zelfs van power play!!!. Pardon?? Omdat je 3 goals maakt tegen de nummer laatst? Ten Hag was uiterst kritisch na de 4-1 tegen Sparta. Dat geeft meteen zijn verwachtingspatroon aan en zijn ambities mbt het spel van zijn elftal. MvB is telkens tevreden met het optreden van zijn spelers. Nou dan zou ik als speler mij ook niet zon zorgen gaan maken...
 
Als ik naar de interviews van Mark kijk en naar zijn analyses luister, dan snap ik heel goed waarom zijn elftal zo belabberd speelt en eigenlijk ondanks zoveel aanwezige talent zo kleurloos en stuurloos is: hij is vaak tevreden... Vandaag spreekt ie zelfs van power play!!!. Pardon?? Omdat je 3 goals maakt tegen de nummer laatst? Ten Hag was uiterst kritisch na de 4-1 tegen Sparta. Dat geeft meteen zijn verwachtingspatroon aan en zijn ambities mbt het spel van zijn elftal. MvB is telkens tevreden met het optreden van zijn spelers. Nou dan zou ik als speler mij ook niet zon zorgen gaan maken...

Dat is het verschil. Ten Hag is nooit helemaal tevreden en doet niet aan de populaire ''we speelden (ondanks x) best goed'' uitspraken. Ik vraag mij af of Van Bommel echt tevreden is, of gewoon niet onzeker over durft te komen. Ik vermoed het laatste. Hij raakt snel geïrriteerd wanneer hij wordt geconfronteerd met de waarheid (lees: dingen die niet lopen bij PSV momenteel) en al helemaal wanneer het over zijn eigen gedrag gaat. In de begin maanden kon ik het ergens nog wel waarderen: gif zoals we dat bij PSV coaches niet vaak hebben gezien en een beetje op zijn Simeone zich laten gelden. Toen waren de resultaten echter goed. Nu lijkt het teveel of een trucje, het gedrag van een neurotische coach die zijn eigen emoties niet onder controle heeft of beiden. Datzelfde gedrag is ook van toepassing op zijn wissel en selectiebeleid. Een beetje competente coach durft het systeem ook om te gooien ondanks resultaten, als hij in de spiegel durft te kijken en tot de conclusie komt dat ondanks het resultaat het gewoon niet ideaal liep en het op een andere dag slechter had kunnen uitpakken. Mark pakt elke vorm van positiviteit, vooral het resultaat, aan om vast te houden aan zijn ideeën. Mark mist zelfreflectie, durf om eigen onkunde toe te geven en ontneemt zichzelf zodoende de kans om als coach te groeien.

De speler Mark van Bommel zal voor mij altijd een van mijn favoriete spelers ooit blijven, maar de coach van Bommel is momenteel minimaal nog niet klaar voor het coachen van PSV en lijkt zelf ook gebukt te gaan onder die realisatie, gezien zijn prikkelbare houding, overcompensatie gedrag en krampachtige pogingen toch zijn gelijk te halen met selectie en tactische keuzes die al bewezen hebben het volle potentieel van dit team niet volledig te benutten.

We moeten afscheid van hem nemen, maar hij zal niet zomaar vertrekken. Komt ook nog bij dat hij een soort clubicoon is. Alleen al vanuit sentimentele overwegingen zal hij dus meer krediet krijgen dan een willekeurige buitenlander. Misschien toch maar overstappen op zo'n buitenstaander, die hier puur voor de resultaten komt coachen. Dit (jonge) team heeft een coach nodig die durft te experimenteren, maar ook durft te leren van fouten, het team en de tactiek continu verbetert en niet snel tevreden is. Oh, en de poppetjes op de juiste plek is ook wel fijn...
 
Laatst bewerkt:
Artikel over v Bommel tijdens RKC-PSV.

PSV-trainer Mark van Bommel heeft zich tijdens het uitduel met RKC Waalwijk de verontwaardiging van collega Fred Grim op de hals gehaald. Van Bommel schreeuwde vroeg tijdens de wedstrijd om een rode kaart voor een tegenstander.


Volgens Grim deed hij dat iets te nadrukkelijk. "Er gebeurden dingen aan de zijlijn, waarvan ik dacht: nou, dat hoef je niet te doen als je bij een topclub zit", reageerde de voormalig Jong Oranje-bondscoach na afloop tegenover FOX Sports. Grim vond de protesten van Van Bommel 'veel te ver gaan'. "Laat ik naar mezelf kijken: als ik bij een topclub zat, zou ik dat nooit doen. Ik doe het niet eens bij deze club."

Bron: Voetbalprimeur en Foxsport

Hoorde hem ook in de wedstrijd roepen: " Doe ff normaal man!"

Deze vent heeft echt nare trekjes en hier schaad hij PSV echt enorm mee.
 
Het vragen om een rode kaart bij de handsbal van RKC was inderdaad een actie waar ik mijzelf niet in kon vinden.

De verontwaardiging bij Mark van Bommel (zelfs bij een 1-3 stand) vanwege het niet teruggeven van de bal na de blessurebehandeling van Steven Bergwijn kon ik mijzelf echter dan weer wel goed in vinden. Gewoon niet chique van RKC en helemaal in het kader van Fair Play -hoewel v. Bommel zelf ook niet weg was van een tikje her en der- niet meer toepasselijk in het huidige voetbal.

Neemt niet weg dat v. Bommel zichzelf best wel eens mag gaan veroordelen op zijn gedrag langs de kant, je bent nu trainer van een topclub, geen aanvoerder meer. -Hoewel momenteel je onze huidige aanvoerder van mij zo mag vervangen in zijn huidige vorm ;) - daar komen andere wetten, regels en jawel, ook gedragscodes bij kijken.

Alvorens iedereen hier over "gedragscodes" gaat vallen, dit valt in mijn optiek een beetje in hetzelfde straatje als John de Jong zijn blazers.
 
Als ik naar de interviews van Mark kijk en naar zijn analyses luister, dan snap ik heel goed waarom zijn elftal zo belabberd speelt en eigenlijk ondanks zoveel aanwezige talent zo kleurloos en stuurloos is: hij is vaak tevreden... Vandaag spreekt ie zelfs van power play!!!. Pardon?? Omdat je 3 goals maakt tegen de nummer laatst? Ten Hag was uiterst kritisch na de 4-1 tegen Sparta. Dat geeft meteen zijn verwachtingspatroon aan en zijn ambities mbt het spel van zijn elftal. MvB is telkens tevreden met het optreden van zijn spelers. Nou dan zou ik als speler mij ook niet zon zorgen gaan maken...
Het werd pas powerplay toen Bruma, Mitroglou en ja, zelfs Hendrix erin kwam. De ruim 70 minuten daarvóór was het meer child/toddler play, Bommeltje.
 
Het begint vooral zielig te worden.
Eerst zo zeuren om een rode kaart (tegen een middelmatige ploeg als RKC), maar vervolgens wel verbolgen zijn als een tegenstander onsportief is.
 
Nope. Continue die briefjes geeft aan dat je t spel niet eenvoudig houdt.

Ik vind het tegen het beschamende aan hoe ze als schooljongetjes in de klas op en neer worden gestuurd met een A5je in de hand. :maniac:

Je geeft er als coach eigenlijk ook mee aan dat je er niet op vertrouwt dat ze de instructie mondeling goed overbrengen. Hij zal het vast met psychologische spelletjes als reden doen.. dat de tegenstander denkt, wat staat er in godsnaam op dat briefje?!

Ik stoor me af en toe zo ontzettend aan die man z'n gedragspatronen. Gelukkig is ie inmiddels rustig tegen de vierde official. Dat scheelt al een stuk.
 
Ik vind het tegen het beschamende aan hoe ze als schooljongetjes in de klas op en neer worden gestuurd met een A5je in de hand. :maniac:

Je geeft er als coach eigenlijk ook mee aan dat je er niet op vertrouwt dat ze de instructie mondeling goed overbrengen. Hij zal het vast met psychologische spelletjes als reden doen.. dat de tegenstander denkt, wat staat er in godsnaam op dat briefje?!

Ik stoor me af en toe zo ontzettend aan die man z'n gedragspatronen. Gelukkig is ie inmiddels rustig tegen de vierde official. Dat scheelt al een stuk.
Ben bang dat t meer in de hoeveelheid instructies zit. Al met al belachelijk, speel simpel en zet de poppetjea op de goede plaats.
 
Het begint vooral zielig te worden.
Eerst zo zeuren om een rode kaart (tegen een middelmatige ploeg als RKC), maar vervolgens wel verbolgen zijn als een tegenstander onsportief is.

Ja hij lijkt Ten Hag wel die is werkelijk altijd verongelijkt.
 
Ik weet dat ik weinig medestanders heb op dit Forum als ik dit voorstel, maar eerlijk gezegd heb ik nu meer dan genoeg van de grillen van Mark van Bommel...door hem nog in de maand oktober te ontslaan heb je met een nieuwe coach grotere kans op Unnerstall op doel, een nieuwe aanvoerder en een andere opstelling met gedurfder voetbal....Mark heeft vrijwel nooit een plan B wanneer het niet loopt en wacht veel te lang met wisselen...maar een groter probleem vind ik dat het bij PSV heel vaak niet loopt in de 1e helft...dan wordt er wel gerepareerd in de 2e helft, maar wel met het risico dat het moeizaam gaat en soms puntenverlies oplevert....na bijna anderhalf seizoen heb ik meer dan genoeg gezien van Mark en zijn koppigheid en andere grillen. In mijn ogen tijd om afscheid van hem te nemen, want ook dit seizoen zal hij ons het kampioenschap niet bezorgen....!!
 
Ik weet dat ik weinig medestanders heb op dit Forum als ik dit voorstel, maar eerlijk gezegd heb ik nu meer dan genoeg van de grillen van Mark van Bommel...door hem nog in de maand oktober te ontslaan heb je met een nieuwe coach grotere kans op Unnerstall op doel, een nieuwe aanvoerder en een andere opstelling met gedurfder voetbal....Mark heeft vrijwel nooit een plan B wanneer het niet loopt en wacht veel te lang met wisselen...maar een groter probleem vind ik dat het bij PSV heel vaak niet loopt in de 1e helft...dan wordt er wel gerepareerd in de 2e helft, maar wel met het risico dat het moeizaam gaat en soms puntenverlies oplevert....na bijna anderhalf seizoen heb ik meer dan genoeg gezien van Mark en zijn koppigheid en andere grillen. In mijn ogen tijd om afscheid van hem te nemen, want ook dit seizoen zal hij ons het kampioenschap niet bezorgen....!!
Gerbrands is niet een baas die snel een contract door gaat scheuren.
Wel opvallend dat een speler die alles heeft meegemaakt er als trainer helemaal niks van lijkt te begrijpen.
 
Gerbrands is niet een baas die snel een contract door gaat scheuren.
Wel opvallend dat een speler die alles heeft meegemaakt er als trainer helemaal niks van lijkt te begrijpen.

Hetzelfde gold voor Cocu, F. de Boer, van Bronckhorst, noem maar op. Misschien is een ex-topvoetballer zijn juist wel iets wat het zijn van een goede coach tegenwerkt. De meeste topcoaches waren nooit topvoetballers.
 
Ik weet dat ik weinig medestanders heb op dit Forum als ik dit voorstel, maar eerlijk gezegd heb ik nu meer dan genoeg van de grillen van Mark van Bommel...door hem nog in de maand oktober te ontslaan heb je met een nieuwe coach grotere kans op Unnerstall op doel, een nieuwe aanvoerder en een andere opstelling met gedurfder voetbal....Mark heeft vrijwel nooit een plan B wanneer het niet loopt en wacht veel te lang met wisselen...maar een groter probleem vind ik dat het bij PSV heel vaak niet loopt in de 1e helft...dan wordt er wel gerepareerd in de 2e helft, maar wel met het risico dat het moeizaam gaat en soms puntenverlies oplevert....na bijna anderhalf seizoen heb ik meer dan genoeg gezien van Mark en zijn koppigheid en andere grillen. In mijn ogen tijd om afscheid van hem te nemen, want ook dit seizoen zal hij ons het kampioenschap niet bezorgen....!!

Ik ben het met je eens. Nooit eens echt attractief en gedurfd voetbal, terwijl je daar wel het materiaal voor hebt, al blijft het verdedigende deel toch wel achter op het aanvallende deel. Je moet met dit materiaal geen countervoetbal spelen. Tegenstanders in de eredivisie graven zich in. Daar moet je meer kwaliteit tegenover stellen, zodat de tegenstanders er moedeloos van worden dat ze in de 1e helft al met 3-0 achterstaan. Durf eens met 3 verdedigers te spelen tegen een mindere ploeg. Of in ieder geval met 3 aanvallender ingestelde middenvelders. Bij MvB gaat dat nooit gebeuren. Cocu deed dat ook nooit. MvB zou misschien eerst eens Fortuna moeten gaan trainen. Daar kan je dit voetbal spelen. PSV heeft een aanvallender ingestelde coach nodig. Ik hoopte echt dat hij geleerd had van vorig jaar, maar er is gewoon niks veranderd.
 
Dat is wat ik al bij zijn aanstelling zei: als van Marwijk je adviseur is, dan wordt het saai voetbal. Vergeet niet dat het idee van twee controleurs door hem geïntroduceerd is. Nou nou wat een twijfelachtige eer.
Buiten de spelwijze vind ik zijn hele presentatie naar de buitenwereld niet echt passen bij PSV. En dan heb ik het niet alleen over langs de lijn of dat hij Ten Hag “hé kale” noemt in de tunnel op weg naar de kleedkamer. Gisteren antwoordt hij naar de journalisten alsof niet hij een kut elftal het veld instuurde maar de journalisten die vragen stelden over de rode kaarten en de spelwijze (0 schoten op het doel eerste helft). Ik hoorde Ten Hag na de winst tegen de interviewers zeggen dat het getoonde spel Ajax onwaardig was, dat hij het heel slecht vond en dat dit puur een kwestie van mentaliteit was. Van Bommel zou hebben gezegd: we hebben de wedstrijd uiteindelijk naar ons toegetrokken en we hebben het recht gezet etc. En dat is juist het verschil tussen die twee: MvB is blij met de reactie maar Ten Hag wil domineren en ziet de reactie als zijnde de reparatie van je fout.
MvB mag van mij best narrig, nors en arrogant doen tegen de journalisten, maar dat gaat in de topsport niet samen met niet presteren. Vorig jaar tweede geworden en dit jaar uitgeschakeld voor de CL, in de competitie al 2 keer gelijk gespeeld en gisteren volledig op je bek gegaan. Nee, dan moet je stil zitten als je geschoren wordt Mark en terecht.
 
Ik weet dat ik weinig medestanders heb op dit Forum als ik dit voorstel, maar eerlijk gezegd heb ik nu meer dan genoeg van de grillen van Mark van Bommel...door hem nog in de maand oktober te ontslaan heb je met een nieuwe coach grotere kans op Unnerstall op doel, een nieuwe aanvoerder en een andere opstelling met gedurfder voetbal....Mark heeft vrijwel nooit een plan B wanneer het niet loopt en wacht veel te lang met wisselen...maar een groter probleem vind ik dat het bij PSV heel vaak niet loopt in de 1e helft...dan wordt er wel gerepareerd in de 2e helft, maar wel met het risico dat het moeizaam gaat en soms puntenverlies oplevert....na bijna anderhalf seizoen heb ik meer dan genoeg gezien van Mark en zijn koppigheid en andere grillen. In mijn ogen tijd om afscheid van hem te nemen, want ook dit seizoen zal hij ons het kampioenschap niet bezorgen....!!
T is niet alleen de keeper. Maar ook consequent spelers verkeerd positioneren. Ik zie het niet beter worden. Misschien tijd om eens een coach uit t buitenland te halen
Ruud van N. als opvolger zie ik ook ff niet zitten. Niets tegen Ruud persoonlijk maar laat er eens ff een frisse wind doorwaaien.
 
Als je je 3 slechtste spelers uit je brede selectie opstelt, en blijft opstellen, is het vragen om problemen. MvB's eigenwijsheid kost ons waarschijnlijk wederom definitief de titel. Guti, Afellay en ook Thomas hebben (voorlopig) het nakijken.
Boscagli niet opstellen ten faveure van Sadilek. Hendrix die de voorkeur krijgt boven Guti. Ik zie de logica er niet van in.
En wat die 2 assistenten daar naast de coach doen, mag joost weten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan