Eens. Tactiek werkte volgens mij wel. Kun je alleen nog twisten hoe avontuurlijk je de tactiek vindt.

Sainsbury voor Viergever was geen keuze, dat was nodig i.v.m. blessure. De wissel Malen voor Sadilek vond ik dan wel weer eigenaardig. De ruimtes werden kleiner, dus Pereiro was logisch. Die had bovendien een goede interland gespeeld. De meerwaarde van Malen zag ik niet (en dat bleek ook).
Sainsbury was helemaal geen logische wissel. Het 10 tegen 11 en 2-1. Waarom niet Hendrix een linie naar achteren en Pereiro erin?
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is of Mark enige vorm van zelfkritiek heeft. Dat starre vasthouden aan het te verdedigende middenveld en als we het echt niet meer weten dan zetten me maar gewoon 4 buitenspelers erin (Bergwijn,Gakpo,Lozano,Malen) terwijl de ruimtes juist enorm klein worden. Nee dan heb je gewoon meer aan een Pereiro die ook wat met kleinere ruimtes kan en ook kan zorgen voor een pass in de kleine ruimte of een schot uit de tweede lijn. Nu ging in de slotfase de bal rond bij spelers die eigenlijk geen pass kunnen geven en al helemaal niet kunnen schieten (Schwaab,Sainsbury,Hendrix) en dat vond Ajax wel prima.

En aub Mark, kom met wat anders dan lange ballen van achteruit op Luuk. Dat gaat weleens goed, maar is wel een eentonig wapen en goed te verdedigen door een georganiseerd team. Nou hadden we vandaag geen middenveld maar dan kan je daar beter voor zorgen.
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Jammer wel. Mark van Bommel is toch wel mijn held en hij begon erg sterk dit seizoen. Na de winter is niet alleen het spel minder, maar ook de coach presteert wat mij/ons betreft minder.
 
Sainsbury was helemaal geen logische wissel. Het 10 tegen 11 en 2-1. Waarom niet Hendrix een linie naar achteren en Pereiro erin?

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Jammer wel. Mark van Bommel is toch wel mijn held en hij begon erg sterk dit seizoen. Na de winter is niet alleen het spel minder, maar ook de coach presteert wat mij/ons betreft minder.
Jouw held?
Kom eens met een verrassende basisopstelling. Ihattaren voor Rosario, Guti voor Sadilek, Malen voor Lozano, en Gakpo voor Bergwijn. Dan had je dik gewonnen. Die gasten geven alles en beseffen dat er een landstitel op het spel staat. Lozano en Bergwijn, en ook Rosario zijn al weken uit vorm. Egotripper van Bommel snapt er geen reet meer van. En die assistenten zet maar bij het oud vuil.
 
Jouw held?
Kom eens met een verrassende basisopstelling. Ihattaren voor Rosario, Guti voor Sadilek, Malen voor Lozano, en Gakpo voor Bergwijn. Dan had je dik gewonnen. Die gasten geven alles en beseffen dat er een landstitel op het spel staat. Lozano en Bergwijn, en ook Rosario zijn al weken uit vorm. Egotripper van Bommel snapt er geen reet meer van. En die assistenten zet maar bij het oud vuil.
Met die opstelling was je met 5-0 weggeblazen. Ik had of Mo of Pereiro liever voor Sadilek gezien, voor de rest was het logisch. De wissels, die waren niet goed.
 
Met die opstelling was je met 5-0 weggeblazen. Ik had of Mo of Pereiro liever voor Sadilek gezien, voor de rest was het logisch. De wissels, die waren niet goed.

Ik vond juist Sadilek het meest volwasse spelen van de drie middenvelders. Hij speelde sowieso een goede pot. Voetballend bracht hij meer dan Hendrix, jaagde beter af dan Rosario en haalde een gevaarlijke counter van Ajax eruit door een overtreding te maken.

Rosario of Hendrix had eruit gehaald moeten worden. Ik had dan zelf het liefst Gutierrez of Ihattaren gezien, want in het eerste kwartier zou Pereiro overlopen worden zoals ons middenveld werd overlopen tegen Feyenoord vorig jaar.
 
Jouw held?
Kom eens met een verrassende basisopstelling. Ihattaren voor Rosario, Guti voor Sadilek, Malen voor Lozano, en Gakpo voor Bergwijn. Dan had je dik gewonnen. Die gasten geven alles en beseffen dat er een landstitel op het spel staat. Lozano en Bergwijn, en ook Rosario zijn al weken uit vorm. Egotripper van Bommel snapt er geen reet meer van. En die assistenten zet maar bij het oud vuil.
Tja, hoe weet jij dat die spelers het beter zouden doen? Dat is ook maar een aanname. Lozano en Bergwijn hebben toch al week goals en assists gemaakt. Waarom zouden ze dat tegen Ajax niet doen? Lozano scoorde nota bene nog de winnende in de vorige wedstrijd. Guti heeft bij PSV toch maar weinig laten zien. Twee leuke invalbeurten, maar verder nog weinig bewijs dat hij 7 miljoen waard was. Rosario speelde volgens mij een prima pot.

Een mijn held. Ja. Ik meen mij een afscheidswedstrijd van Van Bommel te herinneren, waar met mij 35.000 mensen Van Bommel toezongen. Dus ik denk dat er nog minimaal 34.999 mensen Van Bommel een held vinden.
 
Ik begrijp niet alle keuzes van van Bommel in deze pot. Waarom 3 verdedigende middenvelders? Dan is de aansluiting naar de voorhoede erg lastig. Als je het middenveld wil domineren met 3 verdedigende spelers, speel dan 4-4-2 zodat er toch een creatieve speler op het middenveld is en de aanvoer naar voren kan bewerkstelligen. Met als voordeel dat we met snelle spelers voorin altijd gevaarlijk zijn in de counter. Ajax kan dan niet naar hartelust opbouwen en moet altijd vrezen voor een snelle uitbraak en zal het lastig hebben op het middenveld. Lijkt mij tegen dit Ajax veel logischer dan waar van Bommel voor gekozen heeft.
 
Ik vond juist Sadilek het meest volwasse spelen van de drie middenvelders. Hij speelde sowieso een goede pot. Voetballend bracht hij meer dan Hendrix, jaagde beter af dan Rosario en haalde een gevaarlijke counter van Ajax eruit door een overtreding te maken.

Rosario of Hendrix had eruit gehaald moeten worden. Ik had dan zelf het liefst Gutierrez of Ihattaren gezien, want in het eerste kwartier zou Pereiro overlopen worden zoals ons middenveld werd overlopen tegen Feyenoord vorig jaar.
Vreemd toch, ik vond Sadilek dus echt de minste middenvelder, Rosario speelde gewoon heel goed, terwijl Hendrix wer ouderwets nuttig was en voor balans zorgde. Naast die 2 had een voetballende middenvelder moeten staan, die iets met de ruimte en die balns kan. En dat is Sadilek niet, dat is meer van hetzelfde dat Hendrix ook al brengt, alleen veel meer onbesuisd. Het ziet er spectaculairder uit dan hendrix, maar het is veel minder effectief.

Pereiro heb je waarcshijnlijk gelijk in, maar datzelfde geldt, en nog in sterkere mate, voor Guti. Ihatarren was voor mij de logische speler, maar dat durfde Mark kennelijk niet aan.
 
Je mag vinden van mij wat je vindt. Ik geef een analyse en als dat niet klopt dan moet je met andere feiten en interpretaties komen. Dat zou je iig sieren i.p.v. kwalificaties aan de poster uit te delen.
Doe niet zo gevoelig joh. Ik heb nota ben zelfspot toegevoegd om het af te zwakken.

Maar goed... interpretatie verschillen dan, die liggen er nu juist op wat jij als 'feiten' presenteert en die zich altijd bewegen langs dezelfde redenatielijnen als PSV verliest. PSV heeft dan alles fout gedaan, en de tegenstander wordt bewierookt als een godszegen. Ik vind je erg opportunistisch reageren.
 
Vreemd toch, ik vond Sadilek dus echt de minste middenvelder, Rosario speelde gewoon heel goed, terwijl Hendrix wer ouderwets nuttig was en voor balans zorgde. Naast die 2 had een voetballende middenvelder moeten staan, die iets met de ruimte en die balns kan. En dat is Sadilek niet, dat is meer van hetzelfde dat Hendrix ook al brengt, alleen veel meer onbesuisd. Het ziet er spectaculairder uit dan hendrix, maar het is veel minder effectief.

Pereiro heb je waarcshijnlijk gelijk in, maar datzelfde geldt, en nog in sterkere mate, voor Guti. Ihatarren was voor mij de logische speler, maar dat durfde Mark kennelijk niet aan.
Volgens mij was het idee dat Sadilek op De Jong stond en hem moest afstoppen. In balbezit werd dan de aanval gezocht door het middenveld over te slaan. Idee is dan dat de wedstrijd grotendeels geneutraliseerd zou worden. Dus weinig kansen voor PSV, maar ook voor Ajax. M.i. lukte dat aardig.

Over het strijdplan kun je twisten, maar m.i. pakte het op zich wel goed uit (als in: zoals bedoeld). Tegen 2 individuele fouten is nu eenmaal geen strijdplan opgewassen.
 
Doe niet zo gevoelig joh. Ik heb nota ben zelfspot toegevoegd om het af te zwakken.

Maar goed... interpretatie verschillen dan, die liggen er nu juist op wat jij als 'feiten' presenteert en die zich altijd bewegen langs dezelfde redenatielijnen als PSV verliest. PSV heeft dan alles fout gedaan, en de tegenstander wordt bewierookt als een godszegen. Ik vind je erg opportunistisch reageren.
Hou eens op met overdrijven: waar zeg ik dat Ajax alles goed deed?? Mijn analyse is juist gebaseerd op wat PSV deed... Over feiten gesproken....
 
Volgens mij was het idee dat Sadilek op De Jong stond en hem moest afstoppen. In balbezit werd dan de aanval gezocht door het middenveld over te slaan. Idee is dan dat de wedstrijd grotendeels geneutraliseerd zou worden. Dus weinig kansen voor PSV, maar ook voor Ajax. M.i. lukte dat aardig.

Over het strijdplan kun je twisten, maar m.i. pakte het op zich wel goed uit (als in: zoals bedoeld). Tegen 2 individuele fouten is nu eenmaal geen strijdplan opgewassen.
Je hebt gelijk, ik was het vooraf wel eens met het strijdplan, als je nou eenmaal spelers hebt die individueel allemaal minder zijn, moet je wat. En het plan pakte uiteindelijk in z'n geheel gezien niet zo heel slecht uit, afgezien dan van 2 persoonlijke fouten, waar inderdaad geen tactiek tegen opgewasssen is. Toch vond ik Sadilek de minste middenvelder en heel weinig toevoegen. Ik denk dat als je Ihatarren had gezegd dat hij op De Jong moet spelen, het verdedigend niet zo heel veel slechter was gegaan, en we hadden dan als bonus wat structuur op het middenveld gehad, hadden we misschien Luuk een paar keer fatsoenlijk aan kunnenspelen, en als het helemaal mee had gezeten, had Frenkie de halve wedstrijd achter Mo aan moeten lopen.

Mijn grootste probleem was het wisselbeleid, meteen na de rode kaart had MvB moeten wisselen, en niet nog een renner op de vleugels erbij, maar een voetballer die de ruimtes die komen kan gebruiken en die de pass kan geven.
 
Mijn grootste probleem was het wisselbeleid, meteen na de rode kaart had MvB moeten wisselen, en niet nog een renner op de vleugels erbij, maar een voetballer die de ruimtes die komen kan gebruiken en die de pass kan geven.

Mee eens, Pereiro of Mo er bij.
Geen draver zoals Malen. Die had je er bij kunnen gooien als we voor staan en counteren kunnen.
 
Tja, hoe weet jij dat die spelers het beter zouden doen? Dat is ook maar een aanname. Lozano en Bergwijn hebben toch al week goals en assists gemaakt. Waarom zouden ze dat tegen Ajax niet doen? Lozano scoorde nota bene nog de winnende in de vorige wedstrijd. Guti heeft bij PSV toch maar weinig laten zien. Twee leuke invalbeurten, maar verder nog weinig bewijs dat hij 7 miljoen waard was. Rosario speelde volgens mij een prima pot.

Een mijn held. Ja. Ik meen mij een afscheidswedstrijd van Van Bommel te herinneren, waar met mij 35.000 mensen Van Bommel toezongen. Dus ik denk dat er nog minimaal 34.999 mensen Van Bommel een held vinden.
Ha daar was ik ook bij. Als speler is het een held, maar we hebben hier over zijn leiderschap over zijn spelers en zijn daarbijbehorende taktisch inzicht.
 
Laatst bewerkt:
Met die opstelling was je met 5-0 weggeblazen. Ik had of Mo of Pereiro liever voor Sadilek gezien, voor de rest was het logisch. De wissels, die waren niet goed.
Dat is ook een aanname. Ik denk dat we dan gewonnen hadden. Je moet geen spelers opstellen die uit vorm zijn, althans dat vind ik.
 
MvB heeft gisteren echt een flater geslagen, door na de 1-1 niet met tactische aanwijzingen en wissels de numerieke meerderheid van PSV volledig uit te buiten. In die fase zag je juist dat PSV sterker werd , maar binnen 10 minuten had Ajax alles weer onder controle op het middenveld, ondanks dat ze met 10 man speelden. Frenkie kon weer vrij dartelen over het veld, de bal ontvangen, kaatsen en dan passen en niemand van PSV die het hem onmogelijk maakte om de bal te ontvangen ....werkelijk, je hebt 1 extra man en toch kan Frenkie doen en laten wat die wil, nou....dan zak je echt als coach. En natuurlijk krijgen ze een makkelijke penalty cadeau, maar daarna waren er nog ruim 10-12 minuten en dan is het toch echt onbegrijpelijk dat Mark, in al zijn wijsheid, ervaring en voetbalkennis, niet adequaat ingrijpt.
Maar behalve deze flater, verwijt ik Mark het inspiratieloze voetbal dat hij sinds de winterstop op de matten laat leggen, waarbij onnodig en klungelig dure punten verspeeld zijn tegen kleine clubs. Waar we momenteel wel 10 punten voor hadden kunnen staan op Ajax, is dat nu maar slechts 2 punten en als Mark NU niet tot inkeer komt en PSV op een andere manier gaat laten spelen, aanvallender, meer passie, lef, strijd en aantrekkelijkheid, dan mag Ajax wat mij betreft Kampioen worden van Nederland. Ik weet dat ik nu velen op dit Forum tegen de schenen trap door deze uitspraak, maar het is Mark die het kampioenschap van PSV verkwanseld heeft door zijn manier van spelen, strijdplan , tactische aanwijzingen, strategische wissels en psychologische oorlogsvoering...of het ontbreken van al deze punten in de afgelopen maanden. Kortom: Mark als tactisch onbenul die het kampioenschap gisteren vrijwel definitief cadeau gedaan heeft aan Ajax !! Mark, bedankt !!!
 
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=337541 Ik moet steeds weer aan Dit artikel denken het is een tijdje geleden en ik was verbaast over de speech van Van Bommel. Ik vond het raar dat hij een goede speech gebruikt terwijl het eigenlijk al supergoed liep. Mijn gedachte toen was en is nu weer je verspilt je kruid. Gebruik deze voorbeelden op de lange termijn smeer het een beetje uit. Mensen inspireren is makkelijk Maar bij de les houden is je baan als manager.
 
Overal op dit forum en in de media wordt gesproken over blunders en flaters van Van Bommel. Dat vind ik buitengewoon opportunistisch. Van Bommel heeft het seizoen al moeten beginnen met 2 brave Hendriken in het hart van de verdediging en na de winter waren ook nog eens zijn doelman, rechtsback, het complete middenveld en de vleugelaanvallers uit vorm. Dan wordt het sowieso moeilijk. Toen is hij in rap tempo ook jeugd gaan brengen.

Daarmee zeg ik niet dat alles van Van Bommel doet goed is. Zijn wissels zondag waren zwak en i.g.v. Malen gewoon onzinnig. Maar om nu te doen alsof het een prutser is die behoudend speelt, dat gaat mij te ver. M.i. is hij noodgedwongen naar mogelijkheden gaan spelen.

Na Feyenoord maakte ik mij zorgen. Dat was echt heel slecht en gaf eigenlijk geen aanknopingspunten. De wedstrijd tegen Ajax is wat mij betreft geen reden tot paniek. Wel reden om elkaar voor de kop te slaan, want PSV had het kampioenschap gewoon al kunnen en moeten pakken.
 
Overal op dit forum en in de media wordt gesproken over blunders en flaters van Van Bommel. Dat vind ik buitengewoon opportunistisch. Van Bommel heeft het seizoen al moeten beginnen met 2 brave Hendriken in het hart van de verdediging en na de winter waren ook nog eens zijn doelman, rechtsback, het complete middenveld en de vleugelaanvallers uit vorm. Dan wordt het sowieso moeilijk. Toen is hij in rap tempo ook jeugd gaan brengen.

Daarmee zeg ik niet dat alles van Van Bommel doet goed is. Zijn wissels zondag waren zwak en i.g.v. Malen gewoon onzinnig. Maar om nu te doen alsof het een prutser is die behoudend speelt, dat gaat mij te ver. M.i. is hij noodgedwongen naar mogelijkheden gaan spelen.

Na Feyenoord maakte ik mij zorgen. Dat was echt heel slecht en gaf eigenlijk geen aanknopingspunten. De wedstrijd tegen Ajax is wat mij betreft geen reden tot paniek. Wel reden om elkaar voor de kop te slaan, want PSV had het kampioenschap gewoon al kunnen en moeten pakken.
Toch is het verbazend dat het spel na de winterstop zo anders is dan voor de winterstop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan