Wie meer gelooft in zijn fanboy gehalte dan in ervaring, hoort serieus professionele hulp te krijgen :ROFL:
Waarom moet ik namen gaan bedenken? Ik geef logische richtlijnen, als de goed betaalde mensen bij PSV niet iemand binnen die richtlijnen kunnen vinden dan horen die ook bij het UWV maandag.

In een land met 16m coaches ga je mij echt niet vertellen dat je niks binnen de Benelux kan vinden, of iemand uit Europa die met zijn neus graag de CL in wilt straks. He kan echt wel maar PSV gaat weer voor de makkelijke en emotionele optie aka van Bommel, omdat die toevallig al in een kamertje hier naast zat te spelen op de xbox ...

Wees nou maar blij dat het Van Bommel is geworden, anders had je niemand meer om af te schieten als "amateur" etc., wat toch duidelijk je favoriete bezigheid is hier op het forum, want zolang het goed gaat met PSV ben je in geen velden of wegen te bekennen. Cocu was eerst jarenlang het doelwit, maar die krijgt nu ineens alle lof van je, en dus is nu het doelwit maar verschoven naar Van Bommel nog voor hij zelfs maar 1 minuut heeft gemaakt als hoofdcoach van PSV-1 :clown:

En wie zegt dat de richtlijnen die jij in gedachten hebt de enige goede zijn, en dat "de goed betaalde mensen bij PSV", mits ze jouw richtlijnen volgens jouw mening niet lijken te volgen, dus maar ongeschikt voor hun baan zijn? Denk je nou echt dat ze Van Bommel puur uit domme emotie hebben aangesteld enkel en alleen omdat hij een PSV verleden heeft? En Van Bommel zat overigens niet in een kamertje op de X-box te spelen, maar was bezig om zijn 019 naar een kampioenschap te leiden in zijn eerste jaar als hoofdcoach.

Een ervaren coach geeft even weinig garantie op succes. Het belangrijkste is dat er chemie is tussen een spelersgroep en de coach. Kijk naar Argentinië. Sampaoli heeft op papier de beste aanval van alle ploegen op het WK tot zijn beschikking, maar hij krijgt er niks uit. Ook een ervaren coach. Deed het heel goed met Chili. Kan niet misgaan denk je dan, maar je ziet het. Advocaat was ook een ervaren coach. Kwam terug naar PSV, maar kon behalve het herinvoeren van het verschrikkelijk oubollige "Simply the Best" liedje verder ook niets bewerkstelligen met PSV. Achteraf zijn eigen straatje schoonvegen door te zeggen dat het kwam omdat hij geen verdediger kreeg kon hij uiteraard wel; die ervaring had hij wel.

Bovendien kan Van Bommel toch altijd wel terecht bij de ervaren coaches Van Marwijk en Hiddink als hij het even niet meer zou weten, en die tips toepassen in zijn eigen speelwijze en aanpak mocht het echt nodig zijn, dus waar hebben we het over? Ik kan me geen enkele coach in de Benelux bedenken die ik liever voor de groep zou zien staan dan Van Bommel. Ook die gezagloze zenuwpees van AZ die jij stiekem zo hoog hebt zitten maar die nog geen enkele prijs heeft gewonnen niet. Die zou hier onder de druk bezwijken en welke PSV'er zou naar hem luisteren? Van Bommel heeft tenminste nog een indrukwekkende spelerscarrière achter de rug.
 
Zonde van de tijd die je hier aan besteedt. Hij leest het toch niet en blijft herhalen wat ie altijd herhaalt.


Overigens vind ik het echt onterecht dat mensen zoals De Bondscoach zeggen dat van Bommel, Stevens achtige trekjes heeft. Ze hebben hem denk ik nooit bij -19 aan het werk gezien en beoordelen hem vanuit een ander referentiekader namelijk Bommel als speler. Ik zou zeggen ga eens op YouTube een paar wedstrijden van PSV onder 19 bekijken en je ziet dat Mark de rust zelve is op de bank!
 
Ik vermoed dat Bommel een topcoach wordt, zoniet al is.
Flinterdun gebaseerd op die paar keer dat ik hem heb gezien tijdens o-19 en de manier waarop zijn spelers op hem reageerden.

Daarnaast loopt hij aan de hand van van Marwijk, die meer in zijn mars heeft dan menigeen denkt/meent.
Kijk wedstrijden van wk-2010 na en vergelijk ze met de potjes op dit wk. Het was destijds best goed.
 
Heel simpel, iemand met een CV, dus iemand die iets ooit bewezen heeft. Wat staat er in die van Mark als trainer? Beetje met kinderen gespeeld en de schoon zoon van * juppieeee

Een CV = ervaring, is logica, is meer zekerheid. Zo werkt het in het dagelijks leven met alles ook, dus ook met voetbal. Garantie heb je nooit maar de kansen kunnen wel groter zijn. Namen heb ik ff niet voor je, maar als je als topclub van NL + die al met 1 been in de CL staat niet iemand kan vinden met een fatsoenlijk CV dan hoor je gewoon direct de boel te sluiten.

Ook in het dagelijks leven krijg je een promotie met een nieuwe functie waar je nog geen ervaring in hebt. Ik ben blij dat mijn managers niet denken zoals jij, op die manier gaat namelijk een bedrijf kapot.
Dit doortrekken naar Van Bommel, heeft het goed gedaan bij psv -19, tijd voor een stap omhoog.

Daarnaast is Nederland niet het enige land wat Iconen de kans geeft, ook in Spanje bij Bracelona en Madrid gebeurd het. Of in Duitsland bij die Mannschaft, Löw had nog geen team van enig niveau gecoached maar doet het sinds 2006 uitstekend!
 
Ook in het dagelijks leven krijg je een promotie met een nieuwe functie waar je nog geen ervaring in hebt. Ik ben blij dat mijn managers niet denken zoals jij, op die manier gaat namelijk een bedrijf kapot.
Dit doortrekken naar Van Bommel, heeft het goed gedaan bij psv -19, tijd voor een stap omhoog.

Daarnaast is Nederland niet het enige land wat Iconen de kans geeft, ook in Spanje bij Bracelona en Madrid gebeurd het. Of in Duitsland bij die Mannschaft, Löw had nog geen team van enig niveau gecoached maar doet het sinds 2006 uitstekend!

Of de meest succesvolle PSV-coach, die had ook geen ervaring toen hij hier begon. Is alweer 30 jaar geleden, maar toch.
 
Ook in het dagelijks leven krijg je een promotie met een nieuwe functie waar je nog geen ervaring in hebt. Ik ben blij dat mijn managers niet denken zoals jij, op die manier gaat namelijk een bedrijf kapot.
Dit doortrekken naar Van Bommel, heeft het goed gedaan bij psv -19, tijd voor een stap omhoog.

Daarnaast is Nederland niet het enige land wat Iconen de kans geeft, ook in Spanje bij Bracelona en Madrid gebeurd het. Of in Duitsland bij die Mannschaft, Löw had nog geen team van enig niveau gecoached maar doet het sinds 2006 uitstekend!
En Duitsland geeft de jonge coaches sowieso veel kansen. De trainer van Hoffenheim is volgens mij pas 35 en dat is zijn 3e seizoen al in de Bundesliga. En Jürgen Klopp was nog een nobody toen hij de trainer van Dortmund werd.
 
En Duitsland geeft de jonge coaches sowieso veel kansen. De trainer van Hoffenheim is volgens mij pas 35 en dat is zijn 3e seizoen al in de Bundesliga. En Jürgen Klopp was nog een nobody toen hij de trainer van Dortmund werd.

Zidane had ook niet echt een lange trainerscarriere achter de rug. En ik begreep dat PSV o19 voor het eerst sinds 1991 kampioen werd.
Misschien had Quaqmire liever gezien dat de zeer ervaren Danny Blind werd aangesteld. :S:
 
Wees nou maar blij dat het Van Bommel is geworden, anders had je niemand meer om af te schieten als "amateur" etc., wat toch duidelijk je favoriete bezigheid is hier op het forum, want zolang het goed gaat met PSV ben je in geen velden of wegen te bekennen. Cocu was eerst jarenlang het doelwit, maar die krijgt nu ineens alle lof van je, en dus is nu het doelwit maar verschoven naar Van Bommel nog voor hij zelfs maar 1 minuut heeft gemaakt als hoofdcoach van PSV-1 :clown:

...

En dat roep ik al sinds 2009 hier, 98% van de mensen hier loopt met een PSVbril op. In slechte tijden en met slechte dingen pikken en slikken ze alles. Polonaise lopen met de 98% doe ik niet aan mee, ik geniet op mijn manier in rust van de goede dingen, maar ik doe me bril vaak genoeg af en heb schijt aan PSV en zoveel dingen er van ook, wat helaas de 98% niet kan opbrengen.

Dat verklaart waarom je mij dus minder in goede tijden ziet en vaker met slechte dingen, waarom zou ik de 98% na gaan typen hoe geweldig iets is wat iedereen al ziet? Ik leg liever de vinger de op de pijnlijke plekken en dan val je idd buiten de boot naast de 98% overige hier :ROFL:

Je verhaal verder is prima, ik lees dingen waar ik denk ja dat kan je ook zo bekijken of omschrijven, elke onderwerp kan men draaien in de positieve of negatieve manier als men dat wilt, als iemand 10 minuten voor uittrekt kan die ook prima een totaal tegenovergesteld verhaal van jou maken die ook best logisch klinkt. Ik ben niet van de lange verhalen, korte en krachtige aanvallen/meningen alleen :D

Het is niet zo dat ik het altijd oneens ben met jullie, al is dat 80% wel zo dan ga ik nog die zere 20% herhalen soms :D
 
Door puur dom toeval dat de Boer heet, en daar na een stel Brabanders die dachten we doen ajaks na en droppen ook een clubicoon amateur neer. Wat beroerd begon en gek genoeg ook goed uitpakte op het eind, hoeveel beginners zijn er voor deze 2 gefaald? Ongetwijfeld genoeg, en na deze 2 zie ik velen ook falen straks.

Ervaring geeft mij gewoon meer rust en vertrouwen, dat andere opgewonden raken van een stel goede voetballers die denken dat ze ook trainer kunnen zijn tja.. ieder zijn ding. Ik hou die 2 werelden zwaar gescheiden.

Neem even een pilletje en wacht gewoon rustig af wat Mark van Bommel straks gaat brengen. Ik denk dat je je nog aardig vergist in van Bommel. Is een vent met voetbalverstand, geen zeikerd, heeft het uitstekend gedaan bij O19 (is dus in ieder geval geen prutser of NoNo anders lukt je dat niet). En binnen de club zijn ze ook overtuigd van zijn kwaliteiten. Ik zie liever zo iemand voor de groep staan (want gezag en uitstraling heeft ie wel degelijk) dan één of andere ‘ervaren’ trainer uit Verweggistan zonder binding met PSV. Met Cocu pakte het (qua resultaat dan) ook prima uit (spel was helaas niet om aan te zien meestal helaas) en van van Bommel verwacht ik eerlijk gezegd veel meer qua resultaat maar ook qua leuk voetbal.
En anders kan je altijd nog supporter worden van Ajax. Die hebben een ervaren trainer die al vanalles gewonnen heeft... of nee, toch niet! :ROFL:
 
Neem even een pilletje en wacht gewoon rustig af wat Mark van Bommel straks gaat brengen. Ik denk dat je je nog aardig vergist in van Bommel. Is een vent met voetbalverstand, geen zeikerd, heeft het uitstekend gedaan bij O19 (is dus in ieder geval geen prutser of NoNo anders lukt je dat niet). En binnen de club zijn ze ook overtuigd van zijn kwaliteiten. Ik zie liever zo iemand voor de groep staan (want gezag en uitstraling heeft ie wel degelijk) dan één of andere ‘ervaren’ trainer uit Verweggistan zonder binding met PSV. Met Cocu pakte het (qua resultaat dan) ook prima uit (spel was helaas niet om aan te zien meestal helaas) en van van Bommel verwacht ik eerlijk gezegd veel meer qua resultaat maar ook qua leuk voetbal.
En anders kan je altijd nog supporter worden van Ajax. Die hebben een ervaren trainer die al vanalles gewonnen heeft... of nee, toch niet! :ROFL:

Lees de berichten maar terug toen Cocu werd aangesteld, precies 1-1 kopie verhaal van hoop, vertrouwen clubliefde blablabla, zelfde wat je nu leest over Mark :ROFL: Om in herhalingmodus te blijven, met Mark voorspel ik ook weer eerste 16 maanden dat het armoede zal zijn qua punten. Slechter dan Cocu doen in zijn eerste jaar is onmogelijk, dus hij heeft al 1 overwinning binnen.
 
Quagmire Ik las op VP net nog: "Marcel Brands stelde twee jaar geleden bij PSV een stappenplan op voor de trainer-in-opleiding Mark van Bommel. De voormalig technisch manager van de Eindhovenaren is niet verrast dat hij het stokje overneemt van Phillip Cocu."

Het heeft dus niets te maken met 'emotie' of 'PSV verleden', maar het is gewoon de iets vroeger dan verwachte uitvoering van een plan dat al gemaakt was.

Nu iets anders: Ik vraag me af of het wellicht eigenlijk niet beter zou zijn voor Van Bommel als er veel vaste krachten vertrekken nu hij de coach wordt. Het is misschien wel makkelijker om geaccepteerd te worden in een nieuwe groep en om daar je nieuwe ideeën aan over te brengen. Dat zal makkelijker te kneden zijn dan met de oude kern die een hecht groepje vormt met hun eigen opvatting en die misschien nog loyaal is aan de ideeën van de oude coach. Wat denken jullie?
 
Quagmire Ik las op VP net nog: "Marcel Brands stelde twee jaar geleden bij PSV een stappenplan op voor de trainer-in-opleiding Mark van Bommel. De voormalig technisch manager van de Eindhovenaren is niet verrast dat hij het stokje overneemt van Phillip Cocu."

Het heeft dus niets te maken met 'emotie' of 'PSV verleden', maar het is gewoon de iets vroeger dan verwachte uitvoering van een plan dat al gemaakt was.

Nu iets anders: Ik vraag me af of het wellicht eigenlijk niet beter zou zijn voor Van Bommel als er veel vaste krachten vertrekken nu hij de coach wordt. Het is misschien wel makkelijker om geaccepteerd te worden in een nieuwe groep en om daar je nieuwe ideeën aan over te brengen. Dat zal makkelijker te kneden zijn dan met de oude kern die een hecht groepje vormt met hun eigen opvatting en die misschien nog loyaal is aan de ideeën van de oude coach. Wat denken jullie?

In dit geval denk ik dat dat wel zal meevallen. Je kunt veel van Cocu zeggen, maar niet dat hij een coach is die hamert op 1 speelsysteem, of dogmatisch vasthoudt aan bepaalde opvattingen. Het is niet een transitie zoals bij het Nederlands Elftal waar men van de van Gaal "ik bepaal alles" naar een "ik doe vooral aan people's management" Hiddink ging. Ik denk dat zowel Cocu als van Bommel pragmatisch en resultaatgericht zijn. Het zullen meer de accenten zijn die verlegd worden verwacht ik.
 
Als speler was Bommel het type dat het resultaat voorop stelt. Wat ik heb gezien bij z`n -19 optredens was het daar niet anders. Ik verwacht ook geen andere instelling m.b.t. het spel wat Cocu speelde, namelijk het resultaat staat voorop. Wel denk ik dat ie nog meer jeugd zal gaan inpassen. Mauro bijvoorbeeld zal onder Bommel waarschijnlijk meer speeltijd gaan krijgen.
 
Wie meer gelooft in zijn fanboy gehalte dan in ervaring, hoort serieus professionele hulp te krijgen :ROFL:
Waarom moet ik namen gaan bedenken? Ik geef logische richtlijnen, als de goed betaalde mensen bij PSV niet iemand binnen die richtlijnen kunnen vinden dan horen die ook bij het UWV maandag.

In een land met 16m coaches ga je mij echt niet vertellen dat je niks binnen de Benelux kan vinden, of iemand uit Europa die met zijn neus graag de CL in wilt straks. He kan echt wel maar PSV gaat weer voor de makkelijke en emotionele optie aka van Bommel, omdat die toevallig al in een kamertje hier naast zat te spelen op de xbox ...

Je hebt wel eens namen genoemd.

9 april 2011
Ik zeg Steve McClaren of Morten Olsen na de zomer. Als je 2 jaar op rij met 1 been kampioen bent en het alsnog verneukt na kerst dan mag je wel vraagtekens er bij zetten. ( dat verneuken is ook grotendeels de schuld van het team, maar hem kan je er ff op aanspreken )

Psv heeft iemand nodig met een grote mond en wat meer lef ipv Rutten-types die gewoon alles op de mooie en nette manier doen.

Ik zie Fred al in de kleedkamer zitten met het team na het verlies tegen Twente, iedereen zit met z'n ipod op en Fred komt rustig binnen ' niks aan de hand jongens, kan gebeuren, iederen kan wel eens van slag te raken als er een beugelbekkie het veld op komt. ' 11/16 mensen hebben het hele gesprek niet eens gehoord..

Of een Verbeek type die alle scheldwoorden zou gebruiken en de miljonairs bij de oren zou pakken nadat die eerst alle ipod's in de prullenbak zou gooien.

Waar de historie al niet goed voor is.

Steve McCLaren ... :ROFL: :lmao:

"PSV heeft iemand nodig met een grote mond en wat meer lef".
Ze volgen je advies van jaren geleden op en stellen Mark van Bommel aan als nieuwe trainer. ;)
 
Laatst bewerkt:
Quagmire Ik las op VP net nog: "Marcel Brands stelde twee jaar geleden bij PSV een stappenplan op voor de trainer-in-opleiding Mark van Bommel. De voormalig technisch manager van de Eindhovenaren is niet verrast dat hij het stokje overneemt van Phillip Cocu."

Het heeft dus niets te maken met 'emotie' of 'PSV verleden', maar het is gewoon de iets vroeger dan verwachte uitvoering van een plan dat al gemaakt was.


Alles is emotie en verleden, daarom heeft die ongetwijfeld de kans gekregen om papieren te halen en te groeien via PSV, door de emotie en zijn verleden via PSV, en nu zit die dan gek genoeg aan de top van PSV. Alsof een andere club die niks met hem zomaar hem aan de top zou zetten.

Dat Brands dat zegt is natuurlijk een logisch zinnetje, al had die een grafhekel aan van Bommel moet die als nog zo'n antwoord geven om de rust en motivatie te behouden. Zou pas leuk zijn geweest als die zei tja, die Mark is een leuke jongen maar hij zal nooit verder komen dan de jonkies, maar verder aardige gozer hoor...

Je blijft netjes in het openbaar en kraakt niet je directe staffleden af natuurlijk, of ze nou coach wel of niet worden ooit.


"PSV heeft iemand nodig met een grote mond en wat meer lef".
Ze volgen je advies van jaren geleden op en stellen Mark van Bommel aan als nieuwe trainer. ;)

Dat die mondiger en harder is dan Cocu tja, dat is niet zo moeilijk, maar wel een vooruitgang :ROFL: Cocu is de ideale schoonzoon, waar mark de ideale hippe en mondigere schoonzoon is.
 
McClaren heeft wel ervaring:

- maar werd vanwege de tegenvallende prestaties op 7 februari 2011 ontslagen.
- op 2 oktober 2011 trad hij echter alweer terug als trainer vanwege tegenvallende resultaten.
- al dan niet gedwongen stapte McClaren op 26 februari 2013 op als trainer van FC Twente.
- op maandag 25 mei 2015 werd McClaren ontslagen door de clubleiding.
- op 11 maart 2016 werd hij ontslagen wegens tegenvallende resultaten.
- in maart 2017 werd McClaren al na 29 officiële duels ontslagen door Derby County.

met ontslagen worden.
 
Quagmire Ik las op VP net nog: "Marcel Brands stelde twee jaar geleden bij PSV een stappenplan op voor de trainer-in-opleiding Mark van Bommel. De voormalig technisch manager van de Eindhovenaren is niet verrast dat hij het stokje overneemt van Phillip Cocu."

Het heeft dus niets te maken met 'emotie' of 'PSV verleden', maar het is gewoon de iets vroeger dan verwachte uitvoering van een plan dat al gemaakt was.

Nu iets anders: Ik vraag me af of het wellicht eigenlijk niet beter zou zijn voor Van Bommel als er veel vaste krachten vertrekken nu hij de coach wordt. Het is misschien wel makkelijker om geaccepteerd te worden in een nieuwe groep en om daar je nieuwe ideeën aan over te brengen. Dat zal makkelijker te kneden zijn dan met de oude kern die een hecht groepje vormt met hun eigen opvatting en die misschien nog loyaal is aan de ideeën van de oude coach. Wat denken jullie?

Ik zou zelf als nieuwe trainer enige automatismen en vanzelfsprekende groepshiërarchie wel zeer op prijs stellen. Er komt in augustus meteen een cruciale kwalificatie aan. Mis je de CL, dan begin je meteen met kritiek en ruis.
 
Zonde van de tijd die je hier aan besteedt. Hij leest het toch niet en blijft herhalen wat ie altijd herhaalt.


Overigens vind ik het echt onterecht dat mensen zoals De Bondscoach zeggen dat van Bommel, Stevens achtige trekjes heeft. Ze hebben hem denk ik nooit bij -19 aan het werk gezien en beoordelen hem vanuit een ander referentiekader namelijk Bommel als speler. Ik zou zeggen ga eens op YouTube een paar wedstrijden van PSV onder 19 bekijken en je ziet dat Mark de rust zelve is op de bank!

Prima, ik laat me graag overtuigen van het tegendeel. Overigens, geheel overbodig: PSV1 is natuurlijk wel wat anders dan -19.
En de charme van dit forum is dat je een beetje mag speculeren.

Het voetbal is pak hem beet de laatste 10 à 5 jaar enorm veranderd. De 24/7 media-aandacht, de enorme budgetten in landen als Engeland en Spanje door krankzinnige bedragen voor televisierechten, de invloed van social media, de voetbalentertainment (voetbalprogramma's, in Nederland de invloed van provocateurs als Van der Gijp en Derksen), en vooral ook het algehele belang van voetbal in ons dagelijks leven bij gebrek aan grote zingevende verhalen - en daardoor ook de nostalgie naar een puurder verleden die steeds opnieuw wordt uitgespeeld (wat Ajax bijvoorbeeld steeds de das omdoet) stellen zeer hoge eisen aan leiders bij topclubs. Dat waardeerde ik misschien nog wel het meeste aan Cocu. Sommigen noemen het saai, prima, maar ik hou van rustige, diplomatieke coaches die boven de partijen staan. Als ze ook nog eens weten dat je je tactiek moet aanpassen aan het materiaal dat je ter beschikking hebt, dan ben je zeer geschikt. Het kan natuurlijk zijn dat Van Bommel is toegegroeid naar die kwaliteiten. Ik hoop het. Maar ik vond bijvoorbeeld dat hij daar nog lang niet was in het seizoen dat hij bij PSV terugkeerde. Liet zich toen vooral provoceren door jonkies, de media en de scheidsrechter. Maar goed, da's ook alweer vijf jaar geleden - ik laat me graag verrassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan