Ben ik de enige (naast Bacchus, denk ik) die blij wordt van het bericht dat Cocu weg wil? Zelfs Kwakkie, levenslange criticaster van Cocu trekt de laatste tijd zijn keutel terug en begint ineens veren in de reet van Cocu te stoppen. Dikke doei met die man hoor. Op naar leuker, logischer voetbal zou ik zo zeggen. Dan maar een 'tussenjaar'.

Ik heb liever prijzen als je het niet erg vindt
 
Ben ik de enige (naast Bacchus, denk ik) die blij wordt van het bericht dat Cocu weg wil? Zelfs Kwakkie, levenslange criticaster van Cocu trekt de laatste tijd zijn keutel terug en begint ineens veren in de reet van Cocu te stoppen. Dikke doei met die man hoor. Op naar leuker, logischer voetbal zou ik zo zeggen. Dan maar een 'tussenjaar'.
hé, en ik dan :sad:
 
Ben ik de enige (naast Bacchus, denk ik) die blij wordt van het bericht dat Cocu weg wil? Zelfs Kwakkie, levenslange criticaster van Cocu trekt de laatste tijd zijn keutel terug en begint ineens veren in de reet van Cocu te stoppen. Dikke doei met die man hoor. Op naar leuker, logischer voetbal zou ik zo zeggen. Dan maar een 'tussenjaar'.
Prijzen zijn het belangrijkst, maar ik ben er niet van overtuigd dat dit alleen maar volgens "methode Cocu" gaat. Na 5 jaar Cocu vind ik het aantreden van een nieuwe trainer prima. Of dit Van Bommel moet zijn, dat weet ik niet. Weinig ervaring. En ik zou het jammer vinden, als "mijn held" beschadigd zou raken. Aan de andere kant een fantastische opvolger van eveneens icoon Cocu.

De stap van Cocu naar Fenerbahce bekijk ik wel met verbazing. Een wespennest en geen grote competitie. Ik had verwacht dat Cocu naar een Spaanse subtopper zou vertrekken.
 
Prijzen zijn het belangrijkst, maar ik ben er niet van overtuigd dat dit alleen maar volgens "methode Cocu" gaat. Na 5 jaar Cocu vind ik het aantreden van een nieuwe trainer prima. Of dit Van Bommel moet zijn, dat weet ik niet. Weinig ervaring. En ik zou het jammer vinden, als "mijn held" beschadigd zou raken. Aan de andere kant een fantastische opvolger van eveneens icoon Cocu.

De stap van Cocu naar Fenerbahce bekijk ik wel met verbazing. Een wespennest en geen grote competitie. Ik had verwacht dat Cocu naar een Spaanse subtopper zou vertrekken.

Ik denk dat je VIC001 had willen quoten, maar ik ben het met je eens. De manier om prijzen te winnen is echt niet alleen de manier van Cocu. Het kan ook met bluf en flair, en ja, zelfs met deze selectie. En al helemaal nu er weer twee linkspoten in de verdediging zijn gekomen.

En weet je wat nog meer? Ik zal wellicht voor gek verklaard worden, maar ik heb het idee dat wanneer er een coach komt die in tegenstelling tot Cocu wél vertrouwen heeft in de huidige selectie, dat deze groep dan tot mooie dingen in staat is. Met de angsthazenaanpak van Cocu gaan de meeste spelers misschien wel geloven dat ze niet veel waard zijn, dat ze niet beter kunnen etc., iets wat door velen wordt gereflecteerd hier op het forum (wat een beetje in dezelfde lijn ligt als de lage transfersommen voor PSV'ers die men prima vindt), beetje negatief denken dus, maar dat is helemaal niet nodig; er is zoveel aanvallend talent in de selectie. Dat wil ik graag hier tot bloei zien komen. Als een Adriaanse dat met Willem II en AZ kon bewerkstelligen, waarom zou dat dan hier niet bereikt kunnen worden met veel betere spelers?

En een turbulente periode waarbij veel coniferen vertrekken hoeft ook helemaal niet te betekenen dat het komende seizoen niks wordt. Zo'n frisse wind is juist nodig om de boel dynamisch te houden.
 
Fenerbahce is gewoon een mooie club en ik snap Cocu wel als hij zou gaan verkassen, mede door een riant salaris natuurlijk. Ik ben wel benieuwd of Van Bommel wél de spelers op de juiste plek gaat zetten waar ze het grootste rendement halen voor PSV.
 
Je kan er lang en breed over praten, maar feit is dat Cocu het maximale heeft behaald in zijn periode bij PSV. Zijn aanpak heeft dus het maximale resultaat opgeleverd. Of een andere aanpak hetzelfde had opgeleverd is nog maar de vraag, en eigenlijk louter speculatief.

Feit is dat Cocu na Hiddink de meest succesvolle coach is van de afgelopen 15 jaar.

Waar je het op baseert al had Cocu geen vertrouwen in deze selectie is me overigens een raadsel. Cocu heeft het gewoon realistisch aangepakt. Onder Fredje R. hadden we aantrekkelijk voetbal maar 0 prijzen. Leuk zolang het duurde, maar nu heeft niemand het er meer over..
 
Jonk gaat Hoofd opleidingen worden. Bergkamp en Kuyt, 2 oud internationals, worden assistent.

Ik geloof er overigens geen zak van, dat die alledrie mee gaan. Kuyt heeft z’n woord aan fey gegeven, Bergkamp vliegt niet. Misschien gaat zelfs Cocu niet,

Zou het om een 'all-inclusive" reisje gaan voor oud-internationals?
 
Cocu: ‘Tien jaar PSV zou met mijn karakter ook best kunnen’

link

“Ik heb nu al zin om te kijken of we een team neer kunnen zetten dat om de titel speelt, maar ook weer iets kan gaan bereiken in Europa,” geeft Cocu aan. “Ik ben ambitieus, maar heb geen planning voor mijn trainerscarrière. Als er interesse zou komen, dan leg ik dat gewoon open op tafel binnen PSV en zal ik er over nadenken.”

:unsure: Zeker geen tafel meer gevonden in Eindhoven. Onder de tafel gekropen in Istanbul. ;)
 
Ik zou het jammer vinden als Cocu gaat, maar het is geen ramp. Wat me eigenlijk vooral zorgen baart, is de snelheid waarmee zich dit onverwacht lijkt te ontwikkelen. Dat riekt naar een interne crisis en met Brands al weg is de spoeling in de technische staf dun.
 
Ik zou het jammer vinden als Cocu gaat, maar het is geen ramp. Wat me eigenlijk vooral zorgen baart, is de snelheid waarmee zich dit onverwacht lijkt te ontwikkelen. Dat riekt naar een interne crisis en met Brands al weg is de spoeling in de technische staf dun.

Tja, het is transfertijd....maar wel vervelend dat én TD en coach gaan. Ik zie er geen crisis in, zeker daar het vertrek van Brands al langer in de lucht hing, en de resultaten goed zijn. Als men clubman Van Bommel voor de groep zet, of een coach met ervaring, en er kan goed gereageerd worden op de transfermarkt, dan is er weinig aan de hand. Een nieuwe coach kan ook positief werken, zeker als hij de juiste mensen op de juiste plekken zet. Lozano bv aan de linkerkant ipv rechts.....
Wél belangrijk is dat er nu in de spelersgroep geen leegloop plaats vindt. Arias/Zoet is redelijk zeker, Lozano kan zichzelf in de kijker spelen maar dan mag je de absolute hoofdprijs vragen en spelers als Hendrix/Pereiro/De Jong moet je in principe houden. Als je ook nog een geheel elftal moet vernieuwen, dan wordt het wel spannend.
 
Ach ik gun het Phillip zijn 5 miljoen per jaar en ons zelf een frisse wind. Veel veranderingen dan ineens maar het kan ook juist goed uitpakken, een nieuwe koers varen met nieuwe mensen die wellicht hele andere visie op voetbal en op het samenstellen van de nieuwe selectie hebben. Dit kan zomaar een win-win situatie worden.


Tuurlijk. Het kan allemaal heel goed uitpakken. Talentvolle jongens uit eigen jeugd, Van Bommen en Van Marwijk aan het roer.
En dan nog te bedenken dat 80% van de financiering van Fener afkomt van crimineel geld of van corrupte overheidsorganen..

Begrijp niet dat cocu
Op dit moment kan Cocu eigenlijk ook niet meer blijven. Blijkbaar wil Cocu weg, en als hij moet blijven, wie van de spelers gaat zijn mislukte transfer omzetten in motivatie voor nog een titel? Hij heeft er alles aan gedaan om de laatste titel binnen te halen. Misschien is dit het juiste moment om te gaan. En laat PSV er dan nog maar wat centen aan overhouden.

Het lijkt mij sowieso het goede moment om te gaan - los van de bestemming. Hij werkt nu al vier seizoenen met een selectie die steeds verder is uitgehold. Natuurlijk liepen er ook dit seizoen nog wel goede spelers in de selectie - zeker voor eredivisiebegrippen. Maar er is zó veel kwaliteit verdwenen. Er is geen echte linksback na het vertrek van Jetro, er is geen brein op het middenveld na het vertrek van Guardado, er is geen '10' na het vertrek van Pröpper en Wijnaldum, er is geen sterke, opkomende CV meer na het vertrek van Moreno… Het beste is om via de voordeur te vertrekken, na een bijzonder knappe prestatie dit seizoen.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik de enige (naast Bacchus , denk ik) die blij wordt van het bericht dat Cocu weg wil? Zelfs Quagmire , levenslange criticaster van Cocu trekt de laatste tijd zijn keutel terug en begint ineens veren in de reet van Cocu te stoppen.:bye: Dikke doei :bye: met die man hoor; laat mr. speeltuin maar lekker richting de zandbak gaan. Op naar leuker, logischer voetbal zou ik zo zeggen. Dan maar een 'tussenjaar'.
Ik sta nog steeds achter mijn keuze, via de voordeur eruit.
 
Tuurlijk. Het kan allemaal heel goed uitpakken. Talentvolle jongens uit eigen jeugd, Van Bommen en Van Marwijk aan het roer.



Het lijkt mij sowieso het goede moment om te gaan - los van de bestemming. Hij werkt nu al vier seizoenen met een selectie die steeds verder is uitgehold. Natuurlijk liepen er ook dit seizoen nog wel goede spelers in de selectie - zeker voor eredivisiebegrippen. Maar er is zó veel kwaliteit verdwenen. Er is geen echte linksback na het vertrek van Jetro, er is geen brein op het middenveld na het vertrek van Guardado, er is geen '10' na het vertrek van Pröpper en Wijnaldum, er is geen sterke, opkomende CV meer na het vertrek van SalcidoMoreno Het beste is om via de voordeur te vertrekken, na een bijzonder knappe prestatie dit seizoen.
 
Ik zou het jammer vinden als Cocu gaat, maar het is geen ramp. Wat me eigenlijk vooral zorgen baart, is de snelheid waarmee zich dit onverwacht lijkt te ontwikkelen. Dat riekt naar een interne crisis en met Brands al weg is de spoeling in de technische staf dun.

Eigenlijk heeft PSV het organisatorisch goed aangepakt. Met Van Bommel als coming man, die binnen de club als trainer kon rijpen, en Arnesen als ervaren kracht in de RvC, is er continuering. Ik kan me voorstellen dat Van Marwijk met zijn ervaring een prima keuze is naast Van Bommel (hoewel ik ook twijfel: privé en zakelijk mixt niet altijd goed).
Je weet nooit of het goed uitpakt, zeker gezien de dreigende leegloop aan spelers, maar gezien de gegeven dynamiek en het opportunisme in het profvoetbal, weet ik niet hoe je het anders had kunnen doen.
 
Ben ik de enige (naast Bacchus , denk ik) die blij wordt van het bericht dat Cocu weg wil? Zelfs Quagmire , levenslange criticaster van Cocu trekt de laatste tijd zijn keutel terug en begint ineens veren in de reet van Cocu te stoppen.:bye: Dikke doei :bye: met die man hoor; laat mr. speeltuin maar lekker richting de zandbak gaan. Op naar leuker, logischer voetbal zou ik zo zeggen. Dan maar een 'tussenjaar'.
IK OOK ...al jaren negatief over Cocu gepost op dit Forum !!!
 
Ala vervanger voor Cocu hebben we iemand voor PSV. De oud trainer van Fener. Als er interesse is breng ik hem graag zelf op de fiets naar Eindhoven hehe :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan