Ja hallo, dan kun je beter Feyenoordaanhanger worden.. ;)

Alle gekheid op n shashlik (vanavond BBQ!! :CHEER:).. Ik snap je verlangens en deel deze. Echter word ik zelf er denk ik niet tevredener van als PSV een wedstrijd domineerd, en lekker aanvallend gecombineerd heeft maar wel regelmatig punten verspeeld en vanaf de winterstop als een soort AZ nergens meer echt voor speelt. Resultaat blijft voor mij wel prioriteit nummer 1 bij een professionele en zichzelf serieus nemende sportclub. Het moet geen amateurtheater worden waarbij het voldoende is dat je ziet dat de mensen op het veld er plezier in hebben en het publiek luid klappend op de banken de zoveelste punten gemist ziet worden. Nogmaals, dan krijg je Feyenoord.
PSV speelde haar beste wedstrijden dit seizoen precies met hetgeen ik graag zie. Dus ik ben niet bang dat het zo'n vaart zal lopen met jouw 'doemscenario'.
 
Klopt ook - ik heb het liefst ook dat PSV met wat meer lef, strijd en inzet de 90 minuten ingaat. Of dat ze wat meer lef durven tonen door vroeg in de wedstrijd door snel combinatievoetbal en met wat meer bijbehorend - risiko een voorsprong te pakken om zo de tegenstander te breken. Gaat het mis, dan heb je bijna de hele wedstrijd om te herstellen. Onder Cocu blijft het geduldig wachten op kansen en als het nog 0-0 staat vanaf minuut 80 erop klappen (denk aan Zwolle als voorbeeld waarbij Isimat in-extremis de winnende maakte. Ik begrijp je punt volledig (denk ik).

Mij ging het erom dat het hoofddoel wel moet blijven om te winnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de visie best te vergelijken is, en een heel eind dezelfde is. Het spelerspakket, dat is niet te vergelijken.
Daar ben ik het niet mee eens: Hiddink had betere spelers destijds maar hij had ook met betere concurrenten te maken die ook zeer goede spelers hadden. Ajax had toen de supertalenten als Sneijder en vd Vaart rondlopen, verdedigers als Trabelsi en aanvallers als de toen goede Mido of Zlatan, of Maxwell als linksback. en Hiddink moest het doen met verdedigers als Reiziger, Ball of Culina, destijds ook bestempeld als middelmaat. Hiddink had veel meer lef en zijn spelers vraten de tegenstander, hoe goed die ook was, helemaal op.
 
Daar ben ik het niet mee eens: Hiddink had betere spelers destijds maar hij had ook met betere concurrenten te maken die ook zeer goede spelers hadden. Ajax had toen de supertalenten als Sneijder en vd Vaart rondlopen, verdedigers als Trabelsi en aanvallers als de toen goede Mido of Zlatan, of Maxwell als linksback. en Hiddink moest het doen met verdedigers als Reiziger, Ball of Culina, destijds ook bestempeld als middelmaat. Hiddink had veel meer lef en zijn spelers vraten de tegenstander, hoe goed die ook was, helemaal op.

Eens.
En ook onder Hiddink ging het wel eens volledig mis, dat kan gewoon. Toch straalde er meer onverzettelijkheid uit.
 
Daar ben ik het niet mee eens: Hiddink had betere spelers destijds maar hij had ook met betere concurrenten te maken die ook zeer goede spelers hadden. Ajax had toen de supertalenten als Sneijder en vd Vaart rondlopen, verdedigers als Trabelsi en aanvallers als de toen goede Mido of Zlatan, of Maxwell als linksback. en Hiddink moest het doen met verdedigers als Reiziger, Ball of Culina, destijds ook bestempeld als middelmaat. Hiddink had veel meer lef en zijn spelers vraten de tegenstander, hoe goed die ook was, helemaal op.

Hier kun je bijvoorbeeld zien hoe PSV zijn tegenstander opvrat:

http://psv.netwerk.to/historie/seizoen.php?seizoen=2004

Bijvoorbeeld hoe ze een gigant als RBC Roosendaal degradeerden met 1-1, of hoe AZ thuis werd kaltgestellt met 0-1. Of zo'n memorabele 0-0 bij Vitesse, en een klassieker, verliezen bij Roda uit.

Je kunt wel zeggen dat, dit seizoen, een stuk minder evenwichtig was dan het afgelopen seizoen onder Cocu. Er zijn meer grote uitslagen, maar ook meer zepers. Het aantal doelpunten ontloopt elkaar niet veel. Onder Cocu worden de doelpunten dus wat doelmatiger verdeeld. :sneaky:

Maar ik heb thuis alle wedstrijden onder Hiddink 2 gezien, en vaak was de strategie van een python, langzaam de tegenstander vermoeien om dat tegen het einde toe te slaan. Alleen was je er, in tegenstelling tot afgelopen seizoen meer van overtuigd dat dat ook daadwerkelijk ging gebeuren.
 
[...]Alleen was je er, in tegenstelling tot afgelopen seizoen meer van overtuigd dat dat ook daadwerkelijk ging gebeuren.
Dat had de tegenstander toen ook. Ze stonden, zoals men dat nog wel eens zegt 'in de tunnel al met 2-0 achter'. Tegenwoordig lees je een week van te voren al dat ze komen om de punten mee te nemen en voldoende kansen zien.
 
Ik lees hier (voornamelijk van Bachus) nogal wat onvrede over het PSV spel en dus indirect over Cocu.

Behoudens een Barcelona of een Bayern Munchen (wellicht) zal het een gemiddelde topclub een worst wezen hoe de resultaten worden gehaald, als ze maar worden gehaald. Op een of andere manier moet het in Nederland vooral aantrekkelijk zijn. Dat je er dan geen prijs mee wint, da`s dan jammer. Het voetbal ziet er in in ieder geval goed uit. Waarschijnlijk ook de reden dat een Oranje, behoudens een EK in de vorige eeuw niets heeft gewonnen.

Hiddink speelde met PSV al zakelijk voetbal, en nu dus Cocu. Het resultaat zijn drie titels, een beker, 2 JC schalen en een uitstekend CL campagne.

Ik blijf het zeggen, Cocu is het beste wat PSV is overkomen na Koeman. En de club gaat hem missen mocht ie gaan. Ik heb liever prijzen, dan mooi voetbal zonder prijzen. Achteraf geeft niemand daar een ruk om..

Volkomen eens. Boeiend hoe ze spelen, als ze maar winnen. Presteren is het belangrijkste, al is het met 10 man op eigen helft, en loop je de halve wedstrijd achteruit, maar win je wel.
Alleen kijk ik er dan niet naar en lees het wel op teletekst.
 
Hier kun je bijvoorbeeld zien hoe PSV zijn tegenstander opvrat:

http://psv.netwerk.to/historie/seizoen.php?seizoen=2004

Bijvoorbeeld hoe ze een gigant als RBC Roosendaal degradeerden met 1-1, of hoe AZ thuis werd kaltgestellt met 0-1. Of zo'n memorabele 0-0 bij Vitesse, en een klassieker, verliezen bij Roda uit.

Je kunt wel zeggen dat, dit seizoen, een stuk minder evenwichtig was dan het afgelopen seizoen onder Cocu. Er zijn meer grote uitslagen, maar ook meer zepers. Het aantal doelpunten ontloopt elkaar niet veel. Onder Cocu worden de doelpunten dus wat doelmatiger verdeeld. :sneaky:

Maar ik heb thuis alle wedstrijden onder Hiddink 2 gezien, en vaak was de strategie van een python, langzaam de tegenstander vermoeien om dat tegen het einde toe te slaan. Alleen was je er, in tegenstelling tot afgelopen seizoen meer van overtuigd dat dat ook daadwerkelijk ging gebeuren.

Dat is waar. In het zo geroemde periode Hiddink 2 speelde PSV heel erg zakelijk. Maar het is precies wat je zegt: als er een goal werd gemaakt, wist je ook dat PSV de wedstrijd effectief op slot gooide. 'De wedstrijd neutraal maken' heette dat zo mooi in het jargon van Hiddink. En Cocu was toen al de kapitein en coach op het veld. Maar dat team is natuurlijk volstrekt onvergelijkbaar met dan van nu.

Als er vanuit het bestuur geen garantie komt dat er minimaal 10m in de verdediging kan worden geïnvesteerd, dan zou ik als ik Cocu was toch eens goed om me heen gaan kijken. Natuurlijk er is jong talent - met Obispo ook jong verdedigend talent. Maar da's toch allemaal (nog) veel te licht voor de CL - waarschijnlijk zelfs voor de Nederlandse competitie.

Als dit het echt is, dan is de kans op berusting en cynisme erg groot.
 
Hij zegt van wel, dat hij 100% zeker ook volgend jaar trainer is bij PSV. Cocu is een man van zijn woord. Ik kan me althans geen enkele onwaarheid van die aard herinneren.

Cocu is ook niet gek he. Die heeft ook gezien hoe het met Peter Bosz en met Frank de Boer is gegaan. De ene is leuk 4 keer kampioen geworden, maar bij Inter en Crystal Palace was het helemaal niks, en zit nu paar maanden zonder club. En de ander heeft de finale van de Europa League bereikt, ging direct naar Dortmund, en werd al na 3(?) maanden op straat gezet, en nu hoor je niks van hem.

Nee, liever 10 jaar bij PSV als hoofdtrainer, dan bij 2 of 3 clubs achter je naam hebben, waar ze je op straat zetten als de resultaten minder zijn, zal Cocu denken. En daar is natuurlijk helemaal niks mis.

Ik ben echt wel tevreden over Cocu. 6 prijzen als trainer alweer gepakt + Champions League overwintering. Tuurlijk, ook ik wil wat meer aanvallend voetbal zien. Hopelijk volgend jaar, met de juiste spelers.
 
Cocu heeft dus geen haast om weg te gaan. Als hij zich maar niet als n Wenger ziet, hij zit nu al op hetzelfde aantal titels :eek:
 
Cocu heeft dus geen haast om weg te gaan. Als hij zich maar niet als n Wenger ziet, hij zit nu al op hetzelfde aantal titels :eek:
Ook al is Cocu in 5 jaar tijd 3 x kampioen geworden, ik ben nog steeds niet tevreden over de manier van spelen van PSV....wat mij betreft komt er alsnog een nieuwe coach in de zomer...of is komend seizoen het allerlaatste seizoen van Cocu als coach van PSV.
 
Ook al is Cocu in 5 jaar tijd 3 x kampioen geworden, ik ben nog steeds niet tevreden over de manier van spelen van PSV....wat mij betreft komt er alsnog een nieuwe coach in de zomer...of is komend seizoen het allerlaatste seizoen van Cocu als coach van PSV.

Nieuwe coach, wie?
 
Ik heb nog eens nagedacht over hoe ik Cocu beoordeeld heb de afgelopen jaren en hoe ik het spelersmateriaal van PSV inschat. Ik denk dat ik Cocu niet de credits heb gegeven die hij verdient.

We praten veel over het vertoonde spel van PSV. Het zou “saai:, “effectief”, “countervoetbal” of “realistisch” zijn. Wat het ook is, PSV pakt prijzen onder Cocu. En prijzen pakken is waar we het voor doen en waar het over gaat in topsport. Kijk de vreugde onder PSV’ers met het behalen van de titel, geen mens zou zo blij zijn als het spel “mooier”, “aanvallender” of “dominanter” (of meer van die buzzwords) was geweest en we als 3e geëindigd waren. Prijzen pakken, daar gaat het om.

De meeste van ons zien liever dominant spel dan het tactische meer afwachtende spel dat we nu zien. De grote vraag is alleen waarom speelt PSV dat niet? Als we aannemen dat Cocu primair als doel heeft PSV kampioen te maken, dan zijn er 4 opties mogelijk in mijn ogen:

1. Cocu wil zo niet spelen, deze speelstijl heeft zijn voorkeur. Als dit waar is dan zal PSV niet anders gaan spelen onder zijn leiding ongeacht het spelersmateriaal.

2. Cocu vind het spelersmateriaal van PSV is niet goed genoeg om dominant te spelen (en de titel te behalen). Als dit het geval is, dan is het niet Cocu maar het technisch bestuur dat flink gefaald heeft door spelers te halen die eigenlijk niet goed genoeg zijn. Dit zou betekenen dat als er betere spelers zouden zijn, Cocu zijn spelers ook anders zou laten spelen. Het halen van een trainer die perse “dominant” wil spelen zou dan averechts werken (minder kans op een titel).

3. Cocu is tactisch niet sterk genoeg om zijn team in een andere formatie te laten spelen. Ik denk dat dit de minst waarschijnlijke optie is, daar Cocu zijn team juist regelmatig anders laat spelen om in te springen op de sterktes en zwaktes van de tegenstander.

4. Een combinatie van 1., 2. en/of 3.

Zelf denk ik dat het vooral een kwestie van punt 2. is. Cocu is een realist die inspeelt op wat hij voorhanden heeft en hoe hij denkt dat de tegenstander zal gaan spelen. Hij zal niet in een formatie spelen als hij denkt dat hij daar geen succes mee zal hebben. En ik denk dat dat de enige juiste benadering is in het hedendaagse voetbal gezien de financiële armslag van PSV en het veel kleinere kwalitatieve verschil tussen de topclubs en de subtop.

Het zou ook betekenen dat Cocu de situatie goed heeft ingeschat en een hele bijzondere prestatie heeft geleverd door PSV meermaals kampioen te maken. Het is dan ook maar de vraag of een andere coach meer succes zou hebben gehad met hetzelfde spelersmateriaal of het toekomstige (ik verwacht niet dat PSV sterker uit de transferperiode zal komen: juist zwakker). Als mijn aannamen juist zijn, dan is Cocu de juiste coach voor PSV het komende jaar. Er zijn natuurlijk meer coaches die deze instelling hebben, het is alleen moeilijk beoordelen of ze beter zijn dan Cocu. Cocu heeft 3 maal de titel gepakt en heeft zich dus bewezen, kunnen de mogelijke kandidaten hetzelfde/soortgelijk zeggen?

Als het inderdaad vooral komt door het beperkte spelersmateriaal, betekend dat ook dat als Ajax “realistischer”, “effectiever”, etc. gaat spelen, PSV het heel moeilijk gaat krijgen omdat Ajax over het algemeen over een betere selectie beschikt. En je zag dit al onder de Boer, meer realisme resulteerde in 4 titels op een rij.

PSV heeft ook veel geluk gehad en bepaalde spelers konden mentaal veel brengen. PSV had gelukkig spelers met genoeg mentaal vermogen om te strijden voor elkaar en bepaald gedrag niet te accepteren. Ik denk dan ook dat men de invloed van de Jong niet moet onderschatten. Het is niet alleen Cocu die os de titel heeft bezorgd. Ik ben overigens wel erg bang voor de komende transferperiode, ik heb weinig vertrouwen dat PSV daar sterker uit zal komen. Ook is het de vraag of de nieuwe spelers kunnen brengen wat de huidige gedaan hebben. Je ziet vaak een soort nonchalance in spelers nadat ze een titel behaald hebben (vorig jaar ging het ook net wel goed) en dat is het laatste wat je wil zien bij een ploeg die kwalitatief minder is dan de grootste concurrent.

Zo positief als ik ben gesteld, weet ik ook dat het allemaal geen enkele garantie zal bieden voor komend jaar. Alles hangt af van de spelers die we aantrekken en van welke spelers er vertrekken. Het is dan ook best mogelijk dat we heel ander soort spelersmateriaal hebben komend jaar dan dat we nu hebben. Met dat materiaal zou een andere trainer best beter kunnen zijn voor PSV. Maar op dit moment is er nog niets over te zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Goede post. Cocu verdient ook zeker de credits voor alle prijzen, die PSV onder zijn leiding gepakt heeft. Toch blijft er bij mij een "maar, stel dat...." knagen.
 
Goede post. Paar puntjes waar ik op in wil haken:



In mijn geval: Ik verwacht spelers die de voet pas van het gas halen als de 4-0 op het bord staat én een kampioenschap; dat lijkt me voor een topclub niet teveel gevraagd, toch? Het hoeft niet het een of het ander te zijn. Waarom of resultaat of vol gas; het kan namelijk ook allebei; wat zeg ik, dat hoort eigenlijk gewoon zo.



Dit punt vind ik ook wel iets om op in te haken. Niet op jou gericht, maar het is naar mijn mening ineens wel heel erg de trend geworden om Cocu op te hemelen om 'wat hij met dit gruwelijke baggerzooitje bereikt heeft', en veel mensen knikken ja en amen op dat betoog. "Het is geen geweldig elftal, maar een hecht collectief", en meer van dat soort dingen worden er gezegd. Eigenlijk best denigrerend allemaal.

Er wordt (ook hier door pro-Cocu forumleden) gedaan alsof deze selectie bestaat uit een stelletje pannekoeken, maar laten we het eens even op een rijtje gaan zetten:

Zoet: goed, het is geen Gomes in zijn hoogtij-dagen bij PSV, daarvoor heeft hij er nog teveel wedstrijden tussen zitten waarbij elke doelpoging een tegendoelpunt oplevert (wat je niet eens altijd de defensie aan kunt rekenen), maar onder de streep kan ik weinig doelmannen opnoemen in de Eredivisie die beter zijn dan Zoet. Er zullen er vast wel een paar zijn met betere reflexen, maar het is gewoon een meer dan prima sluitpost. Is de Eredivisie inmiddels wel een klein beetje ontgroeid.

Brenet: wat mij betreft toch de grootste dissonant in het elftal. Ik respecteer het dat hij ondanks alle (terechte) kritiek niet bij de pakken neerzit, en hij blijft ook altijd gas geven, maar toch: het maakt niet uit of je hem op links of rechts opstelt, het schiet gewoon tekort, zowel aanvallend als verdedigend. Ja, hij heeft zijn momenten, en het is echt niet een en al slecht, maar onder de streep komt hij gewoon tekort voor het niveau dat PSV moet nastreven. Bijna al het gevaar voor het doel van PSV komt van zijn kant. Goed genoeg voor de Eredivisie, maar niet voor een topclub als PSV of Ajax. Beetje Feyenoord-niveau dus. Wel prima als back-up.

Isimat: misschien ben ik nog getraumatiseerd van de extreem povere tijden van Marcelo, Derijck, Manolev en doelman Izwaksson, maar ik vind Isimat een eigenlijk een prima, sobere verdediger. Heeft natuurlijk wel zijn slippertjes, en dat komt dan altijd onder een vergrootglas te liggen bij verdedigers omdat er vaak een tegengoal uit voortkomt, maar onder de streep vind ik hem echt niet zo slecht als velen hem bestempelen. Ik heb het vermoeden dat als hij bij AZ of een andere subtopper zou spelen, dat sommigen hier zouden roepen dat we hem zouden moeten halen. Goed genoeg voor de Eredivisie en ook voor PSV, mits er een top CV naast staat.

Schwaab: vond ik dramatisch slecht in het begin van het seizoen, maar hij heeft zich naar mate het seizoen vorderde opgewerkt naar een acceptabel niveau. Voor hem geldt wat mij betreft min of meer hetzelfde als wat ik bij Isimat schreef. Gewoon goed genoeg voor de Eredivisie.

Arias: beste rechtsback van Nederland.

Hendrix: no-nonsense werker. Brengt het nodige gif. Type speler dat je in elk elftal wel kunt gebruiken; het cement tussen de stenen. Wil ook altijd naar voren voetballen en zijn passing wordt onderschat. Wel soms wat traag als hij aangespeeld wordt, wat voor gevaar kan zorgen als de tegenstander hem opjaagt. Teamplayer, gangmaker, aanjager; verzaakt eigenlijk nooit. Goed genoeg voor PSV, al zie ik hem geen grote stappen maken in het buitenland.

Ramselaar: ik zag het in eerste instantie best zitten toen hij werd gekocht van Utrecht, omdat ik hem daar wel leuk vond spelen, maar na tal van basisplaatsen hier is de conclusie dat ik zijn toegevoegde waarde met de beste wil niet zie en het totaal onbegrijpelijk vind dat Mauro niet gewoon op zijn plek speelt. Is nauwelijks betrokken bij het gevaar wat PSV sticht, en als hij wel betrokken is, is het meestal als verprutser of vertrager. Nog steeds niveau Utrecht; we zullen zien of hij nog stappen gaat maken.

Van Ginkel: geen bikkelaar, gaat vaak duels uit de weg, maar o zo belangrijk voor het scorend vermogen van PSV. Het is heel prettig om er een middenvelder bij te hebben die flink scorend vermogen heeft, zodat je altijd wel een wapen hebt om de tegenstander pijn te kunnen doen. Ook ontzettend knap wat hij laat zien met penalties, vooral die tegen AZ was zeer knap. Een wereldtopper zal het nooit worden, maar voor de Eredivisie gewoon absolute top.

Pereiro: helaas toegegeven, het is vaak slap geweest, maar wat is hij vaak belangrijk geweest voor dit kampioenschap. Zelfs als hij slap speelt heb je nog altijd het gevoel alsof hij toch ineens uit het niets een doelpunt kan maken of belangrijke assist kan geven, en dat doet hij ook vaak. Percentueel gezien waarschijnlijk de beste speler. Heeft de helft van het seizoen vanaf de bank mogen toekijken hoe Ramselaar driftig doch nutteloos mocht ronddraven, en in de wedstrijden waarin hij wel in de basis mocht beginnen werd hij goed of slecht spelend steevast in de 75'ste minuut gewisseld. Laatste wedstrijden toonde hij meer inzet; maar zelfs zonder de inzet is hij kwalitatief meer dan goed genoeg voor iedere topclub.

Bergwijn: begon erg matig aan het seizoen, met een hoop geslalom dat dan uiteindelijk zijn waterloo vond in een bosje verdedigers, en zijn schoten waren vaak erg krachtig maar misten richting. Gelukkig heeft hij dit naarmate het seizoen vorderde goed aangepakt en is hij uitgegroeid tot een zeer nuttige aanvaller met rendement; technisch zeer behendig, fysiek sterk. Kwam dus toch niet voor niets in shortlist van 25 gegadigden voor de golden boy award te staan. Nog niet "the finished article" maar hij is zeer goed op weg. Sowieso een meerwaarde voor elke topclub in Nederland.

Luuk de Jong: na een absoluut dramatisch seizoen, begon hij ook dit seizoen weer zeer dramatisch (al wilden sommigen er hier niets van weten omdat hij zo belangrijk zou zijn voor het team etc.) en het leek einde verhaal. Hij zou vertrekken naar Bordeaux en ik had er geen traan om gelaten, bedankt voor 2 mooie seizoenen, maar het ging niet door, en hij bleef. En Cocu bleef hem opstellen. Langzaam kwam echter zijn vorm van voor het drama seizoen weer terug, om op dit moment eigenlijk en eindelijk weer een basiswaardige speler te zijn. In deze vorm een meerwaarde voor elke topclub in Nederland. Als hij na dit seizoen vertrekt zal hij toch herinnerd worden als een winnaar.

Lozano: diamond in the rough. Stond er eigenlijk direct. Voortdurend gevaarlijk, wordt daarom ook voortdurend neergesabeld door de tegenstander. Moet nog wel stappen zetten, want in de toppers is hij nog niet belangrijk genoeg geweest. Wil graag zien dat hij op die momenten juist uitblinkt. Temperament en felheid is ook geweldig, maar dom gemep en vragen om kaarten moet hij achterwege laten. Dat ontsiert hem namelijk en levert vaak nadeel op voor het team. Hopelijk gaat hij nog flink scoren de laatste drie wedstrijden want ik wil hem eigenlijk wel als afgetekende topscorer zien. Nu staat hij op gelijke hoogte met middelmaat als Wout Legworst op die lijst en moet hij ook nog eens middelmaat als ene Fran Sol boven zich dulden; dat kan natuurlijk niet. Als de ruwe randjes eraf zijn kan hij ver komen. Mogelijk europese topper.

Wat zit er nog achter, en helaas meestal op de bank toe te kijken omdat Cocu ze niet inzet? Nou, met Mauro jr., Malen, Gudmundsson, Lammers, Gakpo, Rosario, Rigo, Obispo, heb je gewoon een prima bankbezetting. Vooral de drie in het groen gekleurd hebben naar mijn mening hun talent al goed geëtaleerd en met name wat betreft Mauro is het een schande dat hij zo weinig minuten maakt ineens.

Eigenlijk valt het dus allemaal reuze mee; met een goeie linksback en 1 goeie CV erbij is dit gewoon een elftal dat op geen enkele manier onder doet voor andere clubs binnen de Eredivisie en een kampioenschap dus eigenlijk nietzo'n wereldwonder is als door de media wordt gesteld. Al met al geen uitzonderlijke prestatie om met dit materiaal kampioen te worden, zeker gezien het feit dat bijna de hele basiself al jaren met elkaar samenspeelt en kampioenschappen heeft meegemaakt.



Eens. Laten we het dan netjes houden en zijn wisselbeleid 'zeer ergerlijk en storend' noemen. Vrijwel altijd dat behoudende, vrijwel altijd zo laat. Zo voorspelbaar. Zo ergerlijk.

Dat afjagen vol aggressie en lef moet gewoon iedere wedstrijd kunnen. Het zijn potdorie dikbetaalde profs; die kunnen toch wel 1 of 2x per week voluit gaan? Vanuit het buitenland hoor je van dat er in Nederland slap getraind wordt. Ik kan geen enkele reden bedenken waarom men in Nederland niet even hard zou kunnen trainen als bijvoorbeeld in Duitsland. Achteruithollen en verdedigende wissels is en blijft 'vragen om problemen'. En zo onnodig. Dit seizoen liep het meestal telkens net goed af, maar dat wil niet zeggen dat het goede tactische zetten zijn.

Zelden zo eens geweest met een spelersbeoordeling. Los van de kleuren waarin ik mij kan vinden, vind ik je uitleg daarbij helemaal juist. Chapeau :horns:
 
Terug
Bovenaan Onderaan